تصور کنید که در یک فروشگاه اینترنتی، کالاها در صفحات متفاوت بر اساس معیارهایی نظیر حروف الفبا، ارزانترین، گرانترین، نام برند و ... دستهبندی شدهاند، اما مهمترین دسته مربوط به پرفروشترین کالاها می باشد که در نتایج جستجو ظاهر می گردد.
با این وصف، با صفحاتی مواجهایم که از حیث محتوا مشابهت زیادی به یکدیگر داراهستند، اما دارای آدرسهای متفاوتی هستند و در حالت ساده ممکن می باشد که موتورهای جستجو در تشخیص
آموزش سئو مشهد ورقه مطلوب ما کمی مبتلا نقص شوند و آدرس دیگری را بهعنوان ورقه اصلی ایندکس کنند. در مواقع چه چارهای به ذهنتان می رسد؟بهترین شیوه، به کار گیری از تگ Canonical برای نمایش ارجحیت یکیاز آدرسهاست، بهطوریکه دیگر آدرسها از نتایج جستجو حذف شده و صرفا شیتای با تیمبندی پرفروشترینها در لیست نتایج ایندکس گردد. پیرو همت میکنیم طریق استعمال از تگ کنونیکال را برای شما عالی تشریح کنیم.
تگ کنونیکال (Canonical) چیست؟
تگ کنونیکال (rel=“canonical”) یک قطعه کد HTML میباشد که هنگامی در یک کاغذ قرار میدهید، به گوگل میگویید که نسخه اصلی در بین صفحه های تکراری مشابه کدام صفحه میباشد.
در واقع تگ Canonical راهی برای کمک به گوگل جهت تشخیص برترین نوشتهی علمی، در میان مطالبی می باشد که شباهت زیادی با هم داراهستند. به مطرح شدن سادهتر، وقتی که تگ Canonical یا تگ کنونیکال (همان کد دارای شهرت Rel=Canonical) در یک ورقه قرار میگیرد، گوگل به آدرسی که این تگ در آن وارد شده میباشد، عنایت بیشتری میدهد و مطلقاً آن کاغذ را در حاصل جستجو ایندکس میکند.
شاید از خود بپرسید چرا یک وبمستر باید صفحات تکراری در وب سایت خود ساخت کند؟ و در بهره تصور کنید که محتوای تکراری و کپی شده آیتم چندان نگرانکنندهای به حیث نمیرسد و با پاره ای توجه در ایجاد کرد محتوا میتوان از آن غربت کرد؛ اما در واقع محتوای نسخه برداری شده برای مثال معضلاتی میباشد که بیشتر مدیران وبسایتها با آن دست و پنجه نرم میکنند.
تصور نادرست ما نسبت به محتوای تکراری، ناشی از حیث ما به صفحات تارنما بهعنوان یک مضمون بصری است. این در حالی می باشد که موتورهای جستجو صفحه های را نه با مفاهیم، که با یک URL مجزا میشناسند. از جمله تصور کنید که موتورهای جستجو با این تعداد آدرس میتوانند به برگه اصلی وبسایت شما دسترسی داشته باشند:
برای شما به عنوان یک انسان، کل این URLهای یک صفحه با مفهومی یکسان را آرم میدهد، اما برای خزندههای موتورهای جستجو هر کدام از این آدرسها، یک شیتی یکتا و جداازهم از سایرین میباشند. در سود، ما در این مثال ساده 5 ورقه تکراری از شیت اصلی وبتارنما داریم، اما در حقیقت این تنها بخشی از مشکلاتی میباشد که امکان دارد با آنها روبرو شوید.
درصورتی که واحد سنجش صفحه ها نسخه برداری شده در یک تارنما بیشتراز اندازه باشد، احتمال بروز بعضی خطاها در seo وجود دارد و تأثیرات منفی بر روی سکو تارنما میگذارد. هرچند امروزه سیستمهای مدیر محتوای مدرن بهطور اتوماتیک تگ Rel=Canonical را به صفحاتی با محتوای یکسان اضافه میکنند تا بهراحتی بتوانید هزاران محتوای تکراری در وبوب سایت خود داشته باشد.
شیوه استفاده از تگ Canonical
تگ کنونیکال بایستی در قسمت Head برگه قرار بگیرد و گوگل به تگهایی که در بدنه کدها وجود دارند، دقت نمیکند. این آیتم پاره ای نیز به مسائل امنیتی مربوط می باشد زیرا برخی وبسایتها، امکان ویرایش کد در بدنه سایت را برای کاربران آماده کردهاند.
در منفعت، درصورتی که تگ کنونیکال در بدنه تارنما نیز شغل کنند، بعضا افراد می توانند به راحتی با قرار دادن آن به وبسایت ضربه بزنند. بهطور کلی بهخواسته کانونی سازی صفحات، میتوان از کد زیر استفاده کرد:
مسلما بخوانید: فاکتورهای درجه بندی در موتور جستجوگر بینگ
به این ترتیب، برای به کارگیری از تگ کنونیکال، در صدر می بایست لینک و پیوند شیت را وارد نمائید. بعد از آن، باید کد rel=\\\"canonical\\\" را وارد فرمایید و در نقطه پایان نیز، بعد از وارد کردن href، آدرس کاغذ جدید را وارد نمایید.