چارچوب بازاریابی محتوا
محتواهای شما می بایست طبق یک چارچوب از پیش رقم خورده متناسب با استحصال و کارتان پیش برود وگرنه به فیض موردنظرتان نخواهید رسید.
ارزشمندی: محتوای شما می بایست برای مخاطبان، موثر و سرگرمکننده باشد. بها محتوای شما میبایست فرای تولید ها و سرویس ها شما باشد. شما می بایست به سوالات آن ها جواب دهید، نیازهای آنهارا برطرف کنید و معاش آنهارا عالی نمایید.
لحن محتوا: لحن مارک شما چیست؟ یک مارک خنده رو و شوخ آموزش سئو مشهد یا این که قانونی و کلاسیک؟ لحن محتوایتان را طبق هویت مارک خویش و حصول و کارتان تهیه فرمائید.
درگیرکنندگی: محتوای شما می بایست درگیرکننده باشد تا استفاده کننده را در رسانه شما نگهدارد و به استخراج و کارتان علاقمند نماید.
استمرار: چهت نیل به غرض بایستی در بازاریابی محتوا استمرار داشته باشید، با چند محتوا اعجاز نمیشود؛ بخش اعظمی از کسب و امور دقیقاً در همین نقطه شکست میخورند.
اشکال محتوا در بازاریابی چیست؟
در حالتیکه از شما بخواهند، انواع محتوا را اسم ببرید، تختگاز خیال مقالات وب لاگ، عکسها و ویدئوها میفتید زیرا در زمان روز زیاد با آنها سر و عمل دارید و خیلی شناخته گردیده میباشند. البته می بایست بیان کنم که بیش از 20 نوع محتوا وجود داراست که در بازاریابی محتوایی استعمال میشود و شما حسابی برای تعیین نوع محتوا دستتان گشوده است. البته این نکته هم اصلی میباشد که چه محتوایی را کجا به شغل ببرید تا بیشترین تأثیر را در جذب مخاطبان داشته باشد. خب حالا دیگر وقت آن می باشد که برویم سر آموزش سئو در مشهد وقت ماتریس بازاریابی محتوا.
در ماتریس بازاریابی محتوا اشکال متعدد محتواها که در یک کسبوکار میتواند استعمال شود، دیده میشود. نمودار افقی نشانه میدهد که برای استفاده کننده از مرحله دور اندیشی تا خرید چه محتوایی مایحتاج میباشد. از جملهً در مرحله دور اندیشی دادن، مقاله، ایبوک، اینفوگرافی، فراگیری و... از محتواهای اثر گذار میباشد. هر چه کاربر به مرحله خرید مجاورت میشود، داده ها به سمت خصوصیتهای کالا، راهنما، ارزش، گزارشات پیش میرود.
ولی نکته دیدنی دیگری که درین ماتریس وجود دارد نمودار عمودی آن میباشد. اعتنا به احساس در کنار منطق برای اثر هر چه بیشتر بر کاربر در بازایابی محتوا!
پژوهش ها علامت داده است که بیشتر خریدهای مشتری به خیال و خاطر دلایل احساساتی واقعه می افتد و بعد با بخش منطقی ذهن به آن را توجیه مینمایند. به همین خیال کسب و امور در صورتیکه بخواهند اشخاص را بیشتر مشغول فعالیت خودشان نمایند می بایست در بازاریابی محتوا، حس مخاطب را هم به طوری سرگرم نمایند.
چگونه این کار را اجرا دهید؟ در هر مرحله از بازاریابی با محتوایی که کاربر دوست داراست و از آن بیشترین تأثیر را میگیرد، شروع می کنید. نصیب بالای ماتریس راببینید: بازی، رقابت، سلبریتیها، کوییز و...، تمامی محتواهای جذابی برای استفاده کننده میباشند که برای تاثیرگذاری بیشتر به کار گیری میگردند. بعد هم نوبت به محتوایی برای تصمیم منطقی مشتری میباشد و همین فرآیند تا وصال به خرید ادامه می یابد!
بازاریابی محتوا به چه شکل ایفا می شود؟
فعلا که فهمیدیم بازاریابی محتوایی چیست، چه اهمیتی داراست و در نرم افزار بازاریابی ما چه جایگاهی داراست، وقتش رسیده که دست به فعالیت شویم و آن را در استحصال و کارمان پیادهسازی کنیم. با ما یاور باشید تا 9 مرحله پیادهسازی بازاریابی محتوایی را باهم مرور کنیم.
حتما بخوانید: پورتفولیو چیست؛ از بازار سهام تا بازاریابی و جنس
کاربر خویش را بشناسید
می بایست بدانید که محتوای شما می بایست به دست چه کسی رسد. وی به چه محتوایی علاقه دارااست؟ نیازهایش چیست؟ کجا و چهگونه از محتوای شما استعمال مینماید؟
چهت نیل به پاسخ این سوالات، شایسته ترین عمل این می باشد که پرسونای مشتریان خویش را تنظیم فرمایید. با پرسونا قادر خواهیم بود عشق و علاقهمندیهای مشتری، خصوصیتهای شخصیتی، شبکههای ارتباطی، سرگرمیها و نیازهایش را بشناسید و در محتواهای خویش لحاظ فرمایید. فهم استفاده کننده خیرصرفا در این مرحله، بلکه در کلیه پروسه بازاریابی به دردتان می خورد. برای شناخت بیشتر مقاله جالب «پرسونای مشتری» را بخوانید.
نوع محتوا را گزینش نمایید
در مرحله آنگاه، می بایست تعیین نمائید که چه نوع محتوایی می خواهید ایجاد نمائید. برای اینکار بایستی به نتایج مرحله قبل مراجعه نمایید و مشاهده کنید استفاده کننده شما چه خصوصیاتی دارااست و چه محتوایی قادر است به وی یاری دهد. برای کشف کردن پاسخ می بایست موراد ذیل را از مرحله پیشین در حیث بگیرید:
آن ها از شما چه میخواهند؟
چه معضلهالی دارا هستند که می خواهند ازبین خواهد رفت؟
چرا به فرآورده یا این که سرویس ها شما نیاز دارند؟
چگونه میتوانید به آنان امداد فرمایید؟
معمولاً وقت خویش را کجا میگذرانند؟
با تمرکز بدینها نگاهی به گونه های متفاوت محتوایی که تا قبل از اینً پژوهش کردیم بیندازید تا تصمیم بگیرید کدام نوع محتوا بیشتر به درد مخاطب شما میخورد.
شبکههای محتوا را مشخص و معلوم نمایید
یک روی سکه ایجاد کرد محتوا می باشد و روی دیگر آن توزیع محتوا!
وقتی که درباره ی نوع محتوای خویش برای بازاریابی محتوا تصمیم گرفتید، بایستی معین نمایید که میخواهید که از چه طریقی محتوایتان را به دست مخاطبان برسانید. محتوای خویش را کجا به اشتراک میگذارید؟ از روش چه شبکههایی به مخاطب آگهی می کنید؟
شبکههای محتوا جایی میباشد که محتوا در آن منتشر میشود یا این که از آن نحوه استفاده کننده محتوا را پیدا مینماید. چندین شبکه برای بازاریابی و نشر محتوا وجود داراست:
وبسایت: سایت شما رسانه مهم شماست. در واقع بازاریابی محتوا بیشتر در وبسایت و وبلاگ اعمال میشود.
کانالهای اجتماعی: کانالهای اجتماعی هم جزو شبکههای بازاریابی محتواست که می توانید محتوای خویش را در آن منتشر فرمایید البته جزو شبکههای ثانویه شما هستند چرا؟
اولیه اینکه محتوای شما درین شبکهها تاریخ مصرف داراهستند و پس از مدتی تحت میروند و دیگر کسی پست شما را نمیبیند. دوم اینکه شما درین کانالها استقلال ندارید و ممکن میباشد بخاطر تغییر تحول الگوریتم یا این که مسدود شدن کانالها میزان بازدید خویش را از دست بدهید.
3. یوتیوب و آپارات: یوتیوب و آپارات هم پلتفرمهایی برای نشر محتواهای ویدیوهای شما هستند؛ ویدیوهای منتشر گردیده دراین شبکهها میتوانند در سرچ گوگل مرتبه بگیرند. به این ترتیب 2 شبکه بهتر برای تکثیر محتوا محسوب میشوند.
4. شبکههای تکثیر پادکست: محتواهای صوتی را میتوانید در پلتفرمهایی که برای انتشار پادکست ایجاد شده است، منتشر فرمایید.
5. نشانی اینترنتی: شما میتوانید محتواهای منتشر گردیده خویش را از روش آدرس اینترنتی برای یوزرها ارسال کنید.