جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

گوگل چگونه وب سایت ها را رتبه بندی می کند؟

در فضای آنلاین پررقابت امروزی، استحصال‌وکارها و وب‌وبسایت‌هایی که در گوگل بالاتر ظاهر می شوند، بدون‌شک بیشترین دقت مشتریان و خواننده گان بالقوه را به خود جلب خواهند کرد. در نهایت، تمامی سعی می‌کنند تا به آن رده مرتبه‌بندی آموزش سئو در مشهد شماره یک برسند. بعداز تجزیه و استیناف بیش از ۵ میلیون فایده جستجوی گوگل، به راحتی می قدرت فهمید که چرا:

سود جستجوی شماره ۱ (به طور معدل) ۳۱.۷٪ نرخ کلیک دارد آموزش سئو مشهد

 و در مقایسه با جایگاه ۱۰، ۱۰ برابر بیشتر احتمال دارااست که یک کلیک استحصال کند.

فایده جستجوی شماره ۲ دارای نرخ کلیک ۲۴.۷۱٪ میباشد

سود شماره ۳ دارای ۱۸.۶۶٪ نرخ کلیک است

فقط ۰.۷۸ درصد از جستجوگران روی چیزی در شیت دوم کلیک کردند



این واقعیت که سه وضعیت اولیه در گوگل نسبتاًً ۷۵٪ از تک تک حجم کلیک را به خود اختصاص می دهد واقعاً نباید شمارا آنقدر شگفت زده کند. به آخرین باری که چیزی را در گوگل جستجو کردید، فکر کنید. این یک شرط مطمئن است که فرض نمایید مگر اینکه به دنبال یک وب سایت خاص باشید، احتمالا فقط به سه گزینه نخستین نگاه کرده اید و شاید صرفا روی بهره اول کلیک کرده اید.


فهرست


موتور جستجوی گوگل چه طور فعالیت می کند؟

غرض مهم گوگل همیشه یکسان بوده میباشد: کمک به کاربران برای یافتن آنچه میخواهند در اینترنت.


آنها این کار را با ارائه بهترین نتیجه ها ممکن برای هر درخواست خاص در قالب سیستم جایگاه بندی اجرا میدهند، جایی که مرتبط ترین وب سایت ها شروع نشانه داده میگردند. قبل از اینکه بتوانیم تحقیق کنیم که گوگل به چه شکل نتایج را واقعاً درجه‌بندی می‌کند، مهم می‌باشد که بفهمیم وقتی چیزی را در Google جستجو میکنید دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد.


یک فرض رایج این می باشد که حاصل نشانه داده شده در صفحات نتیجه ها موتور جستجو (SERP) وب سایت های زنده هستند و نتیجه ها “در لحظه” ارائه می شوند. بهرحال آن مورد مد نظر نیست. به گفته گوگل، جستجوی آن با به کار گیری از یک طرز سه مرحله ای ساده فعالیت می کند:


خزیدن: برای اینکه گوگل وبسایت ها را مرتبه بندی کند، باید محتویات را مستقیماً در سرورهای گوگل دانلود کند. این کار با سیستم خزنده های وب به نام Googlebots جاری ساختن می‌گردد. Googlebots به طور اثر گذار وبسایت شما‌را اسکن می کند و محتویات آن را در سرورهای خود دانلود می کند. خزنده ها می‌توانند جستجوهای دسکتاپ و تلفن همراه را یکسان سازی کنند. این نسخه برداری ها به صورت فرصت ای در هر زمان اعمال میگردد.

نمایه سازی: هنگامی که گوگل تک تک مطالب را در اختیار داشت، محتوای وبسایت را تجزیه و به حساب آوردن می کند. اگر وب‌سایت امن و مرتبط تلقی خواهد شد، محتویات وب‌سایت در پایگاه داده Index Google ذخیره میشود و فراهم ارائه به کاربران در حاصل جستجو می باشد.

نمایش نتیجه ها: وقتی که شخصی در گوگل جستجو می کند، الگوریتم گوگل آن جستجو را میگیرد و فهرست گوگل را برای همه وبسایت های مرتبط که با پرس و جو مطابقت و همخوانی دارند، پژوهش می کند. آن گاه وبسایت ها را به ترتیب ارتباط و عنایت همان طور که از الگوریتم در لحاظ گرفته شد‌ه‌است نمایش می دهد.

نتایجی که در SERP های گوگل نشان داده می شود در واقع صرفا یک اسکن از وب سایت می باشد که در طول نمایه سازی ظاهر می شود. گه گاه، نتایج ایندکس شده تارنما زنده را منعکس نمیکنند. چنانچه تا به فعلا روی نتیجه ای کلیک کرده اید و خطای 404 دریافت کرده اید، به همین برهان میباشد!

آیا می خواهید درباره روش فعالیت جستجوی گوگل بیشتر بدانید؟ این ویدیوی پنج دقیقه ای را مستقیماً از منبع ملاحظه کنید.


گوگل چه گونه سایت ها را رتبه بندی می کند؟

علیرغم اینکه گوگل جزئیات دقیق فرمول الگوریتمی مخفی خود را مخفی می کند، مطمئناً درخصوص کارداران جایگاه بندی برتر که بر طرز همت نتیجه ها درجه بندی تأثیر می‌گذارد، پنهان کاری نکرده می‌باشد.


ارتباط محتوا

وقتی در گوگل جستجو می کنید، هوش مصنوعی گوگل درخواست شمارا می گیرد و معنای مناسب پشت جستجوی شمارا انتخاب می کند. در حالی که این یک مضمون‌ معمولی به حیث می‌رسد، علم پشت آن فراتر از محدوده این نوشته ی علمی میباشد. صرفا چیزی که بایستی بدانیم این میباشد که گوگل این اقتدار را دارد که با یک‌سری واژه و کلمه بی آلایش جستجو کند و مضمون‌ و هدف را در پشت آن ها برون یابی کند، مانند نمونه پایین.


از آنجا، گوگل نتایجی را آرم می‌دهد که استارت مرتبط با جستجو در لحاظ گرفته می‌شوند.


ارتباط با تجزیه و احتساب محتوای روی ورقه برای کلمات کلیدی کوتاه و بلند و عباراتی که با پرس و جو مطابقت و همخوانی دارند گزینش میشود. این شاید ابتدایی‌ترین نماد ارتباط محتوا و ساده‌ترین علامت برای فهم باشد. برای مثال، چنانچه در‌پی «تعمیر AC در Phoenix» می باشید، شیت باید حاوی «تعمیر AC در فونیکس» یا مشتقاتی باشد.


کیفیت محتوا

در‌حالتی که فقط به ارتباط محتوا مبنی بر لغت ها کلیدی نگاه کنیم، وب‌سایت‌های خالی که «تعمیر AC در فونیکس» را سوای وقفه نشانه می‌دهند، بالاتر از صفحات حقیقی با محتوای آموزنده قرار می‌گیرند. برای دوری از این فرمان، گوگل کیفیت کلی محتوا را تعیین می کند.


دست اندرکاران متعددی در جایگاه‌بندی کیفیت محتوا وجود دارد، اما ایده مهم این می‌باشد که وب‌تارنما‌هایی که تخصص، اعتبار و قابل متکی بودن بودن (EAT) را علامت می‌دهند نسبت به وب‌وبسایت‌هایی که فاقد آن هستند، کیفیت محتوای بالاتری دارا‌هستند.


علاوه بر این، سایت هایی که دارای سیستم کار کشته برای ارجاع بک لینک می باشند، کیفیت بالاتری دارا هستند. هرچه وبسایت های قابل متکی بودن بیشتری به محتوای شما مراجعه کنند، وب سایت شما قابل اعتمادتر به نظر می‌رسد.


قابلیت و امکان استعمال از کاغذ

با پیش گویی همه موارد، محتوایی که جستن و تعامل با آن سهل و آسان تر میباشد، اغلب همت بهتری داراست. مثلا، وب سایتی که برای دستگاه های گوشی بهینه نشده میباشد، برای جایگاه بندی سایتی که به طور اثرگذار برای گوشی ها و تبلت ها باصرفه گردیده‌است، با خلل مواجه می‌شود.


برهان دیگری که در اینجا مطرح می شود، معماری و طراحی صفحه هست. تقسیم محتوا به بخش‌هایی با سرصفحه/تصاویر و سلسله مراتب سازمان‌یافته اطلاعات به مراتب در دسترس‌تر از ورقه‌ای است که دارای متن فارغ از توقف است.


سرعت شیت نیز در اینجا موثر است. در صورتی شیت ای از بارگیری در یک مجال خاص امتناع کند، دسترسی به آن جراحت می بیند. مثلا، بر پایه ی یک بازرسی، ۵۳ درصد از مردم یک ورقه تلفن همراه را اگر‌که بیشتراز سه ثانیه طول بکشد، ترک خواهند کرد.


متن نوشته

آخرین روشی که گوگل یک ورقه را جایگاه بندی می کند به زمینه کلی مربوط می گردد.


اطلاعات موجود در تاریخچه جستجو، تنظیمات، و حالت مکانی شما در مواردی که به شما ارائه می شود نقش دارند.


برای استحصال و کارهای محلی، شعور این آیتم مهم میباشد. کاربری که در ادامه یک لوله کش هست به احتمال زیاد حاصل علامت داده شده از حوزه‌ جغرافیایی خود را دریافت می کند. اگر لغت ها کلیدی جغرافیایی در محتوا یا ابرداده وجود داشته باشد، گوگل می‌تواند مناطق جغرافیایی را از یک وب سایت انتخاب کند.


هیچ عاملی جایگاه بندی را تعیین نمی کند

روشی که گوگل از طریق آن وبسایت ها را رتبه بندی می کند، فهم نسبتا ساده ای می باشد، اما چیزهای زیادی در آن وجود دارااست. همانطور که پیش از اینً اشاره کردیم، بیش از ۲۰۰ سیگنال متعدد وجود داراست که گوگل برای مرتبه‌بندی وب‌وبسایت‌ها از آنها به کار گیری می‌کند، بدین ترتیب انتخاب یک یا دو فاکتور اساسی رتبه‌بندی که یک گلوله نقره‌ای می‌باشند ناممکن میباشد.


مهم می باشد که به خیال و خاطر داشته باشید که وب سایت هایی که به طور مداوم در سه نقطه اولیه برای لغت ها کلیدی متفاوت سکو بندی میگردند، دائماً بر روی محتوای خود، seo فنی وب سایت و سوا ورقه فعالیت می کنند تا به آن رتبه های بالا دست یابند.


درین تجارت، مسابقه ای برای رسیدن به اوج میباشد، اما اکثر زمان ها تایم ها، گم شدن در علف های هرز با همگی عوامل مرتبه بندی متفاوت سهل وآسان می باشد.


در پایان روز، با تمرکز بر ارتباط محتوا و کیفیت محتوا، دسترسی به برگه و فهم زمینه – بایستی بتوانید به طور مداوم به اهداف جایگاه بندی خود برسید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد