جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

Call to Action یا فراخوان عمل چیست؟


حصول و شغل های متعدد همواره در تلاشند تا به هر روشی گردیده نسبت به رقبایشان، سهم بیشتری از بازار را به خویش تخصیص دهند. اشکار میباشد که امروزه وب و کانال‌های اجتماعی از اساسی‌ترین ابزارهای بازاریابی به اکانت میایند. البته پرسش اینجاست که دستیابی و امور در فضای دیجیتال در پی چه چیزی میباشند؟

آموزش سئو مشهد

خب، مبرهن میباشد که استخراج و امور رغبت دارا هستند مخاطبان وارد اینترنت‌تارنما‌شان گردیده، کالاها و سرویس ها‌شان را مشاهده نمایند و در غایت، آنها را بخرند. در اینجا، این سوال مطرح می‌گردد که آیا یوزرها با مشاهده اینترنت‌وبسایت، خویش به خویش از ما خرید می‌نمایند؟ در صورتی جواب منفی میباشد، چه طور می بایست آن ها را به سوی خویش دعوت کرد و ابزارهای مورد نیاز برای این عمل چه میباشند؟

آموزش سئو در مشهد

ما درین مقاله کارایی کرده‌ایم به دعوا Call to Action یا این که فراخوان کار که روشی اصلی در تبدیل استفاده کننده به مشتری میباشد، بپردازیم. در حالتی که عشق و علاقه دارید بدانید چه‌طور بایستی از Call To Action در وب سایت خویش استعمال فرمایید، این نوشته‌ی علمی را از دست ندهید!


خب، برسیم به گفت و گو مهم ...


Call To Action یا این که فراخوان شغل چیست؟

فراخوان شغل یا این که CTA (مخفف Call To Action)، به گویش معمولی عبارت میباشد از دعوت از اشخاص برای ایفا کاری! ولی چه کسی، چه کسی را به چه کاری دعوت می‌نماید؟


در بازاریابی، به خصوص در بازاریابی دیجیتال، فراخوان فعالیت دستوری میباشد که استفاده کننده را وادار به اجرا یک برخورد از پیش پیاده سازی گردیده می‌نماید. استعمال از عباراتی زیرا \"برای استحصال داده ها بیشتر اینجا کلیک فرمایید\" یا این که \"همین اکنون از ما خرید کن\" نمونه‌هایی از این اوامر می باشند.


معمولاً غرض از پیاده سازی Call to Action فروش فرآورده و سرویس ها میباشد، البته می‌قدرت جهت کسب اطلاعات مخاطب یا این که ارتقا تصویب‌اسم یوزرها در وبسایت نیز از فراخوان‌های شغل استفاده نمود. بعضی وقتها، بازاریابان دیجیتال CTAها را به طور پیشنهادهای ویژه در طی محصور پیاده سازی می‌نمایند؛ عباراتی مانند \"صرفا 24 ساعت زمان داری که مال ما رو با 50% تخفیف خریداری کنی\" یا این که \"60% تخفیف برای 50 تماس گیرنده نخستین\" (به دنبال این مورد را ظریف‌خیس نظارت میکنیم).


برای آنکه کاربر به کلام شما گوش نماید، جنس شمارا بخرد یا این که حتی بر روی دکمه‌ای که می خواهید کلیک نماید، بایستی عامل محکمی داشته باشد. به همین استدلال میباشد که کلید توفیق فراخوان فعالیت، نیاز آن شخص به متاع یا این که سرویس ها شماست. نمونه‌های معمولی دیگر از CTA، درخواست‌هایی مانند \"تصویب‌اسم کن\"، \"رنگ گزینه عشق و علاقه‌ات رو تعیین کن\"، \"تاحالا این کلیپ رو دیدی‌؟\" باشند.



فراخوان شغل شما می بایست به شکلی باشد که در لحظه استفاده کننده را وادار به فعالیت نماید.


چرا استعمال از Call to Action ضروری میباشد؟

ارتقاء مشتریان، درآمد و منفعت شما تمامی متعلق به CTA می‌باشند.  فراخوان فعالیت، اساس و نهاد آحاد پروسه بازاریابی میباشد. از جمله در صورتیکه یک بلاگ دارید، بهتر میباشد که به همپا هر نوشته یک CTA هم درنظر بگیرید. این شغل خوانند‌گان شما‌را از \"بازدیدکنندگان ناشناس\" به \"سرنخ‌های فروش\" تبدیل می‌نماید. این سرنخ‌ها میتوانند در آجل، مشتریان شما باشند.


به حافظه داشته‌ باشید که حدود 75% خواننده گان بلاگ‌ها، مخصوصا آنهایی که از موتورهای کاوش رمز از بلاگ شما درآورده‌اند، به مقصود یافتن داده ها وارد اینترنت‌تارنما شما گردیده‌اند. این اشخاص معمولاً برای رفع یک نیاز یا این که حل یک ایراد در پی این داده ها می‌باشند. چه بهتر که‌این نیاز یا این که اختلال را شما رفع فرمایید؛ آن هم با استعمال درست از Call to Action!


به جرئت می‌قدرت اظهار‌کرد دکمه‌های Call to Action مهمترین نصیب اینترنت‌وب سایت شما میباشند. فراخوان‌های عالی میتوانند مخاطب را جذب نمایند، آن‌ها‌را ترغیب به کاری نمایند، نرخ‌ تبدیل شمارا بهبود بخشند و در غایت به شما در وصال به هدف ها‌تان یاری نمایند. از طرف دیگر، دکمه‌های CTA که جذابیت موردنیاز را نداشته یا این که در محل نامناسبی قرار گرفته‌اند، کاربرد چندانی نخواهند داشت.


بعضا کاربردهای دکمه‌های فراخوان کار در سایت‌ها عبارت‌اند از: ارتقاء اعضای مجله پست الکترونیک، ارتقاء فروش، ارتقا تصویب‌اسم‌، تشویق یوزرها به کمپانی در یک مسابقه یا این که نظرسنجی، بالابردن ترافیک وب سایت و ... .


بایستی دقت داشته باشید که استعمال از Call to Action، فقط قرار دادن چندین دکمه در اینترنت‌تارنما وجود ندارد. برای توفیق در فعالیت، مایحتاج میباشد به صورتی استراتژیک و خلاقانه تصور کنید که CTA چطور می تواند به شما در وصال به هدف ها‌تان یاری دهد. در صورتی‌که یوزرها به اندازه کافی روی دکمه‌های فراخوان شما کلیک نمیکنند، یعنی مشکلی وجود داراست.


4 استدلال کلیدی وجود دارا هستند که اعتنا به آن‌ها می تواند دگرگونی اصلی در شغل شما ساخت‌و‌ساز نمایند:


متن

محل قرار گیری Call To Action

اندازه Call To Action

رنگ دکمه‌ها

به‌دنبال به کیفیت بهبود شغل با استعمال از این 4 برهان خوا هیم پرداخت.


چرا اصلاً باید دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرم؟


تصمیمم را گرفته‌ام؛ صفحه گوگل را باز می کنم و تایپ می کنم «بهترین مجال دیجیتال مارکتینگ». 10 تا پنجره جدید باز می‌کنم که هرکدام 5 تا 10 بعدازظهر را معرفی کرده‌اند. کلیه هم ادعا کرده‌اند که بهترین فرصت متاع آن‌هاست. انتخاب سختی به نظر میرسد.

قرار هست یکسری میلیون پول بی‌زبان بدهم و آتی کاری خودم را بسازم. در حالتی‌که فرصت بهتر نباشد چی؟

خب! یه لحظه حوصله فرمائید. شاید انتخاب سخت آموزش سئو مشهد به نظر برسد ولی در این مقاله خیال و خاطر میگیرید که چطور گیسو را از ماست بکشید بیرون و با ویژگی‌هایی که یاد می‌گیرید به راحتی بهترین بعد از ظهر دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید.


نکته: این مقاله از جمع‌آوری سوالات و دغدغه‌های مشتریان فرصت‌های قبل از خرید تهیه شده؛ پس اگر دربین متن برای روشن شدن نوشته ی علمی خودمان را مثال زدیم، خواستیم هم سوال های مشتری‌های عزیز را پاسخ داده باشیم و هم به عنوان یک گزینه در تحقیق و مقایسه‌های شما قرار بگیریم.




چرا اصلاً باید دیجیتال مارکتینگ آموزش سئو در مشهد خیال و خاطر بگیرم؟

شمایی که در اکنون خوندن این نوشته‌ی علمی میباشید، حتماً می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ چه مهارت تبارک و مفیدی می‌باشد؛ اما برای اینکه یک درصد شکی به دل کسی باقی نماند می‌خواهیم خیلی کوتاه بگوییم که چرا باید دیجیتال مارکتنیگ را یادگرفتن رویت کرد:


تقاضا برای مشاغل بازاریابی دیجیتال به شدت زیاد می‌باشد

گزینه‌های شغلی متعددی دارید و در هر بخش و تخصص می توانید مشغول به شغل شوید

حقوق دیجیتال مارکترها بالاست

بازاریابی دیجیتال به شما مهارت‌های کارآفرینی می‌‌آموزد

به دلیل اینکه این حوزه همچنان در اکنون توسعه می‌باشد، جای پشرفت زیادی دارد

در صورتیکه کسب و کار دارید می توانید فروشتان را چندین برابر فرمائید و کسب و کار خود را بسط دهید؛ زمانی که با به کارگیری از بازاریابی دیجیتال برای فروش، سودتان بیشتر شد دیگر درهای زیادی به روی شما باز می شود. به عنوان مثالً میتوانید یک مجموعه متخصص استخدام نمائید تا زمان بیشتری داشته باشید یا به پندار طراحی و ساخت‌و‌ساز تولیدات و خدمات جدید باشید و یا حتی روی زیرساخت‌های تیم سرمایه‌گذاری نمایید.


معیارهای بهترین بعدازظهر دیجیتال مارکتینگ

کلی بعدازظهر دیجیتال مارکتینگ در کشور‌ایران داریم که بوسیله مدرس‌های گوناگون با سبک‌ و سیاق‌های مختلف آموزش داده شده‌اند. در‌صورتی‌که تصمیم گرفته‌اید که یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شوید، باید یک مجال درست و حسابی هم گزینش نمائید. حواستان باشد که هیچ بقالی نمی‌گوید ماست ما ترش می‌باشد به این ترتیب طبیعی می باشد که همه موسسه‌ها و مدرس‌ها بگویند مجال ما بهترین است.


به‌دنبال چندین تا واحد سنجش برای پژوهش فرصت دیجیتال مارکتینگ برایتان آورده‌ایم که می توانید هریک از این موردها را در طی مورد نظر مطالعه نمایید و در نهایت آگاهانه بهترین بعدازظهر‌ دیجیتال مارکتینگ که برای شما کاربردی می‌باشد را گزینش کنید.




1. کلیه مباحث دیجیتال مارکتینگ آورده شده باشد

برای استیناف بهترین‌های مجال دیجیتال مارکتینگ، اولی کاری که میکنید استیناف سرفصل‌های فرصت است. حتماً می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ چه بخش‌هایی دارااست، در صورتیکه نمی‌دانید نوشته ی علمی «دیجیتال مارکتینگ چیست» ما را نگاهی بیندازید.


یک بعد از ظهر کامل باید تمام بخش‌های دیجیتال مارکتینگ را پوشش داده باشد. از تحقیقات نخستین گرفته تا پژوهش نتایج و ایفا. مثلا یک مجال شاید به بخش تبلیغات پرداخته باشد اما شما به طور جزئی گوگل ادز را آموزش نبینید.


سرفصل‌های بعدازظهر : در پکیج کلیه سرفصل‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ که در سال 2022 به روز شد‌ه‌است یادگرفتن داده شده است!


2. فرصت تخصصی شرکت کنم یا جامع؟

در شرایطی‌که بخواهید کلیه فرصت‌ها را به صورت تخصصی و غیروابسته شرکت نمایید، هم وقتتان را هدر دادید و هم پولتان را؛ مگر اینکه بخواهید فقط در یک بخش تخصصی فراگیری ملاحظه کنید؛ از جملهً بخواهید دارای تخصص بهینه سازی شوید که در این‌حالت‌ فقط فرصت تخصصی seo را شرکت می کنید.


ولی چون دیجیتال مارکتینگ نصیب‌های زیادی دارد؛ بهتر می‌باشد یک بعدازظهر جامع دربرگیرنده کلیه بخش‌ها را شرکت نمایید؛ نه فرصت جامع این هست که انسجام بیشتری دارااست و شما خاطر می‌گیرید که این نصیب‌ها چطور در کنار یکدیگر شغل می‌کنند. مدرس دارای مسئولیت است که کل قسمت‌ها را بدون نقص و منظم آموزش دهد. همچنین هزینه شرکت در بعد از ظهر‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً کمتر از تک تک هزینه‌‌هایی است که باید به صورت مستقل برای یادگیری هر مورد از مهارت‌های آن بپردازید. 


مجال جامع : مجال جامع دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از بعد از ظهر‌های تخصصی می‌باشد که در یک بسته ارائه میگردد و هر کدام از بخش‌ها، تخصصی و حرفه‌ای تدریس شده‌اند.


حتما بخوانید: چه‌گونه مشتریان خود را با مسئولیت کنیم؟

3. تئوری یا عملی؟ مورد این است!

در حالتی که نگاهی به سرفصل‌های مجال دیجیتال مارکتینگ بندازید، متوجه میشوید که خیلی از بخش‌ها نیاز به آموزش عملی دارا‌هستند. مثل گوگل ادز، آنالیتیکس، ساخت محتوا، سرچ کنسول، بازرسی کلمات کلیدی و...


با این وجود برخی از مجال‌ها همه بخش‌ها را به صورت تئوری آموزش می‌دهند و به توضیح نصیب‌های متفاوت بسنده می‌کنند.


در حالی که شنیدن کی بود مانند ایفا دادن؟


معمولاً مدرسانی به آموزش تئوری روی می‌آورند که سابقه عملیاتی در تمام قسمت‌های دیجیتال مارکتینگ ندارند.


قبل از خرید یک فرصت مسلماً مطمئن شوید که قسمت‌های عملیاتی مجال به صورت کاربردی و عملی و با مثال آموزش داده می‌گردد.


شما در طول دیجیتال مارکتینگ ، یک آموزش ترکیبی تئوری_عملی می بینید. بخش‌های عملی فرصت، به طور کاملً مرحله به مرحله و با جزییات یادگرفتن داده می‌شود تا کاربر بداند که هنگام اجرای کار چه باید بکند؛ از کجا شروع کند و چه مراحلی را انجام دهد. مثل گوگل ادز، تگ منیجر، سرچ کنسول، سئوی تکنیکال و ...


برخی از مجال‌ها مثل آموزش ساخت‌و‌ساز محتوای وبلاگ، بعداز هر مرحله یادگرفتن یک تمرین به دانشجو داده میشود تا قسمت تدریس شده را تمرین کند؛ در نهایت بعد از اتمام بعدازظهر، دانشجوی یک نوشته‌ی علمی بدون نقص می‌نویسد و به ما تحویل می‌دهد، ما مقاله را تفحص می‌کنیم که بداند که کجای کارش ایراد دارد تا رفع کند.


4. طول مجال چقدر می باشد؟

قرار نیست طول مجال را وجب کنیم و بگوییم هر فرصت‌ای که زمانبر‌تر باشد، بهتر است. مسلماً نه! ولی با توجه به گستردگی مباحث دیجیتال مارکتینگ و زیاد بودن سرفصل‌ها واقعاً نمیشود آن را زیر 50 تا 60 ساعت آموزش اعطا کرد، مگر اینکه از سر باز شده باشد.




بعد از ظهر‌های زیر 50 ساعت یا سرفصل‌های کاملی ندارد و شما بایستی برای ماهر شدن فرصت‌های مجزایی مشاهده کنید یا با جزئییات به آن پرداخته نشده می‌باشد. از این علامت می توانید برای گزینه‌های حذفی خود به کارگیری فرمایید. بهترین بعد از ظهر‌‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاْ بیتن 50 تا 200 ساعت میباشند.


طول بعد از ظهر حدود 150 ساعت + 10 کتاب کابردی در‌این حوزه می‌باشد.


پیامدهای منفی تولید و انتشار محتوای زرد!


پیامدهای منفی ساخت‌و‌ساز و تکثیر محتوای رنگ زرد!

یک اشاره گر‌بک به اولِ نوشته‌ی‌علمی و بحثمان درباره نیویورک و شروع پیدایش خبرنامه‌نگاری زردرنگ بزنیم.

نیویورک در آن فرصت به شهری برای ایجاد محتوای ارزان هیجانی تبدیل شد. پولیتز و هرست در آن فرصت برای پرداختن به خرابی و رسوایی‌های سیاسی و یا این که خبر ها سیاسی از گزارش‌های هیجان‌زده و تهاجمی استعمال می‌کردند. به خیال همین منفعت مالی هنگفتی که ناشران از فروش مجله‌ها به دست می‌آوردند، سبب شد که عموم آن موقع درباره اتفاق ها کوبا در سال 1898 داده ها  آموزش سئو مشهدنادرستی داشته باشند.


درحال حاضر این اتفاق ها چه بود؟ در سال 1898 کشتی آمریکا در بندر هاوانای کوبا به صورت اتفافی منفجر شد و غرق شد. البته رسانه‌ها و ناشران به مکان تحقیق ظریف اتفاق، همت کردند اذهان همگانی و عموم را بر علیه اسپانیا تحریک کردند و پافشاری داشتند که اسپانیا در صورت دادن آن اتفاق، دست داشته میباشد.


می‌اقتدار اذعان کرد که مطبوعات زرد رنگ با بر هم زدن ذهن ها همگانی و تحریک علاقه مندان مبارزه، در حادثه افتادن نبرد دربین این دو مملکت اثر داشتند.


این پیامد، سود‌ی خطرناکِ غرض خبرنامه‌ها آموزش سئو در مشهد بود؛ یعنی «فروش بیشتر»!




درحال حاضر پیرو به یکسری گزینه از پیامدها منفی تکثیر محتوای رنگ زرد اشاره می کنیم:


ساخت و ساز چالش برای استحصال و امور

دستیابی و امور هم از شلوغی‌هایی که فیک نیوز و خبر‌ها زرد رنگ منتشر می‌نمایند، در حمایت نیستند. یک خبر یا این که خبرپراکنی سوای اینکه درستی و اعتبارش بررسی شود، ممکن میباشد سبب ساز گردد یک بیزنس در گیر دردسر گردد. یک عنوان رنگی و جلب‌اعتنا‌کننده روی یک ویدئو که ناگهان در اکسپلور اینستاگرام شما ظواهر میگردد، حتی پیش از اینکه آن ویدئو رو گشوده نمایید و ملاحظه کنید، عمل خودش را نموده است و نگاه شمارا به یک مارک خاص منفی می‌نماید. و خبر بد اینکه این تیترها در ذهن میمانند.


ساخت و ساز معضل در معاش فردی اشخاص

مجله‌ها، کانال‌های اجتماعی و وب لبریز گردیده از خبرهای جعلی و دهانزد پراکنی درباره معاش محرمانه سلبریتی‌ها و اشخاص مشهور! اخباری که اکثر وقت ها با لاف و بزرگ نمایی همراهند. این محتواها با اینکه درگیر‌کننده‌اند، البته گاهی با پخش یک خبر لاف و دهانزد، می توانند معاش اشخاص را ذیل اثر قرار دهند. همانظور که بارها شنیده‌ایم، نشر یک خبرپراکنی، میتواند اخراج از دفتر، قتل نفس یا این که ساخت‌و‌ساز اختلاف دربین اشخاص را در‌پی داشته باشد.


توسعه Miss Information یا این که داده ها خطا

به طبع می دانید که ساخت محتوا درباره موضوعات خاصی مثل پزشکی یا این که تغذیه و ... چقدر بایستی از روی شم مسئولیت و آلرژی صورت بپذیرد! فرض فرمائید با یک عنوان و نوشته‌ی‌علمی‌ی زرد رنگ درباره یک بیماری یا این که داروی خاص، کاربر را به خطا بیاندازید؛ در این حالت شما صرفا زردنویسی نکرده‌اید، بلکه جان یک آدم را به خطر انداخته‌اید!


جهت‌دهی به ذهن ها همگانی

گاهی وقت‌ها نشر خبر‌ها و مطالب زردرنگ به طور عظیم، تماما هدفمند شکل می گیرد و غرض از اجرا آن، به لبه راندن حقیقت و انحراف ذهن ها همگانی نسبت به یک حادثه میباشد! به خصوص درمورد مسائل اجتماعی یا این که سیاسی.


ساخت و ساز بی‌اعتمادی فی مابین یوزرها

در صورتی‌که برای ارتقا فروش حصول و کارتان به محتوای زردرنگ روی آوردید و با استعمال از احساس کنجکاوی مخاطب، دقت‌ش را جلب کردید، این را هم در لحاظ بگیرید که با هر باری که استفاده کننده به سمت شما بیاید البته با چیزی غیر از آنچه پندار می‌کرده مواجه خواهد شد، اعتمادش را برای مدام به شما از دست می دهد. همین زمینه برای رسانه‌ها هم درستی می‌نماید. در‌صورتی‌که تارنما آموزشی دارید و با محتوای رنگ زرد قصد جذب کاربر داشته باشید، استفاده کننده دیگر ممکن میباشد به محتوای وبسایت و رسانه شما اتکا نداشته باشد.




رخداد بد دیگری که درین‌باره می‌ افتد این میباشد که تیترهای زردرنگ برای ویدیوها و مطالبمان، یک تصویر ماهر نمی‌سازند. به عنوان مثال محتوایی که منتشر کرده‌اید، حقیقتا کاربردی میباشد ولی در‌صورتی‌که از تیترهایی مثل \"یک ترفند خفن\" یا این که بمب ارتقا فالوور\" که زردرنگ محسوب میشوند به کار گیری نمایید، سبب میگردد هر کس دنبال محتوای اصولی باشد، پست شمارا نبیند زیرا این لغات مدام در ذهن وی نمادی از چرند بودن و سطحی بودن محسوب میشود.


حیف کردن مخاطبان

صحت دارد که خبرهای زرد رنگ معمولا زیاد چشم می شود البته به به عبارتی اندازه فیدبک‌های متفاوتی هم میگیرد. یک کدام از دیگر از پیامدهای منفی نشر خبرهای رنگ زرد این میباشد که پست یا این که حساب شما در کانال‌های اجتماعی بیشتر در معرض ریپورت شدن قرار گیرد. در فیض ممکن میباشد پیجتان بسته خواهد شد و شما مخاطبانتان را برای مدام از دست بدهید.


با 10 نوع محتوایی که باعث افزایش ورودی از گوگل سایت می شوند، آشنا شوید!


بعد از استیناف پست های بلاگ و برخی از مطالب وبلاگ های ایرانی و خارجی، توانستیم فهرستی از 10 نوع محتوایی که ارتقاء ورودی از گوگل را در ادامه دارند، به دست آوریم.

این 10 نوع محتوا به شما کمک می کنند تا تنوع مطالب سایت خود را ارتقا دهید. تنوع مطالب سبب ساز می‌شود که دایره لغات کلیدی وب سایت شما توسعه و گسترش پیدا کند و در فایده، کوشش سایت شما در حاصل جستجوی گوگل آموزش سئو در مشهد بهبود یابد.

در نوشته‌علمی امروز قصد دارم این 10 نوع محتوا را به شما معرفی کنم و چگونگی تولید این محتواها را برایتان توضیح دهم (البته بایستی به این نکته اعتنا کنید هنگامی که از محتوا کلام میکنم، منظورم دقیقاً همان محتوای بلاگ می‌باشد، نه صفحه محصول ها سایت یا صفحه تماس با ما).

براین اساس اگر در موضوع بازاریابی محتوا یا استراتژی محتوا کار دارید و می خواهید شاهد ارتقا ورودی وبسایت تان باشید، پیشنهاد می کنم این مقاله را رسیدگی نمائید.

با 10 نوع محتوایی که سبب ساز ارتقا ورودی از گوگل تارنما میشوند، آشنا شوید!

برای تهیه کردن این فهرست، من به یاور تعدادی از همکاران، چندین روزی را صرف تحقیق و بازرسی نتایج جستجوی گوگل کردیم. در این استیناف، عملکرد کردیم کلمه ها کلیدی پر جستجو، وب سایت های پر بازدید و عملکرد وبلاگ خودمان را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم نتیجه ها متنوعی به دست آوریم.


در نتیجه این استیناف، با 10 طریق تولید محتوا روبرو شدیم که می توانند باعث ارتقاء ورودی از گوگل شوند. ولی باید متذکر شوم که در واقع، 11 نوع محتوا در این فهرست وجود دارد که مورد یازدهم، آن چنان مرسوم نیست.


به علاوه، لزومی ندارد که از همۀ این 10 نوع روش ساخت‌و‌ساز محتوا در وب سایت خود استفاده فرمایید، بلکه سفارش می‌کنم با بازرسی زمینه کاری خود و نیاز کاربرانتان یکسری مورد از این 10 نوع محتوا را در وب سایت تان به عمل بگیرید.


همچنین، کوشش کردم برای هرمورد از این نوع محتواهای تشکیل داد شده، یک نمونه بهتر برایتان مثال بزنم. احتمالاً شما با بعضی مفاد این فهرست آشنایی داشته باشید:


پست های وبلاگ و پست هایی که به طور منظم منتشر یا بروزرسانی می‌شوند. مانند نوشته‌ی‌علمی ارتقا ورودی از گوگل سوای لینک و پیوند بیلدینگ که در وب لاگ منتشر شذ.

مقالات کوتاه همیشگی یا محتوای همیشه سبز (Evergreen) که هیچوقت قدیمی و بی‌سود نمی‌شوند و در هر وقتی قابل به کارگیری‌اند. مانند نوشته ی علمی سئو تضمینی که هفته قبلی با شما عزیزان به اشتراک گذاشتم.

مقالات وقتگیر. از جمله پیشنهاد می کنم نوشته‌ی علمی 10 تکنیک روانشناسی برای فروش بیشتر را رسیدگی فرمائید.

گالری های تصاویر و اینفوگرافیک. در حین تحقیقات متوجه شدیم، بسیاری از مقالاتی که مدل های مختلفی از یک مضمون‌ را معرفی می کنند از این طریق برای ساخت محتوای خود استفاده می کنند (مانند نوشته‌ی‌علمی مقایسه بهینه سازی با تبلیغات در گوگل).

محتوایی که اطلاعات دقیق و پر جزئیات را در دست کاربران قرار می‌دهد. نوشته‌علمی دست اندرکاران موءثر برای سکو بندی سایت در گوگل، نمونه خیر و خوبی برای این این نوع مقاله‌ها می باشد.

محتوا و ابزارهای اینتراکتیو که خواننده را درگیر می کند. سفارش می‌کنم برای فهم و شعور خوب این مورد، به وبسایت Post Click Marketing مراجعه‌نمایید.

صفحات فرود با محتوای گروه بندی شده. این مورد به خودی خود، یک محتوا محسوب نمی‌شود. مثلا ممکن هست با جستجوی واژه کلیدی \\\"طراحی داخلی آشپزخانه\\\" در گوگل، با صفحه فرودی روبرو شوید که در آن انواع مختلف طراحی آشپزخانه تیم بندی گردیده است یا شما را به این برگه هدایت کند. مثلا برگه فرود تارنما HGTV را مشاهده کنید.

راهنمای چندین فصلی، مانند راهنمای لینک و پیوند بیلدینگ که در بلاگ منتشر کردیم.

تصویر سازی اطلاعات یا داده های مفهومی پیچیده، مانند این کاغذ از وبسایت CNN که نتیجه ها انتخابات آمریکا را به نه به تصویر کشیده هست.

ویدئو. ویدئوهای سایت آپارات، یوتیوب یا هر ویدئوی قابل اشتراک گذاری در صفحۀ وب سایت

تحقیقات به ما آرم داد که استعمال از این 10 نوع محتوا می‌تواند ارتقاء ورودی از گوگل را به دنبال داشته باشد. البته همان گونه که در صدر اشاره کردم، آیتم یاز‌دهمین نیز وجود داراست که البته به کارگیری از آن را به کل بازاریابان محتوا توصیه نمیکنم.


احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که با کلیک کردن بر روی یکی از لینک های نتایج جستجو، با یک فایل PDF یا Powerpoint روبرو شده اید. در حقیقت گزینه یازدهمِ این فهرست، به کار گیری از فایل های PDF و Powerpoint هست.


من به یکسری برهان استعمال از این فایل ها را به همۀ ساخت‌و‌ساز کنندگان محتوا پیشنهاد نمی کنم:


پژوهش و بررسی محتوای این فایل ها برای موتور جستجو سخت هست.

این فایل ها در بخش اعظمی از تلفن ها ی یاروهمدم به درستی آموزش سئو مشهد نمایش داده نمیشوند.

این فایل ها، کاربرپسند نیستند.

در نتایج جستجو به راحتی پست های وب لاگ رتبه نمی گیرند (در‌حالتی که که چنین فایل هایی را در صدر نتیجه ها جستجو مشاهده کردید، بهتر است بدانید حضورشان به عوامل متعددی بستگی دارااست).

زمانی که بر روی یک یا یک سری گزینه از 10 نوع محتوایِ بالا سرمایه گذاری نمائید، می توانید امیدوار باشید که قالب محتوای تان برای کاربر آشناست و در نتیجه ها جستجو نیز کارایی نه خواهد داشت.


اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

نخستین از کلیه بیایید با اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شویم:
به استفاده از افراد تاثیرگذار، برای رساندن پیام برند خود، به مخاطبان مقصود، اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می‌شود.
اینفلوئنسرها چه افرادی می‌باشند؟
عده ای می‌باشند که معمولاً تعداد آموزش سئو مشهد دنبال‌کننده‌های زیادی دارند، دربین مردم محبوب می باشند و مردم پیشنهاد‌های آنان را با جان و دل قبول می‌کنند.

لطفاً اعتنا کنید! اینفلوئنسر مارکتینگ، فقط این نیست که به یکسری افراد فالوور بالا در اینستاگرام پول بدهید تا جنس شما را تبلیغ کنند. نه! این می‌گردد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی.

بازاریابی به وسیلۀ اینفلوئنسرها، نیازمند طراحی کمپین‌هایی می باشد که هدف مشخصی را دنبال می‌کنند و این غرض، لزوماً فروش محصول ها نیست.

یادتان است که گفتم یکی‌از سیگنال‌هایی که گوگل توجه زیادی به آن دارااست، ترازو جستجوی نام برند شما یا Brand Mention است؟

خب، با اینفلوئنسر مارکتینگ میتوانید کاری نمائید که مردم نسبت به برند شما دانایی پیدا کنند، کنجکاو شوند و جهت دریافت محتواهای بیشتر، نام‌تان را در گوگل سرچ کنند. گوگل بدین تعداد جستجوها دقت می‌کند و زمانی می‌بیند عدۀ زیادی دنبال شما می‌شوند، دست‌تان را توی دست هم می گذارد.

یک نکتۀ کوچک: برای اینکه ببینید نام آموزش سئو در مشهد برند شما به‌طور میانگین چندبار در ماه جستجو میشود، می‌توانید از ابزار Keyword Planner گوگل به کارگیری نمایید.

درباره اینفلوئنسر مارکتینگ و طراحی کمپین، سعی می‌کنیم حتماً در مقاله‌ها آجل حرف کنیم. موقتیً برویم سراغ نصیب پایان سئوی آف پیج.

3- نقش شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت
کار مفید و اثر گذار در شبکه‌های اجتماعی، 2 حُسن تبارک برای شما داراست:

برندینگ می‌کنید و معیار سرچ برندتان افزایش می‌یابد
می توانید برای وب سایت‌تان پیوند بسازید
برای اینکه فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی فایده‌بخش باشد، نخستین مخاطبان غرض خود را مشخص کنید. مخاطبان هدف خود را که بشناسید، می توانید رسانه‌های درست و همینطور محتوای مناسب آنان‌را تهیه و تنظیم فرمائید.

در این نصیب یک‌سری شبکه اجتماعی که ممکن هست خیلی به کارتان بیاید را پژوهش می‌کنیم.

حتما بخوانید: اسکیما چیست و چه گونه با آن سایتمان را آرم‌گذاری کنیم؟
آپارات و یوتیوب؛ یا ویدیو مارکتینگ برای سئو
یوتیوب و آپارات بهترین مکان برای آپلود ویدئوهای آموزشی یا موشن گرافیک‌های شما می‌باشند. نیکی یوتیوب این است که می توانید به سادگی لینک وب سایت خود را در توضیحات وارد فرمائید؛ البته خب در جمهوری اسلامی ایران فیلتر است و شاید کاربران زیادی به آن دسترسی نداشته باشند.

خوبی آپارات هم این می‌باشد که در کشور‌ایران فیلتر نیست , به راحتی می‌شود به صفحه های سایت لینک و پیوند داد. یک منفعت دیگر هم دارد که کلیپ به‌سرعت در بین مردم پخش می شود، قابلیت و امکان به‌اشتراک‌گذاری بالایی دارد و خیلی‌ها بعد از دیدن ویدئو نام برند شما‌را جستجو می‌کنند.

برای اینکه عنایت ویدئو را بهتر فهم و شعور نمایید، تصویر زیر را - که متعلق به تارنما Backlinko هست - مشاهده کنید.

طبق توضیحاتی که وب سایت بک‌لینکو ارائه کرده، این نمودار ترازو افزایش بازدید کاغذ، درپی ویدئو مارکتینگ و ارتقا سرچ برند را نماد میدهد. هر چقدر که بازدید از ویدئوهای یوتیوب افزایش پیدا کرده، تعداد سرچ \\\"Backlinko\\\" در گوگل نیز بیشتر شده و تعداد افراد بیشتری از این سایت بازدید کرده‌اند.

اینستاگرام؛ رسانه‌ی دوست داستنی ایرانی‌ها
تاثیر کار در اینستاگرام هم نسبتاًً مثل آپارات و یوتیوب می باشد؛ یعنی هم میتوانید به تارنما‌تان لینک بدهید و هم اینکه برندینگ می کنید.

اعتنا فرمائید، اگر محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد میکنید باکیفیت و موءثر باشد، شانس این را دارید که مردم محتوای شما را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند و آغاز کنند به حرف کردن درباره برند شما! و درست این‌جاست که برند منشن (Brand Mention) اتفاق می‌افتد.

صرفا یادتان نرود که در‌حالتی که اینستاگرام را به عنوان یکی‌از رسانه‌های خود تعیین می‌کنید، باید کار مستمری در آن داشته باشید، تا بتوانید فایده بگیرید.

یک نمونه هم از تجربه خودمان ببینیم؟

در تصویر بالا، یکی پرطرفدارترین و پربازخوردترین پست‌های صفحۀ اینستاگرام نوین را می بینید. این پست بارها به اشتراک‌گذارده شده، در اکسپلور اینستاگرام دیده شده و مخاطبان زیادی دربارۀ آن لحاظ داده‌اند. در کنار این سوشال سیگنال‌ها، افراد زیادی برای آشنایی بیشتر وارد پروفایل نوین شده‌اند، روی لینک و پیوند سایت کلیک کرده‌اند و حتی در گوگل به‌دنبال نوشته‌علمی ارزش‌گذاری نوین بوده‌اند.

برویم سراغ رسانۀ بعدی.

لینکدین؛ رسانه‌ای برای استخراج‌وکارها و افراد متخصص
در لینکدین می‌توانید هم با اکانت بیزینسی و هم با اکانت شخصی خود شغل کنید. در هر دو صورت امکان این را دارید که یادداشت‌هایتان را با سایرافراد دارای تخصص در حوزه کاری خود به اشتراک بگذارید و به نوشته‌علمی‌هایتان لینک بدهید.

خوبی لینکدین این هست که می توانید یک شبکه گرانقدر از مخاطبان هدف و همکاران خودتان بسازید. این شبکه پهناور، تاثیرگذاری بالایی در دیده شدن پست‌های شما دارااست. آنها پست‌های شما میخوانند، روی پیوند‌تان کلیک می‌کنند، پست‌ها را لایک می‌کنند و گاهی هم آن به اشتراک می گذارند. در نوشته ی علمی «لینکدین چیست» از تشکیل داد اکانت شخصی و شرکتی و طرز شغل در لینکدین سخن کنیم.

هر قدر که مشارکت و تعامل افراد با شما، در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، بیشتر دیده میشوید و سینگال‌های کارکشته‌تری را برای گوگل می‌فرستید.

باز هم یک مثال دیگر از نوین ببینیم؟