اصطلاحات سئویی پنالتی گوگل
پنالتی گوگل (google penalty)
یک کدام از اصطلاحات بهینه سازی که به دفعات زیاد خواهید شنید، پنالتی گوگل میباشد. جریمه گوگل برای وب سایت هایی که مغایر مقررات و شیوه نامه های آن فعالیت میکنند گوگل پنالتی اسم دارااست که قادر است به طور دستی یا این که غیر دستی ایفا گردد و حتی خویش ادمین آموزش سئو مشهد وب سایت نیز متوجه جریمه نباشد.
کامنت اسپم
درج نظری ضعیف، سوا مورد و تبلیغاتی با غرض بک پیوند بدونپول دریافت کردن. این لینک و پیوند ها اکثر زمان ها آموزش سئو در مشهد تایم ها از نگاه گوگل بی بها می باشند.
Disavow
Disavow نیز یکی از دیگر از اصطلاحات رایج seo میباشد. در صورتیکه سایتی، تعداد متعددی پیوند بی چگونگی و بی قیمت داشته باشد، ممکن میباشد که وب سایت بوسیله گوگل جریمه گردد.
وبسایت اسپم (web spam)
اینترنت اسپم به عبارتی بهینه سازی کلاه سیاه است و به هر روشی که با غرض فریب موتور کاوش یا این که یوزرها صورت پذیرد و به طور طبیعی مجازات های گوگل را به هم پا خواهد داشت.
مزرعه پیوند (link farm)
مزرعه پیوند یک کدام از اصطلاحات seo و از تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه میباشد که در آن گروهی از تارنما ها به همدیگر لینک و پیوند می دهند تا با این نحوه موتور کاوش را فریب دهند و جایگاه های بهتری در ورقه حاصل بگیرند.
اقدامات دستی برای جریمه گوگل (manual action)
هنگامی یک نیروی انسانی از کمپانی گوگل، در طی رسیدگی یک وبسایت، متوجه تخطی آن از قانون ها گوگل بشود، آن وبسایت جریمه میشود. با مراجعه به قسمت manual action ابزار گوگل سرچ کنسول، می قدرت انگیزه این جریمه را فهمید. جریمه دستی گوگل قادر است منجر کاهش یا این که حذف یک شیت از شیت نتیجه ها گردد.
کانال سری وب لاگ (PBN)
PBN یکیاز مهمترین اصطلاحات seo میباشد. وقتی که تعدادی تارنما با یکدیگر متصل شوند و چندین بلاگ بسازند و دراین بلاگ ها به یکدیگر پیوند بدهند، اصطلاحا یک کانال محرمانه بلاگ ایجاد شده است. PBN یک کدام از زیرشاخه های مزرعه پیوند و seo کلاه سیاه میباشد.
مهمترین فاکتورهای seo برای مرتبه بندی
1. فرصت بار گذاری شیت
سرعت تارنما برای جایگاه بندی ورقه شما در موتورهای کاوش و همینطور نگه داشتن یوزرها درسایت شما مداقه متعددی داراست. نرخ تبدیل در هر ثانیه مازاد که ارتفاع میکشد تا وبسایت شما بارگیری خواهد شد، 12 درصد کاهش مییابد.
برای تست سرعت تارنما رویه های زیادی وجود داراست به عنوان مثال می توانید آن را به طور دستی روی موبایل یا این که یارانه تست فرمائید؛ از ابزارهای بدونپول مانند Google Speed Insights برای امتیازدهی به مجال بار گذاری برگه به کار گیری نمائید؛ داده های Google Analytics خویش را در ارتباط با فرصت و نرخ پریدن تجزیه و بررسی نمائید.
برای استارت عیب یابی صفحاتی که سرعت پایینی داراهستند چندین ترفند مهم وجود دارااست :
وسعت پوشه های تصویری و ویدیویی را کاهش دهید.
کد HTML یا این که جاوا اسکریپت مازاد و غیر ضروری را حذف نمائید.
در شکل قابلیت پوشه های جاوا اسکریپت یا این که CSS را خرد فرمائید.
بعداز جاری ساختن این تغییرات مجدد سرعت برگه را آزمایش فرمایید.
2. امنیت تارنما (HTTPS):
تمامی صفحه های وبسایت شما بایستی به HTTPS تبدیل شوند تا دامنه شما اتکا داشته باشد. برای تبدیل وبسایت خویش به HTTPS مورد نیاز میباشد اقدامات پایین را اجرا دهید:
برای تبدیل تارنما خویش به HTTPS ، می بایست:
سند SSL بخرید.
مدرک را در اکانت میزبانی اینترنت خویش نصب فرمایید.
پیوندهای داخلی را برای مقصود قرار دادن ورژن های HTTPS نشانی های اینترنتی خویش آپدیت نمایید.
ساخت ریدایرکت 301 از نشانی های دیرین HTTP به نشانی های تازه HTTPS.
3. مطالعه و تعیین کلید کلمه و واژه رقابتی
استراتژی بهینه سازی شما بایستی لغت ها کلیدی مربوط به سازمان شمارا که زمان های رقابتی نیز ساخت و ساز می نماید، غرض قرار دهد. هنگام تصمیم گیری در خصوص واژه های کلیدی رقبای خویش را آیتم تحقیق قرار دهید و عبارات کلیدی ای را پیدا نمائید که رقبای شما با آنها درجه گرفتند، هنگام انتخاب اینکه کدام کلمه ها کلیدی بیشترین زمان درجه به دست آوردن را دارا هستند ، به موردها پایین دقت فرمائید:
وضعیت رقابتی و نمره دامنه: درصورتی که دامنه یا این که امتیاز رقبا (که معمولاً بوسیله ابزارهای seo احتساب میشود) به صورت قابل توجهی فراتر از شما باشد؛ ممکن میباشد قیمت پیگیری نداشته باشد.
وسعت کاوش: چندین استفاده کننده در ماه این واژه و کلمه کلیدی یا این که عبارت را کاوش می نمایند؟ اشکال لغت ها کلیدی با وسعت بالا و معدود را مقصود قرار دهید. (لغات کلیدی با وسعت کمتر جستجوهای کمتری در ماه دارا هستند ، ولی قصد به ارتقاء برگشت سرمایه دارا هستند.)
دشواری واژه کلیدی: بر طبق نمرات دامنه ی صفحاتی که تا قبل از اینً برای واژه و کلمه کلیدی جایگاه بندی گردیده اند دشواری سکو بندی را انتخاب می کنیم. ابزارهای بهینه سازی معمولاً این را به طور درصد آرم میدهند. هرچه این عدد بیشتر باشد، سکو بندی ایراد خیس خواهد بود.
4. چگونگی محتوا، یکی مهمترین فاکتورهای اثرگذار بر seo
زمانی گوگل مرتبه بندی موتورهای کاوش را گزینش می نماید، یک راه و روش انسانی را برای تجزیه و ارزیابی منحصربهفرد بودن و جریان یک کاغذ در مقایسه با بقیه صفحه های مرتبط با یک زمینه در حیث میگیرد.
برای ساختوساز محتوای کیفیت عالی می بایست به موردها ذیل اعتنا داشته باشیم:
مورد محتوا مرتبط با مخاطبان مقصود وبسایت ما باشد.
محتوا در مقایسه با بقیه سایتهایی که برای کلمه ها کلیدی مربوط به این زمینه درجه بندی گردیده اند، داده ها نو و مرتبط ارائه دهد.
پوسته محتوا پاک باشد.
محتوا مشتمل بر چندرسانه ای مانند فیلم،تصویر و پادکست باشد.
از واژه کلیدی به طور یکسان در محتوا استعمال شود.