تاثیر محتواهای ایجاد گردیده با هوش تصنعی و مصنوعی بر بهینه سازی وبسایت
برای اینکه بفهمیم آیا گوگل محتواهای ساخت و ساز گردیده با هوش تصنعی و مصنوعی را دوست دارااست یا این که خیر، می بایست بدین پرسش جواب دهیم که گوگل به صورت کلی چهطور محتواهایی را دوست دارااست؟ یعنی محتوایی که گوگل آن را جریمه نمینماید، چطور محتوایی
آموزش سئو مشهد میباشد؟ گوگل بدین پرسش این طور جواب داده میباشد:
Google’s ranking systems aim to reward original, high-quality content that demonstrates qualities of what we call E-E-A-T: expertise, experience, authoritativeness, and trustworthiness. Our focus on the quality of content, rather than how content is produced, is a useful guide that has helped us deliver reliable, high quality results to users for years.
غرض سیستم جایگاهبندی گوگل سکو دادن به محتوای اصیل و با کیفیت بالاست. محتواهایی که خصوصیتهای تخصص، تجارب، قابل متکی بودن بودن و اعتبار را دارا هستند. تمرکز ما بر چگونگی میباشد، خیر روشی که محتوا با آن ایجاد گردیده است. در تک تک امسالها، تمرکز بر چگونگی راهنمای مفیدی برای رساندن حاصلِ کیفیت عالی بالا و دارای اعتبار به کاربرانمان
آموزش سئو در مشهد بوده میباشد.
پس، گوگل به چگونگی محتوا التفات میدهد. گوگل محتوای بیچگونگی، که خصوصیتهای مشخصی را نداشته باشند، جریمه مینماید- حتی در صورتی یک بشر آن را نوشته باشد. به این ترتیب، طریقی ایجاد محتوا برای گوگل واحد سنجش وجود ندارد. چگونگیِ خروجی آن طریق، محتوای ساخت و ساز گردیده، میزان و گزینشکننده میباشد.
محرک گوگل به محتوای با کیفیت و خیر طریقی ایجاد محتوا
گوگل ادله محکمی برای تعیین آن ترازو داشته میباشد: محتوای بیچگونگی و بیقیمت اختلال جدیدای برای گوگل وجود ندارد و پیش از ورود هوش تصنعی و ابزارهای ساخت محتوای بر پایه ی هوش تصنعی و مصنوعی نیز این نقص وجود داشته میباشد. مگر صرفا هوش تصنعی و مصنوعی قادر است محتوای بیچگونگی ساختوساز نماید؟ مگر آدمها و کارشناسان ایجاد محتوا نمیتوانند محتوای بد بنویسند؟
گوگل از برهه زمانیها قبلی (۱۰ سال پیش) پیکاری خویش با محتوای بیچگونگی که هیچ کمکی به مخاطب نمینماید و کسی آن را ساخت کرده که هیچ چیز در مورد قضیه محتوا نمیدانسته و تنها چندین واژه و کلمه را متوالی نوشته، شروع نموده است. گوگل ضمن آپ دیت کردن دائمی الگوریتمهایش، E-A-T را برای محاسبه چگونگی محتواها در حیث گرفته میباشد. گوگل حتی آن استاندارد سهواژهای را بهروز کرد و یک خصوصیت دیگر (تجارب) را هم به آن ادامه داد.
در اینجا، خیلی مختصر به آن استاندارد پرداخته شود:
محتوا بایستی برای استفاده کننده مندرج باشد خیر گوگل (موتورهای کاوش)؛
محتوایی که برای مخاطب درج شده میباشد و گوگل به آن درجه میدهد، محتوایی میباشد که مولفی آن در مسئله محتوا کارشناس (Expertise) میباشد و تجربیات (Experience) دارااست؛
و داده ها محتوا و سایت قابل پشت گرمی (Authoritativeness) و دارای اعتبار (Trustworthiness) میباشد.
در صورتیکه اینگونه محتوایی با یاری هوش تصنعی و ابزارها تهیه و تنظیم گردیده باشد، از لحاظ گوگل محتوای باکیفیتی میباشد و به آن جایگاه می دهد. درصورتیکه محتوایی آن خصوصیتها چهارگانه را نداشته باشد، حتی در حالتیکه سوای یاری هوش تصنعی و مصنوعی و ابزار ایجاد گردیده باشد؛ برای جایگاه داشتن بیچگونگی و بیبها میباشد.
AI و یاری به ایجاد محتوای کیفیت عالی
پس، می گردد با ابزارها ازجمله ابزارهای مبنی بر هوش تصنعی و مصنوعی ایجاد محتوا کرد. آیا این بدین مفهوم میباشد که گوگل در هیچ قوانینی آن محتواها را جریمه نمینماید؟ خیر. گوگل اعلام نموده است که در حالتیکه ساختوساز محتوا با ابزارها (به طور خود کار) و هوش تصنعی با غرض بازنویسی در درجه و گمراه کردن گوگل باشد، سیاستهای هرزنامه (spam policies) گوگل را نقض نموده است. یعنی از نگاه گوگل اسپم میباشد و هیچ ارزشی ندارد و هیچ کمکی به مخاطب نمینماید.
واقعیت این میباشد که ابزارهای ساخت محتوا و هوش تصنعی ابزارهای کمکی میباشند. میشود از آنها ایده و داده ها (مخصوصا برای محتواهایی که نیاز به قطعه کد دارا هستند) گرفت. همین سبب ساز می گردد تا در طی ساختوساز محتوا صرفهجویی گردد. ولی نباید محدودیتهای ابزارهای مبنی بر هوش تصنعی و مصنوعی را فراموش کرد.
نمیشود برای ایجاد محتوا در کلیهی موضوعات از آنها بهره برد. از جمله، وب سایت تولید ها آرایشی و بهداشتی نمیتواند برای تایپ کردن معرفی جنس یک بو از هوش تصنعی و مصنوعی امداد بگیرد. زیرا نیاز میباشد در باب احساساتی که آن رایحه در بشر برمیانگیزد نیز حرف خواهد شد.
افزون بر آن، ChatGPT و ابزارهایی مانند آن برای جواب دادن و محتوا تایپ کردن از محتواهای جان دار در فضای نت به کارگیری مینمایند. به همین برهان، در زمینهی مهارتها، ترفندها و تجارب فردی متخصصین در یک فن یا این که حوزه چیزی نمیدانند. به عنوان مثال، در شرایطی که یک متخصص بهینه سازی بخواهد از تجربیاتی فردیاش و راهی که برای استعمالی با صرفهخیس از ابزارهای ارزیابی رقبا در seo تارنما پیدا نموده است، بنویسد؛ نمیتواند از هیچ ابزاری یاری بگیرد.
پس، چه بایستی کرد و چطور می شود از ابزارها و هوش تصنعی در ساخت محتوای کیفیت خوب یاری گرفت؟ گوگل بدین پرسش هم جواب داده میباشد.
پیشنهادهای گوگل برای ساختوساز محتوای کیفیت خوب با امداد هوش تصنعی و مصنوعی
برای مخاطب و نیازهایش محتوای اصیل و قابل پشت گرمی ایجاد نمائید؛
محتواها بایستی آن خصوصیتهای چهارگانه (E-E-A-T) را داشته باشند؛
قطعا ۳ چیز را به یوزرها استحضار دهید: چه کسی (Who) محتوا را نوشته یا این که ساختوساز کرده، محتوا چطور (How) ساخت گردیده و آیا در ایجاد آن از ابزار و هوش تصنعی و مصنوعی یاری گرفته گردیده، و محتوا چرا (Why) ایجاد گردیده است.