جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

خب چطور تولید محتوا یاد بگیریم؟


کار تشکیل داد محتوای متنی برای وبسایت

کارشناسان ساخت محتوای نوشتاری معمولاً برای وبسایت‌ها استخدام میشوند. این اشخاص مقالاتی مثل همین نوشته‌ی‌علمی‌ای که در حالا خواندنش می باشید می‌نویسند.

الان به صورت کلی کارشناسان آموزش سئو مشهد ساخت محتوا اشخاصی با تخصص یا این که مهارت‌های پایین هستند:

نویسندگی

اسکن‌رایتینگ

پیاده سازی (اما خیر در توان یک گرافیست)

اصول بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی

این مهارت‌ها اصلی می‌باشند آموزش سئو در مشهد اما مهم‌خیس از همگی داشتن علم و مسلط بودن کارشناس تشکیل داد محتوا به موضوع میباشد.

در‌صورتی‌که شخصی مهارت‌های نخستین را داشته باشد البته هیچ سررشته‌ای از پزشکی و تندرست نداشته باشد، به رنج میتواند درین حوزه محتوای اصیل‌، با کیفیت و اثر گذار ساخت و ساز نماید. ولی ناممکن وجود ندارد زیرا هزاران محتوا در هر کدام منتشر شده است و خیلی‌ها با امداد محتواهای پیشین‌، محتواهای بهتری ساخت و ساز و منتشر می‌نمایند.

خیر عموم به محتوای بی‌چگونگی و غیرکاربردی عشق و علاقه‌ای دارا هستند و خیر موتور جستجوی گوگل. فاکتور E-A-T به همین استدلال در الگوریتم‌های گوگل اضافه شد تا محتواهایی که به وسیله اشخاص دارای تخصص، دارای اعتبار و قابل اتکا ساخت گردیده‌اند جایگاه بهتری در نتایج کاوش بگیرند. (برای داده ها بیشتر نوشته‌علمی الگوریتم فلوریدا ۲ را بخوانید).

و در نقطه پایان خیلی خیلی مواظب باشید به یک «کپی کننده محتوا» به مکان «آفریننده محتوا» تبدیل نشوید زیرا سرنوشت ندارد.

بازار کار ساخت و ساز محتوا

فعلا تقاضا برای استخدام متخصص ساخت‌و‌ساز محتوا خیلی زیاد البته تعداد اشخاص متخصص در این حوزه خیلی معدود میباشد. کافی میباشد نگاهی به اطلاع رسانی‌های استخدامی بیندازید. از یک استخراج‌وکار ساده تا بزرگترین کمپانی‌ها دنبال نیروی ایجاد کرد محتوا می‌باشند.


قطعا بخوانید: نسخه برداری رایتینگ و آقا فرهاد: تایپ کردن متن فروش و تبلیغات موثر

شاید تصور کنید عامل کمبود نیرو دشوار بودن فعالیت ساخت محتوا باشد. در واقع ساخت محتوا کار چندان سختی وجود ندارد اما به دلایلی مثل ناآشنا بودن جوان‌ها با این شغل، نیاز به یادگیری فردی و مداوم و ابداع‌محور بودن، درخواست کننده متعددی ندارد.


ساخت محتوا از آن عمل‌هایی میباشد که خیر در دانشگاه‌ها حرفه‌ای دارااست و خیر یک عمل کلیشه‌ای با شغل های روتین و تکراری می‌باشد که یک روزه خیال بگیرید. به همین عامل ایده پرداز بودن برای این کار ضروری میباشد.


درین موقعیت در حالتی که در ایران دنبال فعالیت می‌باشید این یک بازار دیده نشده و هنوز در درحال حاضر رویش برای اشخاص خلق کننده و اهل یادگیری می‌باشد.


خب چطور خیال بگیریم؟

خب هم اکنون که فهمدیم ایجاد کرد محتوا چیست و چطور می شود از آن درآمدزایی کرد؛ شاید به‌این درنگ افتاده باشید که‌این مهارت جالب را آموزش ملاحظه کنید؛ بدین ترتیب سفارش می‌کنم اول این ویدئو را تماشا نمایید.



میتوانید یادگیری را از همین امروز آغاز فرمایید. پس سفارش می‌کنیم که  اولیه به شیت «آموزش بازاریابی محتوا» در آکادمی بروید و فراگیری‌های مرحله به مرحله و  مجانی مارا درباره محتوا رسیدگی فرمائید. در قدم‌بعدی با تماشای مجال ویدیویی یادگرفتن ایجاد کرد محتوا، کارشناس ایجاد کرد محتوا خواهید شد و در شرایطی که می‌خواهید یک مدیریت محتوای ماهر بشوید و با محتوا به پرورش یک کسب و کار امداد فرمایید باید در زمان بدون نقص بازاریابی محتوا کمپانی فرمائید که مشمول 4 عصر میباشد (تفحص عبارات کلیدی+ مجال تشکیل داد محتوای وبسایت، مدیریت و استراتژی محتوا و ساخت محتوا با تلفن همراه).


در این منابع آحاد نکات و اصولی را که خودمان در بر مبنای آنها تشکیل داد محتوا می کنیم و سود سال‌ها تجارب عمل و مشاوره به حصول‌وکارهای مختلف می باشد را فراگیری داده‌ایم. شک وتردید نکنید که بعداز این مجال از این حوزه چیزی نیست که شما دانشش را نداشته باشید.


کارایی کردیم در این نوشته‌علمی فارغ از اشاره به تعاریف ذوق‌ای یک تعریف مدرن و معمولی از ساخت محتوا ارائه نماییم. در صورتیکه شما حیث دیگری دارید قطعاً برای ما بنویسید.


بازاریابی محتوا چگونه انجام می‌شود؟

چارچوب بازاریابی محتوا

محتواهای شما می بایست طبق یک چارچوب از پیش رقم خورده متناسب با استحصال و کارتان پیش برود وگرنه به فیض‌ موردنظرتان نخواهید رسید.

ارزشمندی: محتوای شما می بایست برای مخاطبان، موثر و سرگرم‌کننده باشد. بها محتوای شما می‌بایست فرای تولید ها و سرویس ها شما باشد. شما می بایست به سوالات آن ها جواب دهید، نیازهای آنها‌را برطرف کنید و معاش آنها‌را عالی نمایید.

لحن محتوا: لحن مارک شما چیست؟ یک مارک خنده رو و شوخ آموزش سئو مشهد  یا این که قانونی و کلاسیک؟ لحن محتوایتان را طبق هویت مارک خویش و حصول و کارتان تهیه فرمائید.

درگیرکنندگی: محتوای شما می بایست درگیرکننده باشد تا استفاده کننده را در رسانه شما نگهدارد و به استخراج و کارتان علاقمند نماید.

استمرار: چهت نیل به غرض بایستی در بازاریابی محتوا استمرار داشته باشید، با چند محتوا اعجاز نمیشود؛ بخش اعظمی از کسب و امور دقیقاً در همین نقطه شکست میخورند.

اشکال محتوا در بازاریابی چیست؟

در حالتی‌که از شما بخواهند، انواع محتوا را اسم ببرید، تخت‌گاز خیال مقالات وب لاگ، عکس‌ها و ویدئوها میفتید زیرا در زمان روز زیاد با آنها سر و عمل دارید و خیلی شناخته گردیده میباشند. البته می بایست بیان کنم که بیش از 20 نوع محتوا وجود داراست که در بازاریابی محتوایی استعمال می‌شود و شما حسابی برای تعیین نوع محتوا دستتان گشوده است. البته این نکته هم اصلی میباشد که چه محتوایی را کجا به شغل ببرید تا بیشترین تأثیر را در جذب مخاطبان داشته باشد. خب حالا دیگر وقت آن می باشد که برویم سر آموزش سئو در مشهد  وقت ماتریس بازاریابی محتوا.


در ماتریس بازاریابی محتوا اشکال متعدد محتواها که در یک کسب‌وکار میتواند استعمال شود، دیده میشود. نمودار افقی نشانه میدهد که برای استفاده کننده از مرحله دور اندیشی تا خرید چه محتوایی مایحتاج میباشد. از جملهً در مرحله دور اندیشی دادن، مقاله، ایبوک، اینفوگرافی، فراگیری و... از محتواهای اثر گذار میباشد. هر چه کاربر به مرحله خرید مجاورت میشود، داده ها به سمت خصوصیت‌های کالا، راهنما، ارزش، گزارشات پیش می‌رود.


ولی نکته دیدنی دیگری که درین ماتریس وجود دارد نمودار عمودی آن می‌باشد. اعتنا به احساس در کنار منطق برای اثر هر چه بیشتر بر کاربر در بازایابی محتوا!


پژوهش ها علامت داده است که بیشتر خریدهای مشتری‌ به خیال و خاطر دلایل احساساتی واقعه می‌ افتد و بعد با بخش منطقی ذهن به آن را توجیه می‌نمایند. به همین خیال کسب و امور در صورتی‌که بخواهند اشخاص را بیشتر مشغول فعالیت خودشان نمایند می بایست در بازاریابی محتوا، حس مخاطب را هم به طوری سرگرم نمایند.


چگونه این کار را اجرا دهید؟ در هر مرحله از بازاریابی با محتوایی که کاربر دوست داراست و از آن بیشترین تأثیر را میگیرد، شروع می کنید. نصیب بالای ماتریس راببینید: بازی، رقابت، سلبریتی‌ها، کوییز و...، تمامی محتواهای جذابی برای استفاده کننده میباشند که برای تاثیرگذاری بیشتر به کار گیری میگردند. بعد هم نوبت به محتوایی برای تصمیم منطقی مشتری میباشد و همین فرآیند تا وصال به خرید ادامه می یابد!




 


بازاریابی محتوا به چه شکل ایفا می شود؟

فعلا که فهمیدیم بازاریابی محتوایی چیست، چه اهمیتی داراست و در نرم افزار بازاریابی ما چه جایگاهی داراست، وقتش رسیده که دست به فعالیت شویم و آن را در استحصال و کارمان پیاده‌سازی کنیم. با ما یاور باشید تا 9 مرحله پیاده‌سازی بازاریابی محتوایی را باهم مرور کنیم.


حتما بخوانید: پورتفولیو چیست؛ از بازار سهام تا بازاریابی و جنس

کاربر خویش را بشناسید

می بایست بدانید که محتوای شما می بایست به دست چه کسی رسد. وی به چه محتوایی علاقه دارااست؟ نیازهایش چیست؟ کجا و چه‌گونه از محتوای شما استعمال می‌نماید؟


چهت نیل به پاسخ این سوالات، شایسته ترین عمل این می باشد که پرسونای مشتریان خویش را تنظیم فرمایید. با پرسونا قادر خواهیم بود عشق و علاقه‌مندی‌های مشتری، خصوصیت‌های شخصیتی، شبکه‌های ارتباطی، سرگرمی‌ها و نیازهایش را بشناسید و در محتواهای خویش لحاظ فرمایید. فهم استفاده کننده خیر‌صرفا در این مرحله، بلکه در کلیه پروسه بازاریابی به دردتان می خورد. برای شناخت بیشتر مقاله جالب «پرسونای مشتری» را بخوانید.


نوع محتوا را گزینش نمایید

در مرحله آن‌گاه، می بایست تعیین نمائید که  چه نوع محتوایی می خواهید ایجاد نمائید. برای اینکار بایستی به نتایج مرحله قبل مراجعه نمایید و مشاهده کنید استفاده کننده شما چه خصوصیاتی دارااست و چه محتوایی قادر است به وی یاری دهد. برای کشف کردن پاسخ می بایست موراد ذیل را از مرحله پیشین در حیث بگیرید:


آن ها از شما چه میخواهند؟

چه معضل‌هالی دارا هستند که می خواهند ازبین خواهد رفت؟

چرا  به فرآورده یا این که سرویس ها شما نیاز دارند؟

چگونه میتوانید به آنان امداد فرمایید؟

معمولاً وقت خویش را کجا میگذرانند؟

با تمرکز بدین‌ها نگاهی به گونه های متفاوت محتوایی که تا قبل از اینً پژوهش کردیم بیندازید تا تصمیم بگیرید کدام نوع محتوا بیشتر به درد مخاطب شما می‌خورد.

شبکه‌های محتوا را مشخص و معلوم نمایید

یک روی سکه ایجاد کرد محتوا می باشد و روی دیگر آن توزیع محتوا!


وقتی که درباره ی نوع محتوای خویش برای بازاریابی محتوا تصمیم گرفتید، بایستی معین نمایید که میخواهید که از چه طریقی محتوایتان را به دست مخاطبان برسانید. محتوای خویش را کجا به اشتراک می‌گذارید؟ از روش چه شبکه‌هایی به مخاطب آگهی می کنید؟


شبکه‌های محتوا جایی میباشد که محتوا در آن منتشر می‌شود یا این که از آن نحوه استفاده کننده محتوا را پیدا می‌نماید. چندین شبکه برای بازاریابی و نشر محتوا وجود داراست:


وبسایت: سایت شما رسانه مهم شماست. در واقع بازاریابی محتوا بیشتر در وبسایت و وبلاگ اعمال می‌شود.

کانال‌های اجتماعی: کانال‌‌های اجتماعی هم جزو شبکه‌های بازاریابی محتواست که می توانید محتوای خویش را در آن منتشر فرمایید البته جزو شبکه‌های ثانویه شما هستند چرا؟

اولیه اینکه محتوای شما درین شبکه‌ها تاریخ مصرف دارا‌هستند و پس از مدتی تحت می‌روند و دیگر کسی پست شما را نمی‌بیند. دوم اینکه شما درین کانال‌ها استقلال ندارید و ممکن میباشد بخاطر تغییر تحول الگوریتم یا این که مسدود شدن کانال‌ها میزان بازدید خویش را از دست بدهید.


    3. یوتیوب و آپارات: یوتیوب و آپارات هم پلتفرم‌هایی برای نشر محتواهای ویدیوهای شما هستند؛ ویدیوهای منتشر گردیده در‌این شبکه‌ها میتوانند در سرچ گوگل مرتبه بگیرند. به این ترتیب 2 شبکه بهتر برای تکثیر محتوا محسوب می‌شوند.


    4. شبکه‌های تکثیر پادکست: محتواهای صوتی را می‌توانید در پلتفرم‌هایی که برای انتشار پادکست ایجاد شده است، منتشر فرمایید.


5. نشانی اینترنتی: شما می‌توانید محتواهای منتشر گردیده خویش را از روش آدرس اینترنتی برای یوزرها ارسال کنید.


چطور باید هاتجر را نصب کنیم؟


اولی باری که از هاتجر به کار گیری کردید، نوجوان بودید!
در صورتیکه پسری یادت می آید هنگامی مدرسه تعطیل می‌شد، به طبعً از مسیری می‌رفتی که مطمئن بودی دختری که دوستش داری از آنجا رد می‌شود؟
در صورتی دختری یادت میاید تو هم خدایی نکرده مسیرت را تغییر‌و تحول نمی‌دادی، مبادا پسر را گم کنی؟
شما هر دو با اینکه برای هم نا آشنا بودید، ولی شناخته بودید که مخاطب‌تان به جای استفاده از تاکسی و اتوبوس، همیشه فلان خیابان را پیاده می‌رود. همین شناخت به شما یاری میکرد که هر بار با یک ایدۀ جدید آموزش سئو مشهد او را زیر تأثیر قرار دهید. حتی رفته رفته فهمیدید که مثلاً به ادبیات عشق دارااست، پس فلان کتاب را به او هدیه دادید تا بالاخره این ارتباط دورادور را به مکالمه‌ای صمیمی تبدیل کردید.
شما مجهز به هاتجر بودید، وقتی هاتجر مُد نبود!
موقتی هاتجر (Hotjar) چیست که آنقدر به ما اطلاعات دقیق میدهد؟ کاربردش چیست؟ کجاها می بایست از آن به کارگیری کنیم؟ جواب همۀ این سوال‌ها را در‌این مقاله پیدا می‌کنید.
هاتجر (Hotjar) چیست؟
خب بگذریم...عشق و علاقه نخستین آموزش سئو در مشهد برای هیچکس نون و آب نشده :)
می خواهیم با این گزاره استارت کنیم:
هرچیزی که به درد مشتری‌ می خورد، یعنی به درد بیزینس‌تان هم می خورد. اما آیا اطلاعات/دیتا کافی را دارید تا محصولی ایجاد کرد فرمائید که به درد مشتری‌تان‌ بخورد؟
شاید عدد و رقم زیادی در مشت و با‌لتان داشته باشید، مثل ترافیک تارنما و نرخ پرش که در ابزارهایی مثل آنالیتیکس قابل مشاهده‌‌‌اند. اما با وجود آحاد این عددها و نمودارها، سوال مهم هنوز بی‌پاسخ ما‌نده هست.
شما با آمارهای آنالیتیکس میتوانید بفهمید که کاربران از سایت شما خارج می‌شوند ولی نمی‌توانید عامل آن را پیدا نمائید. کسانی که وارد وب سایت شما می شوند، دقیقاً کجای صفحه به مشکل برمی‌خورند که تصمیم می‌گیرند وب سایت را ببندند و بروند؟
با عددهای آنالیتیکس می توانید بفهمید که نرخ تبدیلتان تحت میباشد، البته چرا تبدیل به مشتری نمیشوند؟ چرا کاربران یک الگوی رفتاری خاص را تکرار می‌کنند؟ خب جواب این سوال‌‌ها را خیلی وارفته می‌توانید با استفاده از هاتجر پیدا نمایید.
«هاتجر، ابزاری هست که خوی استفاده کننده را تحقیق می‌کند و فایده‌اش را در قالب هیت مپ یا نقشه حرارتی، فیلم ضبط‌شده (از لحظۀ ورد شما به وب سایت تا لحظۀ خروج‌تان) و غیره، به شما گزارش میدهد».
این ابزار را می‌توانید به عنوان مکمّل گوگل آنالیتیکس در حیث بگیرید. هاتجر خوی کاربران را پژوهش کرده و با افزونه‌های نظرخواهی مختلفی که روی وب‌تارنما نصب می‌کند و هیت مپ
به شما نشانه میدهد که یک کاربر در وبسایت‌ قدم به قدم چه مسیری را طی کرده است.
خب موقتی که فهمیدیم هاتجر چیست، ببینیم این ابزار به چه دردی میخورد.
چرا هاتجر ابزار به‌ درد بخوری است؟
چنانچه سایتی دارید که به‌دنبال بهبود آن می باشید، مطمئنیم ویژگی‌های پایین شما را پایین تاثیر قرار خواهند بخشید:
ابزاری که به بدیهی‌ترین و بصری‌ترین شرایط ممکن به شما بگوید که در و‌ب‌وبسایت‌تان چه خبر است.
بتواند یه خرده عمیق خواهد شد و به شما نشانه بدهد که لحظه‌ای که کاربر سایت را رخنه‌ کرده است، دلیلش چه بوده!
تک تک این کارها را خودش با‌گاز انجام دهد و قرار نباشد شما چیزی را خیال و خاطر بگیرید.
کار کردن با آن راحت باشد و بها مناسبی هم داشته باشد.
اکنون خبر بهتر آن میباشد که هاتجر تک تک این ویژگی‌‌‌هایی که گفتیم را داراست.

قطعاً تا الان برای ‌این‌که بدانید در وب‌وب سایت‌تان چه خبر هست، از ابزاری مثل گوگل آنالیتیکس استعمال می‌کردید. ولی این ابزار و سایر ابزارهای مشابه با آن، فقط یک دید کلی از وبسایت‌تان را به شما می‌دهد.

مسلما بخوانید: بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
بگذارید جور دیگری برایتان بیان‌کنم. گوگل آنالیتیکس مثل آن است که روی کره ماه بایستید و به زمین نگاه نمائید و تنها یک مشاهده کرد کلی ار مجموعه کشور ها‌ها و اقیانوس‌ها داشته باشید؛ ولی با هاتجر انگار یک ذره‌بین ابرقدرت در دست گرفته‌اید و می توانید جزئیات را بسیار اشکار‌تر ببینید...یعنی مثلاً ببینید که فلان فرد از خانه تا محل‌کارش را از چه مسیری رفت؟ کجا ایستاد و ویترین فروشگاه‌ها را نگاه کرد؟ از این مسیر راضی بود؟ چرا با اسنپ نرفت؟ اصلاً به موقع رسید؟

بعنی هاتجر درین حد جزئی به ما اطلاعات می دهد؟ بله، تنها کافی میباشد نصبش فرمایید و امکاناتش را ببینید. البته در همین نوشته‌ی‌علمی هم میتوانید راجع‌به امکاناتش بخوانید. عجله نکنید، نخستین ببینیم این ابزار چه‌گونه روی سایت نصب می گردد آنگاه به کاربردهای شگفت‌انگیز آن هم می‌رسیم.

چطور باید هاتجر را نصب کنیم؟
برای آن‌که هاتجر اطلاعات را از روی تارنما شما عده‌آوری کند، کدی شبیه کد پایین به شما می‌دهد که در وب سایت خود قرار دهید.



فعلا این کد را از کجا بایستی گرفت؟

وقتی وب سایت خود را در هاتجر وارد می‌کنید، این ابزار برایش یک کد نو ایجاد کرد می‌کند. برای تصاحب کردن این کد، باید وارد حساب hotjarخود شوید و آن را در بخش داشبورد یا Sites & Organizations پیدا کنید.

در شرایطی‌که از هریک از پلتفرم‌های زیر استفاده می کنید، می‌توانید مستقیماً به وب‌تارنما هاتجر بروید و با نحوۀ نصب کد هاتجر روی آنان آشنا شوید.



آن گاه‌که این کد را دریافت کردید به دو شیوه می توانید آن را به سایتتان اضافه کنید که پیرو توضیح خوا‌هیم داد.

1. روش اول: به کارگیری از گوگل تگ منیجر
درصورتی که تگ منیجر روی سایتتان داشته باشید، خیلی وارفته وارد این ابزار شده و با یکسری کلیک تگ هاتجر را به آن اضافه میکنید. به همین راحتی وبسایت شما مجهز به ابزار توانمند hotjar خواهد شد.

توصیه ما این می باشد که حتماً از تگ منیجر به کارگیری کنید. به هیچ وجهً نحوه درستش هم همین میباشد، چون شما نیازی نیست برای وارد کردن هر تگ کلی دردسر بکشید، نقطه نهایی هم مورد نیاز باشد هر ابزار را مستقل رئیس فرمایید. با تگ منیجر حداقل بخشی از زندگیتان راحت‌تر میگردد چون می توانید تک تک تگ‌های سایت‌تان را به صورت یک‌پارچه مدیر کنید. قطعاً به صفحه یادگرفتن گوگل تگ منیجر خصوصی بزنید و با این ابزار بیشتر آشنا شوید.

2. طریق دوم: نصب هاتجر به صورت دستی (manual)
ولی در شرایطی‌که بخواهید به صورت دستی کد را وارد سایت‌تان کنید باید روند تحت را دنبال کنید:

قدم نخستین: پلتفرمی که از آن استفاده میکنید باید با هاتجر سازگاری داشته باشد. لیست پلتفرم‌‌هایی که با هاتجر سازگاری ندارند را می‌توانید در‌این لینک و پیوند ملاحظه کنید.
قدم دوم: وارد حساب کاربری‌تان شوید و به نصیب Site list  خود بروید.
قدم سوم: کدی که هاتجر در اختیارتان میگذارد را تعیین فرمائید.
قدم چهارم: روی مورد Copy to clipboard کلیک کنید.

قدم پنجم: کدی که اسکن کرده‌اید را در قسمت تارنما‌تان جایگذاری فرمایید.
خود هاتجر پیشنهاد می‌دهد که کد را قطعاً در تارنما اضافه نمایید تا بتواند کلیه صفحات را بررسی کند.
قدم ششم: به داشبورد هاتجر وب‌وب سایت‌تان برگردید و نصب خود را تایید نمائید.
بعداز این که مرحله ششم تمام شد، چندین دقیقه به هاتجر زمان بدهید تا روی وب‌وب سایت‌تان صورت بپذیرد و بعد از آن خیلی وارفته از آن به کارگیری نمائید.

تگ کنونیکال (Canonical) چیست؟

تصور کنید که در یک فروشگاه اینترنتی، کالاها در صفحات متفاوت بر اساس معیارهایی نظیر حروف الفبا، ارزان‌ترین، گران‌ترین، نام برند و ... دسته‌بندی شده‌اند، اما مهم‌ترین دسته مربوط به پرفروش‌ترین کالاها می باشد که در نتایج جستجو ظاهر می گردد.
با این وصف، با صفحاتی مواجه‌ایم که از حیث محتوا مشابهت زیادی به یکدیگر دارا‌هستند، اما دارای آدرس‌های متفاوتی هستند و در حالت ساده ممکن می باشد که موتورهای جستجو در تشخیص آموزش سئو مشهد  ورقه مطلوب ما کمی مبتلا نقص‌ شوند و آدرس دیگری را به‌عنوان ورقه اصلی ایندکس کنند. در مواقع چه چاره‌ای به ذهنتان می رسد؟
بهترین شیوه، به کار گیری از تگ Canonical برای نمایش ارجحیت یکی‌از آدرس‌هاست، به‌طوری‌که دیگر آدرس‌ها از نتایج جستجو حذف شده و صرفا شیت‌ای با تیم‌بندی پرفروش‌ترین‌ها در لیست نتایج ایندکس گردد. پیرو همت میکنیم طریق استعمال از تگ کنونیکال را برای شما عالی تشریح کنیم.
تگ کنونیکال (Canonical) چیست؟
تگ کنونیکال (rel=“canonical”) یک قطعه کد HTML می‌باشد که هنگامی در یک کاغذ قرار می‌دهید، به گوگل می‌‎گویید که نسخه اصلی در بین صفحه های تکراری مشابه کدام صفحه می‌باشد.
در واقع تگ Canonical راهی برای کمک به گوگل جهت تشخیص برترین نوشته‌ی علمی، در میان مطالبی می باشد که شباهت زیادی با هم دارا‌هستند. به مطرح شدن ساده‌تر، وقتی که تگ Canonical یا تگ کنونیکال (همان کد دارای شهرت Rel=Canonical) در یک ورقه قرار می‌گیرد، گوگل به آدرسی که این تگ در آن وارد شده می‌باشد، عنایت بیشتری میدهد و مطلقاً آن کاغذ را در حاصل جستجو ایندکس می‌کند.
چرا استعمال از تگ کنونیکال آموزش سئو در مشهد مهم می‌باشد؟
شاید از خود بپرسید چرا یک وبمستر باید صفحات تکراری در وب سایت خود ساخت کند؟ و در بهره تصور کنید که محتوای تکراری و کپی شده آیتم چندان نگران‌کننده‌ای به حیث نمی‌رسد و با پاره ای توجه در ایجاد کرد محتوا می‌توان از آن غربت کرد؛ اما در واقع محتوای نسخه برداری شده برای مثال معضلاتی می‌باشد که بیشتر مدیران وب‌سایت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
تصور نادرست ما نسبت به محتوای تکراری، ناشی از حیث ما به صفحات تارنما به‌عنوان یک مضمون‌ بصری است. این در حالی می باشد که موتورهای جستجو صفحه های را نه با مفاهیم، که با یک URL مجزا می‌شناسند. از جمله تصور کنید که موتورهای جستجو با این تعداد آدرس می‌توانند به برگه اصلی وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند:
برای شما به عنوان یک انسان، کل این URL‌های یک صفحه با مفهومی یکسان را آرم می‌دهد، اما برای خزنده‌های موتورهای جستجو هر کدام از این آدرس‌ها، یک شیت‌ی یکتا و جداازهم از سایرین می‌باشند. در سود، ما در این مثال ساده 5 ورقه تکراری از شیت اصلی وب‌تارنما داریم، اما در حقیقت این تنها بخشی از مشکلاتی می‌باشد که امکان دارد با آن‌ها روبرو شوید.
درصورتی که واحد سنجش صفحه ها نسخه برداری شده در یک تارنما بیشتراز اندازه باشد، احتمال بروز بعضی خطاها در seo وجود دارد و تأثیرات منفی بر روی سکو تارنما می‌گذارد. هرچند امروزه سیستم‌های مدیر محتوای مدرن به‌طور اتوماتیک تگ Rel=Canonical را به صفحاتی با محتوای یکسان اضافه می‌کنند تا به‌راحتی بتوانید هزاران محتوای تکراری در وب‌وب سایت خود داشته باشد.



شیوه استفاده از تگ Canonical
تگ کنونیکال بایستی در قسمت Head برگه قرار بگیرد و گوگل به تگ‌هایی که در بدنه کدها وجود دارند، دقت نمی‌کند. این آیتم پاره ای نیز به مسائل امنیتی مربوط می باشد زیرا برخی وب‌سایت‌ها، امکان ویرایش کد در بدنه سایت را برای کاربران آماده کرده‌اند.

در منفعت، درصورتی که تگ کنونیکال در بدنه تارنما نیز شغل کنند، بعضا افراد می توانند به راحتی با قرار دادن آن به وبسایت ضربه بزنند. به‌طور کلی به‌خواسته کانونی سازی صفحات، می‌توان از کد زیر استفاده کرد:



مسلما بخوانید: فاکتورهای درجه بندی در موتور جستجوگر بینگ
به این ترتیب، برای به کارگیری از تگ کنونیکال، در صدر می بایست لینک و پیوند شیت را وارد نمائید. بعد از آن، باید کد rel=\\\"canonical\\\" را وارد فرمایید و در نقطه پایان نیز، بعد از وارد کردن href، آدرس کاغذ جدید را وارد نمایید.

ویژگی های اصلی افزونه های سئو

به دنبال یکسری ویژگی مهم این دو افزونه را با هم مقایسه میکنیم.

1: نصب و طرز انداری

برای راه اندازی Rank Math می بایست پنج مرحله را به صورت ویزارد پیش ببرید. می‌توانید اکانت گوگل، رخ بوک و … بسازید اما اجباری نیست. در‌پی می بایست نام وب سایت، جزئیات سرچ کنسول، پیکربندی نقشه تارنما، سئو پیشرفته و تایید تنظیم را ثبت نمایید. برای نصب افزونه Yoast seo هشت مرحله دارااست که در آن شما باید تنظیماتی مانند نوع سایت، نوع سازمان، معرفی به گوگل، تنظیمات شبکه های عمومی، عنوان و غیره را صورت پذیرد. کلاً فعال سازی هر دو افزونه برای کاربر بدون دردسر و به‌سرعت انجام می‌شود.

آموزش سئو مشهد

2: رابط کاربری

RankMath  رابط کاربری زیباتری نسبت به Yoast seo دارد. اما Yoast نیز رابط کاربری قابل قبولی دارد.


 3:  کلید واژه و کلمه

در هر دو افزونه با تعیین کلمات کلیدی، عنوان و متا طرق مختلفی را در اختیار دارید تا به شما علامت دهد که محتوای شما در برگه گوگل به چه شکل به نظر می‌رسد.


نسخه مجانی افزونه Yoast بهینه سازی به شما امکان میدهد فقط یک کلمه کلیدی را برای محتوای خود تعیین کنید. در شرایطی‌که می‌خواهید seo را برای چندین کلمه کلیدی جاری ساختن دهید، می بایست نسخه پریمیوم را خریداری نمایید. افزونه Yoast سئو بهینه سازی محتوا را با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز رنگ نماد می دهد. به این ترتیب می‌توانید یک دید کلی از سئوی مطالب خود داشته باشید.


با به کار گیری از افزونه Rank Math می توانید آموزش سئو در مشهد حداکثر پنج کلمه کلیدی را برای محتوای خود تعیین فرمایید، البته می بایست حساب کاربری رایگان را ساخت‌و‌ساز فرمائید. افزونه Rank Math نمره سئو شما‌را از شماره 0-100 نشانه می دهد. نمره بالاتر از 80 به رنگ سبز تبدیل می شود.


یک نکته راجع به Rank Math این است که به طور اتوماتیک آغاز به پیشنهاد کلمه ها کلیدی مختلف و همچنین کلمات کلیدی زمان بر مبتنی بر پیشنهادات کلمه ها کلیدی گوگل می کند.


4: هزینه

افزونه  Yoast سئو رایگان است اما برای استفاده از برخی ویژگی های آن باید نسخه پرمیوم آن را خربداری نمائید در واقع freemium می‌باشد. یعنی نصب و تعداد زیادی از امکانات آن بدون‌پول هست اما برای دسترسی به امکانات بی نقص آن نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد. افزونه Rank Math به طور کامل بدون‌پول است و به صورت رایگان می توانید به طور کامل از ویژگی های آن استفاده نمایید.


نسخه غیر مجانی افزونه یواست فارسی با حفاظت در اختیار کابران قرار می گرد بدین ترتیب نگرانی از بابت اپدیت و اشتباهات احتمالی برای شما وجود ندارد.


 6:  مخلوط با سرچ کنسول

هنگامی صحبت از ترکیب Search Console می شود؛ هر دو افزونه این قابلیت را به سادگی پیاده سازی می کند.


7:  ادغام نقشه تارنما XML

سایت مپ یا نقشه وبسایت نقش بسیار مهمی در ایندکس کردن وبسایت شما توسط خزنده های گوگل داراست.  هر دو افزونه Yoast seo و Rank Math نقشه تارنما را برای و بسایت به صورت اتومات ساخت و ساز می کنند.


مقایسه هر دو افزونه را دیدید. در نهایت رنک مت و یوست کلیه ابزارهایی هستند برای تحقیق یک ارزیابی لست سئو. آنچه بایستی در نظر داشت این می باشد که نیاز کاربر چیست؟


JULIA MCCOY در این زمینه گفته “در‌صورتی‌که یک چیز درین نوشتن های بی شمار محتوا در وب آموخته ام ، این می‌باشد که شما قبل از هر چیز باید راجع به خواننده خود فکر کنید. در غیر این صورت، شما محتوای لازم را برای بولد شدن در لحاظ مخاطبان خود تولید نکرده اید.”


قالب وردپرس فارسی راه‌حل طراحی وب سایت مهیا می‌باشد. تصور کنید قالب آموزش آنلاین وردپرسی را برای یک سایت آموزشی و فروش فرصت استفاده کرده اید؛ محتوای تولید شده می بایست برای مخاطبان بعدازظهر ساخت‌و‌ساز شده باشد. بعد از ابزارهای مذکور در بالا در جهت سئوی مطالب و شناسایی عالی به گوگل به کارگیری نمائید.


وردپرس یکی‌از ساده ترین و در عین در حال حاضر کاربردی ترین سیستم های مدیر محتوا هست. قالب وردپرس آموزش آنلاین، بطور منحصربه‌فرد برای سایت هایی طراحی گردیده است که به طور مجازی به آموزش کاربران خود میپردازند. دامنه کار این سایتها بسیار زیاد می باشد. از آموزش فرصت های رسمی مدرسه های تا یادگرفتن های فانتزی و سرگرمی را از طریق ویدئو ، پادکست و وبینار های آنلاین را میتوانند دربرگیرنده شوند. به این ترتیب قالبی که از لحاظ فنی تحقیق لیست seo را رعایت کرده می تواند توسط محتوای مفیدی که شما درون آن بارگزاری میکنید به یک سایت به طور کامل سئو فرندلی و البته مطاق نیاز کاربر تبدیل خواهد شد.