جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

چرا رتبه سایتم افت میکنه؟


دلایل افت و کاهش رتبه وبسایت در گوگل میتونه موارد متعددی داشته باشه که درین نوشته‌ی‌علمی اینجانب به تنی چند از اونها میپردازم که بدونید این مفاد دیگر در بهینه سازی منقضی گردیده.
درین روزایی که وب داره دائما تغییر‌و تحول میکنه و بروزرسانی های متعددی دارن همه روزه ارائه میشن، بهتره درباره شایسته ترین نحوه ها و تاکتیک های جانور در بروز باشین.

و داده ها خودتون رو دائما آپ دیت رسانی کنین.

در‌این نوشته‌علمی از سئو روز اینجانب دوازده گزینه از اون مجموعه از مطالبی رو که ممکنه براتون نقص‌ ساخت کنن رو آوردم.

این مورد ها از مواقعی هستن که دیگه در بهینه سازی کاربرد چندانی ندارن و شما بهتره به کارگیری از اونا رو کاهش به‌این.

و کوشش کنین از طریق ها و راه‌حل های بروز خیس و برتری استفاده کنین.

موتور های جست و جو هم دائما دارن در جهت بهبود الگوریتم های خودشون جنبش میکنن تا بتونن یه تجربیات عالی و بی نقص رو برای کاربرای خودشون داشته باشن.

و تحت عنوان یه قسمت اساسی از این کارایی ها، اونا یسری از صفحاتی رو که چگونگی پایینی داشته باشن و مخاطبای متعددی رو راضی نکرده باشن، تحت عنوان هرزنامه شناسایی میکنن و اونا رو از نتیجه ها جست و جوی‌بار خودشون حذف میکنن.

در حال حاضر این گزینه چه معنایی میتونه برای بازاریابان داشته باشه؟

اگه یکم توجه کرده باشین این آیتم میتونه براتون به اون مضمون‌ باشه که اگه شما تاکتیک ها و دستورالعمل های خودتون رو همگام با موتور های جست و جو بروزرسانی نکنین.

در اون صورته که شما از رقبای خودتون عقب میفتین و بایستی مجدد کوشش کنین تا بتونین ازشون پیشی بگیرین.

درین نوشته‌علمی میخوام یسری از اون مجموعه از مفاهیم و تاکتیک های قدیمی رو بهتون معرفی کنم که شما باید اونا رو با یسری آیین نامه اثرگذار دیگه جایگزین کنین.

1. استفاده اشتباه از لغات کلیدی
مسیر های متعددی وجود داره که بازاریاب ها و مدیران سایت های گوناگون ازشون به کار گیری میکنن.

اما هنوز بعضا از اونا نقش لغات کلیدی رو تماما درک نکردن و دراین مورد در گیر یسری مشکلات میشن.

بیاین در‌این بخش یه نگاه ظریف تری رو به اشکال خاصی از خطاها مدیر کلمه ها کلیدی مثل استعمال نامربوط و متفاوت، تایپ کردن برای تراکم یه کلمه کلیدی به خصوص و لبریز کردن عبارات کلیدی بندازیم.

مقصود گذاری و اشتباهات در مورد کلمات کلیدی نامربوط
خیلی از اوقات متخصصای مبتدی و تازه کار خیس seo تلاش میکنن که محتوا و پیام های خودشون رو در محدوده پژوهش ها لغت ها کلیدی خودشون قرار تن و خیر چیزای دیگه.

اونا محتوا های خودشون و همینطور ابر داده های اون رو طوری صحیح میکنن که یسری کلمه و واژه کلیدی رو به اکران بذاره.

البته این کلمه ها کلیدی به معنای واقعی با محتواشون سازگار نیستن.

همینطور مقصود کاربراشون در اون مسئله رو هم در لحاظ نمیگیرن.

این مورد باعث میشه که مارک های متعدد پیش از اینکه یه مجال برای برقراری رابطه واقعی با مشتریاشون داشته باشن خواننده هاشون و همینطور کاربرای خودشون رو از دست تن.

ولی به این قضیه هم توجه داشته باشین که اگه کلمات کلیدی ای که بازاریابی شدن با محتوای گزینه نظرتون منطبق نداشته باشن سبب میشه که مخاطبان کمتری اون کاغذ رو استیناف کنن.

براین اساس حتی اگه پژوهش ها کلمات کلیدی خودتون رو خیلی خوب جاری ساختن دادین، باید مدام به‌این آیتم توجه داشته باشین که از مرتبط ترین عبارات کلیدی با محتوای خودتون استفاده کنین تا بتونین شایسته ترین حاصل رو برای وبسایتتون بدست بیارین.

و یادتون باشه که نباید عملکرد کنین که کاربراتون رو گم راه کنین و به سمت یه محتوا با وسعت لغت ها کلیدی بالا بکشونین تا بتونین اون محتوا رو خوب اکران بدین.

گوگل این مورد رو به خیر شعور میکنه و میشه اون رو تحت عنوان یه شغل منسوخ گردیده در seo و در خیلی از مفاد یه تکنیک کلاه سیاه معرفی کرد.

وسعت و تراکم عبارات کلیدی
اگه شما فقط برای تراکم و وسعت کلمات کلیدی خودتون بنویسین و تنها به‌این آیتم اعتنا کنین، مثل خیلی از تکنیک های لغت ها کلیدی ای که بر کلید عبارات تمرکز میکنن، میتونه کارتن رو مشقت بار خیس کنه.

این موضوع به جهت اینه که گوگل دیگه به تراکم عبارات کلیدی (یا این که همون نسبت به کار بستن از یه کلمه کلیدی به خصوص به کپی کل اون صفحه) متعلق وجود ندارد.

براین اساس شما مدام بایستی به‌این مورد دقت کنین که گوگل دیگه از این طرز مسئله مطلوب بودن یه سایت برای کاربراتون رو پژوهش نمیکنه.

این روزا این زمینه خیلی توسعه یافته خیس از پیشین گردیده و موتور های جست و جو مانند گوگل از دست اندرکاران متعددی برای انتخاب حاصل جست و جویبار کاربراشون به کار گیری میکنن.

ولی درسته که‌این روش ها و عبارات کلیدی هنوزم عنایت متعددی در جایگاه بندیتون دارن اما برای جست و جو هایی که ارزش متعددی دارن باید از یسری راه حل های بروز و مطلوب خیس استفاده کنین.

در‌این مسیر برای اینکه بتونین یه بینش صحیح خیس رو در مقابل خودتون داشته باشین، می بایست به چگونگی محتواتون و طرز پست کردن پیام ها و مورد ها دیگه غایت دقت رو داشته باشین.

لبریز کردن مورد ها متعددی از کلید کلمه ها
این گزینه احتمالا یک کدام از کهن ترین ترفند ها درباره ی لغات کلیدی محسوب میشه.

از یه طرف دیگه خودتون مسلما میدونین که سئو درباره کلمات کلیدیه.

بنابراین، اگه شما هنوز اینجوری تامل میکنین که میتونین با یسری کلمات کلیدی پر طرفدار و با ارزش به واحد سنجش زیاد، از رقبای خودتون سبقت بگیرین می بایست بهتون بگیم که‌این شیوه این روزا دیگه خیلی نمیتونه براتون اثر گذار باشه.

چرا‌که موتور های جست و جو فرصت زیادیه که میدونن پر کردن یه نوشته‌علمی از کلمه ها کلیدی دقیقا چه مفهومی داره و چه نوع ادغام متنی میتونه غیر طبیعی بنظر برسه.

اونا این مورد رو تحت عنوان یه عامل برای بازنویسی حاصل جست و جو ها میدونن و مدام این مفاد رو در لحاظ میگیرن.

اما شما باید به‌این گزینه هم اعتنا داشته باشین که ممکنه هنوز محتوا های با ارزشی هم وجود داشته باشن که با استعمال از لغت ها کلیدی بی آلایش تونستن جایگاه های نیکی داشته باشن و از رقبای خودشون سبقت بگیرن.

البته مجموعاًَ شما بایستی سعی کنین که مدام از طریق های بروز خیس و مطمئن خیس به کارگیری کنین تا بتونین شایسته ترین نتیجه ها رو برای وبسایتتون بدست بیارین.

مدام هم بایستی به این مورد اعتنا داشته باشین که شما می بایست کارایی کنین رضایت مخاطباتون رو بدست بیارین خیر اینکه فقط به اندیشه بهتر نشون دادن وبسایتتون در قبال موتور های جست و جو باشین.

2. تایپ کردن برای ربات ها
فهم و شعور این نکته خیلی مهمه که تایپ کردن یه نوشته‌ی‌علمی غیر طبیعی نمیتونه در حیث مخاطباتون حقیقی وواقعی جلوه کنه.

و موتور های جست و جو هم این مورد رو میدونن.

یه اعتقاد غلط در این مورد وجود داره که تایپ کردن برای اینترنت این معنیو میده که هر باری که یه گزینه رو میارین می بایست قطعا اون رو با اسم خاص خودش هم تکرار کنین و ورژن های مختلف اون رو تکرار کنین تا کلیه مبانی مورد نظرتون پوشش داده بشن.

وقتی که Crawling حادثه میفته، لغت ها کلیدی تکرار میشن و در چندین ورژن مختلف چشم میشن.

براین اساس میتونن صفحه رو به نه جایگاه بندی کنن و نیازی به به کارگیری بیش از حد از کلمه ها کلیدی وجود ندارد.

این موضوع دیگه نمیتونه اثر متعددی برای استخراج و کارتون داشته باشه.

موتور های جست و جو به صورت کافی توسعه یافته هستن که بتونن متوجه لغات کلیدی تکراری، تغییرات اونا و تجارب غیر مطلوب کاربرای متفاوت بشن.

بدین ترتیب با تمرکز به آحاد مطالبی که گفتیم، شما باید همت کنین برای طرفدارای خودتون بنویسین خیر اینکه تنها کوشش کنین توجه موتور های جست و جو یا این که ربات های دیگه رو به خودتون جلب کنین.

3. بازاریابی نوشته‌ی‌علمی
هر تلاشی که برای فریب دادن و بازی دادن سیستم در دنیای seo اعمال میشه معمولا پاسخ نمیده.

اما این گزینه سبب ساز نمیشه که بعضیا از تلاش کردن در این مسیر دست بردارن.

این زمینه به خصوص در مواقعی چشم میشه که‌این سبک از تکنیک ها توسعه های قابل توجهی رو برای یه اسم تجاری، سایت و یا این که شاید خصوصیت های دیجیتالی مربوط به اون ارائه میدن.

مطمئنن در قبل دایرکتوری های نوشته‌ی‌علمی فعالیت میکردن و برای یه زمان وقتگیر هم میتونستن یه کارکرد بهتر رو از خودشون به اکران بذارن.

معمولا یکی‌از او‌لین اشکالاتی که برای بازاریابی دیجیتال وجود دارن article syndication ها بودن.

البته برای اون تیم از اشخاص که داده ها بالایی داشتن چندان پر ارزش بنظر نمیومدن.

و این مورد دقیقا مثل شبکه های دیگه ای بودن که از این قابلیت و امکان استفاده میکردن.

البته گوگل در این آخرها دست به شغل شد و یه بروز رسانی عالی به اسم بروز رسانی پاندا رو جاری ساختن اعطا کرد.

این بروز رسانی در سال 2011 منتشر شد و تونست کمک های متعددی به مخاطبان برسونه.

پاندا تونست منظره های جست و جو رو جمعاَ تغییر و تحول بده.

و اون تیم از سایت ها و مورد ها مختلفی رو که محتوای نامناسب ارائه میدن رو آیتم مقصود خودش قرار بده.

به هیچ عنوان بهتره بدونین که دیگه این‌شیوه بازاریابی خیلی نمیتونه بهتون کمک کنه و شما بایستی از یسری شیوه های بروز خیس برای بازاریابی خودتون استفاده کنین.

این مورد مخصوصا هنگامی چشم میشه که محتوای شما بایستی کیفیت بالا و اصیل باشه و بتونه به کاربراتون اقتدار و اعتماد رو منتقل کنه.

4. Spinning (چرخاندن) نوشته‌ی‌علمی
این فعالیت به صورت معمول با یسری نرم افزار خاص اجرا میشه.

این مورد یه تکنیک کلاه سیاه محسوب میشه و در زمانی حادثه میفته که یه نفر همت میکنه یه محتوای با کیفیت رو با به کار گیری از یسری کلمه ها و لغات دیگه سازماندهی کنه و ازش استعمال کنه.

اساسا هم منفعت پایانی یه متن به هم ریخته میشه که همون محتوا های مقاله مهم رو داره.

همونجوری که خودتون مسلما متوجه شدین دیگه مکان تعجبی وجود نداره که‌این‌راه دیگه خیلی نمیتونه براتون اثر گذار باشه.

در حالی که هوش تصنعی مدام داره توسعه یافته خیس و خوب میشه، البته هر چیزی که بوسیله یه اپلیکیشن صحیح میشه هنوز نمیتونه به اندازه یه مطلبی که بشر اون رو صحیح کرده چگونگی داشته باشه.

به این ترتیب مدام کوشش کنین تا یسری مقاله ها و محتوا های کیفیت بالا رو در سایت خودتون قرار بدین تا بتونین رضایت مخاطبان خودتون رو بدست بیارین.

5. اماده ساختن پیوند
این مورد هنوزم با سپری شد این تمامی سال میتونه به وبمستر ها زخم برسونه.

مثل خیلی از تکنیک های seo دیگه، اگه این فعالیت به نظرتون نا مشخص و معلوم میرسه و به بهره اون یقین ندارین بهتره که اونو ایفا ندین.

خریداری کردن لینک و پیوند ها هم با تکنیک های سئوی دیگه تفاوتی نداره.

البته در قبلی پرداختن به یسری لینک و پیوند که به وبسایتتون اشاره میکردن یه تکنیک بی آلایش به اکانت میومد البته این روزا بهتره که از یسری راه‌های بروز خیس و برتر به کار گیری کنین.

امروزه هم ما میدونیم که پروفایل های بک لینک و پیوند می بایست دقیقا مثل وب سایت هایی که ما روی اونا تحقیق داریم هواخواهی و seo بشن.

و همینطور این مسئله هم کاملا مشخصه که دامنه های کم چگونگی خیس و لینک های خیلی متعددی که به یه وبسایت اشاره میکنن.

ممکنه برای وبسایتتون مشکلاتی رو بوجود بیارن.

بنابراین تلاش کنین که از این تکنیک به ترازو خیلی زیاد استعمال نکنین و اون رو در حد متعادل نگه دارین.

گوگل هم میتونه خیلی شل و ول وب سایت هایی رو که چگونگی پایینتری رو از خودشون نشون دادن بشناسه.

و همینطور میدونه که اون وب سایت ها چه وقتی دارن بیشتراز حد معمول پیوند هایی رو برای وبسایتشون ارسال میکنن.

به این ترتیب این روزا اگه میخواین به صورت کاملا رسمی به ارتقاء اعتبار خودتون و همینطور قابل مشاهده بودن و چشم شدن وبسایتتون یاری کنین، بایستی لینک ها رو بدست بیارین.

خیر اینکه به یه نفر پول به این تا براتون به صورت دستی لینک و پیوند بسازه.

6. به کار گیری بیش تر از حد از Anchor Text
لینک های داخلی یه خصوصیت هر سایت بهتر و تجربیات کاربری بهتر اون وبسایت محسوب میشن.

این شغل معمولا با anchor text اعمال میشه.

یه عنصر HTML که بهتون اذن میده که به کاربراتون بگین اگه روی یه پیوند کلیک کنن چه محتوایی براشون اکران داده میشه.

Anchor text ها اشکال مختلفی هم دارن که طراحان وبسایت ازشون به کارگیری میکنن. راهنما و انتخاب استفاده از انکر تکست برای PBN ها رو بخونید مسلما.

ولی مطمئنن برخی از اونا با دقت به موقعیتی که استفاده میشن میتونن موثر خیس باشن و کارایی موثر تری رو از خودشون نشون تن.

در قبل استعمال از anchor text به همراه انطباق ظریف اون با کلید واژه هاتون شایسته ترین طرز استاندارد در بهینه سازی محسوب می شد.

اما از فرصت الگوریتم پنگوئن، گوگل در شناسایی کردن محتوا هایی که بیشتراز حد با صرفه گردیده باشن خوب شغل میکنه.

این مورد به همون ضابطه طلایی درباره ایجاد کرد محتوای پر ارزش که آیتم پسند مخاطباتون باشه و طبیعی خیس بنظر برسه برمیگرده.

به این ترتیب مدام بدین آیتم توجه کنین که اگه تنها کارایی کنین برای موتور های جست و جو بنویسین و خیر برای کاربراتون، احتمالا با مشکلات متعددی روبرو میشین.

و نمیتونین از رقبای خودتون سبقت بگیرین.

براین اساس پیش از درست کردن یه محتوا منظور های طرفدارای خودتون رو هم در حیث بگیرین.

7. تمرین کردن تکنیک های پژوهش ها عبارات کلیدی منسوخ گردیده
مطمئنا کلمه ها کلیدی در 5 تا 10 سال گذشته تغییرات خیلی متعددی رو تجربه کردن.

بازاریاب ها هم در قبلی دامنه لغات کلیدی بیشتری رو در دست داشتن.

و همین زمینه سبب می‌شد که بتونن متوجه بشن که چه مواقعی برای برندشون بهتره.

و همینطور شعور بهتری رو هم از هدف ها جست و جویبار کاربراشون پیدا میکردن.

ولی خیلی از این مفاد با لغت ها کلید ارائه نشده تغییر‌و تحول کردن و رویه های جدیدی مکان اونا رو فراهم نمودن.

در سال های آتی هم یسری ابزار دیگه ارائه شدن که همت میکردن داده های لغت ها کلیدی رو تکرار کنن.

ولی همونجوری که خودتون میدونین بازآفرینی کلیه اونا ممکن وجود ندارد.

اما با تک تک این مواقعی که گفتیم و با وجود حذف شدن خیلی از کلید واژه هایی که حذف شدن، بازریاب ها می بایست پژوهش ها عبارات کلیدی خودشون رو ادامه تن.

تا بتونن یه ادراک درست تری از صنعت، رقابت، حوزه‌ جغرافیایی و خیلی از موردها دیگه بدست بیارن.

برای این کار خیلی از بازاریاب ها به ابزار برنامه ریز کلمه ها کلیدی بدون‌پول گوگل مراجعه میکنن و ازش به کارگیری میکنن.

این یه ابزار رایگانه که داده های موجود در اون در زمان سال های متعددی مورد مطالعه قرار تهیه نمودن.

و میتونه داده هایی رو بهتون ارائه بده که شما پیش از این نمیتونستین بهشون دسترسی داشته باشین.

اما این مسئله هم مهمه که یادتون باشه اون اطلاعات دقیقا چه مواقعی رو درباره عبارات کلیدی بهتون نشون میدن.

ولی شما بهتره این موضوع رو هم بدونین که رقابت در طرح ریزی کلمات کلیدی بیشتر به مورد رقابت و ترافیک مبلغی رابطه داره.

و اون گروه از ابزار های مبلغی هم میتونن رتبه بندی شما رو بهبود تن.

دو جایگزین بهتر و مبلغی برای اون ابزار وجود دارن که اونا Moz Keyword Explorer و Semrush’s Keyword Magic هستن.

بنابراین اگه میخواین یه مرتبه بندی و جایگاه بهتری رو برای وبسایتتون ضمانت کنین، بهتره در کنار ابزار های مجانی از یه ابزار مبلغی هم برای وبسایتتون استعمال کنین.

البته Google Trends هم یه ابزار مفید و مجانی دیگه است که میتونه دراین مورد بهتون امداد های متعددی برسونه. 7 طرز استعمال از Google Trends رو بخونید.

8. درست کردن شیت برای کلیه ی تغییرات کلمه ها کلیدی
یه وقتی این گزینه یه تکنیک موءثر برای جایگاه بندی مطلوب برای همه کلمات کلیدی ارزشمند محسوب می‌شد.

که به وسیله برندتون و پیام های خودتون گزینه مقصود قرار گرفته بودن.

خوشبختانه، بروزرسانی های الگوریتم های مختلفی مثل Hummingbird و RankBrain و مفاد دیگه به گوگل یاری کردن.

تا متوجه بشه که تغییرات در یه واژه به خصوص، در واقع به یه مورد رابطه داره.

بدین ترتیب مدام بدین گزینه توجه داشته باشین که شایسته ترین و اثر گذار ترین محتوا در این مورد می بایست به جهت اون ارزشی باشه که یه مسئله به خصوص به یوزرها ارائه میده، خیر تنها تغییر تحول یه واژه.

و همینطور این یه واقعیته که‌این عمل میتونه به وبسایتتون زخم برسونه و به جهت ایجاد یسری محتوای مشایه، ترازو بازدید هاتون هم کاهش پیدا میکنه.

تجارب منفی یوزرها هم یه استدلال محکمه که شما نباید این فعالیت رو برای وبسایتتون ایفا به این.

همینطور این زمینه که گوگل این روزا خوب متوجه این موارد میشه، سبب ساز اینه که شما بهتره از یسری تکنیک بروز خیس و مطمئن خیس برای کسب و انیمیشن استعمال کنین.

این یه تاکتیک بود که تنها به ارزش عبارات کلیدی توجه میشد و این روزا دیگه به یه تکنیک سابق در باب جلب توجه موتور های جست و جو محسوب میشه.

و بطور کلی از این مورد فایده می‌گیریم که شما باید سعی کنین مدام در محتوا های خودتون کاربراتون رو در حیث بگیرین و بهشون توجه کنین.

9. غرض قرار دادن پرس و جو های جست و جوی بار انطباق ظریف
این تکنیک با این غرض بود که با یسری دست اندرکاران ظریف و تماما یکسان با جست و جو های یوزرها رتبه بندی اجرا بشه.

ولی خیلی کوشش نمی‌شد که سبب ساز سئو یه تارنما بشه.

این‌راه تا یه حدودی پیش از اینکه تماما استقرار پیدا کنه به یه طریق دوستداشتنی تبدیل گردیده بود.

به این ترتیب روش، بازاریاب ها کارایی میکنن تا در درجه های برتری برای جست و جو هایی قرار بگیرن.

که‌این جست و جو ها صرفا بر پایه ی یسری پرس و جو های محصور طبقه بندی میشن تا بتونن یه نرخ کلیک بیشتر رو برای وبسایتشون بدست بیارن.

مجموعاًَ اینم یک کدام از دیگه از طریق های منسوخ گردیده در سئو محسوب میشه که شما بهتره اون رو با یسری شیوه های بروز خیس جایگزین کنین.

10. خرید دامنه با یه انطباق دقیق تر
داشتن یسری لغت ها کلیدی پر ارزش در URL خودتون میتونه تا حدودی یه شیوه منطقی محسوب بشه.

اما زمانی که‌این شیوه منحرف کننده و حیران کننده بشه (یعنی یه تجارب کاربری نامناسب رو برای کاربراتون داشته باشه) می بایست کارایی کنین ازش استعمال نکنین.

شایسته ترین و مطرح ترین نحوه برای دامنه ها هم اینه که اونا رو با مارک خودتون تطبیق به این.

نام برندتون می بایست کوتاه باشه و خیلی وقت گیر نشه، مختصر باشه و تا یه حدودی برای کاربراتون مضمون‌ دار باشه.

براین اساس شما بایستی کارایی کنین همین موضوعات رو از دامنه های خودتون انتظار داشته باشین.

اما گوگل خیلی وقت قبل برای دامنه های انطباق ظریف ارزش قائل می‌شد و به کار بستن از اون رو تحت عنوان یه سیگنال رتبه بندی گرانبها میدونست.

داده های رفتاری این روزا به گوگل کمک میکنن که تغییراتی مثل این و خیلی موارد دیگه رو ساخت و ساز کنه.

بنابراین بهتره که یه کمپانی بهتر داشته باشین که محصول ها و سرویس ها عالی و با یه اسم تجاری مطمئن رو به کاربراتون ارائه بدین.

با این انیمیشن میتونین مطمئن باشین که گوگل وبسایتتون رو در موضع های بهتری نشون میده و اون رو در نتیجه ها جست و جوی بار کاربراتون به خیر اکران میده.

و نکته ی مهمی که اینجا وجود داره اینه که بایستی سعی کنین رضایت مشتریاتون رو بدست بیارین.

11. توکل کردن بر امتیاز های اعتبار دامنه فرد ثالث
آیا شما هم یه کمپین پیوند سازی یا این که توزیع محتوا از یه لیست از وبسایت های کیفیت عالی خیس صحیح کردین؟

اگه این فهرست تارنما ها رو تنها بر اساس اعتبار دامنه سکو بندی میکنین، بایستی مسلما یسری تجزیه و چک های بیشتری رو اجرا به این.

تا بتونین مطمئن بشین وبسایتی که باهاش رابطه برقرار میکنین حقیقتا برای کمپین خودتون ارزشمنده.

و همینطور باید ببینین که آیا محتوای اون تارنما با مواقعی که شما تبلیغات اون رو اعمال میدین مرتبطه یا این که خیر.

و می بایست پژوهش کنین که آیا اون وب سایت ترافیک جست و جوی ارگانیک قابل قبولی رو از لغات کلیدی مربوط به شما اخذ کنه.

و همینطور مسلما باید به سوالاتی مثل مرتبط بودن پیوند های ورودی اون وبسایت با خودتون پاسخ به‌این و مطمئن بشین که مجموعاَ این موارد با وبسایتتون هماهنگ باشه.

همینطور امتیازات اعتبار دامنه میتونن بهتون کمک کنن که برخی از تارنما های کیفیت بالا خیس رو از تارنما های دیگه غیروابسته کنین.

اما مدام به این مورد هم توجه کنین که‌این استدلال نباید فقط عاملی باشه که شما بهش توکل میکنین و ازش به کارگیری میکنین.

پس برای تحقیق یه وب سایت همت کنین تک تک عوامل رو در لحاظ داشته باشین و بهشون اعتنا کنین.

12. تکثیر محتوای فرعی
رو برو شدن با خیلی از مفاد در قبل عواملی بودن که میتونستن در درجه بندیتون اثرگذار باشن.

به عنوان مثال محتوا هایی پر از لغات کلیدی و غیر دارای اعتبار و خیلی مفاد دیگه در قبلی میتونستن یه جایگاه بندی بهتر رو براتون داشته باشن.

اما این روزا می بایست کوشش کنین از تکنیک های خوب و بروز تری برای مرتبه بندیتون استعمال کنین.

همینطور شما میتونین با یه جست و جو ببینین که چه مواقعی حقیقتا برای موتور های جست و جو اصلی هستن و میتونن در رنبه بندی بهتون امداد کنن.

براین اساس اگه میخواین این روزا در seo غالب باشین باید صحیح ترین و برگزیدگان شغل رو جاری ساختن به‌این و می بایست شایسته ترین جواب برای جست و جوگر ها باشین.

هنگامی میخواین یه نصیب از محتوای خودتون رو صحیح کنین، با بازرسی درباره لغات کلیدی مرتبط و آیتم هدفتون آغاز کنین.

به احتمال زیاد هم، وبسایتی که در فایده ابتدا نشون داده میشه چگونگی بیشتری در اون مسئله داشته.

براین اساس اگه میخواین از رقبای خودتون سبقت بگیرین باید محتوا های خودتون رو فراتر از حد میانگین ایجاد کنین و کارایی کنین از شایسته ترین بهینه سازی ها برای محتوای خودتون به کار گیری کنین.

و وقتی اولی پیش نویس خودتون رو نوشتین، از یه ویرایشگر بخواین که محتواتون رو براتون بازنویسی کنه.

با این برنامه خردسالان میتونین خطاها محتواتون رو کاهش بدین و سبب ساز بشین که محتوای خودتون برای مخاطباتون ارزشمند خیس بشه و بازدید های بیشتری رو اخذ کنه.

ولی اگه نمیتونین یه ویرایشگر رو برای استحصال و کارتن استخدام کنین، میتونین از اپ های Hemingway، Grammarly و یا این که ProWritingAid به کار گیری کنین.

و با این برنامه کودک قیمت محتواهای خودتون رو فراتر ببرین.

تکنیک های کهن seo میتونن یه مسیر عالی برای استخراج و کارتون بنظر برسن ولی با وجود بروزرسانی های پشت سرهم گوگل در دراز مدت این تکنیک ها ممکنه به استحصال و برنامه کودکان زخم های متعددی برسونن.

بنابراین مدام کوشش کنین در قضیه بهینه سازی بروز باشین و از برگزیدگان و بروز ترین شیوه ها دراین مورد به کارگیری کنین تا بتونین نتایج بهتری رو برای وبسایتتون و حصول و کارتن بدست بیارین.

خطای ۴۰۸ یا Request timeout


خطاهای خصوصی ۴xx
این اشتباهات به اصطلاح خطاهای کلاینتی نام دارند و اکثر وقت ها قابل رفع کردن می‌باشند. گرچه این ایرادات اغلب مربوط به استفاده کننده می باشد البته تدبیر از اینکه کاربر دقیقا با چه کد خطایی مواجه شده است بسیار اساسی میباشد.
خطای ۴۰۰ یا Bad request
خطای ۴۰۰ به معنی درخواست بد یا نامناسب است؛ برای رفع این اشتباه شروع مطمئن شوید که آدرس کاغذ وبسایت را درست وارد کرده اید و سپس کوکی و کش سیستم خود را منزه فرمائید و دوباره آن را تست کنید.
از طرفی باید این آیتم را امتحان کنید که آیا این اشتباه تنها برای یک سایت شکل می دهد یا تارنما های دیگر هم به این اختلال دچارند! در حالتی که در وب سایت‌های دیگر هم این ارور دیده گردد احتمال زیاد، نقص‌ اصلی در سیستم شما و یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی شماست.
مضمون‌ این خطا این می باشد که شما احتمالا می‌خواهید وارد نصیب کاربری و یا مدیر یک بخشی از سایت شوید البته نام کاربری، راز شما و یا آدرسی که تایپ کرده اید اشتباه است.
و در بعضی مورد ها به معنی این است که دسترسی شما به نقطه پایان رسیده هست.
خیلی از وب سایت‌هایی که ما از آن اشتراک دریافت میکنیم؛ پس از پایان اشتراک بدون اطلاع ما‌را با این پیغام سوپرایز می‌کنند!
خطای ۴۰۳ یا Forbidden
این خطای دارای اسم و رسم، ممنوع بودن دسترسی به یک کاغذ را به ما نمایش می دهد و به‌این مضمون‌ هست که ما اینک به هر دلیلی حق دسترسی به یک شیت یا وبسایت را نداریم.
معمولا در این سال‌ها که تحریم از طرف سایت‌ها وسرویس‌های خارجی شدت گرفته می باشد، این ارور برای همه‌ی ما برجسته تر گردیده است. برای رفع این خلل می‌توانید از فیلترشکن به کارگیری فرمائید و یا کش خود را خالی نمایید و دوباره از فیلترشکن استعمال فرمایید. از راه‌های دیگر؛ مطالعه درستی آدرس وبسایت، استیناف عدم وجود تداخل بین افزونه‌ها و قالب های مدیر محتوا و… میباشد. 
خطای ۴۰۴ یا Not found
پر اسم و رسم ترین ارور در خصوصی خطاهای ۴۰۰، خطای ۴۰۴ است. به لهجه بی آلایش، درسمت مرورگر یک شیت و یا آدرسی درخواست میگردد که به هر عامل این آدرس و یا این صفحه وجود خارجی ندارد.
این اشتباه اکثر اوقات بخاطر خطا تایپی در آدرس وب سایت به وجود می آید. این غلط بخاطر اینکه غالبا زیاد شکل می‌دهد می بایست به شکلی توانا رصد شود و به شکلی با صرفه نیز طراحی شود تا کاربر شما از برگه وب سایت شما خارج نشود. وجود این نادرست به سئو وبسایت شما، به دلیل تعدد، ممکن است ضربه بزند، پس برای آن نرم افزار‌ریزی و طراحی جداگانه داسته باشید.
خطای ۴۰۸ یا Request timeout
این نادرست به معنی پایان رسیدن مهلت هنگامی ارتباط شما با وبسایت می باشد و زمانی شکل می دهد که به هر دلیلی مشکلی در اینترنت، سرور و یا هر دو، به وجود بیاید.
برای رفع این نادرست اکثر زمان ها زدن کلید F5 کافی میباشد.
از شیوه های دیگر رفع این اشتباه می توان به به کار گیری و مراجعه به وب سایت در ساعت ها دیگر و یا عوض کردن اینترنت اشاره کرد.
جمع بندی بخش نخستین:
خطاهای محرمانه ۴۰۰، همان گونه که گفته شد معمولا از سمت استفاده کننده شکل می‌دهد و با رفرش کردن، اصلاح و یا ردوبدل اینترنت، رفع می‌شود. خطاهای سری ۴۰۰، چند مورد دیگر نیز دارد اما به دلیل اینکه زیاد رایج نیستند و با استعمال از همین طرز‌ها قابل رفع می‌باشند، از پرداختن به آن‌ها صرف حیث کردم. وب‌مسترهای گرامی، به طبع به طراحی و اپ‌ریزی برای نمایش و رفع این مشکلات اهمیت دهید، زیرا کاربر ممکن است با همین اشتباهات کوچک، وبسایت شمارا رها کند.

 

خطاهای سری ۵xx
این خصوصی مشکلات یه این مضمون‌ می باشند که برای تارنما مقصد مشکلی پیش آمده یا سرور از دسترس خارج شده است این ایرادات به مفاد اساسی ذیل، دسته بندی می شوند:

خطای ۵۰۰ یا Internal server
این نوع ارور دقیقا معلوم نمی‌کند که نقص‌ چه چیزی می باشد، این ارور اکثر اوقات به خیال و خاطر خطاها سیستم، اینترنت مخاطب، کوکی‌ها‌، کش، خطا در کدنویسی و یا اشتباهات در تنظیمات هاست و سرور شکل می‌دهد.



خطای ۵۰۲ یا Bad gateway
این غلط ممکن هست به دلیل بروز مسائلی دربین سرورهای آنلاین که خارج از کنترل شماست، شکل بدهد.
با این موقتا اغلب هیچ آیتم خاصی وجود ندارد بلکه مرورگر میپندارد این نقص‌ مربوط به تجهیزات شبکه‌ی خانگی شماست و یا علت دیگری دارااست که خارج از در اختیار گرفتن شماست.
اما غالبا این اشتباه یک خطای شبکه‌ای بین سرورهای اینترنت می‌باشد. به‌این مضمون‌ که این اشتباه ناشی از رایانه یا ارتباط اینترنتی شما نیست.

خطای ۵۰۳ یا Service unavailable
بیشتر مواقع این غلط به این دلیل رخ می دهد که سرویس‌دهنده و یا سرور به شدت مشغول است و یا اینکه تعمیراتی در موقتا اجراست.
گاهی ممکن میباشد به دلیل محدودیت‌های اتصال، کنترل‌گر‌ پهنای باند، تغییر و تحول منابع سیستم، ارتقای ورژن پی اچ پی سرور و یا تداخل در بین کدها، این ارور به وجود بیاید.
برای رفع این غلط بایستی با سرور تماس بگیرید و علت و چاره اصلی را از آنها بپرسید.

خطای ۵۰۴ یا Gateway timeout
این اشتباه بدین مضمون‌ هست که سرویس‌دهنده یا همان سرور به موقع از سرویس‌دهنده دیگر، که در کوشش برای تکمیل درخواست سرور بوده می‌باشد، پاسخ را دریافت نکرده می‌باشد.
به عنوان کردن دیگر این اشتباه از کنترل شما خارج است و بایستی این خطا را با سرور خود دربین بگذارید.

 

گردآوری‌بندی قسمت دوم
همان گونه که گفته شد این خطاها، خطاهای سمت سرور میباشند.
شما برای رفع این خطاها می‌توانید از رفرش کردن صفحه، امتحان مجدد در یک مجال دیگر، تماس با سرور و یا خالی کردن کوکی و کش مرورگر خود به کار گیری فرمائید. در صورتی سوالی دراین مورد داشتید و یا نکته‌ و طریق حلی به ذهنتان رسید، قطعا با ما دربین بگذارید.

چرا الگوریتم پنگوئن مورد نیاز بود؟


10 سال از وقتی که الگوریتم پنگوئن گوگل معرفی شد، می‌گذرد. این الگوریتم یکسری به‌روزرسانی داشته و به بخشی از الگوریتم مهم گوگل تبدیل شد‌ه‌است. در بیشتر مفاد، گوگل داعیه می‌نماید که اکثری از لینک‌های بی‌چگونگی آنلاین را نادیده می گیرد؛ ولی همچنان مراقب الگوهای غیرطبیعی مانند PBN، تبادل پیوند و پیوند‌های خروجی غیرطبیعی میباشد. اکنون خوب میباشد مطالعه کنیم الگوریتم پنگوئن در سئو چه تأثیراتی داراست.

آموزش سئو در مشهد

آموزش سئو مشهد

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

در سال 2012، گوگل به‌طور قانونی «به‌روزرسانی الگوریتم Web Spam» را فعال‌سازی کرد که به‌شکل خاص لینک‌های اسپم و لینک و پیوند‌های غیرطبیعی درست شده را آیتم مقصود قرار میدهد.


الگوریتم Web Spam ابعاد از روش توئیت مت کاتز (Matt Cutts) که در آن فرصت مدیریت تیم Web Spam گوگل بود، به‌تیتر به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن به طور رسمیً شناخته شد. گوگل به طور رسمیً الگوریتم Web Spam را پنگوئن اسم‌گذاری کرد. هیچ برهان قانونی درباره‌ی اینکه این نام از کجا آمده هست، نیست.


پیش از الگوریتم پنگوئن، وسعت پیوند‌ها نقش مهمی در سکو‌بندی صفحه های هنگام خزیدن (Crawl)، ایندکس (Index) و تجزیه و بازرسی (Analyzed) بوسیله گوگل داشته می باشد. لذا پیش از الگوریتم پنگوئن در بهینه سازی اصلی نبوده که از کجا، چطور و چقدر لینک و پیوند اخذ می کنید. این فرمان منجر میشد در هنگام جایگاه‌بندی کاوش، صفحات بی‌چگونگی در موضع برتری نسبت به آنچه می بایست باشند، ظواهر شوند.


چرا الگوریتم پنگوئن لازم بود؟

جنگ و همت گوگل برای چگونگی ذیل نتیجه ها، با الگوریتم پاندا شروع شد و الگوریتم پنگوئن یک دستیار عالی برای نزاع با این نزاع بود. این الگوریتم یک جواب و مبادرت اصلی برای فرآیند عوض کردن حاصل گوگل از روش ساخت لینک کلاه سیاه بود.


مت کاتز در کنفرانس SMX سال 2012 می‌گوید:


ما به آن چیزی نگاه می‌کنیم که برای رویارویی با محتوای معدود چگونگی پیاده سازی گردیده‌است. این فرمان بوسیله الگوریتم پاندا آغاز شد، البته متوجه شدیم که همچنان مقدار متعددی Spam (هرزنامه) وجود دارد که الگوریتم پنگوئن برای تقابل با آن پیاده سازی شد.


غرض این الگوریتم تهیه نمودن کنترل بیشتر و کاهش اثربخشی تکنیک‌های تشکیل داد لینک و پیوند Spam و پیوند های سیاه و سپید بود. پنگوئن با فهم و پردازش لینک‌های خروجی که از سایت‌های دیگر تحت عنوان بک لینک و پیوند اخذ می‌شد، همت کرد که‌این باور را پیدا نماید که لینک‌های طبیعی، دارای اعتبار و مرتبط که به آنان اشاره کرده‌اند، به وبسایت مقصد محرک می دهند. در واقع تشخیص میبخشید که حقیقتا تارنما‌ها دوست دارند به وبسایت مقصد جایزه بدهند یا این که این پیوند‌ها بوسیله وبسایت مبدا درست شده و خریدنی نبوده می باشد.


الگوریتم پنگوئن در بهینه سازی تنها با لینک‌های فرنگی راز و کار دارااست؛ به لینک و پیوند‌هایی که به تارنما ما داده گردیده، نگاه می‌نماید و کاری با لینک و پیوند های خروجی تارنما ندارد.


تأثیرات اول الگوریتم پنگوئن

طبق آمارهای گوگل، هنگامی که الگوریتم پنگوئن اولین بار در آوریل سال 2012 راه‌اندازی شد، بیشتراز 3 درصد از حاصل کاوش را زیر تأثیر قرار بخشید. الگوریتم پنگوئن ورژن 2.0، چهارمی به‌روزرسانی (با فعال‌سازی نخستین) خویش را در ماه مه 2013 منتشر کرد و به طور تقریبً 2.3 درصد از مجموع درخواست‌ها را زیر تأثیر قرار بخشید.


گفته می شود در هنگام راه‌اندازی، دو مبادرت کلاه سیاه را گزینه مقصود قرار داده میباشد، البته همراه با این‌ها طرح‌های گوناگون لینک و پیوند‌سازی و باصرفه‌سازی بیشتراز حد عبارات کلیدی را گزینه مقصود قرار داده میباشد. طرح‌های گوناگون لینک‌سازی، یک اصطلاح میباشد برای طرز‌های ایجاد کرد لینک و پیوند غیرطبیعی، اخذ لینک و پیوند‌های کلاه سیاه (بک لینک‌های بی‌چگونگی و بی بها)، تبادل لینک و پیوند، خرید بک پیوند و بقیه راه‌های اخذ لینک‌های غیرطبیعی که گوگل فهرستی از آنان‌را تنظیم نموده است.


فعال سازی اول الگوریتم پنگوئن گوگل با غرض تشخیص محتواهایی که بیش تر از حد از کلمات کلیدی استفاده می‌کردند بوده میباشد. همینطور پنگوئن آن مجال با الگوریتم پاندا که بیشتر به‌تیتر الگوریتم چگونگی محتوا و وبسایت در لحاظ گرفته میشد، مرتبط شد.




به‌روزرسانی های الگوریتم پنگوئن گوگل

از هنگامی که الگوریتم پنگوئن گوگل در سال 2012 فعال سازی شد، تعدادی به‌روزرسانی داشته است. به همین دلیل انتظار می رود که یک سری ترفند دیگر به‌تیتر به‌روزرسانی الگوریتم ناشناخته در تاریخ تصویب گردیده باشد.


الگوریتم پنگوئن ورژن 1.1: 26 مارس 2012

در‌این به‌روزرسانی، تغییری در الگوریتم‌ها صورت نداده میباشد؛ بلکه تغییرات مرتبط با به‌روزرسانی داده های داخل الگوریتم میباشد. اینترنت‌سایت‌هایی که جریمه شدند، شروع به پاکسازی طرح های متفاوت لینک و پیوند سازی کردند و لینک و پیوند‌های غیرطبیعی خویش را از در بین بردند. با این هم اکنون تارنما‌ها رو به بهبود بودند. تارنما‌هایی که در اولِ فعال سازی شناسایی نشدند، درین به‌روزرسانی شناسایی گردیده و جریمه برای آنها در لحاظ دریافت شد.


الگوریتم پنگوئن ورژن 1.2: 5 اکتبر 2012

به‌روزرسانی مرتبط با داده ها دیگری بود، این به‌روزرسانی بر عبارت‌های کاوش لهجه انگلیسی و فی مابین‌المللی تأثیر گذاشت.


الگوریتم پنگوئن ورژن 2.0: 22 مه 2013

این ورژن از نگاه فنی توسعه یافته خیس از ورژن‌های پیشین بود و شیوه تأثیر الگوریتم پنگوئن را بر حاصل کاوش تغییر تحول داد. پنگوئن ورژن 2.0 حدود 2.3 درصد از جستجوهای انگلیسی و بقیه لهجه‌ها را به تناسب پایین تأثیر قرار داد.


الگوریتم پنگوئن ورژن 2.1: 4 اکتبر 2013

فقط به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن که در به عبارتی سال انجام شد و 1% از جستجوها را پایین تأثیر قرار بخشید؛ در حالی که هیچ توضیح قانونی از سمت گوگل وجود نداشت. اطلاعات نماد می‌دهند که به‌روزرسانی الگوریتم به ورژن 2.1، در عمیق خیس نگاه کردن به اینترنت‌سایت‌ها و ارتقاء دقت خزنده‌ها بوده و توسعه و گسترش خوبی داشته است. همینطور تجزیه و آنالیز بیشتری درباره‌ی اینکه طرح های لینک و پیوند سازی و لینک‌های اسپم وجود داراست یا این که نه، اجرا داده می باشد.


الگوریتم پنگوئن ورژن 3.0: 17 اکتبر 2014

در حالی که‌این به‌روزرسانی گران قدر نامیده می شد، در واقع یک به‌روزرسانی دیگر از اطلاعات بود. اشخاصی که زیر تأثیر به‌روزرسانی های گذشته بودند، به آنها اذن بازیابی و جبران را میبخشید، در حالی که اکثری از اشخاص به طرح های لینک و پیوند سازی اسپم ادامه دادند و از تأثیرات پیشین فرار کردند، با این بروزرسانی، تأثیرات و تغییراتی را در وبسایت مشاهده کرده و متضرر شدند.


پیر فار (Pierre Far) کارمند گوگل، این موضوع را در پروفایل گوگل (Google+ Profile) خویش تأیید کرد و اعلام‌کرد: نشر این به‌روزرسانی یک‌سری هفته ارتفاع می کشد و همینطور 1 درصد از جستجوهای انگلیسی را نیز زیر تأثیر قرار می‌دهد.




الگوریتم پنگوئن ورژن 4.0: 23 سپتامبر 2016

به طور تقریبً دو سال پس از به‌روزرسانی ورژن 3.0، واپسین به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن راه‌اندازی شد. بزرگ‌ترین تغییر تحول این بود که الگوریتم پنگوئن، بخشی از الگوریتم اساسی گوگل شد.


هنگامی‌که یک الگوریتم بالاتر رفته و به بخشی از هسته تبدیل میشود، به این مضمون‌ وجود ندارد که همت الگوریتم عوض شده میباشد یا این که ممکن میباشد به شدت تغییر تحول نماید، به‌این مضمون‌ است که ادراک گوگل از الگوریتم عوض شده خیر خویش الگوریتم. در واقع این گزینه ذکر می‌نماید تجزیه و نظارت و پردازش‌های گوگل قادر خیس می شود و این الگوریتم‌ها به یاری الگوریتم‌های مهم می‌روند تا توجه و درک گوگل بیشتر گردد.


در حال حاضر به طور همزمان با هسته گوگل الگوریتم پنگوئن، اینترنت‌وب سایت‌ها و لینک و پیوند‌ها را در حین حقیقی و واقعی رسیدگی می‌نماید. این بدان معناست که شما میتوانید تأثیرات آنی لینک و پیوند سازی خویش را ملاحظه کنید. پنگوئن ورژن جدید لینک‌ها را جریمه نمی‌کرد بلکه آنها‌را بی ارزش می‌کرد.


به عبارتی‌طور که اورده شده است، داده ها قانونی و یا این که تجارب های فردی در ارتباط جریمه های الگوریتمی مرتبط با لینک‌ها هنوز وجود دارااست. داده ها منتشرشده بوسیله متخصصین بهینه سازی در سراسر فقیه و همینطور کاهش مرتبه‌بندی از روش پوشه Disavow، پس از ورژن 4.0 الگوریتم پنگوئن این اعتقاد و باور را تقویت نموده است.