جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

چگونه مشاور سئو حرفه ای را تشخیص دهیم؟


بهینه سازی درصورتی که به صورت درست طراحی خواهد شد می تواند توفیق متعددی برای دستیابی و شغل های آنلاین به یار داشته باشد. seo در دراز مجال کلید اصلی ارتقا اعتبار مارک و دور اندیشی همگانی یوزرها از وجود مارک خواهد بود. در نقطه مقابل هیچ موفقیتی در استراتژی های نا کارامد و منسوخ گردیده به دست نخواهد آمد.



در‌صورتی‌که شما به‌دنبال بروزرسانی تاکتیک و تکنیک های سئو می باشید، نیاز می‌باشد که مشاور seo ای را بیابید که شمارا از جدیدترین طرز ها باخبر نماید. بهینه سازی به مانند جادویی برای نجات حصول و شغل های طفل وجود ندارد، اما در عین فعلا قادر است سلاح فوق العاده ای برای ول کردن پتانسیل بدون نقص یک ایده بهتر باشد. پیرو به معرفی فاکتورهایی پرداخته ایم که شما می بایست از یک مشاور بهینه سازی سزاوار انتظار داشته باشید.


1. ارائه نتایج بر پایه ی داده

بهینه سازی خوب مشتمل بر مهارت و تجربیات می باشد، البته مهمتر از آن، ارائه نتیجه ها مبتنی برای داده های صراحت دارد.


در هر چالشی اعم از مسائل مربوط به لینک و پیوند سازی، چگونگی محتوا یا این که اشتباهات فنی، صرفا روش دستیابی فایده توکل بر داده های واقعی است. هر سیرتکامل روشی از طرف مشاور بهینه سازی که مبتنی بر در نظر گرفتن و گمان باشد روش به جایی نخواهد موفقیت.


2. جستجوی چاره های جایگزین

معمولا در seo یک‌سری شیوه جایگزین برای کسب رتبه ایده آل در حاصل کاوش وجود داراست. برای مثال از نقطه نظر کاوش، بک لینک و پیوند های لبریز ریسک میتوانند Disavow گردیده یااینکه به تمام تمیز شوند. همینطور محتواهای بی چگونگی موثر بر روی seo داخلی میتوانند منزه گردیده یااینکه از ایندکس گوگل بیرون شوند.


چاره های جایگزین بر طبق انتخاب استراتژی های بنیادی یا این که ساخت ساختار باصرفه برای وب سایت می باشند، به نحوی که با اجرا آن‌ها سایت به نحوی ایده آل توسط یوزرها و موتورهای کاوش فهم خواهد شد.


معمولا طرز های جایگزینی چهت نیل به هدف ها متبوع مان در seo وجود دارااست. مثلا یکی از این بحران ها به کارگیری مطلق از راه‌های seo کلاه سپید یا این که پاره ای رفتن به سمت تکنیک های پر ریسک سئو کلاه سیاه است. در هر شکل این مسائل بایستی از قبل در جلساتی که با مشورت seo برگذار می‌شود، میان قبل گردیده و درخصوص آنها تصمیم گیری هایی جاری ساختن گیرد.


3. رابطه روشن و گشوده

یک دارای تخصص سئو بایستی برای هر سیرتکامل پرسشی در‌این حوزه پاسخی داشته یا این که کارکشته به ارجاع آن به مورد دیگری باشد. این مورد در معنای ارائه جواب های دلنشین و در عین حال خلاف واقع وجود ندارد. مقصود از تفحص بهینه سازی تارنما کشف ایده های دست نخورده و مهمتر از آن شناسایی اقدامات یار با ریسک صورت گرفته هست.


در برخی مواقع نیاز می باشد که مناظره هایی بین مشاور سئو و سایرافراد فعال در تجارت شکل گیرد. همینطور افزایش و تحولات گرانقدر در یک سایت دارنده محدودیت هایی نیز هست. تغییر تحول تارنما از یک آژانس تبلیغاتی به یک وبسایت آمادگی یابی بدون اندیشه درباره مضمون‌ بیزنس قابل اجرا شدن وجود ندارد.


هر سیرتکامل پاسخی از طرف متخصص بهینه سازی بایستی از این راه به آن نگاه خواهد شد. در عین موقتی نیز از مشاور بهینه سازی انتظار می رود که سوال ها چالش بر انگیزی را در پروسه بهینه سازی مطرح نماید. seo درخصوص با شناسایی و راه‌اندازی طرز فعلا های پیچیده هست و اینگونه چیزی نیاز به رابطه دو طرفه بین اشخاص دارد.


عده بندی

با اینکه تمام نکات مطرح گردیده بالا از متخصص seo انتظار می رود، ولی توجه داشته باشید که مدام محدودیت هایی در معیار وصال به هدف ها بهینه سازی وجود دارد. رویای یک شبه وصال به رتبه ایده ال را به طور کامل فراموش فرمائید.


یک مشاور سئو نمی تواند درجه به خصوصی را در یک کلمه کلیدی از قبل ضمانت نماید. اینگونه وعده هایی در بهینه سازی ار آغاز اشتباه می‌باشند، به دلیل آنکه متخصصین سئو به صورت جامعی بر روی سیاست های موتورهای کاوش، الگوریتم هایشان و ترازو شغل رقبا مدیریت ندارند. همینطور به این مسائل، رفتارهای مدام در اینک دگرگونی یوزرها را نیز اضافه کنید. آموزش سئو مشهد


حتی شایسته ترین استراتژی های seo نیز نمی توانند همانگونه که از آغاز انتظار میرفت، نتیجه ها حدس گردیده ای را ارائه دهند. به دلیل آنکه به عبارتی دلایل پیشین در اینجا نیز قاضی می باشد. در دنیای کاوش تنها پارامتر اثبات ماجرا، تغییرات می باشد! همان تغییرات در همه چیز، مدام وجود دارا‌هستند.

آموزش سئو در مشهد

بنابریان استراتژی های سئو همواره باید بازبینی گردیده و بر پایه ی با خواسته های یوزرها و موتورهای کاوش در گیر تحولاتی شوند. این تغییرات در سطح محصول و مدل بازاریابی قابل طراحی است. مجال مطلوب برای این کار معمولا سالی یک توشه پیشنهاد میشود.


سنجه‌های حیاتی وب (Core web vitals)

سنجه‌های حیاتی اینترنت یا این که کور اینترنت وایتالز یک مورد داغ فی مابین جامعه seo میباشد. بهبود سنجه‌های حیاتی اینترنت سبب ساز به بهبود تجارب کاربری گردد و همینطور یک فاکتور سکو‌دهی در سرچ گوگل میباشد. برای دستیابی نمره قبولی در نظارت Core web vitals می بایست در هر سه سنجه نمره عالی (Good) استحصال نمائید. آموزش سئو در مشهد

برای پژوهش شرایط وبسایت خویش در‌این سنجه‌ها نشانی وبسایت خویش را در پیج اسپید اینسایت گوگل وارد فرمائید. PageSpeed Insight هم جزو ابزارهای ارائه گردیده بوسیله گوگل میباشد که سرعت لود صفحه های سایتتان را تحقیق و بررسی می‌نماید. ضمن اعلام یک نمره فی مابین صفر تا 100 برای سرعت هر وب سایت، این ابزار پیشنهاد‌هایی را هم برای بهبود سرعت و کاهش فرصت لود تارنما ارائه می دهد که شغل کردن به آنها با‌یقین منجر بهبود نمره سایتتان گردد.
سنجه‌های حیاتی اینترنت به سه بخش تقسیم می گردند:

Largest Contentful Paint (LCP): این سنجه بیان‌کننده فرصت مایحتاج برای لود و اکران قسمت محتوایی اساسی در یک شیت از وبسایت میباشد. LCP در یک ورقه از اینترنت میتواند مجال مورد نیاز برای بار گذاری و رندر کردن یک تصویر یا این که یک بلوک متنی جان دار در قسمت قابل روءیت صف باشد.

در شرایطی که که مهم ترین نصیب محتوایی جان دار در بالای وبسایت در کمتر از ۲.۵ ثانیه بار گذاری خواهد شد، شما نمره قبولی خواهید گرفت
First input Delay (FID): این سنجه را می‌قدرت «ژرف اندیشی او‌لین ورودی» ترجمه کرد. خواسته از FID در سنجه‌های حیاتی اینترنت یا این که به عبارتی Core web vitals برهه زمانی فرصت جواب تارنما به اخذ او‌لین تعاملات استفاده کننده با وبسایت میباشد. FID قادر است مجال جواب تارنما به او‌لین کلیک روی یک پیوند، زدن روی یک دکمه و بقیه اقدامات جاوا اسکریپتی باشد.

فرصت تانی کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه در جواب وب سایت به اولی ورودی مخاطب، یک نمره قابل قبول میباشد
Cumulative Layout Shift (CLS): این سنجه را می‌قدرت «جابه‌جایی تجمیعی طرح» ترجمه کرد. احتمالا تجارب اینکه در زمان رسیدگی یک مقاله در وب سایت، المان‌های مو جود در تارنما ناگهان جابه‌جا گردیده‌اند را داشته‌اید یااینکه زمانی که قصد کلیک روی یک دکمه را دارید دکمه ناگهان جابه‌جا گردیده و روی چیز دیگری کلیک کرده‌اید. مراد از CLS تعداد جابه‌جایی المان‌های جان دار در وبسایت میباشد که بر محتوای اساسی تارنما تاثیر میگذارد.

نمره قبولی در CLS کمتر از یک دهم میباشد. این نمره بوسیله گوگل لایت هاوس احتساب می گردد

جابه‌جایی متن‌ها بدلیل بار گذاری عکس در تصویر بالا یک نمونه از خطاها CLS میباشد
معیار دارای اعتبار برای هر یک از سنجه‌های حیاتی اینترنت به گستردن پایین میباشد:

LCP ژیر ۳ ثانیه
FID تحت صد میلی ثانیه
CLS کمتر یا این که معادل یک دهم

رعایت فاکتورهای مهم سئو

تگ های هدر
تگ های هدر (تگ های H1 تا H6) عنا وین یا این که به عبارتی تیترهای شیت هستند.
صرفا یک تگ H1 باید در هر برگه وجود داشته و محتوای این تک بایستی دربردارنده کلمه و واژه کلیدی مهم باشد. گوگل این تگ را همچون تیتر ورقه محاسبه می نماید، به این ترتیب از سئو آن غافل نشوید. در اکثر زمان ها مواقع سیستم های رئیس محتوا مانند وردپرس، تیتر مطالب را به صورت اتوماتیک با تگ H1 منتشر می نمایند. در اینگونه قوانینی نیاز به درج تیتر مجزای دیگری وجود ندارد. آموزش سئو مشهد


عنوان ها فرعی H2 و H3 نیز بهتر میباشد که به طوری مشتمل بر لغت ها کلیدی باشند. با این وجود اعتنا داشته باشید که حق تقدم اول شما در هنگام تایپ کردن این تگ ها، یوزرها باشند و خیر موتورهای کاوش.
5. بهینه سازی یو آر ال ها
با اینکه اکثر زمان ها یوزرها توجهی به یو آر ال نمی‌کنند، اما یو آر ال ها همچنان جز مبانی seo محسوب میگردند. شایسته ترین راهکار بی آلایش نگه داشتن یو آر ال ها است. چیزی که گوگل می‌خواهد بی آلایش نگه داشتن ساختار یو آر ال ها و نگهداری خوانایی آنهاست.

این مسئله به صورت دقیقتر به این معناست که به مکان استفاد ه از اعداد در یو آر ال ها خوب میباشد که از کلمات تمجید کننده محتوا سود کرده و آن را تا مکان ممکن کوتاه نگه دارید. به همین آسانی…!

علاوه بر این یو آر ال ها فضایی برای به کار گیری از لغات کلیدی می باشند. اما که نباید درین فعالیت زیاده روی گردد. به خیال و خاطر داشته باشید صرفا قرار دادن واژه و کلمه کلیدی مهم در یو آر ال کافیست و مشکلی ساخت و ساز نمی نماید.

از جمله درصورتی که نوشته‌ی علمی شما در امر شایسته ترین فیلم های تاریخ سینماست، یو آر ال شما میتواند بدین سیرتکامل باشد:

domain.com/best-movies

یک‌سری لحظه حوصله فرمائید! به هیچ عنوان دست به تغییر‌و تحول یو آر ال های خویش نزنید، مگر اینکه ساختار یو آر ال درحال حاضر حاضر وبسایت اثر منفی شدیدی بر روی آن گذاشته می باشد. به دلیل آن که تغییر و تحول یو آر ال ها موجب سردرگمی گوگل و یوزرها در یافتن و تشخیص محتواها می‌شود. بنابراین خوب می باشد که نکات اورده شده را برای محتواهای تازه وب سایت رعایت نمائید.

در هر اکنون در شکل تغییر‌و تحول یو آر ال به هر دلیلی فراموش نکنید که ریدایرکت 301 ای از نشانی قبل به نشانی تازه ایجاد کرد نمائید.

6. بک پیوند ها


یکی‌از از سایر از قسمت های اصلی سئو، بک پیوند ها میباشند. منظور از بک لینک و پیوند، لینکیست که یک سایت برای اشاره به اینترنت سایتی دیگر از آن استعمال می نماید.

در عین درحال حاضر که بک پیوند ها می‌توانند ادله مهمی در ارتقاء درجه سایت محسوب شوند، البته آن‌ها باید از تارنما های دارای اعتبار و مربوط به محتوای شما باشند.

از جمله چنانچه وبسایت شما درباره سئو باشد، بک پیوند های بهینه برای آن از تارنما هایی با مورد بازاریابی آنلاین خواهد بود. همینطور چگونگی و اعبتار دامنه آن تارنما نیز بر روی قدرت بک لینک و پیوند ایجاد کرد گردیده مفید میباشد. موتورهای کاوش این طور تصور می نمایند که هر چه چگونگی بک لینک ها بیشتر باشد، محتوای سایت شما برای یوزرها اثرگذار‌خیس خواهد بود.

اصولا گوگل بک پیوند ها را مانند یک رای مثبت برای تارنما ها تصور می نماید. هر چقدر درجه دامنه یک وبسایت بیشتر باشد، قیمت بک لینک های آن نیز بیشتر خواهد بود، چرا‌که این سیرتکامل تارنما ها خویش را تحت عنوان منابعی دارای اعتبار در اینترنت نشانه داده اند.

دستیابی بک پیوند های کیفیت خوب می بایست یکی‌از حق تقدم های اساسی شما در seo محسوب شود، به دلیل آنکه موجب افزایش شدید درجه وبسایت شما گردد. با استفاده از ابزارهای شناسایی بک پیوند می‌توانید آغاز به تشکیل داد بک لینک در سایت های دارای اعتبار فرمائید.

7. لینک به دیگر تارنما ها
پیوند های فرنگی (Outbound links) پیوند هایی هستند که از سایت شما به دیگر وبسایت ها داده میشوند. در شکل لینک دادن به بقیه محتواهای مرتبط در دیگر تارنما ها به موتورهای کاوش امداد میکنید تا فهم و شعور بهتری از موضوع محتوای شما داشته باشند. داشتن یکسری لینک و پیوند فرنگی مرتبط در محتوا قادر است به آن یاری دهد تا محتوایی قابل متکی بودن بوسیله موتورهای کاوش جلوه نماید.

ولی در ساخت لینک و پیوند های فرنگی به چه نکاتی اعتنا کنیم؟

به بلاگ های مرتبط لینک دهیم
مزرعه لینک و پیوند ایجاد نکنیم
از ساخت پیوند های فرنگی زیاد غربت کنیم
در شکل لینک دادن به سایتی دیگر میتوانید طی یک نشانی اینترنتی به آنان اطلاع دهید که به یکی از محتواهای آن ها لینک داده اید. در شکل اجرا این کار، ممکن میباشد که آنان نیز در یکی مطالب آتی خویش به سایت شما لینک دهند. این عمل هم به شما و هم به وبسایت رقیبتان یاری خواهد کرد.

آیا پیوند دادن به بقیه وب سایت ها به seo امداد می نماید؟

در شکل لینک دادن به یک محتوای مرتبط در سایتی دارای اعتبار به گوگل می فهمانید که محتوای وبسایت شما نیز از بها بالایی برخوردار‌است. در وضعیت کلی این فعالیت می‌تواند در بهینه سازی اثر مثبتی به همدم داشته باشد.

همینطور صاحبین آن وبسایت ها ممکن می باشد که با باخبر شدن از وجود اینگونه لینکی از سایت شما بازدید کرده و در سود به ترافیک وبسایت شما افزوده شود. همان طور که گفته شد این عمل ممکن میباشد به دستیابی بک لینک و پیوند متقابل ختم شود. هیچ چیز نشدنی نیست!

تا جایی که در‌این کار زیاده روی نکنید، ساخت لینک های فرنگی به سئو وب سایت شما لطمه ای نخواهد زد.

8. لینک دادن به بقیه صفحه ها
با اینکه حصول بک پیوند و لینک دادن به دیگر وب سایت های مرتبط مهم است، ولی نباید از ساخت و ساز پیوند های داخلی نیز غافل گردید.

لینک و پیوند های داخلی پیوند هایی هستند که از صفحه به کاغذ ای دیگر در یک دامین داده می شوند. این لینک و پیوند ها بسیار کارامدند، به دلیل آنکه موجب جابجایی یوزرها دربین صفحه ها وب سایت شما می کردند. به عنوان مثال در همین مقاله هر جا که مایحتاج بود، ما به محتوای مرتبط دیگری از سایت پیوند داده ایم.

لینک و پیوند های داخلی موجب ارتقاء محتوا و محصول ها اینترنت سایتتان می‌شوند. به این ترتیب این زمان را از دست ندهید.

9. seo تصاویر تارنما


تصاویر جز اصول اساسی سئو محسوب میشوند. همگی ما میدانیم که فهم عناصر بصری با سرعت بالاتری شکل می‌گیرد. آن ها جذابیت بیشتری نسبت به جمله های متنی دارا هستند.

در حالی که وجود تصاویر در وبلاگ سایت به طور کامل ضروریست، البته ممکن است که موتورهای کاوش در پردازش و ادراک آنان در گیر نقص‌ شوند. جهت تسهیل این شغل میتوانید از تکنیک های سئو تصاویر وبسایت مانند متن جایگزین (Alt text) برای عکس ها بهره ببرید. این متن در کدهای HTML کاغذ قرار داده گردیده و توصیفی از تصویر را ارائه میدهند. خوب میباشد که تمامی تصاویر تارنما شما دارنده اینگونه توضیحی باشند.

در کنار مزایای آن برای موتورهای کاوش، قادر است به اشخاص معلولی که کارکشته به مشاهده تصاویر نیستند یاری دهد تا قابل انعطاف افزارهای منحصر به فرد بتوانند این متن را برایشان بخوانند. در صورتیکه به هر دلیلی تصویر در صفحه لود نشود، این متن در برگه، اکران داده گردیده تا کاربر نیز به محتوای آن پی غالب شود.

کد HTML ای که برای متن جایگزین به کار می رود به صورت میباشد که درین نمونه عبارت polaroid pictures متن جایگزین میباشد.

در عین اکنون که تایپ کردن متن جایگزین تکنیک نه به‌حساب می‌آید دقت داشته باشید که تعریف‌و‌تمجید صادقانه ای ارائه داده و از به کارگیری بی آیتم از کلمات کلیدی نیز پرهیز کنید.

10. دوری از Flash


Adobe Flash یک نرم افزار در صفحه های اینترنت میباشد که از آن برای پخش مالتی مدیا و ساخت قابلیت و امکان تعامل با یوزرها به کار گیری می‌شود. به کارگیری از Flash مزایای و معایب خویش را به هم پا داراست. با این موقتا بایستی اعتنا داشت باشید که Flash های زیاد موجب کندی تارنما میگردند. همینطور Flash در بسیاری از موبایل ها قابل دسترسی وجود ندارد و گوگل هم از وجود آن خرسند نمی گردد.

متخصصین اینترنت بر این نظریه اند که 99% وبسایت هایی که از Flash استعمال می نمایند دارنده مشکلاتی در کارایی بوده و از پیاده سازی خیر و خوبی نیز برخوردار نیستند. بنابراین شایسته ترین شغل عدم استعمال از Flash میباشد. پلاگین ها و ابزارهای متعددی وجود دارا‌هستند که میتوانند وجود Flash در وب سایت را تفحص نمایند.

11. سوشال مدیا


همانگونه که احتمالا می دانید سوشال مدیا می‌تواند ابزار قدرتمندی برای وبسایت شما محسوب گردند و داشتن حساب در فیسبوک، لینکدین و اینستاگرام یکی اصول ارتقاء سئو وب سایت میباشد.

با این که سوشال مدیا مستقیما با بهینه سازی در باب وجود ندارد، اما موجب ارتقا اکران مارک شما و ترافیک وبسایت می شود که‌این زمینه به صورت غیر بی واسطه در ارتقاء جایگاه تارنما مفید میباشد.

بنابریان در طراحی اصول سئو هیچوقت سوشال مدیا را از خیال نبرید. یکی‌از شایسته ترین چاره های بهینه سازی سوشال مدیا، انتشار محتوا در این شبکه هاست. با استفاد ه از نکات متعددی که در‌این کار وجود دارااست میتوانید حداکثر سود وری را از سوشال مدیا استحصال فرمائید.

برای مثال می توانید با استفاده از متا تگ Open graph و Twitter card اکران بهتری از لینک و پیوند های وب سایت در هنگام اشتراک گذاری داشته باشید.

متا تگ Open graph به شما یاری می نماید تا متن، توضیحات و تصویر محتوای لینک ها را به طور سفارشی در هنگام اشتراک گذاری تهیه و تنظیم نمایید. این عمل موجب حرفه ای خیس جلوه دادن شما شود.

همینطور به کارگیری از لغت ها کلیدی و هشتگ ها را هم از خاطر نبرید. به عبارتی قانون ها به کار گیری از لغت ها کلیدی در تیتر ورقه و متا دیسکریپشن در اینجا نیز وجود داشته و موجب اکران هر چه خوب و بیشتر پست های شما در سوشال مدیا شود.

به کارگیری از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی در اینجا می تواند یاری خیر باشد، ولی به کارگیری بی طرز ای از کلمات کلیدی نداشته و به طور طبیعی آن ها را به کار ببرید. یکی‌از ابزارهای عالی در رئیس شبکه های اجتماعی Hootsuite میباشد. با به کارگیری از این ابزار میتوانید شبکه‌های‌عمومی متعدد خویش را از یک پلتفرم رئیس نمایید.

راهکارهای تشخیص بک لینک های دریافتی


چه‌گونه می‌توانم بک پیوند های خویش را بازرسی کنم؟

ابزارهای مختلفی برای پژوهش بر بک پیوند وجود دارااست که به  شما قابلیت می دهد بک پیوند های سایت خویش را پژوهش فرمایید، به عنوان مثال آن‌ها می‌توانیم به گوگل سرچ کنسول، SEMRush، Ahrefs اشاره کنیم. آموزش سئو مشهد

اعتنا به بک پیوند های تارنما بسیار اصلی است. دستورالعمل‌های Google Webmaster از صاحبین وبسایت ها درخواست نموده است که بک لینک های اسپم را حذف نمایند. در‌حالتی که این عمل را نکنید، گوگل وب سایت شمارا جریمه می نماید و در منفعت سکو صفحه های تارنما شما در حاصل کاوش کاهش مییابد. اگر در این باره چیز متعددی نمیدانید، سفارش میکنیم نوشته‌ی علمی جریمه گوگل چیست را رسیدگی نمائید.

در‌این راستا آغاز به‌این 3 پرسش جواب دهید: آموزش سئو در مشهد

از کجامیتوانم آحاد بک لینک های خویش را پیدا کنم؟

به چه شکل می‌توانم بفهمم کدام بک لینک ها اسپم می‌باشند؟

چه‌طور میتوانم با صاحبان وبسایت های بک پیوند اسپم تماس بگیرم؟

خوشبختانه، یافتن جواب این سوالهای با استعمال از ابزارهای مطلوب شل میباشد. شما میتوانید از گوگل سرچ کنسول برای امداد به رشد وبسایت خویش و همینطور دیدن بک پیوند ها به کار گیری فرمایید، ولی ممکن می باشد این‌شیوه نیاز به زمان متعددی داشته باشد. همینطور گوگل سرچ کنسول محدودیت هایی هم برای این فعالیت می کند.

با این هم اکنون، ابزارهای سریعتر و بهتری هم در دسترس می‌باشند. از جمله، با استعمال از SEMrush، میتوانید تخت گاز به‌این سه سؤال مهم جواب دهید.

SEMrush دو نصیب اصلی دارد که به صورت خاص با بک لینک ها سروکار دارا هستند. اولین قسمت Backlink Analytics میباشد که به شما امکان تحقیق رقبایتان را میدهد و دومی بخش Backlink Audit میباشد.

بیایید نگاهی زود گذر به قسمت Backlink Audit بیندازیم، چون به شما قابلیت میدهد آحاد بک لینک و پیوند های سایت خویش را پیدا کنید.

در مرحله بعد، ابزار پژوهش بک لینک و پیوند SEMrush هر بک لینک را بازرسی و موردها اسپم را مرتب می نماید. بدین ترتیب می‌توانید پیش از اینکه گوگل وب سایت شما را جریمه نماید، بک لینک های اسپم را پیدا کرده و حذف نمائید.

یک کدام از شایسته ترین ویژگیهای SEMrush این میباشد که به شما قابلیت و امکان می‌دهد مستقیماً از شیت کاربری خویش به صاحب و مالک سایت اسپم ایمیل بزنید. در صورتی‌که صاحب وبسایت در دسترس خلا، مبادرت به Disavow بک لینک و پیوند های اسپم کنید.

به امداد ابزاری مانند SEMrush، می توانید کلمه ها کلیدی تارنما را پیدا نمائید، بک لینک‌های رقبای خویش را ملاحظه کنید و بک لینک و پیوند‌های وب سایت خویش را هم به طور درست رئیس فرمایید.

پژوهش بک لینک و پیوند های وبسایت، چیزهای متعددی در زمینه ی سایتتان پر‌نور می نماید و در فیض بخش مهمی از استراتژی سئو وب سایت شما میباشد.

عده بندی

استخراج بک لینک و پیوند های دارای اعتبار برای به چنگ آوردن سکو در نتیجه ها موتورهای کاوش و روی هم رفته بهبود سئوی وب سایت شما بسیار اصلی می باشد.


الگوریتم گوگل در سال های اخیر در نصیب تفحص لینک و پیوند ها، تکامل متعددی یافته هست. این الگوریتم بر چگونگی بک لینک و پیوند ها متمرکز شده است خیر کمیت آن‌ها. این الگوریتم منجر ارتقاء بحران حصول بک لینک برای یک وبسایت گردیده است.


بک لینک و پیوند ها هنوز اصلی می باشند و به هیج وجه منسوخ نشده اند، براین اساس برای رشد بهینه سازی وب سایت خویش، می بایست از همین امروز آغاز به عمل بر روی ایجاد کرد بک پیوند برای وبسایت خویش نمایید.


ساختار ساب دامین


سال هاست که مباحثه بر روی اثر ساب دامین (Subdomain) بر روی بهینه سازی همچنان ادامه دارد. موافقان ساب دامین بر این نظریه اند که ساب دامین تاثیرات مثبتی بر روی سئو دارااست، در حالی که معارضان ساب دامین بر روی مضرات ساب دامین بر روی بهینه سازی تاکید دارند. در این نوشته‌علمی با ما یاور باشید تا با رسیدگی هر چه بیشتر نظرها موافق و مخالف بتوانیم به شما یاری آموزش سئو مشهد کنیم تا تصمیم قابل قبولی در این زمینه بگیرید.
جنگیدر بلاگ های بهینه سازی در جریان میباشد. از طرفی معارضان ساب دامین نسبت به اثرات منفی استعمال از ساب دامین هشدار می‌دهند. این اشخاص به مکان ساب دامین، بر استعمال از ساب دایرکتوری (Subdirectory) تاکید می نمایند. آموزش سئو در مشهد

در طرف دیگر حامیان ساب دامین ها می‌باشند که بر تاثیرات مثبت ساب دامین بر روی seo تاکید میکنند. آن‌ها بر این نظریه میباشند که ساب دامین و ساب دایرکتوری هر دو به یک اندازه موثرند.ا یک جستجوی معمولی در وب به مقاله ها زیادی می‌رسید که هر یک بر روی یک کدام از این جهات تمایل دارند و دلایل زیادی برای حیث خویش آورده اند. احتمالا پس از خواندن یکسری نوشته‌ی علمی در این مورد در گیر سرگیجه میشوید.

درین مقاله به تفحص تفاوت های ساب دامین و ساب دایرکتوری می پردازیم و سپس به‌این مورد خوا هیم پرداخت که چرا سایت ها از یکی این دو ساختار استعمال می نمایند. در‌پی نگاه ظریف تری به نظرها هر دو دسته پرداخته تا بتوانید تصمیم صدق برای تعیین یا این که عدم تعیین ساب دامین برای تارنما خویش بگیرید.

پیش از ادامه دادن این مشاجره اذن دهید که به تمجید چندین اصطلاح بپردازیم.

ساب دامین چیست؟
ساب دامین به مثابه فرزند برای دامین اساسی میباشد. ساب دامین ها برای مرتب سازی به قسمت های مختلف یک وب سایت بزرگ آیتم به کارگیری قرار میگیرند، قسمت هایی که از حیث گزینه ای باهم متعدد هستند. شما می توانید به صورت نامحدود برای وبسایت خویش ساب دامین ساخت فرمائید. این ساب دامین ها موجودیت های مستقلی داشته و کلیه تحت یک دامین معین میباشند.

ساختار ساب دامین
در نمونه تحت مشاهده می‌کنید که ساب دامین در سمت چپ دامین مهم قرار گرفته است:



در نمونه تحت هم مشاهده میکنید که تارنما های Apple و Shopify برای قسمت های مختلف خویش از ساب دامین به کار گیری می نمایند:
چرا از ساب دامین به کار گیری می کنیم؟
یک ساب دامین به شما امکان می دهد تا محتوای تارنما خویش را به قسمت های مختلف و قابل مدیریتی تبدیل کنید. از جمله می‌توانید وبلاگ وب سایت خویش را به طور ساب دامین و با یک سیستم مدیر محتوای دیگر مانند وردپرس پیاده سازی و بسازید.

به‌دنبال به معرفی تعدادی استعمال رایج از ساب دامین اشاره ای میکنیم.

1. طراحی وب های متفاوت به گویش های متفاوت
از ساب دامین ها می قدرت برای ساخت صفحه های متفاوت برای گویش ها و بخشها جغرافیایی متعدد استفاده نمود. در‌حالتی که تارنما شما چند زبانه بوده و مشتریانی از کشورهای متفاوت دارید، به کار گیری از ساب دامین آیتم بسیار نه می باشد. در‌این وضعیت یوزرها می توانند به زبان متبوع خویش سوئیچ کرده و این سیرتکامل تجربیات کاربری مثبتی اخذ می نمایند. این آیتم از پیاده سازی یک سایت تعدادی زبانه معمولا ارزان خیس کل می شود.

به عنوان مثال سایت تحت در دو لهجه ژاپنی و انگلیسی دارنده دو ساب دامین گوناگون است.
2. ساخت‌و‌ساز یک بلاگ یا این که فروشگاه اینترنتی غیر وابسته
در حالتی‌که یک وب لاگ تعالی آکنده‌از محتوا دارید و مایل به معرفی یک پیاده سازی متعدد از دیگر قسمت های بیزنس خویش می‌باشید، انعطاف پذیری یک ساب دامین می‌تواند اثرگذار باشد.

ممکن میباشد بخواهید فروشگاه اینترنتی خویش را به یک ساب دامین منتقل نمائید. شاید غرض وبسایت اصلی شما فروش نباشد و در عین حالا ترافیک فروشگاهی متعددی داشته باشید که سایر صفحه ها شمارا نماید نموده است. در‌این‌صورت‌، تغییر و تحول و جابجایی مغازه به یک ساب دامین به ارائه تجربیات جاری‌تری برای کاربرانی که از تارنما اصلی شما بازدید می‌نمایند یاری می‌نماید، و در عین در حال حاضر فروشگاه اینترنتی شما نیز در دسترس‌خیس بوده و به راحتی قابل شناسایی می‌باشد.

به عنوان مثال، تارنما Battersea Dogs & Cats Home را که دقیقاً این شغل را انجام داده اند، تحقیق کنید. دکان Shopify آن‌ها در یک ساب دامین به نشانی (shop.battersea.org.uk) قرار دارد:
3. ساخت یک تارنما غیروابسته برای دستگاه های تلفن همراه
از یک ساب دامین می‌قدرت برای ارائه تجارب‌ای سازگارتر با دستگاه های موبایل برای یاری به بازدیدکنندگان وبسایت بهره برد. شما می توانید یک ساب دامین برای ورژن تلفن همراه وب سایت ساخت و ساز فرمائید تا این ورژن به وسیله گوگل به بازدیدکنندگان گوشی ارائه گردد. گوگل هم همین شغل را اجرا می دهد، به دلیل آنکه تجربیات کاربری بهتری را ارائه می‌دهد.

از جمله، «example.com»به بازدیدکنندگان دسکتاپ شما ارائه می‌شود، در حالی که بازدیدکنندگان موبایل «mobile.example.com» را می‌بینند (که در یک ساب دامین رسپانسیو و سازگار با دستگاه های تلفن همراه میزبانی می‌شود).

این مسئله در دنیای گوشی مدرن که تلفن همراه‌های هوشمند با‌گاز به ابزاری برای کاوش تبدیل گردیده اند، اهمیت فزاینده‌ای دارد.