چنانچه تصور میکنید هزینه موسسات seo بیشتر از اقتدار مالی تان میباشد، توصیه میکنم یک سئوکار تازه کار را برای سایت خویش استخدام نمائید و در مرحله آتی از یک کمپانی seo برای جاری ساختن کارها مشورت بگیرید. مطمئناً این آموزش سئو در مشهد طرز به فرصت و طراحی برنامه بیشتری احتیاج داراست، البته از نظر هزینه به عایدی تان خواهد بود.
به مکان تمرکز بر روی تعداد کلمه و واژه شغل های ذیل را ایفا دهید
1- حاصل کاوش را در لغات کلیدی خویش نظارت فرمایید و ملاحظه کنید در حاصل چه خلأ وجود دارااست که به آن پرداخت نشده آموزش سئو مشهد میباشد و شما بر روی آن حوزه شغل فرمائید.
2- ابتکار به خرج دهید: اکر بتوانید جواب پرسش مخاطبتان را شل خیس و در دسترس به وی بدهید، حتما درجه شما عالی خواهد بود. فرض فرمایید اینترنت سایتی الف در پاسخ سوالی 3000 واژه و کلمه محتوا فارغ از هیچ عکسی ساختوساز آموزش سئو در مشهد نموده است.
وبسایت \"ب\" محتوای 2000 واژه و کلمه ای داراست البته در جواب پرسش کاربر از تصاویر نیز به کارگیری نموده است.
و اینترنت سات \"ج\" صرفا محتوای 800 واژه و کلمه ای دارااست البته با یک ویدئو جالب، جواب پرسش را داده میباشد.
مسلما درین سه شرایط استفاده کننده رضایت بیشتری از تارنما ج دارااست. در سود موتور کاوش نیز جایگاه بهتری به آن وبسایت خواهد بخشید.
3- مقصود خویش را با غرض محتوا و مقصود استفاده کننده تطابق دهید.
چنانچه غرض محتوای شما یاری به یوزرها برای حل مساله ای خاص میباشد که پاسخی ریلکس داراست، احتمالا نیاز به صد ها واژه برای آن محتوا نخواهید داشت. برای مثال در شرایطیکه به کاربری که ارزش دلار را کاوش می نماید 2000 کلمه و واژه محتوا اکران دهیم مسلما عمل صدق نخواهد بود.
به همین ترتیب درصورتی که در کارایی برای حل یک مساله غامض میباشید و برای حل آن مسائله از تعداد متعددی منابع و داده ها به کارگیری نموده اید که آنها هم به راحتی در دسترس نیستند و یک جواب خیلی خاص را فراهم نموده اید، به طبع 2000 و 3000 واژه و کلمه برای محتوای شما بسیار کوتاه میباشد.
وقتی که پست بلاگ شما به طور بی نقص و جامع مطلبی را تعریف می نماید، یوزرها ناخودآگاه به آن مقاله متکی بودن می نمایند و در ذهن خویش آن مقاله را تحت عنوان یک مرجع در حیث خواهند گرفت.
تگ کنونیکال Canonical روشی میباشد که به موتورهای کاوش اعلام کنیم که یک نشانی (URL) ورژن اساسی یک شیت چه آدرسی میباشد. به کار گیری از این تگ از مشکلاتی که با عث شناسایی محتواهای تکراری در یک سری نشانی از یک تارنما میگردد خودداری می نماید.
به صورت خلاصه به کار گیری از تگ کنونیکال (Canonicalize) به موتورهای کاوش اعلام می نماید که شما میخواهید کدام ورژن از نشانی یک کاغذ از تارنما در حاصل کاوش اکران داده خواهد شد. دراین نوشتهی علمی هر چیزی که نیاز میباشد از این تگ بدانید را یاد خواهید گرفت.
چرا تگ کنونیکال اصلی میباشد؟
محتوای تکراری یک قضیه بسیار غامض در seo تارنما میباشد. ولی هنگامی موتورهای کاوش تعداد متعددی ورقه با محتوان یکسان یا این که خیلی مشابه به هم را مشاهده می نماید سبب ساز اشتباهات seo زیادی می گردد. ایراد نخستین این میباشد که در صورتی خزنده های گوگل وقت برای پژوهش محتواهای تکراری وبسایت بگذارند، ممکن میباشد بقیه محتواهای یکتای وبسایت شمارا نبینند و پژوهش نکنند. ایراد دوم این میباشد که خیل عظیم محتوای تکراری در وب سایت منجر افت درجه های شما در نتیجه ها کاوش میشود و در غایت حتی درصورتی که محتوای شما دارنده مرتبه خیر در حاصل کاوش باشد، ممکن میباشد نشانی غلطی از کاغذ شما سکو گرفته باشد.
پس با استعمال از تگ کنونیکال از وقوع اشتباهات بالا خودداری فرمایید.
اشتباهات URl ها چیست؟
ممکن میباشد شما با خویش تصور کنید که به هیچ عنوان چرا بایستی صفحاتی با محتوای تکراری وجود داشته باشد. در وضعیت کلی کاربرانی که به وبسایت شما مراجعه می نمایند شاید تفاوتی در بین نشانی های متعدد یک برگه قائل نباشد و محتوای کاغذ میباشد که برای آنها اصلی میباشد البته برای موتورهای کاوش هر نشانی یکتایی یک برگه غیر وابسته میباشد.
مثلا، خزنده های گوگل میتوانند از روش همگی نشانی های ذیل به برگه اساسی تارنما شما دسترسی داشته باشند:
http://www.example.com
https://www.example.com
http://example.com
http://example.com/index.php
http://example.com/default.aspx
http://example.com/home/index
از نگاه مخاطب همگی نشانی های بالا یک برگه میباشند البته برای موتور کاوش هر یک از نشانی های بالا یک کاغذ غیر وابسته میباشد و درواقع 6 ورژن اسکن گردیده از یک شیت میباشند.
این یک نمونه بی آلایش از به وجود وارد شدن محتوای تکراری (duplicate Content) بود ولی سیستم های مدیر محتوای مدرن و تارنما های مخصوص این ایراد را شدیدتر کرده اند. خیلی از وبسایت ها برای یک شیت از وب سایت نشانی های متفاوتی ساخت می نمایند یا این که پارامتر های مختلفی را با انتهای نشانی وبسایت اضافه می نمایند. این پارامتر های میتواند برای گزینش لهجه و ارز و نوع سازمان دهی یک کاغذ که از طرف استفاده کننده تعیین گردیده است باشند. که همگی این ها سبب ساز میشود فارغ از آنکه متوجه گردید صدها نشانی تکراری در یک وبسایت داشته باشید.
از جمله یک وب سایت فروشگاهی را فکر کنید که نشانی صفحه های فرآورده آن این چنین میباشد که تیم مال نیز در url بیان میگردد:
www.example.com/category1/1001
هم اکنون فرض نمائید این کالا هم در تیم 1 میباشد و هم در دسته 2 وجود دارااست. درنتیجه این جنس از روش دو نشانی ذیل قابل دسترس است.
www.example.com/category1/1001
www.example.com/category2/1001
سئوی خارجی تارنما یا این که Off Page سئو چیست؟
offpage seo (seo فرنگی یا این که Off Page بهینه سازی) به تیم فرآیندهایی میگن که در آموزش سئو مشهد سوا وبسایت شکل میگیرن.
شما تو سئوی خارجی در اختیار گرفتن مستقیمی بر روندکار ندارین. میشه بیان کرد سئوی آف پیج اقتدار بیشتری نسبت به seo داخلی برای ارتقاء یک اینترنتوب سایت در رنکینگ داره. اما اگه تنها روی offpage تمرکز نمایید ممکنهبه مکان مخاطب هدفمند تنها بازدیدکننده بیارید. به این ترتیب در جهت seo درست و seo اصولی، بهتره اولیه تمرکز رو روی بهینه سازی داخلی بذارید و در راستای این فرایند، offpage رو هم جاری ساختن نمائید . برای مثال عملهای اساسی تو سئوی آف پیج، پیوند سازی و تولید بک پیوند و شغل در آموزش سئو در مشهد کانال های اجتماعیه.
گردآوری بندی مطالب آورده شده تا اینجا
خب پس تا اینجا بهینه سازی رو از لحاظ مفهومی تعریفوتمجید کردیم و گفتیم سئو چطور شغل میکنه و اصولاً هدفش چیه. همچنین اشاره کردیم که بهینه سازی به دو گروه کلی تقسیم میشه: “بهینه سازی داخلی” و “سئوی خارجی.” حال میشه این دعوا رو اینطور افزود که بهینه سازی در انجام به سه گروه کلی تقسیمبندی میشه:
بهینه سازی کلاه سپید
بهینه سازی کلاه خاکستری
بهینه سازی کلاه سیاه
seo کلاه سپید یا این که White Hat سئو چیست؟
بهینه سازی کلاه سپید به دسته نحوهها و استراتژیهایی که تبعیت الگوریتمهای موتورهای کاوش هستن گفته میشه. تو سئوی کلاه سپید ما به صورت طبیعی برای ارتقا جایگاه تارنما کوشش میکنیم و از طریقهای فریبکارانه برای به دور زدن موتورهای کاوش در جهت افزایش تارنما به کار گیری نمیکنیم.
تو طریقهای بهینه سازی کلاه سپید ممکنه ارتقاء وبسایت به ارتفاع بکشه اما پایداری مطلوبی دارن. طرزهایی مثل ایجاد محتوای با کیفیت، کدنویسی اصولی، گزینش عنوان ها و توضیحات مطلوب، لینک و پیوند سازی داخلی اصولی، ساخت بک لینک و پیوند با کیفیت و طبیعی، پژوهش لغت ها کلیدی و … جزو seo سپید هستن.
seo کلاه سیاه یا این که Black Hat بهینه سازی چیست؟
بهینه سازی کلاه سیاه نقطه مقابل بهینه سازی کلاه سفیده. تو این شیوه ما تلاش می کنیم با به کارگیری از طریقها و استراتژیهای بر خلاف ضوابط موتور کاوش، سکو وبسایت رو سریعخیس از وضعیت طبیعی ارتقاء بدیم. درحال حاضر چه طرزهایی کلاه سیاه هستن؟ یه چیزیایی مثل محتوای مخفی، استعمال بیشتراز حد یک کلمه و واژه کلیدی، تمرکز روی یک کلمه و واژه کلیدی در پیوند سازی، خرید بک پیوند، ساخت محتوای تکراری، پیوند سازی اسپم و … .اما اینک که والله گوگل یه جوری با الگوریتم رنک برین و ماشین لرنینگ و اینجور چیزا سینه سپر کرده که بهتره کلا در این باره خط بکشید. ما هم بیشتر از این توضیح نمیدیم که نوشته ی علمیمون بدآموزی نداشته باشه:)
بهینه سازی کلاه خاکستری یا این که Gray Hat سئو چیست؟
seo کلاه خاکستری یه چیزی مابین seo سپید و بهینه سازی سیاهه. شاید بشه اذعان کرد که بیشتر متخصصین seo تو این منطقه عمل میکنن. دلیلش هم اینه که که تنها کار به صورت بهینه سازی سپید برای افزایش و بالا بردن جایگاه وبسایت در دوران مجال مایحتاج کفایت نکنه و منجر ناکامی و یا این که ضرر و زیان کمپانی نوپایی بشه که به شدت محدودیت وقتی داره.
یک دارای تخصص seo کارایی میکنه به نحوههای بهینه سازی کلاه سپید سرعت ببخشه، البته خیر در حدی که سبب ساز آلرژی موتورهای کاوش بشه.
رایجترین اصطلاحات در seo کدامند؟
مثل هر فن دیگری، seo تارنما یا این که بهینه سازی عبارات تخصصی، تعاریف و مفاهیم منحصر به فرد خودش را دارااست. ما در لیست واژگان ذیل، 50 واژه و کلمه تخصصی این حوزه را از دید رایج بودن تعیین و برای شما تعریف و تمجید کردهایم.
بهینه سازی – seo تارنما
سئو اولی اصطلاحی میباشد که بایستی در بهینه سازی بدانیم. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization میباشد هر تعدادی ما در نوشتهعلمی سئو چیست به صورت بسیار جامع درباره سئو پرداختیم اما به صورت خلاصه بیان کنم که با این تکنیک شما می توانید درجه تارنما خودتان را در گوگل بهبود دهید.
بیایید یک نمونه بزنیم. فرض فرمائید شما فروشنده موبایل می باشید و صاحب و مالک یک تارنما و استحصالوکار آنلاین. کاربری گوگل مینماید “خرید تلفن همراه.” اینجا به لحاظ شما ما بایستی چه کاری ایفا دهیم تا وب سایت شما برای وی اکران داده خواهد شد؟ (یا این که درواقع در صفحه های جستجوی گوگل سکو خیر داشته باشد؟) پاسخ در سئو میباشد.
نکته: بهینه سازی به دو گروه کلی (On-Page و Off-Page) تقسیم بندی میگردد که در پی به آن اشاره خواهیم کرد.
بهینه سازی داخلی (on page بهینه سازی) چیست؟
بهینه سازی داخلی یا این که seo باطن ورقه به در دست گرفتن بی واسطه کدها و یا این که محتویات سایت شما اعم از متن، تصویر، لینک و پیوند و هر داده ها دیگری که در تارنما خویش بار گذاری می کنید گفته می گردد. سئو باطن شیت یا این که به عبارتی سئوی داخلی، نهاد و شالودهی کل کوششهای سئو میباشد. چون بر روی مواقعی از قبیل تیتر مطلوب برای کاغذ، تگ ها و متاتگ ها، عبارات کلیدی، توضیحات مطلوب برای تارنما و به صورت کلی محتوای که برای موتورهای کاوش دارای اهمیت میباشند عمل مینماید. همه این مفاد در نتیجه ها کاوش تأثیرگذار میباشند. براین اساس خیلی اصلی میباشد که شیوه سئو داخل برگه (seo داخلی) به صحت پیشین از طریق seo خارج ورقه (offpage seo) صورت پذیرد. با قرائت نوشتهیعلمی بهینه سازی داخلی چیست مسلما نکات جذاب و مفیدی را درباره این مضمون خواهید آموخت.
– پیکربندی NameServers
دراین مرحله از فراگیری cloudflare شما می بایست نیم سرورهای دامنه (NS) خویش را به آنچه Cloudflare تمجید نموده است آموزش سئو مشهد ، تغییر و تحول دهید .
از آنجایی که Cloudflare مانند یک Proxy شغل مینماید ، با اتصال نیم سرور های دامنه خویش به این مجموعه ، استفاده کننده برای دسترسی به تارنما شما بعداز وارد کردن URL سایت شما مستقیما به مجاورت ترین سروری Cloudflare به ناحیه محل معاش او داراست متصل میگردد و این سبب آموزش سئو در مشهد ارتقا سرعت بار گذاری سایت شما میگردد.
شایان توجه عزیزانی که واهمه از جدا شدن اینترنت سایتشان هنگام تغییر تحول نیم سرورها را داراهستند: با دقت به تغییرو تحول نکردن سرور مبدا شما بعداز تغییر و تحول نیم سرورهای وب سایت هیچگونه قطعی و یا این که به اصطلاح DownTime نخواهید داشت.
بعداز تغییر و تحول نیم سرورها به آنچه که Cloudflare تعریف و تمجید نموده است ، روی Done, check nameservers کلیک فرمایید.
تغییر تحول نیم سرور ها ممکن میباشد از 1 تا 72 ساعت به ارتفاع انجامد مخصوصا در دامنههای ir که فرصت متعددی ما یحتاج داراست.
مرحله پنجم – تهیه و تنظیم IP و DNS
در شرایطیکه شما از آن گروه عده ای میباشید که برای اینترنت سایتتان دی ان اس (DNS) و ای پی منحصربهفرد (IP) گرفتهاید و فراموش کردید که در بخش DNS کلود فلر وارد نمائید ، میتوانید از روش منو وارد قسمت DNS ها گردید و DNS و IP منحصربهفرد خویش را در کلود فلر وارد نمایید و یا این که تغییراتی در DNS هایتان ساخت و ساز نمائید.
قسمت پیکربندی DNS در کلودفلر یک به کارگیری دیگر هم دارااست و آن اینکه درصورتی که وقتی جابجایی هاست شکل گرفت کافی میباشد IP هاست قدیم را درین قسمت به IP هاست قدیم تغییرو تحول دهید.
حالا به ادامه یادگرفتن به کار گیری از این CDN میرویم و در صورتیکه کلیه پروسه را اعمال دادید . تارنما شما به کلود فلر متصل گردیده.
مرحله ششم (ازروی میل) – نصب پلاگین کلودفلر در وردپرس
یک مرحله اضافهخیس از فراگیری پیکربندی cloudflare برای یوزرها کاربر از وردپرس وجود دارااست که اجباری وجود ندارد اما به کار گیری از افزونه قانونی Cloudflare در وردپرس جلوی اشکالات را می گیرد.
شما می توانید افزونه قانونی Cloudflare را که برای پیکربندی کلود فلر میباشد، از مخزن وردپرس و یا این که با یک کاوش در نصیب اضافه کردن پلاگین به لیست افزونه های خویش اضافه نمایید.
از تجهیزات این افزونه می شود به تجهیزات پایین اشاره نمود :
رفع برخی از اشتباهات قسمت ایده ها وردپرس
نظافت کردن خاطر کش خود کار
تایپ کردن یک سرصفحه برای پرهیز از جابجایی های غیررسمی زمانی که SSL فعال میباشد.
قابلیت تغییر و تحول پیکربندی حساب Cloudflare از افزونه
قابلیت تماشای تعداد کلی بازدید کنندگان ، واحد سنجش پهنای باند ذخیره گردیده و ارعاب های مسدود گردیده
حفاظت از HTTP2/Server Push
بعد از نصب افزونه قانونی کلودفلر روی وردپرس ، شما می بایست نشانی اینترنتی و API حساب خویش را وارد نمایید. (برای اخذ API خویش وارد حساب کلودفلر گردید و روی my profile کلیک فرمائید .
آنگاه در نصیب API روی View API Key رو به روی Global API Key کلیک فرمائید و API خویش را اسکن و در افزونه وردپرس بارگزاری فرمایید )
بعداز وارد کردن نشانی اینترنتی و API رو Save API Credentials کلیک فرمایید.
خلل رایج Cloudflare در وبسایتها
تارنما Cloudflare تحت عنوان کادو به همگی دامنه های در میان المللی (به جز دامنه ir) یک گواهینامه دو ساله SSL می دهد (کلودفلر قابلیت به کار گیری https را در کل برای دامنه های ir بسته میباشد و به قولی SSL را برای این دامنهها تحریم نموده است).
نقص cloudflare آنجا آغاز میشود که وب سایت شما پیش از نام نویسی در Cloudflare گواهینامه SSL دیگری داشته باشد که دراین حالت به انگیزه تضاد دو SSL و همینطور سعی برای جایگزین کردن خویش به مکان آن یک کدام از وبسایت شما در گیر خلل مینماید.
درین مواقع شما بایستی وارد حساب کلودفلر خویش گردیده و در قسمت SSL ، گواهینامه SSL را به صورت Flexible در بیاورید که خطاها را از میان ببرید و گواهینامه ها را از نبرد با یکدیگر در بیاورید.
پیکربندی اضافه برای کلودفلر
شما درین نوشتهعلمی اینکه کلود فلر چیست ، تارنما cloudflare چه امکاناتی داره ، نصب cloudflare و پیکربندی کلود فلر رو باهاش آشنا شدید و میتوانید یک CDN برای تارنما خویش فعال سازی فرمایید. آنچه ما دراین فراگیری cloudflare گفتیم فقط شناخت مختصر شما با کلودفلر بود و امیدواریم یادگرفتن استعمال از پیکربندی این CDN دارای اسم و رسم آیتم به کارگیری شما قرار گرفته باشد.
شما همینطور میتوانید با ورود به وبسایت Cloudflare و تلاوت مستندات این سایت یادگرفتن Cloudflare را بسته به نیاز خودتان مشاهده فرمائید.