جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

من به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای رایگان سئو یا خریدی ها؟


ابزارهای آنلاین سئو یک بخش جداناپذیر برای بازرسی سئو سایت و seo هست، به کمک ابزارهای seo می‌تونیم وب سایت خودمون رو آنالیز کنیم و از تمامی مهم‌تر از زاویه‌های گوناگون یک دید خیلی خوب از سایتمون داشته باشیم، دیدی که با چشم انسان قابل دیدن خلا و یا سخت پیدا می شد.
به جعبه ابزار منزل خودتون توجه کردید؟ کلی ابزار دارید آموزش سئو در مشهد که هر کدوم کارکرد خاص خودش رو داره، در سئو هم همینطور میباشد و باطن این جعبه ابزار سئو کلی ابزارهای متفاوت با کارکردهای متفاوت است.
ابزارهای سئو اومدن تا در بخش های تحت به ما یاری کنن:
تجزیه و بررسی
تحقیق لغات کلیدی
پیوندها
seo محلی
seo موبایل
بهینه سازی در برگه
رسیدگی مرتبه
سرعت وبسایت
بهینه سازی وردپرس
مخلوق کوشش خواهم کرد هر ماه ابزارهای جدید و مفیدی که به کار گیری می‌کنم رو در این نوشته‌علمی نشر به اشتراک بذارم، پس این ورقه رو بوکمارک نمایید و بعدا هم سر بزنید.
سرفصل‌های پست [مخفی کردن]
1 من به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای رایگان seo یا خریدی ها؟
2 برتری ابزار پولی نسبت به بدون پول چیه؟
3 ابزار seo ایرانی داریم؟
4 معرفی ابزار های بهینه سازی براساس گروه بندی تحت
5 یک نکته ساده درباره استراتژی بهینه سازی
5.1 معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز استعمال می کنیم)
5.2 معرفی ابزارهای سئو مخصوص وردپرس ها
5.3 معرفی ابزارمخصوص سرعت سایت
5.4 معرفی سایر ابزارهای سئو مجانی
6 عده بندی + سفارش دیدن یک آموزش فوق العاده
من به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای رایگان سئو یا خریدی ها؟
حتما جواب بله میباشد.
یک خاطره بگم: یکی‌از دانشجو یان بعد از ظهر خصوصی seo به من اظهار‌کرد آقای آریافر این ابزارهای پولی به هیچ درد نمیخورن صرفا اومدن یک پولی بکشن بالا و خودشون سرمایه دار بشن.
خب من از این صحبت هم تعجب کردم و هم احساس می‌کنم به خیال و خاطر شرایط بد میهن چنین حرفی به دور از انتظار نیست ولی پاسخ رو اینطوری دادم و گفتم:
فرض کن میخوای یک میز چوبی درست کنی، آیا آحاد میز رو با دستت درست می‌کنی؟
گفت: نه
گفتم ابزارهایی که استعمال می‌کنی برای تشکیل داد میز آیا تمامی بدون‌پول میباشد؟
بیان کرد: خب نه
من فکر کنم تونستم پاسخ سوالش رو با مثال بالا بگم، تک تک خدمات در میهن ما و سایر کشورها پولی میباشد و نباید انتظار داشت، با این درحال حاضر حتی در‌حالتی که ابزاری اومده تا صاحبش رو فئودال بکنه نباید برای شما اصلی باشه، شما به این توجه کن که آیا ابزار برای من کاربردی است؟ آیا ابزار به درد تحقیق سئو سایتم میخوره؟ در صورتی‌که جواب بلهههههههه می باشد خب بروووووو سراغش دیگه اندیشه نداره، مثلا فکر کردی با پولی که تو میدی طرف پولدار میشه؟ تو نگران سرمایه دار شدن طرف هستی یا نگران سایت خودت؟‌

با اصطلاخات تخصصی سئو آشنا شوید


محتوای تکراری – Duplicate Content
زمانی از یک محتوا در یک‌سری صفحه و یا یک سری تارنما مصرف شود، گوگل متوجه این امر شده و برای وبسایت های خلاف‌کار جریمه هایی در حیث خواهد گرفت. مشاهده ی مطالب تکراری برای کاربران خوشایند نیست، پس در صورتیکه به‌این تفکر افتاده اید که یک محتوا را اسکن کرده و در صفحات وب سایت خود قرار دهید بهتر هست به عواقبی که گریبان شما را در بعدی خواهد گرفت آموزش سئو مشهد  بیاندشید. محتوای تکراری در عصری که دستخط نویسنده برای گوگل قابل شناسایی می‌باشد به هیچ وجه ایده خوبی نیست. هرچند نشر و به اشتراک گذاری اطلاعات بسیار عرف می باشد اما باید برای آن‌ها لینک و پیوند منبع در حیث بگیرید.
در سایت ممکن می باشد چند محتوا با هم تکراری در نظر گرفته شوند. اینکه آموزش سئو در مشهد

 چه‌طور ایراد محتوای تکراری را در وب سایت حل کنیم بستگی به ماهیت تولید ها و مطالب دارد و طرز های زیادی برای مدیریت و غربت از همنوع خواری وجود دارد.
تصویر-معنا-محتوای-تکراری-در-اصطلاحات-seo
نرخ تبدیل – CONVERSION RATE
به آمار کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند و به هدف شما می رسند، نرخ تبدیل گفته میگردد. این شاخص در دنیای دیجیتال مارکتینگ ابعاد مختلفی دارد و در سطح وسیعی به آن پرداخته می گردد. درصورتی که به وب سایت شما ۱۰۰ نفر وارد شوند و تنها ۲۰ نفر از شما خرید کنند، این یعنی نرخ تبدیل تارنما شما ۲۰ درصد است.
تصویر-مفهومنرخ-تبدیل-در-اصطلاحات-سئو
آیکن-معنی-نرخ-کلیک-در-اصطلاحات-سئو
نرخ کلیک / CTR
نرخ کلیک – Click Through Rate نشانگر ترازو کاربرانی است که با سرچ یک مسئله در نتایج، سایت شما را مشاهده و بر روی پیوند شما کلیک می کنند. CTR یک شاخص بهتر برای به حساب آوردن کیفیت و ارزش کاغذ می باشد که بصورت درصد در کنسول جستجوی گوگل نمایش داده میشود. در‌صورتی‌که افراد یک کوئری را جستجو اما بر روی تارنما شما کلیک نکنند، به آن ایمپرشن گفته میگردد. مشاهده سایت در نتایج از آمار بالایی برخوردار‌است و هرچقدر که کلیک کمتری دریافت نمائید، بایستی بر روی سئوی تارنما وقت بگذارید.
آیکن-مفهوم-اعتبار-دامنه-در-اصطلاحات-سئو
اعتبار دامنه / DA / Domain Authority
اعتبار دامنه – DA یک کدام از شاخص های ابداعی بوسیله شرکت ماز می باشد که اعتباری دربین عدد ۰ تا ۱۰۰ برای آن در حیث گرفته میشود. فاکتور های دامین آتوریتی به موضوعاتی همچون تعداد بک لینک و پیوند ها، اعتبار دامنه، سوشال سیگنال و کیفیت محتوا اشاره دارد. DA فاکتور مرتبه بندی نیست و گوگل مبتنی بر آن به سایت رنک نمی دهد.
آیکن-مضمون‌-زمان-ماندگاری-در-اصطلاحات-seo
زمان ماندگاری / Dwell Time
گوگل اخلاق و رفتار های کاربران را برای آنچه که جستجو می کنند تحت نظر میگیرد. فرض فرمائید فردی با جستجوی واژه و کلمه ای به پیشنهادات گوگل دست پیدا کرده و حال از میان آیتم های انتخابی، وب سایت شمارا برگزیده هست اما زمانی که وارد وبسایت شما میشود، محتوای مرتبط با سرچ خود را نمی یابد. در‌پی با بازگشتبه حاصل، سایت دیگری را برای جستجو در مورد کلمه و واژه ی کلیدی خود انتخاب می کند. زمان ماندگاری رابطه ی مستقیم با کاربردی بودن محتوای شما دارااست در نتیجه نمی توان آن را بی اهمیت شمرد.
آیکن-مضمون‌-لینک و پیوند-نوفالو-در-اصطلاحات-سئو
لینک فالو و نوفالو / follow و nofollow
تگ های فالو و نوفالو به موتورهای جستجو می گویند که این پیوند می بایست دنبال شود یا نه. وقتی بر روی یک لینک از تگ نوفالو بهره برده می گردد، بات گوگل می داند که نباید آن را برای رسیدگی مقصد دنبال کند. پیوند های نوفالو هیچ ارزشی را انتقال نمی دهند.

آیکن-مفهوم-لغت ها-کلیدی-وقت گیر-در-اصطلاحات-بهینه سازی
کلمات کلیدی زمانبر / Long Tail Keywords
گزینش کلمه کلیدی مناسب از مهم ترین اصولی می باشد که برای پیاده سازی سئو در وبسایت باید آن را دانست. در‌صورتی‌که باین واژه بیشتر از یک کلمه و واژه باشد، به آن لانگ تیل گفته میشود. کلمه ها کلیدی طولانی معمولا انطباق بیشتری با جستجوهای کاربران دارا‌هستند و بر روی کوئری بخصوصی تمرکز می کند. از جمله در صورتیکه خرید تلفن همراه گوشی را یک کلید کلمه بنامیم، خرید گوشی تلفن همراه شیائومی می نوت، یک لانگ تیل است. این لغت ها برای صفحات مقصود و حوزه های بخصوص بی نهایت اصلی و سرانجام ساز میباشند.

آیکن-مضمون‌-الگوریتم-های-گوگل-در-اصطلاحات-سئو
الگوریتم گوگل / Google Algorithm
گوگل به منظور رضایت بیشتر کاربران از نتیجه ها جستجو، از الگوریتم هایی استفاده می کند که فاکتورهای مربوط به سکو بندی و غیره را مورد پایش قرار می‌دهند. الگوریتم ها دارای انواع مختلفی هستند که یک نمونه آن امداد می کند کاربران بجای ورود به سایت های اسپم و بدرد نخور، به بهترین سود ممکن برسند. انواع الگوریتم های گوگل با نام های متنوع شناخته میگردند که بر روی لینک ها، محتوا، غربت از فریب و از این قبیل می‌پردازند.

اعتبار دامنه و توضیح آن به زبان ساده

آیا به اکنون برایتان اتفاق افتاده که بخواهید اعتبار دامنه وبسایت را به یکی‌از مشتری هایتان یا این که یکی‌از همکارهای نو واردتان که هیچ سیرتکامل شناخت پیشین از بهینه سازی ندارند توضیح بدهید، البته ندانید که از کجا بایستی آموزش سئو مشهد  استارت نمائید؟! یا این که شاید هم تحت عنوان یک دارای تخصص سئوی تازه کار مشتاقید با این مضمون‌ اساسی دنیای بهینه سازی بیشتر آشنا گردید. درین راهنما با گویش معمولی میبینیم که اعتبار دامنه چیست.

فهرست آموزش سئو در مشهد

مراد از اعتبار دامنه چیست؟

اعتبار دامنه (Domain Authority یا این که به اختصار DA) امتیازی فی مابین 1 تا 100 میباشد که مطابق شرایط سکو بندی تارنما ها به دامنه هر وبسایت داده می گردد. در واقع این عدد به آحاد یک وبسایت داده میگردد و خیر به برخی از صفحه های آن.

این فاکتور به وسیله خویش گوگل معرفی نشد! بلکه MOZ تحت عنوان یکی‌از مهم‌ترین منابع و ابزارهای بهینه سازی اینگونه پارامتری را تعریف و تمجید کرد. البته از آنجایی که DA از به عبارتی آغاز فاکتور بسیار اثر گذار و گویایی بود، با گاز فی مابین متخصصین seo اشاعه پیدا کرد و به یک فاکتور دوست داستنی و اساسی برای تحقیق واحد سنجش اعتبار تارنما ها تبدیل شد.

اعتبار دامنه تارنما در واقع قادر است حالت سکو بندی صفحه ها یک سایت را در SERP (شیت حاصل موتورهای جست و جو) پیشبینی نماید. به طور طبیعیً هر چه عدد Domain Authority فراتر باشد، یعنی معدل درجه بندی صفحه ها این وب سایت شرایط بهتری دارااست.

نکته حائض اهمیت؛ DA یکی مقایسه ای میباشد!

آری، عدد اعتبار دامنه موقعیت مرتبه بندی وبسایت را آرم می‌دهد، ولی خیر حالت مطلق آن را؛ بلکه می‌گوید موقعیت این وب سایت به نسبت تارنما های دیگر چه‌گونه میباشد!

از جمله تارنما قدرتمندی مانند Facebook.com را فکر کنید. چنانچه این تارنما یک میلیارد بک پیوند نو بگیرد، عدد DA آن بالا رفته و DA بقیه وب سایت ها تحت می رود. زیرا وبسایت های دیگر به نسبت این وب سایت، توان کمتری پیدا می نمایند.

درضمنً بایستی اشاره کنیم که رقابت در اعتبار دامنه های بالا (برای مثالً فراتر از 70) بسیار تنگاتنگ میباشد. به همین خیال میباشد که وصال از DA 20 به 30 بسیار ریلکس خیس از وصال از DA 70 به 80 میباشد.

آپ تو دیت اعتبار دامنه وبسایت در سال ۲۰۱۹

اوایل سال 2019 بود که آپ دیت Domain Authority 2.0 به وسیله MOZ معرفی شد. درین آپ دیت نو، از الگوریتم یادگیری ماشین قدرتمندتری به کار گیری می گردد تا پیشبینی خواهد شد که گوگل چه قدر از این دامنه در حاصل خویش به کار گیری می نماید.

طبق این به روز به عنوان مثال چنانچه احتمال این که دامنه A در حاصل گوگل نشانه داده گردد بیشتر از احتمال اکران دامنه B باشد، عدد Domain Authority دامنه A هم بیشتر از دامنه B میباشد.

اعتبار دامنه در سایت های صفر

فرض فرمایید اینترنت سایتی نو پیاده سازی گردیده و هیچ کاری هم برای بهینه سازی آن اعمال نشده میباشد. در این‌حالت اعتبار دامنه این وبسایت «۱» خواهد بود. درحال حاضر هر چه مجال یپیش برود و تکنیک های سئوی بیشتری روی این وب سایت پیاده خواهد شد، این عدد بیشتر و بیشتر می‌شود.

نحوه احتساب اعتبار دامنه چیست؟

ابزارهایی مانند MOZ برای به حساب آوردن اعتبار دامنه یک وبسایت، همگی صفحه ها آن وبسایت را که در موتورهای جست و جو ایندکس یا این که شناسایی گردیده اند، بررسی می نماید. بعد مبتنی بر ده ها ادله متعدد، یکی به اعتبار دامنه آن تارنما می‌دهد.

مداقه اعتبار دامنه و توضیح آن به لهجه بی آلایش

قطعا شما هم این را میدانید که توضیح دادن بهینه سازی و مزایای بهینه سازی میتواند عمل خیلی دشواری باشد مخصوصا در حالتی‌که بخواهید جوری توضیح بدهید که شخص از شنیدن آن همگی داده ها نترسد. کانسپت های متعددی در‌این دربین وجود دارااست البته نکته ی اصلی این میباشد که شما به نحوی این مقوله را بدین اشخاص علل خصوص به مشتریان خویش توضیح دهید که آن‌ها متوجه این فرمان اساسی شوند و بدانند چه نوع اقداماتی درین در میان میتواند سبب ساز گردد تا بیزنس آنان رونق گیرد. سفارش ما به شما این میباشد که‌این قضیه را به بی آلایش ترین وضعیت ممکن توضیح دهید چراکه این قضیه به اندازه ی کافی برای اشخاص غیر آشنا با بهینه سازی غامض خواهد بود.


مهمترین فاکتورهای جایگاه بندی صفحه ها در کاغذ حاصل جست و جو


فاکتورهای مرتبه بندی به هنگام جستجوی استفاده کننده

فرض فرمائید کاربری میخواهد در وب سرچ نماید. پس یکی‌از موتورهای جست و جو را گشوده می نماید و چیزی را تایپ می نماید. آنگاه در انتظار مشاهده فیض جست و جو می گردد. هم اکنون به فیض سرچ استفاده کننده تصور کنید. چرا این فیض به مخاطب اکران داده گردیده‌است؟


استدلال این میباشد که فاکتورهای جایگاه بندیِ جست و جو به‌این سود رسیده اند که اینها شایسته ترین حاصل جست و جو برای سوال یا این که واژه کلیدی ای میباشند که مخاطب آن را وارد نموده است.


از آنجایی که دامین اتوریتی می‌خواهد جایگاه بندی تمام صفحه ها یک تارنما را تقریب بزند، پس فاکتورهای جایگاه بندی گوگل، به عبارتی فاکتورهایی میباشند که در احتساب اعتبار دامنه مداقه دارا هستند.


به دنبال مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار در اعتبار دامنه را مرور میکنیم.


۱- رابطه محتوا با کاغذ

محتوای باطن صفحه هاِ وب سایت بایستی با هدفی که از تشکیل داد آن کاغذ داشته اید همسو باشد. تایپ کردن یک عنوان فریبنده برای محتوایی که ارتباطی به آن ندارد یوزرها را فراری می‌دهد. همچنین گوگل هم با الگوریتم های توسعه یافته خویش این عدم هماهنگی را میفهمد و شما‌را به مرتبه های بلندتر خویش نخواهد پیروزی.


۲- تعداد بک پیوند ها

در حالتی که بپرسید که مهم‌ترین ادله ارتقاء درجه بندی صفحه ها و ارتقا اعتبار دامنه تارنما چیست، جواب به طبعً بک لینک و پیوند ها می باشند. بک پیوند ها رأی اتکا تارنما های دیگر به شما محسوب میشوند (به خصوص در‌حالتی که از نوع Follow باشند).


بک لینک و پیوند ها به حدی برای گوگل اصلی میباشند که در به عبارتی سال های به دور که الگوریتم های آن بسیار محدودتر بودند، الگوریتم Page Rank وجود داشت که معیار اعتبار تارنما ها را مبتنی بر تعداد و چگونگی بک لینک و پیوند های آن می سنجید. ولی رفته رفته الگوریتم های دیگر هم به امداد Page Rank آمدند تا روی محتواها و تشخیص طبیعی بودن بک پیوند ها هم تحقیق بیشتری داشته باشند.


در مجموع هر چه بک پیوند های بیشتر و کیفیت بالا تری داشته باشید، هم DA جایگاه بالاتری در حاصل گوگل خواهید داشت و هم DA بالاتری خواهید گرفت.


۳- چگونگی لینک و پیوند ها


چگونگی پیوند ها

یادمان باشد که چگونگی از مهمترین مباحثی میباشد که در مقوله بک پیوند سازی بایستی به آن دقت کنیم. چگونگی بک پیوند به اندازه ای اصلی میباشد که خوب میباشد به مکان تعداد متعددی بک لینک و پیوند بی چگونگی، صرفا تعدادی بک پیوند کیفیت بالا در هر ماه بگیرید.


از کدام وب سایت ها خوب میباشد بک لینک و پیوند بگیریم؟ اولیه از کلیه وب سایت هایی که خودشان هم بک لینک و پیوند های متعددی گرفته اند. درپی آن نیز می قدرت اظهار کرد تارنما هایی که اعتبار دامنه بالایی دارا‌هستند. همچنین مسلماً به سراغ وبسایت هایی بروید که رابطه موضوعی با شما دارا هستند. این برای گوگل بسیار اصلی میباشد که پیوند هایتان از منابع مرتبط دیگر باشد.


در‌صورتی‌که میخواهید با بک لینک و پیوند ها و نقش آن ها در سئوی تارنما ها بیشتر آشنا گردید، می‌توانید محرمانه به راهنمای «نقش بک لینک و پیوند در seo» بزنید.


مهم‌ترین عامل ها مؤثر در عدم درجه گیری وبسایت

در حالتی‌که یک شیت از وب سایت درجه صحت نگیرد، صرفا دو برهان در‌این فی مابین قادر است باعث این عدم سکو گیری گردد:


کاغذ هیچ ارتباطی با زمینه و محوریتی که از آن انتظار می رود نداشته باشد.

شیت نتوانسته با اخذ بک پیوند اعتبار کافی را از وب سایت های دیگر به دست آورد.

اسم های دیگر اعتبار دامنه در ابزارهای گوناگون

همان گونه که گفتیم اسم Domain Authority خلاقیت MOZ بود. به همین ادله هم اسم واحد و مشترکی برای آن نیست. از جمله این فاکتور در الکسا با اسم «Competitive Power» یا این که به عبارتی اقتدار رقابتی نشان داده میشود. در SEMrush این پارامتری را با اسم امتیاز اعتباری یا این که «Authority Score» میشناسیم.


بایستی بدانیم که کلیه این ابزارها شبیه یکدیگر میباشند و یک عمل را جاری ساختن می‌دهند. ولی این که شما کدام یک را برای سنجش وب سایت گزینش می‌کنید به خواست خودتان بستگی داراست.


پژوهش اعتبار دامنه وبسایت خویش یا این که سایرافراد

شل ترین رویکرد دانستن اعتبار دامنه وبسایت، به کارگیری از خویش ابزار MOZ میباشد. در داشبورد این ابزار و از منوی سمت چپ، آیتم «Link Explorer» را گزینش نمائید. یا این که در بخش «Keyword Explorer» آیتم «SERP Analysis» را تعیین نمایید.


حال کافی میباشد دامنه مد نظرتان را در نوار جست و جو وارد فرمایید تا عدد DA آن را ملاحظه کنید.




چه قدر می شود به عدد اعتبار دامنه وب سایت اتکا کرد؟

صورت دیگر این سؤال چنین میباشد: آیا میتوان اعتبار دامنه را ویرایش کرد؟ آری! عدد دامین اتوریتی می‌تواند تصنعی و مصنوعی باشد. سایت هایی میباشند که با برگزاری کمپین های ناگهانی یا این که اخذ بک پیوند های تصنعی و مصنوعی بیشتراز حد، در مقطع کوتاهی به عدد بالایی از اعتبار دامنه می رسند.


پس خط مش تشخیص حقیقی وواقعی بودن اعتبار دامنه چیست؟ میتوانید از ابزارهایی مانند «Website سئو Cheker» به کار گیری فرمایید. در‌این ابزار در قسمت «Check History of Domain Authority» می‌توانید تاریخچه اعتبار یک دامنه خاص را نظارت نمائید.




در صورتیکه نموداری که نمایش داده میشود در یک بازه بسیار کوتاه، پرورش زیاد داشته، احتمالاً می بایست فرض را بر این بگذاریم که اعتبار این دامنه حقیقی وجود ندارد. در یک نمودار اعتبار دامنه حقیقی وواقعی، تغییرات ملایم و آرام می‌باشند.


دنیای رقابتی بک لینک و پیوند ها را بدون شوخی بگیرید


دنیای رقابتی لینک و پیوند ها را دور از شوخی بگیرید

شاید به حیث شما هم منصفانه نباشد، چراکه بعضا از وب سایت ها دارنده هزاران بک لینک و پیوند میباشند و اعتبار فوق العاده ای دارا هستند و برخی دیگر صرفا تعداد محدودی بک پیوند دارا هستند. پس رقابت میان این دو نمی تواند عادلانه باشد. آری صحت دارد دقیقاً همچنین میباشد.


البته شما بایستی بدانید که درین میدان رزم در کدام گروه میخواهید قرار بگیرید. تیمی که همگی سلاح های جنگی را دارااست یا این که تیمی که فقط با آب پاش فراهم رزم شد‌ه‌است. لبریز بدیهی میباشد که یک دسته سئوی حاذق و باسابقه در‌این فی مابین میتواند به شما یاری دهد تا در گروه توانا خیس قرار گیرید و با بهبود seo وب سایت خویش شانس بیشتری برای پیروز شدن داشته باشید.


کاربرد اعتبار دامنه چیست؟

همانگونه که اشاره کردیم، اعتبار دامنه وب سایت به نوعی شرایط سئوی آن وب سایت را پر‌نور می نماید. براین اساس از عدد DA می قدرت فهمید که آیا این وب سایت سئوی خیر و خوبی داراست یا این که خیر.


به عنوان مثال فرض فرمائید میخواهید به یک وبسایت رپورتاژ بدهید. خب می‌دانیم که عالی میباشد رپورتاژهایمان را به سایت هایی بدهیم که سئوی نیکی دارا‌هستند. دراین‌صورت هنگامی از اینگونه وبسایت هایی بک پیوند میگیریم، اعتبار این بک پیوند ها هم بیشتر میباشد. هم اکنون یکی طرز هایی که میتوانیم از شرایط جایگاه بندی وب سایت مد حیث با خبر شویم Domain Authority آن میباشد.


ضمن این هنگامی می‌خواهید به تارنما هایی که تا قبل از اینً seo نموده اید در رزومه تان اشاره فرمائید هم میتوانید این عدد را بیاورید. در گزارش هایی نیز که تحت عنوان کارشناس seo به کارفرمای خویش می دهید، می‌توانید به پرورش عدد DA اشاره نمائید.


تفاوت اعتبار پیوند ها در وبسایت های گوناگون


تفاوت اعتبار لینک و پیوند ها در وبسایت های متفاوت

منحنی بالا آدرس از رابطه اعتبار یک وب سایت و واحد سنجش بک لینک و پیوند های جان دار در آن وب سایت میباشد. پیوند دریافت کردن از وب سایت های تعالی خیس قادر است اعتبار بیشتری را به نسبت سایت های خرد و وب لاگ ها برایتان به ارمغان آورد.


پس برای استارت اخذ بک لینک و پیوند، نخستین با ابزارهای آنالیزی مانند MOZ اعتبار دامنه و دیگر پارامترهای وب سایت های مد نظرتان را بسنجید تا بتوانید در شیوه مناسبی از لینک و پیوند سازی قدرم بردارید.


ترازو رنج واژه و کلمه کلیدی، فاکتوری یاری کننده چهت نیل به DA بالا

در صورتیکه در فرایند رسیدگی لغت ها کلیدی میخواهید کلماتی را تعیین نمائید که شانس شما‌را برای ارتقا DA بالا ببرند، می بایست مشقت عبارات کلیدی را رصد نمایید. مشقت یا این که Difficulty لغت ها کلیدی را می‌توانید در نصیب Keyword Research ابزار MOZ ملاحظه کنید.


از جمله عدد مشقت عبارت «مربیگری بیسبال» ۴۶ میباشد. این در حالی میباشد که عبارت «مربیگری اسکواش» عددی با رنج ۱۸ را به شما اکران خواهد اعطا کرد. چراکه این ورزش کمتر از بیسبال برای عوام مردم شناخته گردیده‌است، پس محتوای کمتری از آن مو جود میباشد و شما با رقبای کمتری در این مورد به رقابت خواهید پرداخت.


صفحه یتیم چیست؟

به عنوان یک کارشناس سئوی مبتدی یا حتی صاحب یک تارنما، بسیار اساسی می باشد که بدانید برگه یتیم چیست. چراکه وجود چنین صفحاتی در وب سایت به شدت برای درجه بندی آن مضر است. بدین ترتیب درصورتی آموزش سئو در مشهد که مرتبه بندی سایتی برایتان مهم باشد بایستی به سرعت راهی برای یافت کردن و اصلاح این صفحات پیدا نمائید. ما در این راهنما توضیح آموزش سئو مشهد می دهیم که صفحات یتیم چه هستند، چطور پیدا میشوند و چطور می بایست آن‌ها‌را اصلاح کنیم.
شیت یتیم چیست؟
ورقه یتیم یا Orphan، برگه ای از سایت است که هیچ لینک و پیوند یا لینکی به آن داده نشده می‌باشد. در واقع این شیت یکه و صرفا گوشه ای از وب سایت رها شده و در شبکه داخلی ای که صفحات سایت با هم ساخته اند سهم دار نیست.
شیوه دسترسی کاربران به این صفحه های از هر جا که باشد، از داخل خود سایت نیست! یعنی این شرایط وجود ندارد که کاربران وارد وبسایت شما شوند و به عنوان مثالً از منوی اصلی تارنما یا از طریق یکی از صفحات وب لاگ یا … به این شیت دسترسی داشته باشند. چون هیچ لینکی از هیچ صفحه ای از تارنما به این ورقه یتیم داده نشده می باشد.
اما ممکن می‌باشد شما یکی صفحه ها یتیم را به خیر و خوبی سئو کرده باشید و آن را به شیت اول نتایج گوگل رسانده باشید. اما به طبعً seo کردن این صفحه ها کار سختی است (دلیلش را در پی خواهیم مشاهده کرد).
شاخصه های برگه یتیم چیست؟
بیایید مهم ترین ویژگی های صفحات یتیم را باهم مرور کنیم تا از این به آن گاه هیچ مشکلی در تشخیص آنها نداشته باشید.
ویژگی اول: هیچ پیوند داخلی ای به‌این کاغذ نمی رسد
اولی ویژگی همان شاخصه ای است که بالاتر هم اشاره کردیم، یعنی این که هیچ یک از پیوند های داخلی سایت بدین ورقه نمی رسند. همانگونه که می‌دانید مهم‌ترین برهان لینک و پیوند سازی داخلی این است که کاربران را در یک مسیر معلوم و فکرشده هدایت کنیم. درواقع هدف این است که مسیر پیمایش مخاطب را خودمان گزینش کنیم. ولی زمانی یک صفحه از هیچ ورقه دیگری پیوند نگرفته، پس هیچ زمان در مسیر پیمایش کاربر قرار نمی گیرد.
ویژگی دوم: این صفحه زنده است
گاهی صفحاتی در تارنما داریم که محتوایشان منسوخ شده یا از جملهً به خدماتی مربوط میگردند که دیگر ارائه نمی دهیم. خب اینها می توانند صفحات مُرده تارنما ما باشند که حذفشان نکرده ایم، اما اهمیتی هم برایمان ندارند. همینطور شاید شیت ای در سایت داریم که دیگر در دسترس نیست و ارور ۴۰۴ داراست. این صفحه هم زنده محسوب نمی‌شود. اما صفحات یتیم چنین نیستند!

صفحات یتیم هنوز زنده هستند و به درد ما می خورند. اما ما به اشتباه به آن‌ها لینک و پیوند داخلی نداده ایم. پس درصورتی که ورقه ای در سایتتان است که به دلیل منسوخ بودنش به آن لینک نداده اید، این ورقه یتیم محسوب نمی‌شود.

ویژگی سوم: می توانند ایندکس شوند
شاید تصور کنید که در شرایطی که برگه ای ایندکس می شود پس قطعاً یتیم نیست. اما این تصور اشتباه است! صفحات یتیم هم ایندکس می گردند. البته این صفحات چطور ایندکس می‌شوند؟ در‌صورتی‌که که یا در نقشه تارنما باشند یا از وبسایت یا منبع دیگری به این صفحه یتیم لینک و پیوند داده شده باشد.

ولی همان طور که میدانیم، ایندکس شدن یک کاغذ به معنی داشتن درجه خوب در نتیجه ها جست و جو نیست. اتفاقاً صفحه های یتیم اکثر وقت ها برای جایگاه بندی مشکل دارا‌هستند. چرا؟ چون در شبکه لینک های داخلی تارنما قرار ندارند. بنابراین موتورهای جست و جو نمی توانند تشخیص دهند که این برگه کجای ساختار وبسایت قرار داشته و محتوای آن چه ارتباطی با صفحه ها دیگر داراست.

صفحات یتیم با سئو وب سایت چه می کنند؟
چرا صفحات یتیم آفَت سئو می باشند؟ مطرح ترین خلل سئو و برگه یتیم چیست؟ در پی می بینیم.

نقص‌ اول: ممکن هست موتورهای جست و جو هرگز محتوایشان را نبیند
فرض فرمایید یک ورقه یتیم، در نقشه سایت نباشد و از تارنما های دیگر هم لینک نگرفته باشد، در این صورت ایندکس نمی شود. براین اساس کاربران تنها در حالتی‌که می توانند محتوای این ورقه را ببینند که URL آن را مستقیماً در مرورگر تایپ کنند. پس در کار محتوای این ورقه به هیچ عنوانً دیده نمی شود.

نقص‌ دوم: بها کل لینک سازی داخلی سایت را تحت سؤال می‌برند
یکی‌از مزایای لینک سازی داخلی این است که امتیاز صفحات را فی مابین آنها پخش می کند. اما هنگامی برگه ای لینک داخلی ندارد، یعنی از این امتیازگیری بی منفعت باقی مانده می‌باشد.

از طرفی لینک و پیوند های داخلی یک شبکه قوی میباشند که ساختمان و ارتباط صفحه ها را روشن می کنند. اینک درصورتی که ما صفحات یتیمی داشته باشیم که یک و تنها جدای از این شبکه مانده باشند، توان این شبکه را نادر می کنند.

نقص‌ سوم: به تجربه کاربری جراحت می زنند
فرض فرمایید مخاطب در هم اکنون پیمایش در وبسایت شما است و درحال حاضر انتظار دارد محتوای Y را بعد از محتوای X ببیند. اما چون از ورقه X لینکی به برگه Y وجود ندارد، انتظار کاربر برآورده نمی شود. پس احتمالاً استفاده کننده دلسرد شده و وب سایت را ترک می کند. در این صورت نرخ پرش شما بالاتر می رود. همانگونه که میدانید نرخ پرش بالا، مانعی می‌باشد برای مرتبه بندی خوب صفحه های سایت.

مشکل چهارم: می توانند بخشی از بودجه خزش را هدر بدهند
میزان دارایی خزش تعداد دفعاتی می‌باشد که گوگل وب سایت را در یک مدت خاص کراول (بازرسی) می کند. در شرایطی‌که تعداد صفحات یتیم زیاد باشد، می توانند بخشی از این بودجه خزش را هدر داده و از خزش گوگل در صفحات دیگر جلوگیری کنند.

اعتنا: در سئو میتوانید بیشتر بدانید که بودجه خزش چیست؟

چرا صفحات یتیم برای بهینه سازی نقص‌ ساز میشوند؟
چرا صفحات یتیم برای سئو نقص‌ ساز میگردند؟
موتورهای جست و جو مثل گوگل، برای این که صفحات سایت شمارا سکو بندی کنند، نخستین از همه ربات هایشان را وارد سایتتان می کنند تا ذیل و بم آن را رصد کنند. بدین ربات ها کراولر (Crawler) یا خزنده می گویند.

مورد اصلی اینجاست که این ربات ها مثل ماشین ها در خیابان ها و کوچه ها شغل می کنند. با این تفاوت که در وب سایت ها «پیوند ها» نقش خیابان ها و کوچه ها را اجرا می کنند. یعنی این ربات ها روی لینک سازی های داخلی شما حرکت می کنند تا تک تک صفحات سایت را پیمایش و بررسی کنند.

هم اکنون تصور کنید که در حالتی که صفحه ای باشد که هیچ یک از لینک های داخلیتان به آن نرسد چه میگردد؟ بله، ربات ها متوجه وجود این ورقه نمی‌شوند. در منفعت گوگل از این صفحه بی خبر می ماند و خبری از سکو بندی آن هم نخواهد بود.

در واقع این صفحه های یتیم نه برای کاربران خوب می‌باشند و نه برای موتورهای جست و جو. چون کاربرها نمی توانند به این صفحه ها دسترسی پیدا کنند و در صورتی اطلاعات مهم یا مفیدی در آن صفحه ها وجود داشته باشند، عملاً از نظر کاربرها نهفته می مانند.

تفاوت صفحه بن بست با کاغذ یتیم چیست؟
تیم دیگری از صفحه ها تارنما ها وجود دارا‌هستند که به آن ها Dead end یا بن بست می‌گوییم. این صفحات گاهی با صفحات یتیم غلط گرفته میگردند. اما می بایست بدانید که ورقه بن بست برگه ای هست که به هیچ برگه داخلی ای پیوند ندارد. در حالی که کاغذ یتیم صفحه ای می‌باشد که در هیچ جایی از وبسایت به آنها پیوند داده نشده!

به عبارت دیگر، شیت یتیم «از» صفحه های دیگر تارنما لینک ندارد و ورقه بن بست «به» صفحه ها دیگر باطن تارنما لینک ندارد. به این ترتیب زمانی کاربر وارد کاغذ بن بست می‌گردد، انگار به خانه آخر رسیده و از آنجا به ورقه آتی ارشاد نمی شود. مگر این که دکمه رجوع را بزند و به صفحه های گذشته برگردد.

لازم به ذکر هست که صفحات بن بست هم برای بهینه سازی جالب نیستند. چون وقتی ربات ها بدین بن بست می رسند، باید مسیر را برگردند. پس حواستان باشد که مسلماً از تمامی صفحه های سایتتان به طریقی به شیت دیگری از سایت لینک و پیوند بدهید تا بن بستی شکل نگیرد.

اما برگردیم به صفحات یتیم وب سایت.

گوگل چگونه وب سایت ها را رتبه بندی می کند؟

در فضای آنلاین پررقابت امروزی، استحصال‌وکارها و وب‌وبسایت‌هایی که در گوگل بالاتر ظاهر می شوند، بدون‌شک بیشترین دقت مشتریان و خواننده گان بالقوه را به خود جلب خواهند کرد. در نهایت، تمامی سعی می‌کنند تا به آن رده مرتبه‌بندی آموزش سئو در مشهد شماره یک برسند. بعداز تجزیه و استیناف بیش از ۵ میلیون فایده جستجوی گوگل، به راحتی می قدرت فهمید که چرا:

سود جستجوی شماره ۱ (به طور معدل) ۳۱.۷٪ نرخ کلیک دارد آموزش سئو مشهد

 و در مقایسه با جایگاه ۱۰، ۱۰ برابر بیشتر احتمال دارااست که یک کلیک استحصال کند.

فایده جستجوی شماره ۲ دارای نرخ کلیک ۲۴.۷۱٪ میباشد

سود شماره ۳ دارای ۱۸.۶۶٪ نرخ کلیک است

فقط ۰.۷۸ درصد از جستجوگران روی چیزی در شیت دوم کلیک کردند



این واقعیت که سه وضعیت اولیه در گوگل نسبتاًً ۷۵٪ از تک تک حجم کلیک را به خود اختصاص می دهد واقعاً نباید شمارا آنقدر شگفت زده کند. به آخرین باری که چیزی را در گوگل جستجو کردید، فکر کنید. این یک شرط مطمئن است که فرض نمایید مگر اینکه به دنبال یک وب سایت خاص باشید، احتمالا فقط به سه گزینه نخستین نگاه کرده اید و شاید صرفا روی بهره اول کلیک کرده اید.


فهرست


موتور جستجوی گوگل چه طور فعالیت می کند؟

غرض مهم گوگل همیشه یکسان بوده میباشد: کمک به کاربران برای یافتن آنچه میخواهند در اینترنت.


آنها این کار را با ارائه بهترین نتیجه ها ممکن برای هر درخواست خاص در قالب سیستم جایگاه بندی اجرا میدهند، جایی که مرتبط ترین وب سایت ها شروع نشانه داده میگردند. قبل از اینکه بتوانیم تحقیق کنیم که گوگل به چه شکل نتایج را واقعاً درجه‌بندی می‌کند، مهم می‌باشد که بفهمیم وقتی چیزی را در Google جستجو میکنید دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد.


یک فرض رایج این می باشد که حاصل نشانه داده شده در صفحات نتیجه ها موتور جستجو (SERP) وب سایت های زنده هستند و نتیجه ها “در لحظه” ارائه می شوند. بهرحال آن مورد مد نظر نیست. به گفته گوگل، جستجوی آن با به کار گیری از یک طرز سه مرحله ای ساده فعالیت می کند:


خزیدن: برای اینکه گوگل وبسایت ها را مرتبه بندی کند، باید محتویات را مستقیماً در سرورهای گوگل دانلود کند. این کار با سیستم خزنده های وب به نام Googlebots جاری ساختن می‌گردد. Googlebots به طور اثر گذار وبسایت شما‌را اسکن می کند و محتویات آن را در سرورهای خود دانلود می کند. خزنده ها می‌توانند جستجوهای دسکتاپ و تلفن همراه را یکسان سازی کنند. این نسخه برداری ها به صورت فرصت ای در هر زمان اعمال میگردد.

نمایه سازی: هنگامی که گوگل تک تک مطالب را در اختیار داشت، محتوای وبسایت را تجزیه و به حساب آوردن می کند. اگر وب‌سایت امن و مرتبط تلقی خواهد شد، محتویات وب‌سایت در پایگاه داده Index Google ذخیره میشود و فراهم ارائه به کاربران در حاصل جستجو می باشد.

نمایش نتیجه ها: وقتی که شخصی در گوگل جستجو می کند، الگوریتم گوگل آن جستجو را میگیرد و فهرست گوگل را برای همه وبسایت های مرتبط که با پرس و جو مطابقت و همخوانی دارند، پژوهش می کند. آن گاه وبسایت ها را به ترتیب ارتباط و عنایت همان طور که از الگوریتم در لحاظ گرفته شد‌ه‌است نمایش می دهد.

نتایجی که در SERP های گوگل نشان داده می شود در واقع صرفا یک اسکن از وب سایت می باشد که در طول نمایه سازی ظاهر می شود. گه گاه، نتایج ایندکس شده تارنما زنده را منعکس نمیکنند. چنانچه تا به فعلا روی نتیجه ای کلیک کرده اید و خطای 404 دریافت کرده اید، به همین برهان میباشد!

آیا می خواهید درباره روش فعالیت جستجوی گوگل بیشتر بدانید؟ این ویدیوی پنج دقیقه ای را مستقیماً از منبع ملاحظه کنید.


گوگل چه گونه سایت ها را رتبه بندی می کند؟

علیرغم اینکه گوگل جزئیات دقیق فرمول الگوریتمی مخفی خود را مخفی می کند، مطمئناً درخصوص کارداران جایگاه بندی برتر که بر طرز همت نتیجه ها درجه بندی تأثیر می‌گذارد، پنهان کاری نکرده می‌باشد.


ارتباط محتوا

وقتی در گوگل جستجو می کنید، هوش مصنوعی گوگل درخواست شمارا می گیرد و معنای مناسب پشت جستجوی شمارا انتخاب می کند. در حالی که این یک مضمون‌ معمولی به حیث می‌رسد، علم پشت آن فراتر از محدوده این نوشته ی علمی میباشد. صرفا چیزی که بایستی بدانیم این میباشد که گوگل این اقتدار را دارد که با یک‌سری واژه و کلمه بی آلایش جستجو کند و مضمون‌ و هدف را در پشت آن ها برون یابی کند، مانند نمونه پایین.


از آنجا، گوگل نتایجی را آرم می‌دهد که استارت مرتبط با جستجو در لحاظ گرفته می‌شوند.


ارتباط با تجزیه و احتساب محتوای روی ورقه برای کلمات کلیدی کوتاه و بلند و عباراتی که با پرس و جو مطابقت و همخوانی دارند گزینش میشود. این شاید ابتدایی‌ترین نماد ارتباط محتوا و ساده‌ترین علامت برای فهم باشد. برای مثال، چنانچه در‌پی «تعمیر AC در Phoenix» می باشید، شیت باید حاوی «تعمیر AC در فونیکس» یا مشتقاتی باشد.


کیفیت محتوا

در‌حالتی که فقط به ارتباط محتوا مبنی بر لغت ها کلیدی نگاه کنیم، وب‌سایت‌های خالی که «تعمیر AC در فونیکس» را سوای وقفه نشانه می‌دهند، بالاتر از صفحات حقیقی با محتوای آموزنده قرار می‌گیرند. برای دوری از این فرمان، گوگل کیفیت کلی محتوا را تعیین می کند.


دست اندرکاران متعددی در جایگاه‌بندی کیفیت محتوا وجود دارد، اما ایده مهم این می‌باشد که وب‌تارنما‌هایی که تخصص، اعتبار و قابل متکی بودن بودن (EAT) را علامت می‌دهند نسبت به وب‌وبسایت‌هایی که فاقد آن هستند، کیفیت محتوای بالاتری دارا‌هستند.


علاوه بر این، سایت هایی که دارای سیستم کار کشته برای ارجاع بک لینک می باشند، کیفیت بالاتری دارا هستند. هرچه وبسایت های قابل متکی بودن بیشتری به محتوای شما مراجعه کنند، وب سایت شما قابل اعتمادتر به نظر می‌رسد.


قابلیت و امکان استعمال از کاغذ

با پیش گویی همه موارد، محتوایی که جستن و تعامل با آن سهل و آسان تر میباشد، اغلب همت بهتری داراست. مثلا، وب سایتی که برای دستگاه های گوشی بهینه نشده میباشد، برای جایگاه بندی سایتی که به طور اثرگذار برای گوشی ها و تبلت ها باصرفه گردیده‌است، با خلل مواجه می‌شود.


برهان دیگری که در اینجا مطرح می شود، معماری و طراحی صفحه هست. تقسیم محتوا به بخش‌هایی با سرصفحه/تصاویر و سلسله مراتب سازمان‌یافته اطلاعات به مراتب در دسترس‌تر از ورقه‌ای است که دارای متن فارغ از توقف است.


سرعت شیت نیز در اینجا موثر است. در صورتی شیت ای از بارگیری در یک مجال خاص امتناع کند، دسترسی به آن جراحت می بیند. مثلا، بر پایه ی یک بازرسی، ۵۳ درصد از مردم یک ورقه تلفن همراه را اگر‌که بیشتراز سه ثانیه طول بکشد، ترک خواهند کرد.


متن نوشته

آخرین روشی که گوگل یک ورقه را جایگاه بندی می کند به زمینه کلی مربوط می گردد.


اطلاعات موجود در تاریخچه جستجو، تنظیمات، و حالت مکانی شما در مواردی که به شما ارائه می شود نقش دارند.


برای استحصال و کارهای محلی، شعور این آیتم مهم میباشد. کاربری که در ادامه یک لوله کش هست به احتمال زیاد حاصل علامت داده شده از حوزه‌ جغرافیایی خود را دریافت می کند. اگر لغت ها کلیدی جغرافیایی در محتوا یا ابرداده وجود داشته باشد، گوگل می‌تواند مناطق جغرافیایی را از یک وب سایت انتخاب کند.


هیچ عاملی جایگاه بندی را تعیین نمی کند

روشی که گوگل از طریق آن وبسایت ها را رتبه بندی می کند، فهم نسبتا ساده ای می باشد، اما چیزهای زیادی در آن وجود دارااست. همانطور که پیش از اینً اشاره کردیم، بیش از ۲۰۰ سیگنال متعدد وجود داراست که گوگل برای مرتبه‌بندی وب‌وبسایت‌ها از آنها به کار گیری می‌کند، بدین ترتیب انتخاب یک یا دو فاکتور اساسی رتبه‌بندی که یک گلوله نقره‌ای می‌باشند ناممکن میباشد.


مهم می باشد که به خیال و خاطر داشته باشید که وب سایت هایی که به طور مداوم در سه نقطه اولیه برای لغت ها کلیدی متفاوت سکو بندی میگردند، دائماً بر روی محتوای خود، seo فنی وب سایت و سوا ورقه فعالیت می کنند تا به آن رتبه های بالا دست یابند.


درین تجارت، مسابقه ای برای رسیدن به اوج میباشد، اما اکثر زمان ها تایم ها، گم شدن در علف های هرز با همگی عوامل مرتبه بندی متفاوت سهل وآسان می باشد.


در پایان روز، با تمرکز بر ارتباط محتوا و کیفیت محتوا، دسترسی به برگه و فهم زمینه – بایستی بتوانید به طور مداوم به اهداف جایگاه بندی خود برسید.