جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

اصطلاحات سئویی پنالتی گوگل


اصطلاحات سئویی پنالتی گوگل
پنالتی گوگل (google penalty)
یک کدام از اصطلاحات بهینه سازی که به دفعات زیاد خواهید شنید، پنالتی گوگل میباشد. جریمه گوگل برای وب سایت هایی که مغایر مقررات و شیوه نامه های آن فعالیت میکنند گوگل پنالتی اسم دارااست که قادر است به طور دستی یا این که غیر دستی ایفا گردد و حتی خویش ادمین آموزش سئو مشهد   وب سایت نیز متوجه جریمه نباشد.
کامنت اسپم
درج نظری ضعیف، سوا مورد و تبلیغاتی با غرض بک پیوند بدون‌پول دریافت کردن. این لینک و پیوند ها اکثر زمان ها آموزش سئو در مشهد  تایم ها از نگاه گوگل بی بها می باشند.
Disavow
Disavow نیز یکی از دیگر از اصطلاحات رایج seo می‌باشد. در صورتی‌که سایتی، تعداد متعددی پیوند بی چگونگی و بی قیمت داشته باشد، ممکن میباشد که وب سایت بوسیله گوگل جریمه گردد.
وبسایت اسپم (web spam)
اینترنت اسپم به عبارتی بهینه سازی کلاه سیاه است و به هر روشی که با غرض فریب موتور کاوش یا این که یوزرها صورت پذیرد و به طور طبیعی مجازات های گوگل را به هم پا خواهد داشت.
مزرعه پیوند (link farm)
مزرعه پیوند یک کدام از اصطلاحات seo و از تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه می‌باشد که در آن گروهی از تارنما ها به همدیگر لینک و پیوند می دهند تا با این نحوه موتور کاوش را فریب دهند و جایگاه های بهتری در ورقه حاصل بگیرند.
اقدامات دستی برای جریمه گوگل (manual action)
هنگامی یک نیروی انسانی از کمپانی گوگل، در طی رسیدگی یک وبسایت، متوجه تخطی آن از قانون ها گوگل بشود، آن وبسایت جریمه میشود. با مراجعه به قسمت manual action ابزار گوگل سرچ کنسول، می قدرت انگیزه این جریمه را فهمید. جریمه دستی گوگل قادر است منجر کاهش یا این که حذف یک شیت از شیت نتیجه ها گردد.
کانال سری وب لاگ (PBN)
PBN یکی‌از مهم‌ترین اصطلاحات seo میباشد. وقتی که تعدادی تارنما با یکدیگر متصل شوند و چندین بلاگ بسازند و در‌این بلاگ ها به یکدیگر پیوند بدهند، اصطلاحا یک کانال محرمانه بلاگ ایجاد شده است. PBN یک کدام از زیرشاخه های مزرعه پیوند و seo کلاه سیاه میباشد.
مهم‌ترین فاکتورهای seo برای مرتبه بندی
1. فرصت بار گذاری شیت
سرعت تارنما برای جایگاه بندی ورقه شما در موتورهای کاوش و همینطور نگه داشتن یوزرها درسایت شما مداقه متعددی داراست. نرخ تبدیل در هر ثانیه مازاد که ارتفاع می‌کشد تا وبسایت شما بارگیری خواهد شد، 12 درصد کاهش مییابد.
برای تست سرعت تارنما رویه های زیادی وجود داراست به عنوان مثال می توانید آن را به طور دستی روی موبایل یا این که یارانه تست فرمائید؛ از ابزارهای بدون‌پول مانند Google Speed Insights برای امتیازدهی به مجال بار گذاری برگه به کار گیری نمائید؛ داده های Google Analytics خویش را در ارتباط با فرصت و نرخ پریدن تجزیه و بررسی نمائید.
برای استارت عیب یابی صفحاتی که سرعت پایینی دارا‌هستند چندین ترفند مهم وجود دارااست :
وسعت پوشه های تصویری و ویدیویی را کاهش دهید.
کد HTML یا این که جاوا اسکریپت مازاد و غیر ضروری را حذف نمائید.
در شکل قابلیت پوشه های جاوا اسکریپت یا این که CSS را خرد فرمائید.
بعداز جاری ساختن این تغییرات مجدد سرعت برگه را آزمایش فرمایید.
2. امنیت تارنما (HTTPS):
تمامی صفحه های وبسایت شما بایستی به HTTPS تبدیل شوند تا دامنه شما اتکا داشته باشد. برای تبدیل وبسایت خویش به HTTPS مورد نیاز میباشد اقدامات پایین را اجرا دهید:
برای تبدیل تارنما خویش به HTTPS ، می بایست:
سند SSL بخرید.
مدرک را در اکانت میزبانی اینترنت خویش نصب فرمایید.
پیوندهای داخلی را برای مقصود قرار دادن ورژن های HTTPS نشانی های اینترنتی خویش آپدیت نمایید.
ساخت ریدایرکت 301 از نشانی های دیرین HTTP به نشانی های تازه HTTPS.
3. مطالعه و تعیین کلید کلمه و واژه رقابتی
استراتژی بهینه سازی شما بایستی لغت ها کلیدی مربوط به سازمان شمارا که زمان های رقابتی نیز ساخت و ساز می نماید، غرض قرار دهد. هنگام تصمیم گیری در خصوص واژه های کلیدی رقبای خویش را آیتم تحقیق قرار دهید و عبارات کلیدی ای را پیدا نمائید که رقبای شما با آن‌ها درجه گرفتند، هنگام انتخاب اینکه کدام کلمه ها کلیدی بیشترین زمان درجه به دست آوردن را دارا هستند ، به موردها پایین دقت فرمائید:
وضعیت رقابتی و نمره دامنه: درصورتی که دامنه یا این که امتیاز رقبا (که معمولاً بوسیله ابزارهای seo احتساب میشود) به صورت قابل توجهی فراتر از شما باشد؛ ممکن میباشد قیمت پیگیری نداشته باشد.
وسعت کاوش: چندین استفاده کننده در ماه این واژه و کلمه کلیدی یا این که عبارت را کاوش می نمایند؟ اشکال لغت ها کلیدی با وسعت بالا و معدود را مقصود قرار دهید. (لغات کلیدی با وسعت کمتر جستجوهای کمتری در ماه دارا هستند ، ولی قصد به ارتقاء برگشت سرمایه دارا هستند.)
دشواری واژه کلیدی: بر طبق نمرات دامنه ی صفحاتی که تا قبل از اینً برای واژه و کلمه کلیدی جایگاه بندی گردیده اند دشواری سکو بندی را انتخاب می کنیم. ابزارهای بهینه سازی معمولاً این را به طور درصد آرم می‌دهند. هرچه این عدد بیشتر باشد، سکو بندی ایراد خیس خواهد بود.
4. چگونگی محتوا، یکی مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار بر seo
زمانی گوگل مرتبه بندی موتورهای کاوش را گزینش می نماید، یک راه و روش انسانی را برای تجزیه و ارزیابی منحصربه‌فرد بودن و جریان یک کاغذ در مقایسه با بقیه صفحه های مرتبط با یک زمینه در حیث می‌گیرد.
برای ساخت‌و‌ساز محتوای کیفیت عالی می بایست به موردها ذیل اعتنا داشته باشیم:
مورد محتوا مرتبط با مخاطبان مقصود وبسایت ما باشد.
محتوا در مقایسه با بقیه سایتهایی که برای کلمه ها کلیدی مربوط به این زمینه درجه بندی گردیده اند، داده ها نو و مرتبط ارائه دهد.
پوسته محتوا پاک باشد.
محتوا مشتمل بر چندرسانه ای مانند فیلم،تصویر و پادکست باشد.
از واژه کلیدی به طور یکسان در محتوا استعمال شود.

FASTLY CDN


2. FASTLY CDN
Fastly خدمت CDN را برای بعضا از سازمان‌های گران قدر مانند Spotify و Reddit ارائه می‌نماید و سرعت بسیار بالایی دارااست. با اعتنا به داده های عددی تقریبی درجه‌بندی CDNPerf، fastly دو‌مین کانال توزیع محتوای سریع برای بریتانیا میباشد، و سرعت‌های جهانی آن نیز عمدتاً عالی میباشد، با این حالا، شاید مهم ترین نقطه قوت Fastly این میباشد که‌این خدمت، قابلیت و امکان تهیه سرویس ها آن برای یوزرها میباشد.،برای مثال خدمت fastly از طیف بزرگ ای از کش کلیپ و اشکال محتوا دفاع میکند، ولی برای تهیه همگی چیز به علم خاصی نیاز میباشد و اشخاص مبتدی در دنیای CDN با‌یقین با کلیه مورد های ارائه گردیده حیران خواهند شد، ولی برای افرادی که بدین سطح از انعطاف پذیری و تنظیمات نیاز دارا هستند، داشتن FASTLY آموزش سئو مشهد  بسیار گرانبها میباشد.

هزینه FASTLY CDN
برای استعمال از این CDN بایستی ماهیانه حدود 50 دلار آموزش سئو در مشهدر  هزینه فرمایید.
3. KEY CDN
KEY CDN یک کانال تحویل محتوای اقتصادی و مقرون به صرفه میباشد که به کارگیری راحتی داراست و به همین خیال می‌تواند برای اشخاص مبتدی و تازه کار گزینش قابل قبولی باشد. کافیست برای فعال سازی این CDN، با نشانی نشانی اینترنتی خویش نام نویسی نمائید و فورا 25 گیگابایت برای بازی اخذ خواهید کرد، فارغ از نیاز به جزئیات پرداخت! راهنماهایی وجود داراست که به شما امداد می نماید تا این خدمت را با وردپرس و بقیه CMS ها مخلوط نمایید. خلال این، KeyCDN کاملا از IPv6 پناه می نماید.

یوزرها مجرب خیس از مورد هایی مانند Origin Shield به کارگیری فراوانی میکنند. این امکان به شما قابلیت میدهد یک سرور KeyCDN را تحت عنوان منبع آپدیت رسانی ها به مکان مبدا انتخاب فرمایید و توشه سرور شما‌را کاهش می‌دهد. شما میتوانید هدرها را بازنویسی فرمائید، کوکی ها را در کش ذخیره و یا این که حذف فرمایید، یا این که یک robots.txt سفارشی فعال سازی فرمائید. بعد از اجرای خدمت، میتوان با یاری ابزارهای گزارش‌دهی، همت CDN در حین حقیقی را رسیدگی کرد.

هزینه KEY CDN
KEYCDN بسیار مقرون به صرفه هست. هزینه‌های پهنای باند آن از 0.04 دلار به ازای هر گیگابایت آغاز می گردد که کمتر از نصف ارزش شرکتهای شبیه میباشد. دست کم به کارگیری 4 دلار در ماه و دست کم پرداخت 49 دلار میباشد. این مجموعه حتی همت نمی‌نماید از مفاد مازاد پول عیب گیری نماید، از جمله، SSL مشترک و مدرک SSL به طور بدون پول ارائه میکند. ولی که‌این ارزش‌های زیر سعی بسیار توسعه یافته را برای شما به وجود نمی آورد البته نسبت به مبلغی که پرداخت می‌کنید، سرویس ها متعددی را اخذ خواهید کرد.
4. Akamai CDN
یک خدمت CDN عالی برای موسسه ها. یک کدام از دیرین ترین و دوستداشتنی ترین ارائه دهندگان CDN، Akamai میباشد که خدمت دهی بهتر داراست و طبق گفته این موسسه تا 30٪ از آحاد ترافیک وب را ارائه میدهند. تحت عنوان یک کدام از سابق ترین ارائه دهندگان، پوشش سرور آن ها با حدود 275000 سرور در بیش تر از 135 مرز و بوم، چشمگیر میباشد. Akamai همینطور پناه بهتر 24/7 به مشتری ارائه میدهد که می بایست از کسی این بازه وقت گیر در بیزنس انتظار داشت. اگرچه فعال سازی این CDN ممکن میباشد برای جدید امور یه خرده اختلال ساز باشد، ولی این به آن شکل وجود ندارد که نو امور نمی توانند این شغل را ایفا دهند یا این که ایراد متعددی خواهند داشت، بلکه در کل، آحاد خدمت Akamai بیشتر به سمت یوزرها ماهر متمایل میباشد.
Akamai خصوصیت های مثبت و سعی بسیار چشمگیری داراست و آن را به یکی شایسته ترین سیستم های تحویل محتوا تبدیل میکند. طبق گفته تارنما بنچمارک CDNPerf ، Akamai را در میان هشت خدمت سریع در سراسر عالم قرار می‌دهد.

هزینه Akamai CDN
نرخ‌گذاری این کانال تحویل محتوا مقداری اختلال میباشد، چون هیچ داده ها قطعی در سایت آن ها یافت نمیشود، به این ترتیب بایستی برای اخذ بها ظریف مستقیماً با آنان تماس حاصل نمایید. خوشبختانه، تماس با آن‌ها سهل وآسان میباشد و میتوانید این شغل را از روش لایو چت، نشانی اینترنتی یا این که تلفن جاری ساختن دهید.
5. Amazon cloudfront
Amazon cloudfront خدمت اینترنت آمازون میباشد، براین اساس مطمئناً بخشی از یک عملیات هنگفت می باشد. در واقع CloudFront تیم ای از خصوصیت های ماهر را همانگونه که انتظار دارید ارائه می‌دهد، و می‌توانید مواقعی مانند فعال کردن فشرده سازی خود کار GZip را برای سرعت های عالی سفارشی نمایید.
مزیت دیگر amazon cloudfront تجزیه و نظارت عمیق میباشد که جزئیات نوع دستگاه، سیستم دلیل و غیره بازدیدکنندگان را به شما نشانه می‌دهد. همینطور قابلیت و امکان تهیه هشدارها وجود دارااست، به‌این مضمون‌ که زمانی به کارگیری از جابجایی داده از سطح خاصی فراتر رفت، به شما هشدار می دهد. نقطه ضعف کلیه مورد‌های پیشنهادی این میباشد که جدید‌کاران نسبتاً به دنیای CDN ممکن میباشد با پنل در دست گرفتن CloudFront ناآشنا باشند.

هزینه amazon cloudfront
احتساب بها amazon cloudfront نسبتا نقص‌ میباشد و در‌صورتی‌که مخاطب با سابقه‌ای در قضیه CDN نیستید، نگهبانی فنی بدون‌پول وجود ندارد. در حالتی که به امداد نیاز دارید، بایستی برای آن همت نمایید. بها ها بسته به حیطه گوناگون میباشد، البته خبر بهتر این میباشد که یک ورژن مجانی وجود داراست که به شما 50 گیگابایت داده در ماه در یک سال می دهد.
6. STACK PATH
کمپانی Stack Path عمدتا در کشورهای غربی متمرکز میباشد. این مجموعه خدمت CDN، 14 پاپ تارنما در ایالات متحده شمالی، 9 نقطه در اروپا، 6 نقطه در آمریکای جنوبی، 4 نقطه در آسیا و 2 آیتم در استرالیا دارااست. این ارائه دهنده CDN عمدتاً بر غرب متمرکز میباشد، با 14 نقطه حضور (PoP) در آمریکای شمالی و 9 نقطه در اروپا. فقط شش پاپ وب سایت در آمریکای جنوبی، چهار در آسیا و دو گزینه در استرالیا وجود دارااست. Stack path به داشتن پیاده سازی کاربری بی آلایش پر اسم و رسم میباشد. چون صرفا یک کنسول برای رئیس پیکربندی وجود داراست و چنانچه گیر کردید، مدد فنی از روش چت زنده یا این که تلفن در دسترس میباشد.

یکی‌از دیگر از مزایای stack path CDN امنیت بالای آن میباشد. این کانال توزیع محتوا به یوزرها SSL مشترک بدون پول می‌دهد، حرفه‌آوری ضد DDoS، فایروال Web Application و EdgeRules دارااست، که ابزاری توانمند میباشد و به شما قابلیت می دهد خلق و خوی StackPath را در فرایند متفاوت درخواست CDN سفارشی نمائید.
همت این کانال توزیع محتوا در آمریکا، بریتانیا و در مجموع اروپا بهتر به حیث می‌رسد، ولی در فواصل دورتر مانند آسیا ممکن میباشد بعضی از اطلاعات از در بین بروند که با دقت به تمرکز StackPath بر کشورهای غربی خیره کننده وجود ندارد.

هزینه Stack Path CDN
به صورت کلی، این یک توصیه وسوسه انگیز با یک طرح شالوده میباشد که 10 دلار برای حداکثر 1 ترابایت پهنای باند در ماه اخذ می نماید. برای داده ها بیشتر می بایست با نصیب فروش این موسسه تماس حاصل نمایید.
7. Microsoft Azure CDN
Microsoft Azure یک قسمت گران قدر و سابق از ابزارهای ابری یک پارچه برای تشکیل داد و مدیر اپلیکیشن ها و سرویس ها میباشد که طیف وسیع ای از خدمات به عنوان مثال CDN را پوشش می دهد. کانال توزیع محتوای Microsoft azure از سرورهای خویش مایکروسافت به کارگیری نمی نماید، بلکه از سه اپ استعمال می نماید که از کانال های CDN دیگر به کارگیری می نمایند: Standard Akamai، Standard Verizon و Premium Verizon.
داشبورد این CDN مملو از خصوصیت های مثبت و قابلیت و امکان های فراوان میباشد و اما که به کارگیری از این قابلیت و امکان ها برای اشخاص مبتدی و تازه کار سهل و آسان وجود ندارد و فعال سازی آن مقداری طاقت فرسا میباشد، ولی کوشش آن بسیار بهتر میباشد و وب سایت CDNPerf معمولا جایگاه بالایی را به آن می دهد.

هزینه Microsoft azure CDN
از لحاظ ارزش، خدمت دهی این CDN ممکن میباشد تا حدودی سرگردان‌کننده باشد. Microsoft azure CDN ارزان‌ ترین سفارش جانور وجود ندارد، با این حالا، عده ای که خواستار مخلوط با بقیه فناوری‌ها و سرویس ها مایکروسافت می باشند، مایل به پرداخت این هزینه میباشند.

بهترین پلاگین های بهینه سازی


شایسته ترین پلاگین های بهینه سازی
پلاگین های بهینه سازی، پلاگین های مرورگر میباشند که می‌توانند به صاحبان وبسایت و بازاریابان یاری نمایند تا سئوی تارنما خویش را باصرفه نمایند. در اینجا چندین پلاگین دوست داستنی seo اورده شده آموزش سئو مشهد  میباشد:
Yoast سئو: Yoast سئو یک پلاگین دوست داستنی بهینه سازی برای سایت های وردپرسی میباشد. طیف وسیعی از خصوصیات را برای امداد به سئو محتوای وبسایت ارائه میدهد، برای مثال تجزیه و محاسبه لغت ها کلیدی، seo محتوا و یکدست سازی رسانه های  آموزش سئو در مشهد  اجتماعی.
MozBar: MozBar یک پلاگین دوست داستنی بهینه سازی میباشد که معیارها و نگرش های تارنما، به عنوان مثال اعتبار دامنه، اعتبار کاغذ، بک لینک و پیوند ها و تجزیه و چک لغات کلیدی را ارائه میدهد.
Ahrefs بهینه سازی Toolbar: Ahrefs بهینه سازی Toolbar یک پلاگین مرورگر میباشد که طریقه هایی را در امر همت سئوی وبسایت، مثلا بک پیوند ها، ترافیک جستجوی ارگانیک و تجزیه و ارزیابی کلمه ها کلیدی ارائه میدهد.
SEMrush: SEMrush یک پلت هیبت جامع بهینه سازی میباشد که یک پلاگین مرورگر برای امداد به سئو محتوای سایت ارائه می‌دهد. پلاگین تجزیه و چک لغت ها کلیدی، تجزیه و محاسبه بک پیوند و سفارش های سئوی باطن برگه را ارائه میدهد.
SimilarWeb: SimilarWeb پلاگین مرورگری میباشد که نگرش هایی را راجع به منابع ترافیک سایت، جمعیت شناسی مخاطبان و تجزیه و ارزیابی رقبا ارائه میدهد.
Google Analytics Debugger: پلاگین Google Analytics Debugger به عیب یابی خطاها ردیابی با Google Analytics امداد می نماید. داده ها دقیقی درباره‌ی ردیابی Google Analytics ارائه می‌دهد و به شناسایی مسائلی که ممکن میباشد بر اعتنا ردیابی تأثیر بگذارد امداد می نماید.
Google PageSpeed Insights: پلاگین Google PageSpeed Insights اطلاعاتی را درخصوص کوشش سرعت کاغذ تارنما ارائه می‌دهد. سرعت تارنما را تجزیه و محاسبه می نماید و پیشنهاد هایی برای افزایش عملکرد سرعت شیت ارائه میدهد.
Link Redirect Trace: پلاگین Link Redirect Trace به شناسایی و عیب یابی اشتباهات مرتبط با تغییر‌و تحول مسیرهای سایت امداد می نماید. داده ها دقیقی در زمینه‌ی زنجیره تغییر و تحول مسیر ارائه می‌دهد و به شناسایی مسائلی که ممکن میباشد بر همت سایت تأثیر بگذارد امداد می نماید.
Check My Links: پلاگین Check My Links به شناسایی لینک و پیوند های شکسته در یک وبسایت یاری می نماید. صفحه های اینترنت را برای لینک و پیوند های شکسته کپی می نماید و آن ها را برای شناسایی و تصحیح سهل پر رنگ می نماید.
خطای 410
خطای 410 شبیه کد حالت 404 می‌باشد که برای خودداری از افت سکو، می بایست لندینگ پیج 410 به طور کامل سفارشی خواهد شد. تفاوت این دو کد حالت درین میباشد که کد 410 به کراولرها می گوید که برگه برای مدام از میان رفته میباشد براین اساس محتوای منقضی گردیده با سرعت بیشتری از فهرست حذف میشود.
ریدایرکت 301
ریدایرکت 301 شایسته ترین طرز برای عدم اکران صفحه ها منقضی گردیده‌است چون خیر صرفا به seo وب سایت زخم نمی زند بلکه برای منجر بهبود تجارب کاربری نیز میگردد. ریدایرکت 301 بها و اعتبار لینک و پیوند های یک شیت را مراقبت می نماید، از جمله در‌حالتی که یک کاغذ تعداد بک پیوند های متعددی داشته باشد، میتوان با ریدایرکت، قیمت لینک و پیوند های آن کاغذ را نگهداری نمود. البته قضیه مهم این میباشد که شیت منقضی گردیده خویش را به کدام کاغذ ریدایرکت کنیم؟

شما بایستی کاغذ expired گردیده خویش را به برگه ای منتقل فرمایید که مربوط به آن باشد به عنوان مثال شیت کالا را می بایست به مرتبط ترین زیرمجموعه های آن ریدایرکت کرد. خلال مشاجره relevancy می بایست اعتنا نمایید که شیت مقصد نباید در آجل منقضی گردد، چون در‌این‌حالت‌ احتمالا ناچار میباشید که مجدد این کاغذ را به شیت دیگری ریدایرکت نمائید و این فعالیت در بهینه سازی ابدا فاکتور خیر و خوبی وجود ندارد. نحوه های ریدایرکت 301 صفحه های منقضی گردیده عبارتند از :

یکی‌از طرز های مدیر صفحه های منقضی گردیده با ریدایرکت 301 این میباشد که از روش کوکی ها پیامی را به طور پویا ایفا نمائید تا هر وقت که استفاده کننده روی شیت منقضی گردیده کلیک کرد، پیامی اخذ نمایند که به آن ها استحضار دهد مال اساسی که پیرو آن می‌باشند، در دسترس وجود ندارد. این گزینه سبب ساز بهبود تجارب کاربری میگردد چون به آنان اگاهی می‌دهد که چرا آن‌ها به ورقه دیگر منتقل میشوند.
اجرای یک‌سری ریدایرکت در بعضی از تارنما ها ممکن میباشد کارایی و سرعت تارنما را کم کند، که‌این مورد به نوع سیستم رئیس محتوا و هاست آن وبسایت بستگی داراست . با دقت به‌این که سرعت یکی فاکتورهای درجه بندی بهینه سازی وبسایت می باشد، درصورتی که وبسایت شما همچین مشخصاتی را داراست، فقط صفحه ها منقضی گردیده ای را ریدایرکت نمائید که بک لینک و پیوند های متعددی را دارا‌هستند یا این که ترافیک بسیار متعددی را به دست آورده اند. باقی صفحه ها اکسپایر گردیده را به یک برگه 404 سفارشی ریدایرکت نمایید.
جدید ایندکس کردن صفحه ها منقضی گردیده
برای وبسایت های بزرگی مانند دیجی محصول و دیوار که روزمره هزاران کاغذ تازه ساخته می گردد، طبیعی میباشد که می بایست برخی از صفحه ها ایندکس شوند، البته چه صفحاتی؟ صفحه های جزئیات مال (PDP) صفحاتی می باشند که خیلی زود منقضی میگردند و همین طور ترافیک بسیار مقداری را به وبسایت عرضه می کنند، به علاوه در‌صورتی‌که آحاد صفحه های جزئیات متاع بوسیله گوگل ایندکس شوند، نرخ میزان دارایی خزش (crawl budget) تارنما شما به هدر میرود. در‌این‌صورت‌ متخصصان بهینه سازی توصیه می کنند که در صفحه های جزئیات متاع که خیلی زود منقضی می‌شوند، تگ تازه ایندکس در اختیار بگذاریم.
هیچ تغییری روی کاغذ منقضی گردیده تولید نکنید
بعضی اوقات کاغذ جنس یا این که سرویس ها هنوز هم ترافیک بسیار قابل توجهی به خویش تخصیص داده یااینکه محتوای بی نیاز و مفیدی دارا‌هستند و دربردارنده اطلاعاتی می باشند که هنوز هم برای یوزرها بسیار اثر گذار می‌باشند. در اینگونه قوانینی توصیه می کنیم که ورقه منقضی گردیده را به هم اکنون خویش بگذارید و یک پیام بسازید که به یوزرها اگاهی دهد ساخت و فروش این متاع به اتمام رسیده میباشد. این پیام مانند یک Call-to-action بهتر و قادر فعالیت میکند.
این پیام را به چه شکل بسازیم؟

یک کد جاوا اسکریپت را در وبسایت طراحی نمائید که دربرگیرنده تولیدات شبیه که هنوز فروش آن ها متوقف نشده باشد. برای اینکه صفحه های نو ترافیک بیشتری را بگیرد، لینک و پیوند سازی داخلی را با واژه کلیدی مهم بدهید، به عنوان مثال با عبارت \"خرید ملک در طهران\" به منزل های شبیه لینک و پیوند بدهید. صفحه های منقضی گردیده از جهاتی هم بسیار موثر می‌باشند چون یوزرها مشتاق می باشند که بدانند چه محصولاتی فروخته گردیده و موقعیت بازار چه گونه میباشد؟ ولی داده ها تکمیلی را در بالای ورقه قرار دهید برای مثال \"برای مشاهده محصول ها شبیه با ما تماس حاصل نمایید\".

بررسی seo تکنیکال (Technical سئو analysis)


بررسی seo تکنیکال (Technical سئو analysis)

در صورتی خطاها فنی وبسایت شما بیش تر از حد باشد، گوگل تخت گاز محتوای شما‌را از حق تقدم ایندکس و مرتبه بندی بیرون میکند. خطاهای فنی صحیح مانند یک لامپ قرمز‌رنگ میباشند و به گوگل می فهماند که وبسایت شما ثبات ندارد و ممکن میباشد تجربیات کاربری خیر و خوبی برای بازدیدکنندگان مهیا نکند. اشتباهات تحت مهم‌ترین موردها برای رسیدگی و برطرف کردن در محاسبه بهینه سازی  آموزش سئو مشهد   تکنیکال می باشند.

پیوند های شکسته

سرعت وبسایت تحت

HTTPS نبودن تارنما

ریدایرکت های تو در تو

وجود تعداد متعددی از صفحه های 404

ریسپانسیو نبودن صفحه های

وجود تصاویر با وسعت بالا

اعتقاد و باور از اینکه وبسایت شما از حیث فنی سلامت و نسبتا سوای نادرست میباشد، شالوده هر آموزش سئو در مشهد  استراتژی seo پیروز هست.

شایسته ترین ابزارهای محاسبه seo

حتما نمی اقتدار آحاد مفاد بررسی seo داخلی، seo تکنیکال ، سئو آف پیج و ساخت‌و‌ساز محتوا را به طور دستی جاری ساختن اعطا کرد و بایستی از ابزارهای seo امداد گرفت. ما لیستی از شایسته ترین ابزارهای offpage seo سال 2022 را برای شما مهیا کرده ایم. برخی از این ابزارها در مورد ها خاصی کاربرد دارا هستند البته برخی دیگر به طور همزمان یکسری امکان دارا‌هستند.

Ahrefs

ابزار ahrefs یکی قدرتمندترین ابزارهای محاسبه seo می باشد. Ahrefs آنقدر امکان های مختلف داراست که به معنای حقیقی می توانید در آن گم گردید. این ابزار محاسبه seo به شما در شناسایی کلمه ها کلیدی که پتانسیل بالایی دارا هستند، شناسایی سوراخ های محتوایی که می بایست مالامال گردد، یافتن خطاها فنی وب سایت مانند تغییر و تحول مسیرهای 4XX، پیوند های شکسته و عکس ها، نشانه دادن Referring domain ها و غیره یاری فراوانی می نماید. کاربردی ترین قسمت های ابزار ahrefs عبارتند از :

Keyword Explorer: درین قسمت عبارات کلیدی نو مبنی بر پیشنهادات، رنج کلمه و واژه و دامنه هایی که در آن عبارات سکو دارا هستند پیدا میکند.

Content Explorer: دوست داستنی ترین محتواها درباره یک قضیه خاص پیدا میکند.

Site Audit: این نصیب تک تک وبسایت را کرال کرده تا عیوب، اخطارها و هشدارها را شناسایی نماید. با رفع اشکالاتی که در قسمت Site Audit شناسایی میگردند می‌توانید تندرست و سرعت سایت خویش را ارتقاء دهید.

Content Gap Analysis: درین بخش می‌توانید تارنما خویش را با هریک از رقبای خویش مقایسه فرمائید تا ملاحظه کنید آن‌ها برای چه لغات کلیدی و عباراتی درجه بندی می نمایند و آنگاه آن موضوعات و لغت ها کلیدی را غرض قرار دهید.

MOZ PRO

MOZ یک کدام از دگر از ابزارهای تحلیل بهینه سازی میباشد که از آن میتوان برای اندازه گیری، در دست گرفتن و بهبود عملکرد لغت ها کلیدی در یک وبسایت به کارگیری می‌شود. با اینکه ابزار MOZ PRO مبلغی میباشد ولی کسانی که قصد بهبود جایگاه تارنما خویش را دارا هستند می توانند از ورژن بدون‌پول آن به کار گیری نمایند؛ همینطور MOZ PRO یک عصر بدون پول 30 روزه دارااست که با نام نویسی می توانید به بازه یک ماه از تجهیزات آن فایده ببرید. کاربردی ترین قسمت های ابزار MOZ PRO مفاد پایین می‌باشند:

Keyword Explorer: با این بخش می‌توانید لغات کلیدی که رنج و ترافیک بالایی دارا هستند را کشف فرمائید.

Site Crawl: در‌این قسمت می توانید مسائلی را پیدا فرمائید که بر شیوه خزیدن وبسایت اثر میگذارند و بعد از آن آنها‌را برطرف فرمایید.

ON-page سئو: در‌این بخش از بررسی بهینه سازی می توانید برای ساخت و ساز یک محتوای تازه از تارنما هایی که در آن کلمه و واژه کلیدی مرتبه دارا هستند، ایده بگیرید.

LINK Explorer: با یاری نصیب link explorer می‌توانید بفهمید دامین آتوریتی تارنما خویش را با تارنما رقبا مقایسه نمائید.

SEMRUSH

SEMRUSH یکی از دیگر از ابزارهای نظارت seo میباشد. در مقایسه با زمان‌های هنگامی قبل، داشبورد شما فورا تغییرات مثبت یا این که منفی را در کلمه ها کلیدی، ترافیک ارگانیک و همینطور لغت ها کلیدی علامت می‌دهد. قسمت هایی که در پی معرفی می کنیم، کاربردی ترین بخش های این ابزار بهینه سازی می باشند:

تجزیه و چک دامنه: این نصیب تارنما خویش را با دامنه های شبیه مقایسه میکند تا روئت کرد موردنیاز را درباره تلاش و سکو بندی لغت ها کلیدی ارگانیک یا این که مبلغی خویش در مقایسه با رقبای مهم به دست آورید.

Keyword Magic Tools: این قسمت با به کار گیری از ایده های تازه، حداکثر 50 کلیدواژه مقصود را برای ساخت و ساز محتوا ارائه میکند.

Site Audit: این بخش ایرادات فنی تارنما شمارا پژوهش کرده و مسائل اساسی بهینه سازی را شناسایی میکند.

On-page سئو check: قسمت بهینه سازی داخلی ابزار SEMRUSH آحاد مولفه های گوگل که ممکن میباشد بر روی کارایی تارنما اثر منفی بگذارند را بررسی میکند و در سود یک استراتژی مطلوب برای لینک و پیوند سازی، محتوا و دیگر مناطق ارائه می دهد.

Screaming frog

به جرئت میتوان اعلام‌کرد screaming frog یکی شایسته ترین ابزارهای نظارت بهینه سازی در سال 2022 میباشد. این ابزار به طور بدون‌پول و مبلغی در دسترس میباشد و مجموع داده ها اصلی درباره موردها فنی وب سایت در مشت شما قرار می‌دهد. مهمترین امکان های ابزار ارزیابی seo screaming frog عبارتند از:

یافتن لینک و پیوند های شکسته و صفحاتی که خطای 404 و بقیه خطاهای سرور را می‌دهند

پژوهش تایتل ها و متادیسکریشپن ها و اکران صفحاتی که تایتل و توضیحات متا را ندارند یااینکه تکراری می باشند.

با ترکیب گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس می‌توانید وب سایت خویش را با جزئیات عمیق خیس بخزید.

بررسی کردن تگ های کنونیکال

تصاویری که وسعت بالایی دارا‌هستند را مشخص و معلوم میکند.

وبسایت مپ XML میسازد

Google Search Console

تحت عنوان واپسین ابزار نظارت بهینه سازی گوگل سرچ کنسول را معرفی می‌کنیم. همگی کارهایی که متخصصان بهینه سازی درون و فارغ وب سایت ایفا می دهند برای رضایت گوگل و یوزرها میباشد و برای نظارت بهینه سازی وبسایت، چه ابزاری عالی از خویش گوگل؟! این ابزار بدون پول به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد که سایت خویش را همان طور که گوگل می بیند ببینید. از کلیک‌ها و ایمپرشن ها گرفته تا سوال‌ها، صفحه های، دستگاه‌ها، ظواهر کاوش و مورد ها دیگر. مهمترین کاربردهای ابزار گوگل سرچ کنسول عبارتند از :


Coverage: می‌توانید خطاها و مسائل تارنما و در مجموع کوشش آن را درین بخش مشاهده نمائید.

Links: نصیب لینک و پیوند های گوگل سرچ کنسول این قابلیت را برای شما مهیا میسازد تا پیوند های داخلی و فرنگی مشاهده نمائید، همینطور می‌توانید خویش آن شیت را هم ملاحظه کنید.

URL inspection: در‌این بخش نیز می‌توانید کارایی هر URL در وبسایت خویش را نظارت کرده، نشانی های دلخواه خویش را ایندکس کرده و همینطور تحلیل فرمایید که آیا این کاغذ با گوشی، تبلت و لپ تاپ سازگار میباشد یا این که نه.


ایندکس


ایندکس
بعد از کرال کردن دفعه به ایندکس کردن می‌رسد. درین مرحله موتورهای کاوش بایستی تصمیمات ما یحتاج را درباره‌ی کیفیت طبقه بندی داده ها دریافت کنند. در واقعیت می قدرت خاطرنشان کرد ایندکس کردن به فرآیندی اطلاق میگردد که در حین آن صفحه های کرال گردیده در مقر داده موتورهای کاوش ذخیره میگردند. قابل ذکر میباشد که هریک از موتورهای کاوش از یک مقر داده منحصر به فرد برخوردار بوده و این داده ها را آموزش سئو مشهد  در به عبارتی مقر داده ذخیره می کنند.
مرتبه بندی کردن
زمانی که مخاطب به جستجوی یک عبارت می‌پردازد، موتورهای کاوش فورا سراغ مقر داده خویش میروند تا داده ها مرتبط از پیش ایندکس گردیده را تعیین و ارائه نمایند. سوالی که مجددا پیش میاید، این آموزش سئو در مشهد  میباشد:
اطلاعات دردسترس در دیتابیس موتورهای کاوش به چه ترتیبی ارائه می‌شوند؟!
در‌حالتی که می پندارید ترتیب این صفحه ها تصادفی میباشد، بایستی خدمتتان پهنا کنیم که نادرست می‌کنید. این صفحه ها مبنی بر یک سیستم مرتبه دهی فهرست گردیده و در مشت یوزرها قرار می‌گیرند. اگرچه فاکتورهای درجه بندی بسیار غامض بوده و به صورت مداوم در حالا تغییر و تحول میباشند، ولی چگونگی، مرتبط بودن با کوئری ارائه گردیده از جانب مخاطب، اعتبار و محبوبیت صفحه های و... از مهمترین کارداران موثر بر این فهرست بندی می‌باشند.
فرایند بهینه سازی به یک‌سری قسمت تقسیم می گردد؟
سئوی داخلی تارنما
سئوی داخلی همانگونه که از نامش پیدا میباشد، به seo صفحه های داخلی وبسایت برای موتورهای کاوش می‌پردازد. وسیع ترین هدفی که سئوی داخلی برای تحقق آن عملکرد می نماید، وصال به جایگاه های بلندتر جایگاه بندی موتور جستجوی گوگل و ارتقا ترافیک تارنما میباشد. در‌صورتی‌که سئوی داخلی یا این که به اصطلاح On-Page سئو به صحت صورت پذیرد، موتورهای جستجویی همانند گوگل خیلی بی آلایش و سریع وبسایت شما‌را پیدا کرده، قضیه فعالیتتان را ادراک نموده و در شکل برخورداری از استانداردهای ما یحتاج تارنما شمارا تحت عنوان یک وب سایت موثر شناسایی و به یوزرها معرفی می نمایند.

بررسی لیست سئوی داخلی وب سایت
سئو نشانی تمامی صفحه ها وب سایت
پژوهش کلمه ها کلیدی
سئو تایتل
سئو تگ ها
سئو انکر تکست
سئو توضیحات متا
رعایت چگالی لغات کلیدی
پیوند سازی داخلی
به کار گیری از کدهای علامت گذاری اسکیما
seo تصاویر
ریسپانسیو بودن تارنما
سئوی آف پیج تارنما
offpage seo که به عنوان Off-Page بهینه سازی نیز شناخته میگردد، کامل کننده سئوی داخلی میباشد. خواسته از offpage seo وب سایت گروه اقدامات و تکنیک هایی میباشد که در سوا تارنما اعمال داده و بنابراین سبب ساز بهبود سکو وبسایت در مرتبه بندی موتور جستجوی گوگل می‌شوید. وب سایت های دیگر و شبکه‌های‌اجتماعی مثال هایی از این جای ها می باشند.
آنالیز لیست offpage seo وب سایت
ایجاد کرد بک پیوند
عمل در شبکه های عمومی
اینفلوئنسر مارکتینگ
...
سئوی تکنیکال
سئوی تکنیکال را که یکی زیرمجموعه های seo به حساب می آید، با اسم سئوی فنی نیز می‌شناسند. این seo خلاف نوع داخلی و فرنگی کاملا به مباحث فنی وبسایت مرتبط بوده و بایستی در حین کدنویسی وب سایت آیتم اعتنا قرار بگیرد. وسیع ترین مقصود سئوی تکنیکال ساخت بستری مطلوب به خواسته تعامل عالی وب سایت با موتورهای کاوش و ربات ها میباشد. فراموش نکنید که دیده پوشی از این نوع seo به معنای تایید باخت وب سایت میباشد!
الگوریتم گوگل بر چه اصلی صفحه های را مرتبه بندی می نماید؟
الگوریتم گوگل معیارهای مختلف و متنوعی را برای مرتبه بندی صفحه ها تارنما مد لحاظ قرار می‌دهد. 10 ترازو اساسی درجه بندی برای الگوریتم های گوگل عبارتند از:
بک پیوند
محتوا
تازگی محتوا
لغات کلیدی
چگالی لغت ها کلیدی
HTTPS
e-a-t
محتوای غیر اسکن
نرخ کلیک