جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

معرفی الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل دسته ای از معادلات پیچیده میباشند که به موتور جستجوی گوگل در یافتن بهترین سود کمک میکنند. تا کنون الگوریتم های زیادی ارائه شده که با شناخت صحیح آنها میتوان رتبه هر وب سایتی را بهبود بخشید. به دنبال این نوشته‌علمی به شما خوا‌هیم اذعان کرد که الگوریتم گوگل چیست؟ و الگوریتم های جدید گوگل، ویژگی و کاربرد هر یک را نیز بیان خواهیم کرد.

الگوریتم های گوگل چیست؟

برای اینکه به سوال الگوریتم های گوگل آموزش سئو مشهد  چیست؟ بتوانیم به درستی پاسخ دهیم و بدانیم از الگوریتم موتور جستجوی گوگل به چه هدفی استعمال می شود، موردنیاز است پیشینه ای از گوگل را برای شما توضیح دهیم. در پیشین شرایط موتور جستجوی گوگل به شکلی بود که کاربران را کمتر به غرض مهم و اطلاعات گزینه نظرشان می‌رساند. 

در واقع حاصل غیر مرتبط زیادی را به آن ها نمایش میبخشید؛ زیرا امکانات ما یحتاج برای تشخیص وبسایت هایی که با نحوه های نادرست، مخاطب جذب می کردند، را نداشت. اینجا بود که گوگل به تامل راهکار هایی برای برطرف کردن این چالش بلندمرتبه زمین‌خورد و از الگوریتم های هدفمند برای بالا بردن رضایت کاربران بهره مند شد. الگوریتم هایی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار، پاندا، پنگوئن و…. .

دانستن این نکته بسیار اصلی می باشد که هدف اساسی کلیه این الگوریتم ها، خوب دیده شدن وبسایت هایی هست که در جهت رفع نیازهای کاربران و ارائه اطلاعات موثر، عملکرد می کنند. بعلاوه این الگوریتم ها دست آموزش سئو در مشهد سایت هایی را که درپی درجه به دست آوردن غیر عادلانه از گوگل می باشند و اطلاعات اسپم شده ارائه می دهند، می بندند. اینگونه وب سایت ها خوب می‌دانند که نمی توانند، با این روش پیشرفت کنند و گوگل به شدت آنها‌را پنالتی می کند. 

در ادامه به یکی الگوریتم هایی که این غرض مهم را دنبال می کند، اشاره گردیده است.

 لیست الگوریتم های گوگل

در صورتی‌که شما برای ارتقاء بازدید تارنما خود در google search engine تلاش میکنید، مایحتاج می‌باشد این نکته را بدانید که آشنایی با تلاش و ساختار الگوریتم های گوگل، قادر است در سئو محتوا وب سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. به همین عامل درپی این نوشته‌علمی به آشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن بر نتایج جستجو و لیست الگوریتم های گوگل می پردازیم:

الگوریتم پاندا (Panda)

الگوریتم پاندا چیست؟

یکی‌از معیارهای مهم گوگل در تشخیص وبسایت های پر کاربرد، حجم محتوا و سطح رضایت مخاطبان از آنهاست. این سنجش را الگوریتم پاندا جاری ساختن می‌دهد. همچنین اجازه بالا آمدن محتواهای کپی را نمی دهد و آنها‌را جریمه می کند. براساس این سنجش ها گوگل به سطح کیفیت محتوا پی می‌برد.

الگوریتم Google Dance (رقص)

یکی از دیگر از الگوریتم های گوگل برای سئو، الگوریتم دنس یا رقص گوگل است. وقتی شما در محتوای منتشر شده، یک‌سری کلمات کلیدی را در جای درست استفاده کنید، میتوانید منزلت خود را به یکباره در گوگل بهبود ببخشید. این بررسی و افزایش، به وسیله الگوریتم رقص ایفا می‌شود. همانطور که گفتیم استعمال درست از کلمات کلیدی بدین الگوریتم اجازه می دهد که به محتوای شما درجه بهتری بدهد. شما می‌توانید برای کشف کردن لغت ها کلیدی مناسب موضوعتان و همچنین به کار گیری درست از آنان، محتوای \\\" به چه شکل بهترین لغت ها کلیدی نوشته‌علمی را پیدا کنیم؟ \\\" را تحقیق نمائید.

الگوریتم Google Sandbox (سندباکس)

ادامه دار بودن فعالیت وبسایت شما یکی‌از معیارهای اساسی برای رتبه بندی در گوگل هست. این موتور جستجو به امداد الگوریتم سندباکس گوگل، ماندگاری شما‌را رصد می کند تا متوجه خواهد شد که شما چقدر در پی عمل خود مصمم می باشید و کیفیت محتوای شمارا زیر حیث می گیرد. آن‌گاه بر این اساس به شما رتبه می دهد. در واقع این الگوریتم، حساب سایت هایی که اعتبار دامنه بالا دارا هستند را از وبسایت های تازه وارد جداگانه می کنند.

الگوریتم Hummingbird Algorithm (مرغ مگس خوار)

زمانی گوگل نتایجی که از لحاظ معنی با عبارت مورد جستجوی شما مرتبط می‌باشد را نمایش می دهد، شما را هیجان زده می کند. اینجاست که به هوش بالای گوگل آفرین می گویید و آن را مورد ستایش قرار می دهید؛ چون شما شم بسیار خوبی را تجربیات می‌کنید، انگار که با یک فرد دلسوز، سخن و خلل خود را مطرح کرده اید.


الگوریتم مرغ مگس خوار یک کدام از الگوریتم های تازه گوگل است و این امکان را برای گوگل تولید می کند. به امداد این الگوریتم همه تارنما هایی که قصد فریب کاربران و تصاحب کردن رتبه بالا از گوگل را داشتند، حذف می شوند.


رویه های جلب اتکا الگوریتم مرغ مگس خوار 

به انکرتکست ها اعتنا نمائید


الگوریتم مرغ مگس خوار به ارتباط و هماهنگی در میان پیوند ها التفات زیادی می‌دهد. از این جهت در زمان لینک سازی داخلی و خارجی، به انکرتکست هایی که به کار گیری میکنید، دقت فرمائید. انکرتسکت می بایست با محتوای شما مرتبط بوده و به عبارتی کلمه کلیدی مرتبط با همان محتوا باشد. در نوشته‌ی‌علمی \\\" انکرتکست چیست؟ \\\" بیشتر در این باره سخن کرده ایم.


مانند ربات خلق و خوی نکنید


در صورتیکه تاکنون مانند ربات ها کار میکردید، الان وقت آن رسیده است که طرز کار خود را تغییر دهید. خوب هست به جای به کار گیری از یک کلمه و واژه کلیدی برای لینک سازی، از کلمه ها مترادف آن نیز استعمال نمائید. اصولا لینک سازی های طبیعی که به دست افراد ساده ساخت می شود، با عبارات گوناگون ساخته خواهد شد. بدین ترتیب در شرایطی که می خواهید طبیعی تر جلوه نمائید، از عبارات و طرق مختلف استعمال کنید.


از اسکیما غافل نشوید


برای محتوای خود اسکیما قراردهید تا بتوانید نرخ کلیک وبسایت را ارتقا دهید. خلال این با قراردادن محتواهای صوتی، تصویری و ویدیویی ماندگاری استفاده کننده در وب سایت را افزایش و نرخ پرش را کاهش دهید.


 


الگوریتم BERT

یکی‌از از سایر از الگوریتم های گوگل در سئو، الگوریتم (BERT(Bidirectional Encoder Representations from Transformers جزو رند ترین الگوریتم موتور جستجوی گوگل در 5 سال قبل می باشد. تلاش این الگوریتم به شکلی می باشد که زمانی کاربر به لهجه محاوره سرچ می کند، میتواند مفهوم پاراگراف را تشخیص دهد و حاصل مرتبط را به او آرم دهد.


 


الگوریتم Mobile First Index

Mobile First Index چیست؟ از دیگر الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی، الگوریتم موبایل فرندلی بودن است. امروزه تغییر تحول مهمی در خلق کاربران تاسیس شده است. اکثر کاربران قصد به باز کردن سایت ها با گوشی موبایل خود به جای کامپیوتر یا لپ تاپ دارند. بدین ترتیب در صورتی مشکلی در نمایش محتوای سایت در کاغذ نمایشگر گوشی وجود داشته باشد، تخت‌گاز سایت را رخنه‌ می کنند. به همین عامل، الگوریتم تازه گوگل یعنی Mobile First Index را برای تولید این تطابق آماده کرده است.


با این قابلیت کاربردی، کاربران تلفن همراه حق اولویت بالاتری در وب گردی دارا‌هستند و می توانند با سرچ در گوگل، درپی مطالب مورد علاقه خود باشند و نیاز خود را برآورده کنند. همچنین این موضوع که به عکس العمل گرایی دارای اسم و رسم هست، تاثیر مثبتی در seo و seo وبسایت میگذارد.


 


الگوریتم Pigeon (کبوتر)



مسلما خیلی وقتها برایتان پیش آمده که هنگام سرچ، به‌دنبال نتایجی هستید که نزدیک محل زندگی شماست. برای مثال نزدیک ترین داروخانه یا کیفیت بالا ترین کافی شاپ نزدیک به محل کارتان. تا قبل از الگوریتم کبوتر، گوگل نمی توانست به درستی این حاصل را به شما نشانه دهد؛ ولی بعداز کشف این نیاز کاربر، الگوریتم کبوتر را نوآوری کرد تا در سرچ هایی که شرایط مکانی کاربر التفات پیدا می کند، بهترین انتخاب ها را به او نماد دهد.


 


الگوریتم Freshness 

یکی از معیارهای بسیار مهم کاربران هنگام کلیک کردن روی نتایج سرچ گوگل، تاریخ انتشار و بروز رسانی آن محتواست. گوگل به کمک الگوریتم freshness این تقدم بندی را روی وب سایت های مورد نمایش اجرا می کند.


با یک مثال این جمله را برایتان بیشتر توضیح می دهم. به عنوان مثال فرض فرمائید که شما برای خرید سکه، نیاز به بررسی کردن قیمت آن روز دارید. وقتی در حاصل سرچ نگاه میکنید، او‌لین محتوایی که نظرتان را جلب می کند، لینکی هست که تاریخ آن به روز هست و نو ترین استدلال ها را در مورد ارزش سکه ارائه می دهد. پس همان مورد، انتخاب شماست نه لینکی که تاریخ انتشار یا آپ دیت رسانی آن به قبل از تاریخ آن روز بر می گردد.


 


الگوریتم RankBrain



قبلا، یکی از معیارهای اصلی گوگل برای جایگاه دادن به سایت ها، ارتباط کلمات مورد سرچ بوسیله استفاده کننده با کلمه ها کلیدی بکار رفته در محتوا بود. به همین برهان چندین از سایت ها برای به دست آوردن سکو بالا، از لغات کلیدی به دفعات استفاده می کردند و این مسئله منجر پایین آمدن کیفیت و تلاش محتوا می شد.


الگوریتم RankBrain، یکی از جدیدترین و هوشمند ترین الگوریتم های گوگل می‌باشد. در این الگوریتم امکان برداشت مفهومی از کلمه ها مورد سرچ کاربران وجود دارد. در واقع بجای اعتنا به کلمات کلیدی در محتوا، مضمون‌ آنها دستیابی میشود و براساس آن‌ها، هر سایت و محتوا در حاصل نخستین گوگل نمایش داده می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد