جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

وبسایت‌های جریمه‌ شده به‌ دلیل استفاده از سئو کلاه سیاه


زمانی از مجازات‌شدن و جریمه‌شدن به‌خیال و خاطر بهینه سازی سیاه سخن میزنیم،‌ منظورمان این وجود ندارد که گوگل یا این که دیگر موتورهای کاوش از تارنما گلایه می‌نمایند یا این که آن را به دادگاه می‌کشانند. وبسایت‌های خلاف‌کار ازنوع مجازی آن و در فضای نت جریمه میگردند. جریمه‌‌ی وب سایت ممکن میباشد این باشد که تارنما برای مدتی یا این که مدام در حاصل کاوش به استفاده کننده نماد داده نمی شود. موتورهای کاوش جریمه‌ی ‌شدید‌تری هم دارا هستند: وبسایت را برای مدتی Down می‌نمایند (یعنی وبسایت قابل‌دسترسی وجود ندارد). تارنما خلافکار بایستی وبسایت و محتواهایش را اصلاح و مبتنی  آموزش سئو مشهد  بر‌با استانداردها نماید تا بتواند مجدد عمل نماید.

پیشین‌از مجموع‌کردن این نوشته ی علمی در ارتباط بهینه سازی کلاه سیاه، یک‌سری مثال‌ی حقیقی از وبسایت‌هایی را که به‌‌برهان به کارگیری از تکنیک‌های seo کلاه سیاه جریمه شدند آموزش سئو در مشهد  می آورم.



وبسایت‌های جریمه‌گردیده به‌خیال به کار گیری از بهینه سازی کلاه سیاه


۱. J.C. Penney و ۲۰۰۰ بک‌پیوند سیاه
J.C. Penney اسم دکان‌هایی (خرده‌فروشی) میباشد که بیش‌از ۴۰۰ شعبه‌ی فعال درسراسر ایالات متحده دارااست. برای مدتی پیوند تولید ها متعدد عرضه‌گردیده درین حصول‌وکار خط اولیه نتیجه ها جستجوی گوگل بود. چه سرچ میشد شلوار جین چه اسباب آشپزخانه، درهرحال این دکان اولیه بود. زمانی کارشناسان بهینه سازی بیشتر تحقیق کردند متوجه شدند تعداد بک‌لینک و پیوند‌هایی که به وب سایت این استخراج‌وکار داده گردیده رقم بسیار عجیبی (تا ۲۰۰۰ بک‌لینک و پیوند) میباشد. معین شد این بک‌پیوند‌ها از وبسایت‌هایی بسیار بی‌ربط (مثل وبسایت‌های قمار و شرط‌بندی) آمده میباشد. هنگامی این خبر رسانه‌ای شد،‌ گوگل نیز سرپیچی از آیین نامه‌هایش را پذیرش و وبسایت را جریمه کرد. گوگل پیوند‌های مرتبط با تارنما J.C. Penney را تا ۷۰ منزلت در نتیجه ها کاوش تنزل اعطا کرد. جذاب اینجاست که‌این مارک هیچ زمان مسئولیت بک‌پیوند‌های غیر قانونی را نپذیرفت.



۲. Forbes و پیوند‌های غیرواقعی
حتی مارک معتبری مثل خبر نامه‌ی فوربز هم فعالیت غیر رسمی ایفا داده میباشد. در سال ۲۰۱۱، گوگل فوربز را به‌خیال فروش لینک و پیوند به وبسایت‌های دیگر جریمه کرد. فوربز بک‌پیوند می‌فروخت. درواقع،‌ اعتبار وبسایت فوربز به دیگر تارنما‌ها فروخته میشد. تعداد پیوند‌هایی که از وب سایت فوربز به دیگر وبسایت‌ها داده گردیده بود زیاد و غیرطبیعی به‌لحاظ میرسید. Matt Cutts از گوگل در توییتر خویش این رخداد را پذیرش کرد و اظهار کرد که گوگل فوربز را جریمه نموده است و فوربز بایستی لینک و پیوند‌های فروخته‌گردیده و غیرطبیعی را از تارنما خویش حذف نماید تا بتواند به موقعیت قبلی‌از جریمه بازگردد.
جست و جوی‌بار صوتی: ۸ قدم اساسی تا بعدی ی گوگل
جست و جوی‌بار صوتی گوگل چیست؟
جست و جوی‌بار صوتی Google عملکردی میباشد که به یوزرها اذن می‎دهد به مکان نوشتن، با به کارگیری از گوگل از روش امرها صوتی گفتاری در اینترنت جست و جو نمایند. جست و جوی بار صوتی در موبایل‌های هوشمند یا این که دستیارهای تعاملی خانگی معمولاً به وسیله نرم افزار تشخیص صدا اعمال میشود که یوزرها را دعوت می‌نماید تا سؤالات و امرها خویش را ذکر نمایند. جست و جوی‌بار صوتی Google را می‎قدرت هم در جست و جوهای دسکتاپ و هم در جست و جوهای تلفن همراه به کار گرفت. جمله ها سوالی بیشترین کاربرد درین نوع از جست و جو را دارا هستند و به جهت اساسی بودن سرعت در‌این سیرتکامل جملا‌ت جست و جویبار صوتی کاربرد چندانی داراست، به همین عامل کارشناسان seo می بایست به باصرفه ‎سازی جست و جوی‌بار صوتی وب سایت خویش تحقیق کنند چون که جست و جو با طرز متنی متعدد از جست و جوی‌بار صوتی میباشد. محبوبیت جست و جوی‌بار صوتی روزمره درحال ارتقاء میباشد؛ اما این تکنولوژی ابدا جایگزنی برای جست و جوی بار متنی وجود ندارد و همواره بایستی این دو تکنولوژی در کنار هم توسعه نمایند. این مدل از جست و جو بیشتر به طور گویش محاوره و وقت گیر‎خیس از جست و جوی‌بار متنی میباشد.



به روزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار برای جست و جوی‌بار صوتی گوگل
تعدادی سال پیش، گوگل یک کدام از مطرح ترین تغییرات را در الگوریتم مهم خویش تشکیل داد. این آپ تو دیت‎رسانی با اسم الگوریتم مرغ مگس خوار شناخته می‎شد. یک کدام از مطرح ترین عناصری که با ظهور مرغ مگس خوار تغییر تحول کرد، تاکید بر جست و جویبار معنایی یا این که معنای ضمنی عبارت های جست و جو گردیده بود. مقصود استفاده کننده یکی مهمترین اصول جست و جو میباشد، البته برای ماشین‌ها، استنباط اینکه یوزرها در هنگام اجرا جست و جوهای خاص چه می خواهند بسیار سخت میباشد. این یکی‌از دلایل بسیار اصلی در به وجود وارد شدن مرغ مگس خوار بود.

این الگوریتم نماد می‎دهد، مرتبه بندی وبسایت ها نیز مبتنی بر قربت حاصل جست و جو به هدف ها استفاده کننده ایفا می‎خواهد شد. جست و جوی بار صوتی گوگل نیز متکی بر مفاهیم میباشد؛ براین اساس پیشرفت این شیوه به معنای توان دریافت کردن بهینه سازی معنایی و جست و جوی بار صوتی میباشد. بدین ترتیب ساخت محتوای باکیفیت و بامفهوم که یوزرها را زودتر به پاسخ سوالهای جست و جو گردیده برساند گزینه عنایت قرار گرفت.

اما این به معنای رنگ به زانو در آوردن توان لغات کلیدی وجود ندارد بلکه بدین معناست که اصول بهینه سازی بایستی برای لغات کلیدی نیز در محتواها رعایت گردد. با اعتنا به پیشرفت جست و جوی بار صوتی گوگل، عالی میباشد محتوا و عنا وین را برای کلمه ها کلیدی نیز seo فرمایید. اکثری معتقدند وقت گیر خیس شدن کلمه ها گزینه جست و جو به جهت شل خیس بودن جست و جویبار صوتی در مقایسه با نوشتار میباشد.
دلایل و فواید جست و جویبار صوتی
به کارگیری روز افزون از تکنولوژی هوش تصنعی و مصنوعی و محبوبیت آن، دلیلی برای توسعه روزمره جست و جویبار صوتی میباشد. برهان اساسی محبوبیت جست و جویبار صوتی شل خیس و سریع خیس بودن آن نسبت به جستجوی متنی میباشد؛ درین کاوش حاصل با جزییات بیشتر و مرتبط‎ خیس یافت می‎گردد. برای عده ای که یک سری شغل را هم‌زمان ایفا می‎دهند، جست و جویبار صوتی پر استفاده میباشد. برای مثال هنگام رانندگی و آشپزی یا این که تماشای فیلم می‎توانند جست و جوی‌بار خویش را به راحتی اجرا دهند. یک شخص بی آلایش می تواند حدود ۴۰ واژه در دقیقه تایپ نماید، البته می تواند حدود ۱۵۰ کلمه و واژه در دقیقه سخن نماید، که‌این قابلیت و امکان را به شما میدهد تا با همت کمتر، خصوصیت‌های بیشتری داشته باشید. به خصوص اثر این مسئله بر استخراج‌ وکارهای محلی که فروششان متکی بر فروش آنلاین میباشد، بیشتر چشم می‌گردد. این سیرتکامل دستیابی‌ وکارها برای محافظت ترافیک طبیعی خویش می بایست از این قابلیت و امکان سود‌‎مند شوند، در غیر این شکل از رقابت با رقبا جا می‎مانند.



چه عده ای از این تکنولوژی بیشتر استعمال می‎نمایند؟
آمارها آرم می‎دهد که در سال 2020 به طور تقریب نیمی از جست و جو‎ها به طور صوتی اعمال می‎خواهد شد. جست و جویبار صوتی در سال 2016 نسبت به 2008، 35 موازی ارتقا داشته میباشد. 55 درصد از نوجوان ها و 40 درصد از بزرگسالان از این نوع جست و جو به طور روزمره به کار گیری می‎ کنند. در زمان روز 19 درصد یوزرها از iOS وsiri به کار گیری می‎نمایند. بیشترین به کارگیری این جست و جو به وسیله نوجوان ها می‎باشد؛ ولی میان بزرگسالان نیز کاربرد متعددی دارااست. طبق داده های عددی مجموعاَ جهان بیشتر اشخاص دربین 13 تا 18 ساله از جست و جوی بار صوتی به کار گیری می‎نمایند. همچنین اشخاص نابینا نیز با این تکنولوژی به راحتی به جست و جو می‏پردازند و کاربرد متعددی برای این گروه از اشخاص داراست.



آیا جست و جویبار صوتی بر بهینه سازی وب سایت اثر داراست؟
صراحت دارد که هنوز نمی‎قدرت ذکر کرد جست و جویبار نوشتاری از در میان رفته میباشد؛ ولی جست و جویبار صوتی را دیگر نمی‎قدرت نادیده گرفت. با دقت به اینکه جست و جوهای تایپ گردیده و پرس و جوهای صوتی به صورت قابل توجهی گوناگون می باشند، ظهور فناوری جست و جوی بار صوتی از متخصصان بهینه سازی می‎خواهد تا استراتژی های خویش را مجدداً تنظیمات و تعریف و تمجید نمایند و آن‌ها را برای جست و جوهای صوتی پاسخگوتر و با صرفه خیس نمایند.

ساخت‌و‌ساز محتوای اثر گذار و اثرگذار که یوزرها را سریع خیس به جواب جست و جوهای خویش برساند می تواند در جست و جویبار صوتی اثر بگذارد. با اعتنا بدین قضیه که دستگاه‌های فارغ از برگه اکران و دارنده قابیلت جست و جوی بار صوتی روز آپ تو دیت فراگیرتر می گردند، در صورتی‌که وب سایت ها با جست و جویبار صوتی گوگل سئو گردیده باشند، از این مورد فایده نیکی می‎مارک؛ ولی با آحاد تاثیرات مثبتی که جست و جوی بار صوتی برای seo تارنما شما آماده می‎نماید، لزوماً چیزی وجود ندارد که شما می بایست تمام استراتژی سئوی خویش را بر پایه ی آن بسازید.

ابزارهای seo یوتیوب


ابزارهای seo یوتیوب
حال که راهکارهای اثر گذار در باصرفه‌سازی محتوای یوتیوب را با هم مرور کردیم، عالی میباشد از ابزارهای مطلوب برای این عمل هم با خبر شویم. ابزارها در seo بسیار اصلی و کاربردی می‌باشند. به همین ادله متخصص seo از ابزارهای مختلفی استفاه می‌نماید. برخی ابزارها برای محاسبه رقبا در بهینه سازی بیشتر کاربرد دارا‌هستند و برخی دیگر مثل Ahrefs پلتفرمی جامع‌‌اند که به دارای تخصص بهینه سازی قابلیت تحقیق کلیه جانبه سایت را می دهد. این پلتفرم عبارات‌ کلیدی مطلوب برای سایت را توصیه میدهند. و وسعت جست‌وجوی ماهانه کلمه و واژه کلیدی و درجه ویدیوها روی کلمه ها کلیدی متفاوت را نیز در مشت  آموزش سئو مشهد  دارای تخصص seo می گذارد.

برای بهینه سازی یوتیوب، ضمن ابزارهای seo وبسایت به ابزارهای دیگری هم نیاز میباشد. ۳ ابزاری که در پی معرفی می گردد، برای ساختن ویدیو و ارتقای چگونگی آن کاربرد داراست. یعنی به دارای تخصص seo یا این که تولیدکننده محتوا امداد می‌نمایند تا محتوایی کیفیت خوب برای تکثیر آموزش سئو در مشهد   در یوتیوب بسازند.



Canva
گفتیم که کاور منحصربه‌فرد برای ویدیوها اعجاز می‌نماید. Canva پلتفرمی منحصر به فرد برای پیاده سازی کاورهای کلیپ دارااست و این قابلیت و امکان را به شما میدهد تا با پوسته‌های مهیا و ساختاری معمولی، کاوری دیدنی بسازید. این پلتفرم برای موضوعات گوناگون مورد‌های پیشنهادی به شما ارائه می دهد و می توانید با تعیین آنان کاوری مطلوب برای ویدیوهایتان بسازید.
vidIQ Vision
vidIQ Vision ابزاری بی آلایش و جالب میباشد که روی مرورگر کروم به‌شکل پلاگین نصب می شود. شما میتوانید با مراجعه به دکان گوگل کروم این اپلیکیشن را دانلود و نصب نمائید. این نرم افزار تجهیزات و داده‌‌های مختلفی را در چنگ شما می گذارد، به عنوان مثال معدل مجال تماشای ویدیوها، سرعت پخش آنها و سفارش کلماتی که در سرچ یوتیوب جایگاه‌ی بالاتری می گیرند.



TubeBuddy
TubeBuddy یک پلتفرم همگی کاره میباشد که به شما یاری می‌نماید تا شبکه یوتیوب خویش و ایجاد، با صرفه‌سازی و تبلیغ محتوا در YouTube را رئیس فرمائید. از خصوصیت‌های آن می‌قدرت به ترجمه کننده خود کار، جست‌وجوی کلمه ها کلیدی، سفارش تگ، نظارت سکو ویدیوهای منتشر گردیده‌ و… اشاره نمود.

شایسته ترین ابزارها برای تحقیق و محاسبه seo سایت‌های حریف در سال ۲۰۲۳
استراتژی seo وب سایت تا حد بسیار متعددی متاثر از عمل‌هایی میباشد که تارنما‌های حریف برای باصرفه‌سازی جاری ساختن میدهند. مقصود اساسی دارای تخصص بهینه سازی هر وبسایتی این میباشد که آن را در عبارات کلیدی و اساسی برای حصول‌وکار (صاحب و مالک وب سایت) به خط نخستین حاصل گوگل برساند. هر چه عبارات کلیدی مشقت بار‌خیس باشد (یعنی رقابتی‌خیس باشد)، بهینه سازی تارنما مشقت بار‌خیس میباشد. زیرا می بایست سایت‌های حریف بیشتری را پشت رمز گذاشت تا به برگه‌ی نخستین و خط نخستین رسید.

ابزارهای ارزیابی در seo معمولا هم برای پژوهش حالت تارنما حصول‌وکار و هم تارنما‌های حریف به کار گیری میشود. بعضا ابزارها مانند Semrush بسیار دارای شهرت و کاربردی میباشند و بیشتر کارشناسان seo وب سایت از آنها استعمال می‌نمایند. ولی، ابزارهای مشهور قابلیت و امکان‌ها و تجهیزات متعددی دارا‌هستند. بعضا از تجهیزات ابزارها ناشناخته‌ترند. به همین عامل، در پی، مهم ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات و ابزارها که اتفاقا کمتر شناخته‌گردیده‌‌اند، معرفی می‌‌گردد.
۱. Semrush’s SERP Analysis Tool
semrush گروه‌ای متنوع از ابزارهای seo را ارئه می دهد. ابزار چک رقبای سمراش تجهیزات متعددی داراست که هر یک گروه داده ها مختلفی را در زمینه‌ی تارنما‌های حریف در دست دارای تخصص میگذارد. در حالتی که از قابلیت Keyword Overview استعمال شود، گزارش جامع و جامعی از مشقت واژه و کلمه کلیدی و همینطور ۱۰۰ لینک و پیوند‌ (URLs) نخستین که در ورقه نتیجه ها کاوش گوگل یا این که به عبارتی SERP برای آن واژه وجود داراست، اکران داده میشود. لینک و پیوند‌ها در تیم‌‌های ۱۰تایی تقسیم‌بندی شدند.

با کلیک روی هر مجموعه یک سری داده ازجمله Semrush Authority Score به حساب آوردن‌ و درج شده میباشد. این میزان عددی میان ۱ تا ۱۰۰ میباشد. و با پیش بینی فاکتورهای مختلفی مانند تعداد و اعتبار بک‌لینک و پیوند‌ها، ترافیک و referring domains (دامنه‌هایی که به آن تارنما پیوند داده‌‌اند) به دست آمده میباشد. این عدد علامت‌دهنده‌ی چگونگی کلی وب سایت و شرایط با صرفه‌سازی آن میباشد.

Authority Score برای متخصص seo هر سایتی بسیار بسیار اساسی و امداد‌کننده میباشد. زیرا اورا از حساب کردن تیم‌ای از داده ها و داده‌‌های جزئی بی‌نیاز می‌نماید و به وی تصویری کلی از چگونگی و اعتبار هر مورد از تارنما‌های حریف می دهد. عکس ذیل مثال‌ای از این گزارش و نظارت میباشد که از وب سایت Semrush برداشته شد‌ه‌است.

مزیت بسیار اصلی دیگر ابزار سمراش این میباشد که استعمال از آن بسیار شل میباشد. زیرا روی هر قسمت از گزارش و روی هر عدد که نشانگر را نگه دارید یک تولتیپ (متن راهنما) گشوده میگردد و خیلی ظریف و روشن به شما می گوید که‌این قسمت یا این که عدد چه اطلاعاتی را آرم میدهد.



۲. Serpstat
یک کدام از ابزارهای کمتر شناخته گردیده در اینترنت فارسی Serpstat میباشد. Serpstat پلتفرم بی نقص و بسیار حرفه ای برای چک و تحقیق وب سایت و تک تک رقبایش میباشد. از مزیت‌های اساسی این ابزار بی نقص و جامع بودن گزارش‌های آن و همینطور بصری‌سازی بسیار دیدنی داده ها و داده‌هاست.

به عبارتی‌ طور که در تصویر ذیل می‌بیند گزارش‌هایی که‌این ابزار ارائه میدهد بسیار عمیق‌خیس و ظریف‌خیس میباشد و برای گروه بازاریابی و فروش هم بسیار موءثر و کاربردی. ضمن رسیدگی لغات کلیدی در سرپ، بک‌پیوند‌ها و اعتبار آن ها، برنده بودن یا این که نبودن بازاریابی کلیکی (PPC) رقبا را نیز می گردد با این ابزار سنجید. یعنی قسمت PPC در ارزیابی رقبا به شما آرم می دهد که رقبایتان کجا و با کدام لغت ها کلیدی تبلیغ می‌نمایند و از آن تبلیغات چه قدر ترافیک نصیبشان می شود.
با نگاهی به گزارشی که‌این ابزار در خصوص لغات کلیدی به شما می دهد، به راحتی میتوانید کلماتی را پیدا نمائید که رقبای شما روی آنها عمل نکردند و تبلیغات هم نرفتند. یعنی این ابزار فعالیت ابزارهایی که keyword Gap را پیدا می‌نمایند هم ایفا میدهد.

تاثیر محتواهای ایجاد گردیده با هوش مصنوعی برسئو وبسایت


تاثیر محتواهای ایجاد گردیده با هوش تصنعی و مصنوعی بر بهینه سازی وبسایت
برای اینکه بفهمیم آیا گوگل محتواهای ساخت و ساز گردیده با هوش تصنعی و مصنوعی را دوست دارااست یا این که خیر، می بایست بدین پرسش جواب دهیم که گوگل به صورت کلی چه‌طور محتواهایی را دوست دارااست؟ یعنی محتوایی که گوگل آن را جریمه نمی‌نماید، چطور محتوایی آموزش سئو مشهد    میباشد؟ گوگل بدین پرسش این طور جواب داده میباشد:

Google’s ranking systems aim to reward original, high-quality content that demonstrates qualities of what we call E-E-A-T: expertise, experience, authoritativeness, and trustworthiness. Our focus on the quality of content, rather than how content is produced, is a useful guide that has helped us deliver reliable, high quality results to users for years.

غرض سیستم جایگاه‌بندی گوگل سکو‌ دادن به محتوای اصیل و با کیفیت بالاست. محتواهایی که خصوصیت‌های تخصص، تجارب، قابل متکی بودن بودن و اعتبار را دارا هستند. تمرکز ما بر چگونگی میباشد، خیر روشی که محتوا با آن ایجاد گردیده است. در تک تک امسال‌ها، تمرکز بر چگونگی راهنمای مفیدی برای رساندن حاصلِ کیفیت عالی بالا و دارای اعتبار به کاربرانمان آموزش سئو در مشهد  بوده میباشد.

پس، گوگل به چگونگی محتوا التفات میدهد. گوگل محتوای بی‌چگونگی، که خصوصیت‌های مشخصی را نداشته باشند، جریمه می‌نماید- حتی در صورتی یک بشر آن را نوشته باشد. به این ترتیب، طریق‌ی ایجاد محتوا برای گوگل واحد سنجش وجود ندارد. چگونگیِ خروجی آن طریق، محتوای ساخت و ساز گردیده، میزان و گزینش‌کننده میباشد.



محرک گوگل به محتوای با کیفیت و خیر طریق‌ی ایجاد محتوا
گوگل ادله محکمی برای تعیین آن ترازو داشته میباشد: محتوای بی‌چگونگی و بی‌قیمت اختلال جدید‌ای برای گوگل وجود ندارد و پیش از ورود هوش تصنعی و ابزارهای ساخت محتوای بر پایه ی هوش تصنعی و مصنوعی نیز این نقص‌ وجود داشته میباشد. مگر صرفا هوش تصنعی و مصنوعی قادر است محتوای بی‌چگونگی ساخت‌و‌ساز نماید؟ مگر آدم‌ها و کارشناسان ایجاد محتوا نمی‌توانند محتوای بد بنویسند؟

گوگل از برهه زمانی‌ها قبلی (۱۰ سال پیش) پیکار‌ی خویش با محتوای بی‌‌چگونگی که هیچ کمکی به مخاطب نمی‌نماید و کسی آن را ساخت کرده که هیچ چیز در مورد قضیه محتوا نمی‌دانسته و تنها چندین واژه و کلمه را متوالی نوشته، شروع نموده است. گوگل ضمن آپ دیت کردن دائمی الگوریتم‌هایش، E-A-T را برای محاسبه چگونگی محتواها در حیث گرفته میباشد. گوگل حتی آن استاندارد سه‌واژه‌ای را به‌روز کرد و یک خصوصیت دیگر (تجارب) را هم به آن ادامه داد.

در اینجا، خیلی مختصر به آن استاندارد پرداخته شود:

محتوا بایستی برای استفاده کننده مندرج باشد خیر گوگل (موتورهای کاوش)؛
محتوایی که برای مخاطب درج شده میباشد و گوگل به آن درجه میدهد، محتوایی میباشد که مولف‌ی آن در مسئله محتوا کارشناس (Expertise) میباشد و تجربیات (Experience) دارااست؛
و داده ها محتوا و سایت قابل پشت گرمی (Authoritativeness) و دارای اعتبار (Trustworthiness) میباشد.
در صورتیکه اینگونه محتوایی با یاری هوش تصنعی و ابزارها تهیه و تنظیم گردیده باشد، از لحاظ گوگل محتوای باکیفیتی میباشد و به آن جایگاه می دهد. در‌صورتی‌که محتوایی آن خصوصیت‌ها چهارگانه را نداشته باشد، حتی در حالتی‌که سوای یاری هوش تصنعی و مصنوعی و ابزار ایجاد گردیده باشد؛ برای جایگاه داشتن بی‌چگونگی و بی‌بها میباشد.

AI و یاری به ایجاد محتوای کیفیت عالی
پس، می گردد با ابزارها ازجمله ابزارهای مبنی بر هوش تصنعی و مصنوعی ایجاد محتوا کرد. آیا این بدین مفهوم میباشد که گوگل در هیچ قوانینی آن محتواها را جریمه نمی‌نماید؟ خیر. گوگل اعلام نموده است که در حالتی‌که ساخت‌و‌ساز محتوا با ابزارها (به طور خود کار) و هوش تصنعی با غرض بازنویسی در درجه و گمراه کردن گوگل باشد، سیاست‌های هرزنامه (spam policies) گوگل را نقض نموده است. یعنی از نگاه گوگل اسپم میباشد و هیچ ارزشی ندارد و هیچ کمکی به مخاطب نمی‌نماید.

واقعیت این میباشد که ابزارهای ساخت محتوا و هوش تصنعی ابزارهای کمکی میباشند. میشود از آنها ایده و داده ها (مخصوصا برای محتواهایی که نیاز به قطعه کد دارا هستند) گرفت. همین سبب ساز می گردد تا در طی ساخت‌و‌ساز محتوا صرفه‌جویی گردد. ولی نباید محدودیت‌های ابزارهای مبنی بر هوش تصنعی و مصنوعی را فراموش کرد.

نمیشود برای ایجاد محتوا در کلیه‌ی موضوعات از آنها بهره برد. از جمله، وب سایت تولید ها آرایشی و بهداشتی نمی‌تواند برای تایپ کردن معرفی جنس یک بو از هوش تصنعی و مصنوعی امداد بگیرد. زیرا نیاز میباشد در باب احساساتی که آن رایحه در بشر برمی‌انگیزد نیز حرف خواهد شد.

افزون بر آن، ChatGPT و ابزارهایی مانند آن برای جواب دادن و محتوا تایپ کردن از محتواهای جان دار در فضای نت به کارگیری می‌نمایند. به همین برهان، در زمینه‌ی مهارت‌ها، ترفندها و تجارب فردی متخصصین در یک فن یا این که حوزه چیزی نمی‌دانند. به عنوان مثال، در شرایطی که یک متخصص بهینه سازی بخواهد از تجربیات‌ی فردی‌اش و راهی که برای استعمال‌ی با صرفه‌خیس از ابزارهای ارزیابی رقبا در seo تارنما پیدا نموده است، بنویسد؛ نمی‌تواند از هیچ ابزاری یاری بگیرد.

پس، چه بایستی کرد و چطور می شود از ابزارها و هوش تصنعی در ساخت محتوای کیفیت خوب یاری گرفت؟ گوگل بدین پرسش هم جواب داده میباشد.



پیشنهاد‌های گوگل برای ساخت‌و‌ساز محتوای کیفیت خوب با امداد هوش تصنعی و مصنوعی
برای مخاطب و نیازهایش محتوای اصیل و قابل پشت گرمی ایجاد نمائید؛
محتواها بایستی آن خصوصیت‌های چهارگانه (E-E-A-T) را داشته باشند؛
قطعا ۳ چیز را به یوزرها استحضار دهید: چه کسی (Who) محتوا را نوشته یا این که ساخت‌و‌ساز کرده، محتوا چطور (How) ساخت گردیده و آیا در ایجاد آن از ابزار و هوش تصنعی و مصنوعی یاری گرفته گردیده، و محتوا چرا (Why) ایجاد گردیده است.

تفاوت بازاریابی کانال‌های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟


تفاوت بازاریابی کانال‌های اجتماعی و بازاریابی موتورهای کاوش چیست؟
در تبلیغات کانال‌های اجتماعی، تبلیغات معمولا بر پایه ی اطلاعاتی که شرکت صاحب و مالک کانال اجتماعی از علایق استفاده کننده گردآوری نموده است، به مخاطب علامت داده میشود. این خصوصیت به استخراج و امور اذن میدهد تا مبنی بر علایق، جای و اخلاق و رفتار یوزرها، تبلیغاتشان اکران داده گردد. ولی بازاریابی موتورهای کاوش مطابق کلمه ها کلیدی جاری ساختن میگردد و یوزرها مطابق جستجوهای خویش در موتورهای کاوش مانند گوگل و یاهو و بینگ، در آموزش سئو در مشهد  معرض تبلیغ قرار می گیرند.
تبلیغات شبکه‌های‌اجتماعی و تبلیغات SEM قابل جایگزینی با یکدیگر نیستند، ولی می توانند به صورت اثرگذار در کنار همدیگر شغل نمایند تا تدبیر از مارک (Brand Awareness) و فروش را ارتقا دهند. برای یوزرها چندان غیرمعمول وجود ندارد که تبلیغات کانال‌های اجتماعی را مشاهده نمایند. از طرف دیگر، هنگامی که یوزرها در وب کاوش می‌نمایند، چشمشان به تبلیغ شما می خورد و احتمال داراست که بر روی تبلیغ شما کلیک نمایند. به این ترتیب هر دو شیوه به طور تکمیل کننده اثر نیکی بر نرخ مشتریان شما خواهند آموزش سئو مشهد   گذاشت.
تفاوت SEM و بهینه سازی در چیست؟
seo به معنای با صرفه‌سازی وب سایت برای موتورهای کاوش میباشد که به بالا رفتن مرتبه وبسایت شما در گوگل یاری می‌نماید و از این شیوه، موجب ارتقاء ترافیک تارنما می گردد. seo یکی مهمترین دست اندرکاران توفیق دستیابی‌وکارهاست و مشتمل بر پژوهش لغت ها کلیدی، ساخت و ساز محتوا، ساخت و ساز بک پیوند و... می‌گردد. بهینه سازی به شما امداد می‌نماید تا به طور ارگانیک (طبیعی) در ابتدا حاصل جستجوی گوگل ظواهر گردید.

غرض سئو اصلاح کدها و ساختار وب سایت برای بالا بردن شانس آن در حصول سکو های بالا در نتیجه ها کاوش میباشد.
بهینه سازی در واقعیت فرآیند ای میباشد که امداد می نماید محتوای یک تارنما بی آلایش خیس، شل خیس و به دفعات در چنگ موتورهای کاوش گر قرار گیرد.
سئو اصلاح مجموع کدها، حذف کدهای زاید، کاهش وسعت صفحه های، تهیه و تنظیم کیفیت اکران متن کاغذ، طریق پیوند دادن صفحه های به یکدیگر، چگالی کلمه ها در کاغذ، منطبق کدهای تارنما با استانداردهای جانور و تک تک آنچه که به خویش تارنما مرتبط میباشد را به عهده میگیرد.
با بیان یک نمونه، تفاوت بازاریابی موتورهای کاوش و بهینه سازی برای شما مشخص و معلوم میگردد. فکر کنید یک مخاطب وارد وب سایت گوگل می شود و عبارت «چه‌گونه منزل بخرم» را کاوش می‌نماید. گوگل از الگوریتم‌های خاص خویش به کارگیری می‌نماید تا تصمیم بگیرد کدام وب سایت‌ها را برای سود کاوش به مخاطب علامت بدهد. گوگل مدام دوست دارااست کیفیت خوب‌ترین و شایسته ترین جواب را به یوزرها خویش بدهد. معیارهای گوگل برای معرفی تارنما شما عبارت میباشد از:

سرعت بار گذاری شدن اینترنت‌وبسایت شما
واحد سنجش ترافیک روزمره تارنما
واحد سنجش بازدید یوزرها از تارنما شما
زمان هنگامی که یوزرها در وب سایت شما می مانند
تعداد کلیک‌هایی که روی لینک و پیوند وب سایت شما می‌گردد
واحد سنجش بازدید از صفحه ها داخلی
واحد سنجش اعتبار لینک و پیوند‌های فرنگی و...
بر این شالوده اینترنت‌وب سایت‌هایی که با معیارهای امتیازدهی گوگل منطبق داشته باشند، به استفاده کننده معرفی می شوند. البته هنگامی که قرار میباشد گوگل بر پایه ی بازاریابی موتورهای کاوش (SEM) تارنما شما‌را به مخاطب معرفی نماید، کافی میباشد که برای لغات کلیدی عبارت «چه‌گونه منزل بخرم» هزینه ما یحتاج را پرداخت کرده باشید. بنابراین اطلاع رسانی شما به مخاطب آرم داده می شود و سود مناسب عاید شما شود.

SEM به آحاد روند ارتقا بینندگان وب سایت و بالا بردن فروش آن به امداد موتورهای جستجو گر گفته می‌گردد. در واقعیت بهینه سازی قسمت از SEM میباشد. مثال کارهایی که در SEM جاری ساختن می‌گردد عبارتست از:

تعیین کلمه ها کلیدی
تحقیق حالت فعلی وبسایت و رقبای آن
اصلاح ساختار وب سایت
تهیه و تنظیم متاها و عنا وین وب سایت
seo بقیه پارامترهای وبسایت
معرفی وب سایت به موتورهای جستجو گر
ارتقاء محبوبیت و پیوندهای تارنما و رئیس این روند
کمپانی در نرم‌افزار های PFI
محاسبه داده های عددی تارنما
بالا بردن درجه ها (در اختیار گرفتن سکو ها و انجام تغییرات مایحتاج
تعیین موتورهای جستجو گر برای سپرده گذاری بر آن ها
سئو خبر ها و Press Release
آیا بازاریابی موتورهای کاوش (SEM) برای تبلیغات روشی اقتصادی میباشد؟
اشخاص متعددی برای پرداخت هزینه در میان بهینه سازی و SEM مبتلا شک میباشند و نمی‌دانند که بر روی کدام ‌یک سرمایه‌گذاری نمایند.
seo پروژه‌ای بلندمدت میباشد و شما می توانید در کنار پرورش ارگانیک از روش بهینه سازی، با بازاریابی موتورهای کاوش لغات کلیدی مربوط به تارنما خویش را افزایش دهید.
هنگامی که کمپین‌های SEM را انجام میکنید، گوگل مطابق معیار موثربودن این کمپین، به شما پاداش میدهد و میتوانید با هزینه‌ تحت‌تری، کمپین‌های آینده خویش را جاری ساختن نمائید. ولی چنانچه شما مایل به شارژ کردن بازاریابی موتورهای کاوش خویش نباشید، گوگل از شما هزینه بیشتری اخذ خواهد کرد. خیر‌فقط گوگل، بلکه بقیه پلتفرم‌ها نیز اینگونه سیستمی برای احتساب هزینه دارا‌هستند.
فراموش نکنید که SEM قادر است برای تجارت شما گران باشد، در صورتیکه که به طور کوتاه‌بازه آن را انجام نمایید؛ البته در حالتی‌که تحت عنوان پروژه‌ای تکمیلی در کنار seo آن را تمجید نمایید، بسیار اثر گذار خواهد بود.

الگوریتم چیست؟


الگوریتم چیست؟
در یک تمجید همگانی به تیم ای از فرمان العمل ها و فرمول هایی که با گویش رسا و ظریف به یاروهمدم جزئیات موردنیاز و به طور قدم به قدم به سیرتکامل ایفا گردیده باشند که مقصود خاصی را دنبال نمایند و آغاز و نقطه نهایی آن‌ها نیز معلوم باشد، الگوریتم آموزش سئو مشهد  گفته می گردد.

الگوریتم گوگل چیست؟
الگوریتم های گوگل برای seo و بهینه سازی در گوگل آیتم استعمال قرار میگیرد. فرآیندی که موتور های گوگل مبنی بر آن تجزیه و ارزیابی وبسایت ها را جاری ساختن می‌دهند. خزنده موتور های کاوش همگی داده ها و اطلاعات را گرد آوری کرده و ذخیره و محافظت می نماید. در واقعیت الگوریتم ها به صورت ریاضی می باشند که محتویات و داده ها بوسیله آن‌ها طبقه بندی می‌گردد تا‌وقتی‌که به‌این اطلاعات مخاطب   آموزش سئو در مشهد  احتیاج داشته باشد.
الگوریتم های گوگل کدام ها می‌باشند؟
الگوریتم های گوگل به دو گروه تقسیم می گردند، الگوریتم های اساسی که در واقع جز هسته مهم گوگل می باشند و مطابق پارامترهای متفاوت وبسایت های اینترنتی را سکو بندی می نمایند و الگوریتم هایی که به طور جانبی برای شناسایی وبسایت های اسپم و یا این که بهبود حاصل کاوش و seo پرس و جوهای یوزرها به کارگیری میشوند، بعضا از الگوریتم های مجموعه دوم عبارتند از:

الگوریتم گوگل پاندا
الگوریتم گوگل پنگوئن
الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم گورخر
الگوریتم کبوتر
الگوریتم Page Layout
الگوریتم رنک برین
الگوریتم PayDay Loan
الگوریتم Page Authority
الگوریتم کافئین
الگوریتم mobilegeddon
الگوریتم برت
الگوریتم Mobile First Index
الگوریتم MUM
الگوریتم E-A-T
هرکدام از این الگوریتم ها دستورالعملی را به ایفا در میاورند و نکاتی برایشان حائز اهمیت میباشد، در ذیل به توضیح هریک ازالگوریتم های بالا میپردازیم:
1- الگوریتم پاندا / خصوصیت‌های شخصیتی : آهسته/کریم و مهربان/کتاب‌خوان
پانداها شخصیت آهسته و کتاب‌خوانی دارا هستند، براین اساس به راحتی می توانید فکر کنید روزمره تعداد متعددی پاندا در درحال حاضر تلاوت محتوای اینترنت‌وب سایت شما میباشند. آنان مجموع مطالب را به توجه می خوانند و چگونگی محتوا به شدت برایشان عنایت دارااست و دیگر نمی‌‌گردد مثل پیشین با ستون کردن لغت ها کلیدی در یک متن، پانداها را فریب اعطا کرد. آنها به خیر میتوانند یک متن موءثر را از یک متن ضعیف تفکیک نمایند، میتوانند کاری نمایند که هیچ کاربری پایش به یک وب سایت بی‌چگونگی کشیده نشود زیرا آنان محتوایی را که دوست ندارند، به کسی معرفی نمی کنند.

قطعا بارها و بارها این را شنیده اید که در وب مطالب به راحتی نسخه برداری میشود و در سایتی دیگر قرار می‌گیرد. عالی این کار مراحل بهینه سازی را در گیر خلل می‌کرد و وبسایت های باکیفیت و تیم نخستین حقیقتا میان انبوهی از تارنما ها ناپدید می شدند و مقام خاصی نداشتند. تا اینکه الگوریتم پاندا به کمک آنها شتافت. بدین شکل که خزنده های این الگوریتم همیشه به‌دنبال مطالب و محتوای مجموعه اولیه میباشد و دیگر وب سایت ها را که مطالب را اسکن می نمایند را شناسایی و از لیست کاوش حذف می نماید.
پانداها از چه محتوایی خوششان نمی‌آید؟
1- محتوای خلاصه گردیده و ناقص
پانداها عشق‌ای به تلاوت متن‌های دو سه پاراگراف‌ای ندارند. آنها عالی می دانند که یک متن کوتاه زمان کافی را برای جواب دادن به نیازهای کاربر ندارد، به همین برهان، دیده‌شان را روی متن‌های ناقص و خلاصه‌گردیده می‌بندند.

2- تکرار کلام‌های پیشین با نسخه برداری‌ کردن محتوا
پانداها مثل هر که دیگری دوست ندارند یک متن را برای توشه چندم بخوانند، به این ترتیب حتی در صورتی‌که بیست درصد مقاله شما تکراری باشد، آن ها دیگر رغبتی به قرائت نخواهند داشت. پس در شرایطی‌که از وبسایت‌های دیگر برای ساخت و ساز محتوا به کارگیری میکنید حواستان باشد که یک پاندا پیش از اینً تمامی‌ی آنان‌را خوانده و حال چنانچه قرار وجود ندارد سخن جدیدی بزنید، دستکم می توانید از زاویه‌ی جدید‌ای به آن قضیه نگاه نمایید و با پاراگراف‌بندی‌های خاص خودتان به سراغش بروید تا متنتان هم‌چنان جالب و خواندنی باشد.

3- عده‌آوری و دستچین کردن محتوا
در‌حالتی که اهل گردآوری‌آوری مقاله از اینترنت‌وب سایت‌های گوناگون میباشید و از هر مقاله یک بخش برمی‌دارید و گل چین می کنید، می بایست بدانید پانداها هرمورد از آن مطالب را به صورت بی نقص خوانده‌اند و درحال حاضر به یک دستچین راضی نمیشوند. پس این شیوه هم سیاست خیر برای ایجاد محتوا وجود ندارد.
4- موفق بودن اطلاع رسانی یک ورقه بر محتوای ساخت و ساز گردیده
درصورتی که موقع تلاوت کتاب هر چندین ثانیه، یک نفر با تبلیغی جدید از لا به لای صفحه های کتاب خارج بپرد، چه شغل می کنید؟ در شرایطی‌که تا میخواهید تمرکز نمایید پیام‌های تبلیغاتی جلوی چشمتان ظواهر شوند چه؟! همگی‌ی‌ ما این جور وقت‌ها کلافه می‌شویم و احتمالاً کتاب را به دورترین نقطه‌ی ممکن پرت می کنیم! بدین ترتیب در صورتی توی سایتتان رویکرد به رویکرد تولید ها متفاوت را تبلیغ کرده‌اید و بنرها و پیام‌های تبلیغاتی از راز و کول سایتتان بالا می روند، بدانید که الگوریتم پاندا با عصبانیت بدور وب سایت شما یک خط قرمز رنگ برجسته می کشد. پس میانه‌روی را رعایت نمایید.

5- ناهماهنگی محتوا با گوگل
در شرایطی‌که توی سرچ گوگل وعده‌ی چیزی را بدهید و کاربر‌ها با هزار سلیقه و شوق واشتیاق روی پیوند شما کلیک نمایند و آن گاه با یک ورقه خالی مواجه شوند مثل این میباشد که کلی مهمان دعوت نمائید و آن‌گاه خودتان بگذارید بروید. این جور وقت‌ها انتظار نداشته باشید کسی به وعده‌هایتان اعتنا نماید. شما دارنده محتوای ناسازگار می‌باشید و پانداها خیلی زود پیدایتان می‌نمایند و گرفتار می شوید.