یک کدام از اصول seo ثبت نقشه وب سایت در سرچ کنسول گوگل میباشد. هنگامی که وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما فعال سازی شد بایستی نقشه آن را در سرچ کنسول ثبت فرمائید، تا گوگل صفحه ها شما را شناسایی کند و بعداز هربار بروز رسانی نیز آن ها را مورد تفحص قرار دهد. اما چه طور نقشه سایت بسازیم؟ در این نوشته ی علمی به شما خوا هیم گفت که وبسایت مپ چیست و در ادامه شیوه ثبت تارنما مپ گوگل را بیان کرده ایم.
نقشه تارنما چیست؟
نقشه وب سایت یا سایت مپ گوگل فایلی مشمول صفحه های مهم وبسایت شما است. با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اگاهی می دهید که چه صفحاتی برای شما عنایت بیشتری داراست و به این ترتیب گوگل شل تر و سریعتر آن صفحه ها را در اینترنت پیدا می کند.
به این ترتیب سرعت ایندکس تارنما ارتقاء میابد.وبسایت مپ یک طرز ایندکس سریع وب سایت در گوگل میباشد. هر چقدر نقشه تارنما شما کوچکتر باشد، ایندکس آن شل تر و سریعتر خواهد بود؛ اما این ادله نمی شود که محتوای تارنما خود را برای کوتاه شدن نقشه وب سایت در آن قرار ندهید. همه صفحاتی که می خواهید به گوگل نشان ندهید را می بایست در یک فایل معلوم به گوگل اطلاع دهید.
تاثیر نقشه وب سایت در سئو
ممکن هست برخی افراد تاکنون آموزش سئو در مشهد چیزی درباره نقشه وبسایت نشنیده باشند؛ به همین عامل تصور می کنند نداشتن نقشه تارنما سبب ساز جریمه شدن آنان توسط گوگل میگردد. چنانچه که ثبت نکردن نقشه سایت در گوگل، سبب ساز جریمه شدن آنان از طرف گوگل و دیگر موتورهای جست و جو نمیشود. ولی تنظیم یک نقشه برای سایت خالی از لطف نیست!
فواید داشتن نقشه وبسایت را می توان کمک به خزنده های موتور جستجو برای فهم و شعور بهتر صفحات یک تارنما و در نهایت بهبود seo سایت دانست. به این ترتیب به کار گیری از سایت مپ یک شغل غیر ضروری میباشد. اما در شرایطیکه از آن مجموعه اشخاصی میباشید که برای بهبود سئو وب سایت خود هر اقدامی را ایفا می دهید، بشدت ساخت و معرفی نقشه وبسایت را توصیه می کنیم.
آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل
درین نصیب میخواهیم به سوال \\\\\\\\\\\\\\\" چه طور نقشه سایت بسازیم؟ \\\\\\\\\\\\\\\" پاسخ بدهیم. در نصیب sitemap سرچ کنسول میتوانید اقدام به ثبت نقشه سایت در گوگل فرمائید و یا در غیر اینصورت نقشه وبسایت خود را حذف کرده و یا تغییر و تحول دهید. به دنبال بصورت تصویری و قدم به قدم نحوه ساخت وب سایت مپ را آموزش می دهیم:
ساخت سایت مپ در واقع استحضار دادن آدرس دقیق کلیه صفحه های سایت به گوگل میباشد. البته از آنجایی که به صورت بی واسطه نمی قدرت این شغل را جاری ساختن اعطا کرد، بهترین منش معرفی وب سایت مپ به گوگل وبمستر می باشد. برای این شغل باید به طریق تحت عمل نمایید:
همچنین در شرایطیکه میخواهید با سایر بخش های سرچ کنسول و کاربرد آنان آشنا شوی، محتوا \\\\\\\\\\\\\\\" معرفی سرچ کنسول گوگل \\\\\\\\\\\\\\\" را بازرسی فرمایید.
نکته حائض اهمیت برای ساخت وبسایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه تارنما را دریافت نمائید. درصورتی که این قابلیت را ندارید خوب میباشد از فولدر robots.txt سایتتان استعمال نمائید.
بیشتر بخوانید: تکنیک معمولی بهینه سازی
گام نخستین
درحالتی که تارنما شما وردپرسی میباشد به راحتی میتوانید نقشه وب سایت خود را آماده کرده و به گوگل معرفی فرمایید. برای طراحی سایت مپ در وب سایت های وردپرسی پس از تکمیل سایت خود، از قسمت افزونه ها، افزونه \\\\\\\\\\\\\\\" google sitemap generator \\\\\\\\\\\\\\\" را دانلود نمایید. آن گاه آن را بر روی وبسایت خود فعال فرمایید. این افزونه کل صفحه های وبسایت شما را رسیدگی کرده و در نهایت یک آدرس در مشت شما قرار میدهد. این آدرس با فرمت ذیل هست :
sitemap.xml/آدرس وب سایت، کافی هست این آدرس را در سرچ کنسول معرفی کنید. بهدنبال به شما خواهیم خاطرنشان کرد که چطور از این آدرس استفاده فرمائید.
چنانچه وب سایت شما وردپرسی نیست، کافی هست به وب سایت https://www.xml-sitemaps.com/ رجوعنمایید و در باکس معین شده، آدرس وبسایت خود را وارد فرمایید. طبق تصویر زیر این وب سایت کل صفحات وب سایت شما را تحقیق کرده و به صورت یک فایل در اختیارتان قرار میدهد. در نهایت فایل دانلود شده را می بایست در هاست خود بارگذاری فرمایید. ولی این سایت صرفا 500 صفحه از وب سایت شمارا به صورت بدون پول مطالعه می کند، برای تفحص صفحات بیشتر می بایست یک حساب ایجاد کرد فرمائید.
گام دوم
در دومین مرحله از فراگیری ساخت سایت مپ بایستی از طریق سرچ کنسول آن را ثبت نمایید. دراین مرحله از صفحه سرچ کنسول خود بخش sitemap را انتخاب نمایید.
در آخرین مرحله از فراگیری طراحی سایت مپ، URL مربوط به وبسایت مپ خود را در جای مشخص شده وارد فرمایید و Submit را کلیک فرمائید. حدود 48 ساعت زمان می برد که گوگل، نقشه وبسایت شما را ببیند.
در نصیب submitted sitemaps شما میتوانید اطلاعاتی را بدست آورید :
submitted : مجال ساخت نقشه سایت شمارا معین می کند
last read : آخرین تاریخی که گوگل نقشه تارنما شما را مطالعه کرده را گزینش می کند.
status : در صورتی که نقشه تارنما شما به صحت به گوگل معرفی شده باشد، این قسمت success و به رنگ سبز به معنی موفقیت آمیز خواهد شد.
Discovered url : تعداد صفحاتی که گوگل شناخته را معلوم می کند.
یادگرفتن ساخت وب سایت مپ با افزونه یوآست
یک کدام از از سایر از روش های ساختوساز وبسایت مپ برای وبسایت های وردپرسی، به کار گیری از افزونه Yoast میباشد. برای فعالسازی این افزونه seo میتوانید از بخش مخزن وردپرس، yoast را جستجو کرده و آن را نصب فرمایید.
بعد به نصیب \\\\\\\\\\\\\\\" سئو \\\\\\\\\\\\\\\" و مورد عمومی \\\\\\\\\\\\\\\" General \\\\\\\\\\\\\\\" بروید. مطابق با تصویر پایین به تب \\\\\\\\\\\\\\\" Features \\\\\\\\\\\\\\\" رفته و آیتم \\\\\\\\\\\\\\\" XML sitemaps \\\\\\\\\\\\\\\" را روی موقعیت \\\\\\\\\\\\\\\" on \\\\\\\\\\\\\\\" قرار دهید.
در نهایت نیز مورد \\\\\\\\\\\\\\\" save change \\\\\\\\\\\\\\\" را بزنید.
در نقطه نهایی اگر می توانید با کلیک روی دایره آبیرنگ، نقشه تشکیل شده را ببینید.
نکات مهم در زمینهی سایت مپ گوگل
حجم فایل نقشه وبسایت بایستی کمتر از 10 مگابایت وتعداد آدرس های آن بایستی کمتر از 10 هزار شیت باشد.
بهترین فرمت برای فایل نقشه وبسایت، XML است؛ ولی از فرمت های RSS یا TXT هم به کار گیری می کنند.
آدرس دهی در نقشه سایت می بایست متناسب با دامنه اساسی باشد و تا حد امکان از حروف فارسی به کار گیری نشود.
بروزرسانی خود کار نقشه وبسایت بهترین آیتم خواهد بود؛ ولی برای وبسایت هایی با کمتر از 100 ورقه، بروزرسانی دستی نیز میتواند صورت بپذیرد.
اسم نقشه سایت اهمیتی ندارد؛ البته باید قطعا از پسوند XML استعمال شود.
پیامهای بخش Coverage در مورد نقشه تارنما
Submitted URL blocked by robots.txt
این پیغام بیانکننده این میباشد که شیت مورد نظر در نقشه وبسایت میباشد ولی دسترسی به آن به وسیله فایل robots.txt محدود شده است. در نوشتهیعلمی \\\\\\\\\\\\\\\" فایل Robots.txt چیست؟ \\\\\\\\\\\\\\\" بیشتر دراین مورد سخن کرده ایم.
Submitted URL marked ‘noindex’
آدرس این کاغذ در نقشه سایت وجود دارد، ولی تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده گردیدهاست.
Submitted URL seems to be a Soft 404
آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارااست البته زمانی که ربات های گوگل به آن مراجعه می کنند، هیچ محتوای ارزشمندی را در آن مشاهده نمی کنند.
Submitted returns Unauthorized request (401)
این کاغذ در نقشه وبسایت قرار گرفته میباشد اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز میباشد. به عبارتی خطای 401 دارااست.
Submitted URL not found (404)
صفحه ای که در نقشه سایت ثبت شده است، وجود ندارد. برای رفع این غلط میتوانید نوشتهعلمی \\\\\\\\\\\\\\\" خطای 404 چیست؟ \\\\\\\\\\\\\\\" را تفحص کنید.
Submitted URL has crawl issue
این صفحه در نقشه وب سایت میباشد ولی به دلایلی قابل ایندکس نیست.
سوالات متداول کاربران
نقشه وبسایت چیست؟
نقشه وبسایت یا وب سایت مپ فایلی شامل صفحه ها مهم تارنما شما هست. با ثبت نقشه تارنما، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما التفات بیشتری داراست و بنابراین گوگل شل تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند.
ثبت نقشه وب سایت در گوگل ضروری میباشد؟
معرفی نقشه وبسایت به گوگل، این امکان را میدهد تا بتوانید از قسمت coverage سرچ کنسول برای رفع خطاهای سایت استفاده فرمایید.
چطور برای فروشگاه اینترنتی وردپرسی نقشه سایت ایجاد کرد کنیم؟
با نصب افزونه یوآست، میتوانید به راحتی برای وب سایت فروشگاهی خود نقشه وب سایت ایجاد کرد فرمائید.
تاثیر نقشه وبسایت در seo چیست؟
فواید داشتن نقشه تارنما را می قدرت امداد به خزنده های موتور جستجو برای فهم و شعور خوب صفحه های یک سایت و در نهایت بهبود seo تارنما دانست. بدین ترتیب به کارگیری از تارنما مپ یک شغل غیر ضروری میباشد. اما در شرایطیکه از آن مجموعه اشخاصی میباشید که برای بهبود seo وب سایت خود هر اقدامی را جاری ساختن می دهید، بشدت ایجاد کرد و معرفی نقشه سایت را توصیه می کنیم.
امروزه دانش بهینه سازی در طراحی وب اهمیت زیادی پیدا کرده است. یک کدام از بخش های پر مداقه و اثر گذار در seo و ارتقا جایگاه وب سایت، لینک سازی میباشد. شاید در هنگام تلاوت یک متن در اینترنت، نوشته های آبیرنگ رنگی که میان جمله ها هست، توجه شمارا جلب کردهباشد. به این لغات لینک گفته میگردد. البته بک لینک و پیوند وبسایت چیست؟ چهطور بک لینک آموزش سئو مشهد و پیوند بگیریم؟ ایجاد بک لینک برای تارنما چه اهمیتی داراست؟ درپی به این سوال ها پاسخ خواهیم داد.
لینک و پیوند چیست؟
منظور از پیوند در یک محتوا، متن یا تصاویری میباشند که با کلیک بر روی آنها به ورقه ای دیگر میرویم. مثلا در شرایطی که بخواهیم درباره مطلبی توضیح بیشتری بدهیم، کاربر را به برگه ای دیگر هدایت میکنیم تا توضیح مرتبط مفصلی در اختیارش قرار داده باشیم.
بک پیوند وب سایت چیست؟
بک پیوند نیز نوعی لینک دهی میباشد. وقتی که سایتی دیگر به برگه ای از تارنما شما لینک دهد اصطلاحا برای شما بک لینک و پیوند محسوب می شود. وقتی ربات ها و خزنده های گوگل یک صفحه را خزش و بازرسی می کنند، به لینک های مو جود در آن محتوا وارد می گردند. بدین ترتیب در مسیر تکان خزنده، گوگل صفحات جدید را پیدا می کند و آنهارا شناسایی و ایندکس می کند. تعداد پیوند ها و همچنین اعتبار وب سایت لینک دهنده در خریداری کردن نتیجه و درجه گوگل بسیار مفید است.منظور از لینک و پیوند سازی داخلی و خارجی چیست؟
در صورتیکه بخواهیم لینک سازی را تقسیم بندی کنیم، به دو بخش اصلی لینک سازی داخلی و خارجی تقسیم میگردد.
لینک و پیوند سازی داخلی: این نوع پیوند دهی دربین صفحات اصلی یک سایت لینک و پیوند ایجاد میگردد. یعنی در کاغذ ای از یک سایت به صفحه ای دیگر از همان سایت پیوند داده شده باشد.
لینک سازی خارجی: اگر لینکی از یک وبسایت به صفحه ای از سایتی دیگر به وجود خواهد آمد، به آن لینک و پیوند سازی خارجی می گویند.
چگونه بک لینک بسازیم؟
درحال حاضر این سوال مطرح می گردد که چه گونه بک لینک ایجاد کنیم؟ چهگونه بک لینک بگیریم که جریمه نشویم؟ درپی نکات مهمی را در این باره به شما خیال خواهیم اعطا کرد. همچنین پیشنهاد می کنیم نوشته ی علمی \\\" بهترین راههای لینک بیلدینگ \\\" را نیز برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر راجع به لینک سازی استیناف کنید.
1. انکرتکست درست انتخاب فرمائید
در پاسخ به سوال چطور بک لینک بگیریم، استارت باید در گزینش متن پیوند شده یا انکرتکست به چند نکته مهم توجه فرمایید تا از اسپم شناخته شدن بک لینک و پیوند های خود خودداری فرمائید.
به عبارت تک کلمه ای لینک و پیوند ندهید. عالی می باشد از ادغام یک سری واژه و کلمه یا لغات کلیدی پیشنهادی گوگل یا long tail استفاده نمایید.
گاهی کلمه و واژه کلیدی خود را به یاور نام برند خود و ترکیبی به کارگیری کنید. از جمله: خدمات طراحی وب سایت
در بخش هایی از محتوا که موقعیت تبلیغ و معرفی خدمات دارا هستند، با اسم وبسایت یا برندتان به برگه اصلی سایت خود پیوند دهید.
گاهی به عبارت های عمومی کوتاه مانند: \\\"در این ورقه\\\" و یا \\\"منبع\\\" و یا زمان بر مانند \\\" برای آشنایی بیشتر اینجا کلیک کنید\\\" پیوند دهید.
برخی مواقع مورد نیاز هست که تنها به آدرس url برگه مورد نظر پیوند بدهید. یعنی متن پیوند شده همان آدرس برگه باشد.
گاهی در محتوا بر روی یک تصویر به شیت خود لینک و پیوند بگیرید.
2. از روش PBN استفاده نکنید
اکثری در پاسخ به سوال چطور لینک و پیوند بگیریم؟ طرز PBN را پیشنهاد میکنند. بک لینک PBN یک مزرعه بک پیوند خصوصی می باشد که با هدف ایجاد کرد بک پیوند برای یک وبسایت، ساخته می شود. در واقع در اینشیوه چندین وب لاگ به منظور ایجاد محتوا ساخته میشوند. آنگاه از طریق همان محتواها برای سایت مورد نظر لینک و پیوند گرفته میشود. نکته مهمی که وجود دارااست این هست که هنوز این شیوه را یک طرز مطمئن و درست نمی دانند. بسیاری از افراد این کار را کرده اند و نتیجه نه گرفته اند و بعضی نیز یک فاجعه را به بار آورده اند.
این عمل علاوه بر وقتی که از شما میگیرد، نیاز به صرف هزینه بالا نیز دارد. به این دلیلکه شما مجبور هستید یک وبسایت تازه را از محور تاسیس کرده و برای ساختوساز محتوای متفاوت و یونیک آن هزینه نمایید. در صورتی بخواهید چندین وبلاگ هم داشته باشید که کارتان یک سری برابر هم خواهد شد؛ چرا که دراین فرصت بایستی محتوای کل سایت ها تماما گوناگون از یکدیگر باشند. بدین نکته اعتنا نمائید که الگوریتم گوگل باذکاوت تر از این کلام ها می باشد و در نهایت روش PBN شما لو خواهد رفت.
3. بک لینک و پیوند های وبسایت را مدام نظارت نمایید
کسانی وجود دارند که برای خارج کردن شما از میدان رقابت، حاضرند ساعتها وقت بگذارند و برای سایتتان بک پیوند بسازند. شاید بگویید که با این فعالیت تازه رتبه سایتم افزایش می یابد، ولی چنین نیست. این تارنما ها برای حذف کردن شما و جریمه شدنتان توسط گوگل از وبسایت هایی که رتبه خیر ندارند، بک پیوند میگیرند. یا محتوایی را تشکیل داد می کنند که از شروع تا انتهای آن عبارات کلیدی مستعمل هست و از آن به سایت شما لینک میدهند. با این عمل گوگل تصور می کند که خود شما برای لینک سازی اقدام کرده اید و سایتتان را جریمه می کند. اکنون از کجا مانع جریمه گوگل شویم؟
شما باید به طور پیوسته بک لینک های سایت خود را به حساب آوردن فرمائید. ببینید از کدام منبع وبا چه انکرتکستی برای شما لینک ساخته اند. بعد بایستی لیستی از آن بک پیوند ها را آماده کرده و به گوگل اطلاع دهید که لینک و پیوند های تشکیلشده مخرب هست. بدین عمل Disavow میگویند. ولی به این نکته دقت نمائید که همیشه این عمل جواب نمی دهد و تا حد امکان نباید آن را انجام دهید.
در نوشتهی علمی \\\" یادگرفتن disavow \\\" به شما خیال داده ایم که چطور بک لینک های مخرب سایتتان را حذف نمایید.
4. طبیعی خلق نمایید
زمانی خریدن بک لینک برای وبسایت کافی بود و می توانست مرتبه تارنما را ارتقا دهد. ولی با باهوش تر شدن گوگل، ترفند های مختلفی برای شناسایی بک لینک و پیوند های تشکیل شده در حیث گرفته شد. زمانی که شما برای تهیه کردن بک لینک، خودتان اقدام میکنید بایستی کاملا طبیعی خوی فرمائید.
امروزه گوگل از اندازه گیری میزان سوشیال سیگنال ها در شبکه های اجتماعی و همچنین واحد سنجش اشتراک گذاری محتواها، متوجه میزان محبوبیت وبسایت شما شود. بنابراین چنانچه سایتی بک لینک و پیوند های زیادی داشته باشد؛ البته مطالب آن توسط کاربران به اشتراک گذاشته نشود و یا در شبکههایعمومی سیگنال نداشته باشد، گوگل متوجه مصنوعی بودن بک لینک ها شود.
5. به تعداد دامنه ها دقت کنید نه تعداد لینک ها
تعداد دامنه هایی که به شما پیوند می دهند، گزینه اهمیت میباشند؛ نه تعداد لینک هایی که صرفا از یک دامنه دریافت می کنید. در واقع از حیث گوگل هر چه وبسایت های بیشتری به شما لینک بدهند، قیمت و اعتبار سایتتان بیشتر خواهد شد.
6. بر روی یک برگه تمرکز نکنید
چنانچه سایت های دیگر بخواهند به شما لینک و پیوند بدهند، کلیه صفحات شما را از قبیل کاغذ اساسی، بلاگ، خدمات و… در نظر می گیرند و تنها بر روی یک ورقه خاص تمرکز نمی کنند. پس درصورتیکه قرار می باشد خودتان برای دریافت کردن بک لینک اقدام کنید، تنها به یک صفحه خاص لینک و پیوند ندهید.
7. در بین لینک های فالو و نوفالو تعادل برقرار نمایید
بک پیوند سازی طبیعی دربرگیرنده تعداد زیادی لینک های نوفالو نسبت به لینک و پیوند فالو میباشد. پس تعادلی در میان لینک و پیوند های فالو و نوفالو در طی ساخت یا خرید بک پیوند ساخت فرمائید.
8. تارنما خود را باصرفه نمایید
وبسایت خود را از کلیه نظر فراهم و بهینه سازی فرمایید. در شرایطیکه سایتی سرعت بالا، ظاهر مناسب و کیفیت محتوای بالایی داشته باشید، افراد بیشتری حاضر میشوند به شما پیوند بدهند. پس هنگامی پیوند سازی شما طبیعی جلوه می کند که وب سایت شما از هر نظر کیفیت خیر داشته باشد.
9. از وبسایت ساز ها لینک و پیوند بگیرید
یکی راهکارها در پاسخ به سوال، چه گونه بک لینک بسازیم؟ این هست که از وبسایت سازها یاری بگیریم. سایت سازهای زیادی وجود داراهستند که پلن مجانی و مستمر در اختیار کاربران قرار میدهند. دراین تارنما ساز ها که اکثر اوقات خارجی نیز هستند، شما می توانید یک وب سایت بی آلایش تولید کرده و در آن به بخش های متفاوت وب سایت خود لینک و پیوند بدهید. به عنوان مثال سایت ساز های مشهور با اسپم اسکور زیر می توان به Wikidot.com و Weebly.com و site123.me و ... اشاره کرد.
10. از بک پیوند پاپ آپی به کارگیری کنید
میان وب سایت های ایرانی، وب سایت های زیادی با رتبه نسبتا بالا وجود دارند که اقدام به خریدوفروش پاپ آپ کرده اند. در واقع پاپ آپ تبلیغی می باشد که در زمان بازدید از یک تارنما روی صفحه به شما نشان داده میشود و شما می توانید آن را ببندید.
اکثری از این وبسایت ها، با ارزش مناسبی این خدمات را ارائه می کنند. در صورتی میخواهید برای خرید بک لینک و پیوند اقدام نمائید، اینشیوه را به شما سفارش می کنیم.
11. از پست مهمان استعمال فرمایید
یک کدام از راههای لینک سازی برای سایت، استفاده از پست مهمان است. سایت های مختلفی این امکان را به شما می دهند که به عنوان مولف مهمان، در سایت آن ها محتوایی را منتشر نمایید. اصولا وبسایت های آموزشی این امکان را در مشت شما قرار می دهند. شما میتوانید با ساختوساز محتوای اصولی و درست، یک محتوای جالب در حوزه همان سایت ساخت و ساز و به وب سایت خودتان پیوند بدهید.
12. رپورتاژ آگهی بخرید
یکیاز از سایر از روش ها برای پاسخ به سوال چهطور بک لینک ساختوساز کنیم، خرید رپورتاژ آگهی هست. رپورتاژ آگهی متنی میباشد که به منظور معرفی محصول یا خدمات در وبسایت دیگری منتشر می گردد. برای انتشار رپورتاژ آگهی وبسایت هایی را گزینش فرمائید که، بازدید بیشتری داشته و تا حدی به حوزه کاری شما نزدیک هستند. در صورتیکه نحوه نوشتن یک متن برای رپورتاژ آگهی را بلد نیستید، نوشته ی علمی \\\" نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی \\\" را بازرسی نمائید.
الگوریتم های گوگل دسته ای از معادلات پیچیده میباشند که به موتور جستجوی گوگل در یافتن بهترین سود کمک میکنند. تا کنون الگوریتم های زیادی ارائه شده که با شناخت صحیح آنها میتوان رتبه هر وب سایتی را بهبود بخشید. به دنبال این نوشتهعلمی به شما خواهیم اذعان کرد که الگوریتم گوگل چیست؟ و الگوریتم های جدید گوگل، ویژگی و کاربرد هر یک را نیز بیان خواهیم کرد.
الگوریتم های گوگل چیست؟
برای اینکه به سوال الگوریتم های گوگل آموزش سئو مشهد چیست؟ بتوانیم به درستی پاسخ دهیم و بدانیم از الگوریتم موتور جستجوی گوگل به چه هدفی استعمال می شود، موردنیاز است پیشینه ای از گوگل را برای شما توضیح دهیم. در پیشین شرایط موتور جستجوی گوگل به شکلی بود که کاربران را کمتر به غرض مهم و اطلاعات گزینه نظرشان میرساند.
در واقع حاصل غیر مرتبط زیادی را به آن ها نمایش میبخشید؛ زیرا امکانات ما یحتاج برای تشخیص وبسایت هایی که با نحوه های نادرست، مخاطب جذب می کردند، را نداشت. اینجا بود که گوگل به تامل راهکار هایی برای برطرف کردن این چالش بلندمرتبه زمینخورد و از الگوریتم های هدفمند برای بالا بردن رضایت کاربران بهره مند شد. الگوریتم هایی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار، پاندا، پنگوئن و…. .
دانستن این نکته بسیار اصلی می باشد که هدف اساسی کلیه این الگوریتم ها، خوب دیده شدن وبسایت هایی هست که در جهت رفع نیازهای کاربران و ارائه اطلاعات موثر، عملکرد می کنند. بعلاوه این الگوریتم ها دست آموزش سئو در مشهد سایت هایی را که درپی درجه به دست آوردن غیر عادلانه از گوگل می باشند و اطلاعات اسپم شده ارائه می دهند، می بندند. اینگونه وب سایت ها خوب میدانند که نمی توانند، با این روش پیشرفت کنند و گوگل به شدت آنهارا پنالتی می کند.
در ادامه به یکی الگوریتم هایی که این غرض مهم را دنبال می کند، اشاره گردیده است.
لیست الگوریتم های گوگل
در صورتیکه شما برای ارتقاء بازدید تارنما خود در google search engine تلاش میکنید، مایحتاج میباشد این نکته را بدانید که آشنایی با تلاش و ساختار الگوریتم های گوگل، قادر است در سئو محتوا وب سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. به همین عامل درپی این نوشتهعلمی به آشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن بر نتایج جستجو و لیست الگوریتم های گوگل می پردازیم:
الگوریتم پاندا (Panda)
الگوریتم پاندا چیست؟
یکیاز معیارهای مهم گوگل در تشخیص وبسایت های پر کاربرد، حجم محتوا و سطح رضایت مخاطبان از آنهاست. این سنجش را الگوریتم پاندا جاری ساختن میدهد. همچنین اجازه بالا آمدن محتواهای کپی را نمی دهد و آنهارا جریمه می کند. براساس این سنجش ها گوگل به سطح کیفیت محتوا پی میبرد.
الگوریتم Google Dance (رقص)
یکی از دیگر از الگوریتم های گوگل برای سئو، الگوریتم دنس یا رقص گوگل است. وقتی شما در محتوای منتشر شده، یکسری کلمات کلیدی را در جای درست استفاده کنید، میتوانید منزلت خود را به یکباره در گوگل بهبود ببخشید. این بررسی و افزایش، به وسیله الگوریتم رقص ایفا میشود. همانطور که گفتیم استعمال درست از کلمات کلیدی بدین الگوریتم اجازه می دهد که به محتوای شما درجه بهتری بدهد. شما میتوانید برای کشف کردن لغت ها کلیدی مناسب موضوعتان و همچنین به کار گیری درست از آنان، محتوای \\\" به چه شکل بهترین لغت ها کلیدی نوشتهعلمی را پیدا کنیم؟ \\\" را تحقیق نمائید.
الگوریتم Google Sandbox (سندباکس)
ادامه دار بودن فعالیت وبسایت شما یکیاز معیارهای اساسی برای رتبه بندی در گوگل هست. این موتور جستجو به امداد الگوریتم سندباکس گوگل، ماندگاری شمارا رصد می کند تا متوجه خواهد شد که شما چقدر در پی عمل خود مصمم می باشید و کیفیت محتوای شمارا زیر حیث می گیرد. آنگاه بر این اساس به شما رتبه می دهد. در واقع این الگوریتم، حساب سایت هایی که اعتبار دامنه بالا دارا هستند را از وبسایت های تازه وارد جداگانه می کنند.
الگوریتم Hummingbird Algorithm (مرغ مگس خوار)
زمانی گوگل نتایجی که از لحاظ معنی با عبارت مورد جستجوی شما مرتبط میباشد را نمایش می دهد، شما را هیجان زده می کند. اینجاست که به هوش بالای گوگل آفرین می گویید و آن را مورد ستایش قرار می دهید؛ چون شما شم بسیار خوبی را تجربیات میکنید، انگار که با یک فرد دلسوز، سخن و خلل خود را مطرح کرده اید.
الگوریتم مرغ مگس خوار یک کدام از الگوریتم های تازه گوگل است و این امکان را برای گوگل تولید می کند. به امداد این الگوریتم همه تارنما هایی که قصد فریب کاربران و تصاحب کردن رتبه بالا از گوگل را داشتند، حذف می شوند.
رویه های جلب اتکا الگوریتم مرغ مگس خوار
به انکرتکست ها اعتنا نمائید
الگوریتم مرغ مگس خوار به ارتباط و هماهنگی در میان پیوند ها التفات زیادی میدهد. از این جهت در زمان لینک سازی داخلی و خارجی، به انکرتکست هایی که به کار گیری میکنید، دقت فرمائید. انکرتسکت می بایست با محتوای شما مرتبط بوده و به عبارتی کلمه کلیدی مرتبط با همان محتوا باشد. در نوشتهیعلمی \\\" انکرتکست چیست؟ \\\" بیشتر در این باره سخن کرده ایم.
مانند ربات خلق و خوی نکنید
در صورتیکه تاکنون مانند ربات ها کار میکردید، الان وقت آن رسیده است که طرز کار خود را تغییر دهید. خوب هست به جای به کار گیری از یک کلمه و واژه کلیدی برای لینک سازی، از کلمه ها مترادف آن نیز استعمال نمائید. اصولا لینک سازی های طبیعی که به دست افراد ساده ساخت می شود، با عبارات گوناگون ساخته خواهد شد. بدین ترتیب در شرایطی که می خواهید طبیعی تر جلوه نمائید، از عبارات و طرق مختلف استعمال کنید.
از اسکیما غافل نشوید
برای محتوای خود اسکیما قراردهید تا بتوانید نرخ کلیک وبسایت را ارتقا دهید. خلال این با قراردادن محتواهای صوتی، تصویری و ویدیویی ماندگاری استفاده کننده در وب سایت را افزایش و نرخ پرش را کاهش دهید.
الگوریتم BERT
یکیاز از سایر از الگوریتم های گوگل در سئو، الگوریتم (BERT(Bidirectional Encoder Representations from Transformers جزو رند ترین الگوریتم موتور جستجوی گوگل در 5 سال قبل می باشد. تلاش این الگوریتم به شکلی می باشد که زمانی کاربر به لهجه محاوره سرچ می کند، میتواند مفهوم پاراگراف را تشخیص دهد و حاصل مرتبط را به او آرم دهد.
الگوریتم Mobile First Index
Mobile First Index چیست؟ از دیگر الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی، الگوریتم موبایل فرندلی بودن است. امروزه تغییر تحول مهمی در خلق کاربران تاسیس شده است. اکثر کاربران قصد به باز کردن سایت ها با گوشی موبایل خود به جای کامپیوتر یا لپ تاپ دارند. بدین ترتیب در صورتی مشکلی در نمایش محتوای سایت در کاغذ نمایشگر گوشی وجود داشته باشد، تختگاز سایت را رخنه می کنند. به همین عامل، الگوریتم تازه گوگل یعنی Mobile First Index را برای تولید این تطابق آماده کرده است.
با این قابلیت کاربردی، کاربران تلفن همراه حق اولویت بالاتری در وب گردی داراهستند و می توانند با سرچ در گوگل، درپی مطالب مورد علاقه خود باشند و نیاز خود را برآورده کنند. همچنین این موضوع که به عکس العمل گرایی دارای اسم و رسم هست، تاثیر مثبتی در seo و seo وبسایت میگذارد.
الگوریتم Pigeon (کبوتر)
مسلما خیلی وقتها برایتان پیش آمده که هنگام سرچ، بهدنبال نتایجی هستید که نزدیک محل زندگی شماست. برای مثال نزدیک ترین داروخانه یا کیفیت بالا ترین کافی شاپ نزدیک به محل کارتان. تا قبل از الگوریتم کبوتر، گوگل نمی توانست به درستی این حاصل را به شما نشانه دهد؛ ولی بعداز کشف این نیاز کاربر، الگوریتم کبوتر را نوآوری کرد تا در سرچ هایی که شرایط مکانی کاربر التفات پیدا می کند، بهترین انتخاب ها را به او نماد دهد.
الگوریتم Freshness
یکی از معیارهای بسیار مهم کاربران هنگام کلیک کردن روی نتایج سرچ گوگل، تاریخ انتشار و بروز رسانی آن محتواست. گوگل به کمک الگوریتم freshness این تقدم بندی را روی وب سایت های مورد نمایش اجرا می کند.
با یک مثال این جمله را برایتان بیشتر توضیح می دهم. به عنوان مثال فرض فرمائید که شما برای خرید سکه، نیاز به بررسی کردن قیمت آن روز دارید. وقتی در حاصل سرچ نگاه میکنید، اولین محتوایی که نظرتان را جلب می کند، لینکی هست که تاریخ آن به روز هست و نو ترین استدلال ها را در مورد ارزش سکه ارائه می دهد. پس همان مورد، انتخاب شماست نه لینکی که تاریخ انتشار یا آپ دیت رسانی آن به قبل از تاریخ آن روز بر می گردد.
الگوریتم RankBrain
قبلا، یکی از معیارهای اصلی گوگل برای جایگاه دادن به سایت ها، ارتباط کلمات مورد سرچ بوسیله استفاده کننده با کلمه ها کلیدی بکار رفته در محتوا بود. به همین برهان چندین از سایت ها برای به دست آوردن سکو بالا، از لغات کلیدی به دفعات استفاده می کردند و این مسئله منجر پایین آمدن کیفیت و تلاش محتوا می شد.
الگوریتم RankBrain، یکی از جدیدترین و هوشمند ترین الگوریتم های گوگل میباشد. در این الگوریتم امکان برداشت مفهومی از کلمه ها مورد سرچ کاربران وجود دارد. در واقع بجای اعتنا به کلمات کلیدی در محتوا، مضمون آنها دستیابی میشود و براساس آنها، هر سایت و محتوا در حاصل نخستین گوگل نمایش داده می شود.