تکنیک های بی نقص برای لینک و پیوند بیلدینگ در سال 2021 به طور جامع و عملی با توضیحات و نمونه به گویش معمولی.
اگه می خواهید به تارنما خویش اعتبار بک لینک و پیوند بدین، از تکنیک های قابل به کارگیری دراین راهنمای تازه در لذت خواهید موفقیت.
پیشین تلاوت این نوشتهعلمی از توصیه میکنم پست اصول پیوند بیلدینگ رو مسلما تحقیق فرمایید.
پیوند سازی چیست؟
پیوند سازی یا این که Link Building ساختن پیوند های یک طرفه (یا این که “بک پیوند”) به یک وب سایت با مقصود بهبود چشم شدن توسط موتور کاوش میباشد.
استراتژی های متداول لینک سازی دربرگیرنده بازاریابی محتوا، ایجاد کرد ابزارهای اثر گذار، گسترش نشانی اینترنتی، لینک و پیوند سازی پیوند وخیم و روابط همگانی میباشد.
چرا لینک و پیوند ها بسیار اساسی میباشند؟
برای درک این مورد، بایستی Delorean خویش رو کاوش کرده و به روزهای پیش از Google در وب برگردین.
به قبلی برگردیم، موتورهای کاوش مانند Yahoo و Alta Vista بازیگران پیروز بودن.
آنها حاصل جستجوی خویش رو 100٪ بر اساس محتوای یک کاغذ اینترنت جایگاه بندی می کردن.
موقتی گوگل رو وارد بازی میکنیم. الگوریتم دارای شهرت PageRank گوگل بازی رو تغییر و تحول داد.
گوگل به مکان تجزیه و تحقیق محتوای یک کاغذ، به تفحص تعداد اشخاص مربوط به آن برگه پرداخت.
و ولی کار صدق بود. تقریباً 20 سال پیشین و لینک و پیوند ها هنوز هم شایسته ترین طریق برای گزینش چگونگی یک ورقه اینترنت هستن.
به همین استدلال بک لینک و پیوند ها همچنان سیگنال جایگاه بندی گوگل هستن.
به لطف به روزرسانی هایی مانند Google Penguin، گوگل اکنون روی چگونگی لینک و پیوند تمرکز داره خیر صرفا تعداد آنها.
به چه شکل پیوند های کیفیت بالا پیدا کنیم؟
پیش از اینکه به استراتژی های لینک و پیوند سازی بپردازم، مهمه که بدونیم چه چیزی لینک و پیوند بهتر (یا این که بد) رو تولید می کنه.
بدین ترتیب، می تونین روی ایجاد کرد لینک و پیوند هایی تمرکز کنین که در واقع درجه بندی Google شما رو بهبود می بخشن.
با استعمال از این نکته، شیوه شناسایی پیوند هایی که در واقعیت قیمت تشکیل داد دارن رو مطرح خواهم کرد:
اعتبار شیت
اگه کاغذ پیوند دهنده به شما یک نیروگاه PageRank باشه، دراینصورت، این لینک تأثیر بزرگی در مرتبه بندی شما خواهد داشت.
در واقع، از سال ها تست متوجه شدم که اعتبار برگه پیوند دهنده به شما بیشتراز هر ادله دیگه ای مهمه.
چون پیوند های صفحه ها دارای اعتبار، اعتبار بیشتری رو به وبسایت شما منتقل می کنن که به آن PageRank نیز میگن.
توجه: اگرچه Google داده ها PageRank رو به طور همگانی به اشتراک نمیذاره، البته آن ها همچنان از این داده ها تحت عنوان پایه الگوریتم خویش استعمال می کنن.
با استعمال از Ahrefs به راحتی می تونین نشانگر پروکسی PageRank (“جایگاه بندی ورقه”) رو رسیدگی کنین.
صرفا کافیست یک URL رو به Ahrefs وارد کرده و URLRating آن رو بازرسی کنین:
اعتبار سایت
چگونگی لینک و پیوند نیز به وسیله دامنه وب سایت مرجع انتخاب میشه.
به صورت کلی، لینکی از سایتی مانند varzesh3.com تأثیر بسیار بیشتری نسبت به لینک یک بلاگ نویس سوای اسم داره.
اگرچه بدست آوردن این لینک و پیوند ها سخته، البته ارزش کارایی کردن رو دارن.
گشوده هم، Ahrefs اینجا موءثر میباشد. هر URL از سایت رو در ابزار وارد کرده و DomainRating سایت رو بازرسی کنین.
همینطور می تونین از ترازو Moz با اسم “Domain Authority” به کار گیری کنین:
مرتبط بودن سایت
وقتی سخن از لینک و پیوند ها میشه، اعتبار یک وب سایت التفات پیدا می کنه.
ولی رابطه آن تارنما با محتوای شما نیز مهمه. به عنوان مثال، فرض کنین یک وبسایت راجع به رژیم غذایی دارین.
و از سایتی دارای اعتبار درباره یک رژیم غذایی جهانی لینک و پیوند اخذ می کنین. آیا آن پیوند هنوز به اکانت خواهد آمد؟
طبق مذاکره یک مهندس گوگل قدیمی، بدین فیض رسیدم که حقیقتاً چنین وجود ندارد.
طبق گفته وی: “… خریداری کردن لینک و پیوند از یک برگه با PageRank بالا مدام ارزشمند بوده، امروز این آیتم بیشتر مرتبط با گزینه وب سایت از نظر شماست، مرتبط بودن برگه Rank تازه می باشد.”
جمعاًًَ، بایستی لینک ها رو از تارنما های دارای اعتبار و به صورت خاص، سایت های معتبری که رابطه قربت با وب سایت شما دارن، اخذ کنین.
وضعیت لینک در شیت
آیا لینک و پیوند شما در بخشی از محتوا قرار داره؟
یااینکه در فوتر تارنما قرار داده شدهاست؟
به لحاظ می رسه که حالت پیوند شما در یک ورقه مهمه.
به صورت خاص، لینک و پیوند هایی که در پاورقی ها و ردیف های فرعی قرار میگیرن نسبتاًً به اندازه لینک و پیوند هایی که در اواسط محتوای یک برگه پیدا میشن، قیمت ندارن.
خط پایان؟ پیوند های شما بایستی در بدنه اساسی یک کاغذ اینترنت ظواهر بشن.
آیا لینک و پیوند به طور تحریریه قرار داده شده است؟
اساسی وجود ندارد که لینک شما در کجای یک برگه قرار داره، می بایست از خویش بپرسین، “آیا این پیوند به طور تحریریه قرار داده شدهاست یا این که خیر؟”.
به عبارت دیگه، آیا کسی به شما پیوند داده چون تامل کرده سایت شما عالی هست؟
دراینصورت، این یک لینک و پیوند تحریریه هست. یااینکه در یک وبسایت تصادفی پروفایل ایجاد کرد کرده و لینکی رو رها کردین؟
اگه چنین باشه، لینک تحریریه وجود ندارد. همانطور که انتظار میره، گوگل به لینک و پیوند های تحریریه التفات بیشتری میده.
بر اساس گفته های گوگل: “… ساختوساز لینک و پیوند هایی که توسط مالک وب سایت به طور تحریریه در برگه ای قرار داده نشده، یا این که تحت عنوان لینک های غیرطبیعی شناخته میشه، می تونه نقض آیین نامه های ما باشه.”
متن انکر پیوند
متن انکر نصیب متن قابل کلیک در یک پیوند میباشد.
همان گونه که مشخص شد، Google از متن انکر تحت عنوان یک سیگنال جایگاه بندی استعمال می کنه. به عنوان مثال، فرض کنین لینکی به تارنما خویش با متن انکر اخذ می کنین: “سئو”.
گوگل متن انکر رو می بینه و میگه: « هوم. آن وبسایت از متن انکر به کار گیری نموده است: “seo”.
ورقه هایی که به آن لینک و پیوند میدن می بایست مرتبط با “بهینه سازی” باشن.
اما، مانند هر چیزی در سئو، از متن انکر بی نیاز از عبارات کلیدی سوء استفاده شده میباشد. امروزه تشکیل داد تعداد متعددی پیوند متنی با انطباق ظریف، هرزنامه تلقی میشه.
به صورت خلاصه، لینک سازی با متن انکر آکندهاز لغات کلیدی رو توصیه نمیکنم.
اما اگه لینکی رو با کلمه کلیدی خویش در متن انکر اخذ کنین، برد بزرگی به دست آوردین.
پیوند های Co-occurrence
Co-Occurrences لغات و عباراتی میباشد که در نزدیکی پیوند شما ظواهر میشه. Google احتمالاً از این عبارات و لغت ها تحت عنوان “متن انکر کودک” به کارگیری می کنه.
استفاده گوگل از این متن منطقی است. متن محیط پیوند شما سرنخی راجع به قضیه ورقه شما علامت میده. پس چرا Google از آن استفاده نکنه؟
آیا لینک از یک پست مهمان خوبه؟
خب، بستگی داره. در اینجا مواقعی وجود داره که می تونن پست مهمان رو هرزنامه کنن:
به فردی برای تکثیر پست پول پرداخت میشه
پست مشمول متن انکر با مطابقت ظریف میباشد
تارنما صرفا برای نشر پست های مهمان وجود داره
تارنما با شما ارتباطی نداره
البته اگه یک پست مهمان رو در یک تارنما دارای اعتبار و مرتبط منتشر کنین، چه اتفاقی میافته؟ از نظر اینجانب، این پیوند می تونه به شما در رتبه بندی امداد کنه.
پیوند های فالو در ازای پیوند های نوفالو
rel = ”nofollow” تگی میباشد که به پیوند اضافه میشه و به موتورهای کاوش میگه: ”این پیوند رو تحت عنوان تأیید اکانت نکنین.”
بدیهی است، وقتی وهله به سئو می رسه، می بایست هر زمان که ممکنه لینک های بی آلایش و “فالو” اخذ کنین.
موقتی که می تونین نحوه اندازه گیری چگونگی پیوند رو بدونین، وقت آنه که استارت به ساختن آنها کنین.
روش اخذ لینک و پیوند های کلاس جهانی با بازاریابی محتوا
بر هیچ کس پوشیده وجود ندارد که محتوا کلیدی می باشد که بک لینک و پیوند های شگفت انگیز رو گشوده می کنه.
ولی نکته در اینجاست: نشر محتوا به تنهایی هیچ لینکی برای شما ساخت نمی کنه.
همان طور که معین شد، گونه های خاصی از محتوا برای ساختوساز لینک و پیوند بهتر کار می کنن. و در اینجا 4 نوع محتوا وجود داره که میل دارن بیشترین لینک و پیوند ها رو تشکیل داد کنن:
#1 محتوای بصری
محتوای بصری عبارتند از: تصاویر، نمودارها، اینفوگرافیک ها و جداول.
چرا کوشش داره؟
لینک دادن به تصاویر بسیار ساده میباشد.
برای مثال، زمانی که نموداری رو در وب سایت خویش منتشر می کنین، هر فرصت که کسی آن نمودار رو در تارنما خویش به اشتراک بذاره، شما لینکی رو اخذ می کنین.
این ارتباط قدرتمند به این آسانی برای محتوای متنی شغل نمی کنه.
مثلا، به این تصویر ده ها توشه پیوند داده گردیده (اکثری از آنها از تارنما های دارای اعتبار در حوزه بازاریابی تنظیم شدن).
مطمئناً، حتی اگه داده های شبیه در یک جدول هم نام برده بودن، بعضا از این لینک و پیوند ها وارد میشدن.
اما قسمت عمده ای از این لینک ها (تقریب میزنم 75٪ باشه) به جهت تصویری بودن داده ها داده شدن.
در واقع، بخش اعظمی از پیوند ها از روش اشخاصی هست که داده بصری رو مستقیماً در وب سایت خویش ارسال می کنن (و تحت عنوان منبع بدین سایت پیوند میدن):
و نکته جالب اینه که، حتی فعلا که سال 2021 است، عموم هنوز هر ماه به این تصاویر بصری لینک میدن. این اقتدار تولید محتواهای بصری میباشد.
#2 پست های فهرست وار
فهرستی شماره ای از نکات، تکنیک ها، دلایل، افسانه ها و … یا این که هر مورد دیگه جزء این مجموعه محتوا هستن.
چرا کارایی داره؟
پست های فهرست وار یک بدن محتوا رو به قطعات قابل هضم و به اندازه خرد بسته بندی می کنن.
در واقعیت، وقتی که BuzzSumo یک میلیون نوشته ی علمی رو مورد تجزیه و بررسی قرار میده، متوجه میشه که پست های فهرست وار نسبت به بقیه پوسته های محتوا، بک پیوند ساختوساز می کنن و عملکردی عالی از تصاویر، فیلم ها و حتی اینفوگرافی ها دارن.
نمونه حقیقی و واقعی:
این پست فهرست وار، 21 تکنیک قابل انجام در سئو رو توده کرده و بسیار دوست داستنی گردیده و توانسته تعداد متعددی لینک و پیوند بگیره.
و دیدگاه ها …
#3 پژوهش ها و داده های اساسی
محتوایی که داده های تازه نتیجه ها از مطالعات صنعت، نظرسنجی ها یا این که پژوهش ها اصلی رو نماد میده.
چرا عملکرد داره؟
داده های عددی و اطلاعات بسیار قابل لینک و پیوند هستن. هنگامی کسی به داده های شما استناد می کنه، به شما پیوند میده. این پیوند ها سریع جمع میشن.
#4 موعظه های عمیق و قطعی
یک منبع جامع که دربرگیرنده همه چیزهایی است که می توان راجع به یک گزینه خاص دانست.
چرا عملکرد داره؟
راهنماهای قطعی مقدار دیوانه واری داده ها رو در یک پکیج بسته بندی می کنن.
این کار منجر میشه پند ها منبع مهم مورد مرتبط با خویش باشن.
نمونه واقعی:
می شود به مطلبی راجع به شایسته ترین ابزارهای تفحص عبارات کلیدی seo اشاره نمود: راهنمای قطعی تحقیق کلمه ها کلیدی بهینه سازی.
ازآنجا که این راهنمای چندین فصلی، ابزارهای رسیدگی کلمه ها کلیدی رو کاملا در بر می گیره و هیچ محتوایی نتونسته مانند آن منتشر بشه، بیش تر از 200 توشه به آن لینک داده گردیده.
در حال حاضر که بخشی از محتوای مطلوب پیوند رو ساختوساز کردین، مجال تشکیل داد برخی لینک ها فرا رسیده میباشد.
به چه شکل می اقتدار پیوند های قدرتمندی را با دسترسی به پست الکترونیک ایجاد کرد
اگه میخواهید لینک های کلاه سپید در سال 2021 (و آنگاه) ساختوساز کنین، می بایست از ایمیل استعمال کنین.
سؤال اینه: چگونه می قدرت با بلاگ نویسان و روزنامه نگاران رابطه برقرار کرد، سوای اینکه در فایل هرزنامه آنها قرار گرفت؟ این فصل رو بخونین تا متوجه بشین.
یافتن “پیوند دهندگان احتمالی”
همان گونه که از نامش پیداست، لینک کننده های احتمالی اشخاصی هستن که احتمالاً به شما پیوند میدن.
بیایید از یک استراتژی بی آلایش برای شناسایی آنها به کار گیری کنیم: مهندسی معکوس. آغاز کلمه و واژه کلیدی متبوع خویش رو در Google کاوش کنین.
URL اولین فایده رو بگیرین و آن رو در یک ابزار تجزیه و تحقیق لینک کاوش کنین (اینجانب درین نمونه از Ahrefs استعمال میکنم). در مرحله آنگاه، روی “بک لینک” در نوار کناری کلیک کنین:
وبسایت هایی که در اینجا لیست میشن احتمالاً لینک دهنده هستن.
چهطور می تونین بفهمین کدوم وبسایت خوبه و از کدوم وب سایت بایستی دیده پوشی کرد؟
نشانی ایمیل آن ها را پیدا نمایید
فعلا که یک لینک دهنده احتمالی پیدا کردین، وقت اینه که به جستجوی نشانی آدرس اینترنتی آنها بپردازین.
نکته حرفه ای: از هیبت تماس یک وب سایت فقط تحت عنوان واپسین چاره به کار گیری کنین.
شیوه شغل: از Hunter.io به کار گیری نمایید
Hunter.io برای دسترسی به سایت های خرد و بلاگ های یک نفره بسیار مطلوب می باشد. به آسانی سایتی رو وارد ابزار کنین …
ابزار کلیه نشانی های پست الکترونیک مربوط به آن دامنه رو به شما نشان میده:
البته اگه میخواهید به یک وبسایت عظیم دسترسی پیدا کنین، بایستی چه کاری اعمال بهاین؟ مخلوط این لیست دشواره. به همین دلیله که، در آن موردها، اینجانب VoilaNorbert رو پیشنهاد می کنم.
VoilaNorbert
به مکان ظواهر شدن در یک URL، با VoilaNorbert.com اسم یک فرد و دامنه ای رو که در آن شغل می کنن، وارد می کنین.
براین اساس شما در درحال حاضر تماس با فردی هستین که می تونه در واقع پیوند شما رو به ورقه خویش اضافه کنه.
و این ابزار به شما نشانی آدرس اینترنتی آن فرد خاص رو آرم میده.
برای آن ها نوشته یا این که نشانی اینترنتی فردی سازی گردیده ارسال فرمایید
اگه میخواهید سطح دسترسی رو مقیاس بندی کنین، بایستی از نوشته ها استعمال کنین.
ترفند اینه که اسکریپت یا این که نوشته شما مانند یک اسکریپت معمولی و قانونی به حیث نرسه، ولی فعلا مثالی از یک کدام از شایسته ترین اسکریپت های ایمیل رو مطرح میکنم:
درود [اسم فرد متبوع]
اینجانب امروز در جستجوی مطالب در [مورد] بودم، هنگامی در نوشته ی علمی شما متوقف شدم: [تیتر نوشتهی علمی]، چیزهای خوبی دیدم! به ویژه از [چیزی خاص از مقاله آن ها] لذت بردم. همینطور، اینجانب یک راهنمای نو در [مورد شما] منتشر کردم:[URL]
تحت عنوان هر که دربارهی [قضیه] می نویسه، فکر کردم شاید از آن لذت ببرین. همینطور ممکنه راهنمای اینجانب یک افزودنی عالی به صفحه شما تشکیل داد کنه. در هر شکل، می تونین با [تارنما] شغل خویش رو عالی ادامه به این.
[نام شما]
توجه فرمایید که چهگونه متن نوشته فارغ از کارایی زیاد می تونه فردی سازی بشه.
پیوند بیلدینگ کلاه سیاه (Black Hat) و مجازات های گوگل
هیچ راهنمای لینک و پیوند سازی سوای معرفی لینک و پیوند کلاه سیاه سئو بدون نقص نخواهد بود.
یافتن پیوند کلاه سیاه بسیار سهل میباشد: اگه پیوند ها بر خلاف با رهنمودهای اینترنت مستر Google باشن، احتمالاً کلاه سیاه هستن.
آیا این بدان معناست که شما می بایست از تشکیل داد لینک و پیوند کلاه سیاه تماماً دوری کنین؟
این انتخابی میباشد که می تونین جاری ساختن بهاین. اینجانب شخصاً ساخت پیوند کلاه سیاه رو سفارش نمیکنم.
البته گزینش این دستور به شما بستگی داره. شما چه یک کلاه سپید باشین یا این که seo کلاه سیاه، لازمه که مجازات های گوگل رو بدونین. بنابراین آنان رو به صورت خلاصه تفصیل میدم:
Google Penguin
یک مجازات الگوریتمی که به صورت خاص وبسایت هایی رو که از تکنیک های ساختوساز لینک های ناخواسته استعمال می کنن (مانند ارسال پست مهمان و هرزنامه نظریات بلاگ) غرض قرار میده.
چهطور از این مجازات اجتناب کنیم؟
فقط لینک و پیوند های کلاه سپید بسازین. داده هایی وجود داره که علامت میده می تونین با به دست کم رسوندن متن انکر با هم خوانی ظریف، از مجازات پنگوئن بهانه تراشی برین.
اما به نظر اینجانب متن انکر بخشی از روایت میباشد؛ مورد بیشتر مرتبط با اعتبار میباشد.
همان گونه که گفته شد، بی آلایش ترین طریق برای جلوگیری از پنگوئن پرهیز از پیوند های سایه دار است (صرف حیث از متن انکر).
مجازات دستی/پیوند های غیر طبیعی
مجازات دستی از طرف فردی در Google میباشد. برخلاف پنگوئن، Google از روش Google Search Console برای شما پیامی ارسال می کنه:
چه طور از این مجازات اجتناب کنیم:
هیچ کس در فارغ Google نمیدونه که چهگونه وبسایت ها برای مجازات های دستی غرض قرار می گیرن.
نظر اینجانب اینه کهاین الگوریتم اینترنت سایتی رو پیدا می کنه که به صورت بالقوه در سیستم بازی می کنه و آن ها این تارنما رو برای فردی در Google برای بازرسی دستی معلوم می کنن.
براین اساس شایسته ترین شیوه برای هجران از مجازات دستی، داشتن پروفایل لینک و پیوند پاک و خرد هست.
همینطور، برخلاف Penguin، می تونین با رد کردن پیوند ها و تصویب درخواست تجدیدنظر، از مجازات دستی بیرون بشین.
سه استراتژی پیوند سازی گزینه عشق و علاقه اینجانب (یادگرفتن مرحله به مرحله)
در اینجا 3 استراتژی تست گردیده برای ایجاد کرد تعداد متعددی بک پیوند در کلاس جهانی وجود داره:
لینک و پیوند سازی ورقه منبع
اولیه از همه: صفحه ها منابع چیست؟ صفحه های منابع صفحاتی هستن که به محتوای دیدنی درباره یک مورد خاص پیوند میدن. در اینجا یک نمونه نقل شده:
ازآنجا که این صفحه های فقط با هدف لینک و پیوند دادن وجود دارن، آنان هدف ها بهتر لینک و پیوند بیلدینگ رو تولید می کنن.
با دانستن این نکته، فرآیند گام به گام به طور پایین می باشد:
صفحه های منابع رو پیدا کنین
از این فن های کاوش در Google به کارگیری کنین. آنها به صورت خاص برای کشف صفحه ها منابع پیاده سازی شدن:
لغت ها کلیدی + URL: پیوند ها
عبارات کلیدی + منابع امداد کننده
لغت ها کلیدی + منابع اثر گذار
لغات کلیدی + لینک و پیوند های اثر گذار
اندازه کاغذ
اینجا جایی میباشد که شما باید سریع بدین سؤال جواب بهاین: “آیا لینکی از این شیت قیمت کارایی رو داره؟”.
همینطور در یک دامنه دارای اعتبار قرار داره و لینک در جایی از بدنه ورقه قرار گرفته. به حیث می رسه لینک خیر کسب گردیده!
” متناسب ترین” محتوا رو پیدا کنین
محتوای شما می تونه شایسته ترین در فقید باشه، ولی اگه برای آن شیت منبع مطلوب نباشه چه؟
شما لینکی اخذ نخواهید کرد. بدین ترتیب برای این مرحله، محتوایی رو در تارنما خویش پیدا کنین که در آن شیت متناسب باشه.
پس از شناسایی این محتوا، به مرحله شماره 4 برین.
این متن تست گردیده رو ارسال کنین
این نوشته ای است که اینجانب سفارش میکنم:
قضیه: سؤال راجع به [تارنما آن ها]
درود [اسم]،
امروز صبح که برای مطالب مرتبط با [قضیه] در درحال حاضر کاوش در گوگل بودم، به صفحه منبع بهتر شما عکس العمل کردم: [URL]. صرفا می خواستم بگم که شیت شما به اینجانب کمک کرد. اینجانب هرگز سوای آن [منبعی رو که به آن لینک و پیوند میشن] پیدا نمی کردم.
خنده دار میباشد: اینجانب ماه قبل یک راهنما در مورد با [گزینه] منتشر کردم. [گستردن مختصر]. اگه میخواهید آن رو تفحص کنین، بهاین ورقه محرمانه بزنین: [URL]. همینطور ممکنه راهنمای اینجانب یک افزودنی بهتر به شیت شما تشکیل داد نماید.
در هر شکل سپاسگذار که لیست منابع خویش رو کنار هم قرار دادین.
روز خوبی داشته باشید!
[نام شما]
نکته حرفهای: مانند کلیه نوشته های تبلیغاتی، مطمئن بشین کهاین نوشته رو تا آنجا که ممکنه فردی سازی کنین. می تونین از یک سرمشق مهیا استفاده کنین، به شرطی که خیلی قانونی و کم آب به حیث نرسه.