نخستین از کلیه بیایید با اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شویم:
به استفاده از افراد تاثیرگذار، برای رساندن پیام برند خود، به مخاطبان مقصود، اینفلوئنسر مارکتینگ گفته میشود.
اینفلوئنسرها چه افرادی میباشند؟
عده ای میباشند که معمولاً تعداد
آموزش سئو مشهد دنبالکنندههای زیادی دارند، دربین مردم محبوب می باشند و مردم پیشنهادهای آنان را با جان و دل قبول میکنند.
لطفاً اعتنا کنید! اینفلوئنسر مارکتینگ، فقط این نیست که به یکسری افراد فالوور بالا در اینستاگرام پول بدهید تا جنس شما را تبلیغ کنند. نه! این میگردد تبلیغات در شبکههای اجتماعی.
بازاریابی به وسیلۀ اینفلوئنسرها، نیازمند طراحی کمپینهایی می باشد که هدف مشخصی را دنبال میکنند و این غرض، لزوماً فروش محصول ها نیست.
یادتان است که گفتم یکیاز سیگنالهایی که گوگل توجه زیادی به آن دارااست، ترازو جستجوی نام برند شما یا Brand Mention است؟
خب، با اینفلوئنسر مارکتینگ میتوانید کاری نمائید که مردم نسبت به برند شما دانایی پیدا کنند، کنجکاو شوند و جهت دریافت محتواهای بیشتر، نامتان را در گوگل سرچ کنند. گوگل بدین تعداد جستجوها دقت میکند و زمانی میبیند عدۀ زیادی دنبال شما میشوند، دستتان را توی دست هم می گذارد.
یک نکتۀ کوچک: برای اینکه ببینید نام
آموزش سئو در مشهد برند شما بهطور میانگین چندبار در ماه جستجو میشود، میتوانید از ابزار Keyword Planner گوگل به کارگیری نمایید.
درباره اینفلوئنسر مارکتینگ و طراحی کمپین، سعی میکنیم حتماً در مقالهها آجل حرف کنیم. موقتیً برویم سراغ نصیب پایان سئوی آف پیج.
3- نقش شبکههای اجتماعی در سئو سایت
کار مفید و اثر گذار در شبکههای اجتماعی، 2 حُسن تبارک برای شما داراست:
برندینگ میکنید و معیار سرچ برندتان افزایش مییابد
می توانید برای وب سایتتان پیوند بسازید
برای اینکه فعالیت شما در شبکههای اجتماعی فایدهبخش باشد، نخستین مخاطبان غرض خود را مشخص کنید. مخاطبان هدف خود را که بشناسید، می توانید رسانههای درست و همینطور محتوای مناسب آنانرا تهیه و تنظیم فرمائید.
در این نصیب یکسری شبکه اجتماعی که ممکن هست خیلی به کارتان بیاید را پژوهش میکنیم.
حتما بخوانید: اسکیما چیست و چه گونه با آن سایتمان را آرمگذاری کنیم؟
آپارات و یوتیوب؛ یا ویدیو مارکتینگ برای سئو
یوتیوب و آپارات بهترین مکان برای آپلود ویدئوهای آموزشی یا موشن گرافیکهای شما میباشند. نیکی یوتیوب این است که می توانید به سادگی لینک وب سایت خود را در توضیحات وارد فرمائید؛ البته خب در جمهوری اسلامی ایران فیلتر است و شاید کاربران زیادی به آن دسترسی نداشته باشند.
خوبی آپارات هم این میباشد که در کشورایران فیلتر نیست , به راحتی میشود به صفحه های سایت لینک و پیوند داد. یک منفعت دیگر هم دارد که کلیپ بهسرعت در بین مردم پخش می شود، قابلیت و امکان بهاشتراکگذاری بالایی دارد و خیلیها بعد از دیدن ویدئو نام برند شمارا جستجو میکنند.
برای اینکه عنایت ویدئو را بهتر فهم و شعور نمایید، تصویر زیر را - که متعلق به تارنما Backlinko هست - مشاهده کنید.
طبق توضیحاتی که وب سایت بکلینکو ارائه کرده، این نمودار ترازو افزایش بازدید کاغذ، درپی ویدئو مارکتینگ و ارتقا سرچ برند را نماد میدهد. هر چقدر که بازدید از ویدئوهای یوتیوب افزایش پیدا کرده، تعداد سرچ \\\"Backlinko\\\" در گوگل نیز بیشتر شده و تعداد افراد بیشتری از این سایت بازدید کردهاند.
اینستاگرام؛ رسانهی دوست داستنی ایرانیها
تاثیر کار در اینستاگرام هم نسبتاًً مثل آپارات و یوتیوب می باشد؛ یعنی هم میتوانید به تارنماتان لینک بدهید و هم اینکه برندینگ می کنید.
اعتنا فرمائید، اگر محتوایی که در شبکههای اجتماعی ایجاد میکنید باکیفیت و موءثر باشد، شانس این را دارید که مردم محتوای شما را با یکدیگر بهاشتراک بگذارند و آغاز کنند به حرف کردن درباره برند شما! و درست اینجاست که برند منشن (Brand Mention) اتفاق میافتد.
صرفا یادتان نرود که درحالتی که اینستاگرام را به عنوان یکیاز رسانههای خود تعیین میکنید، باید کار مستمری در آن داشته باشید، تا بتوانید فایده بگیرید.
یک نمونه هم از تجربه خودمان ببینیم؟
در تصویر بالا، یکی پرطرفدارترین و پربازخوردترین پستهای صفحۀ اینستاگرام نوین را می بینید. این پست بارها به اشتراکگذارده شده، در اکسپلور اینستاگرام دیده شده و مخاطبان زیادی دربارۀ آن لحاظ دادهاند. در کنار این سوشال سیگنالها، افراد زیادی برای آشنایی بیشتر وارد پروفایل نوین شدهاند، روی لینک و پیوند سایت کلیک کردهاند و حتی در گوگل بهدنبال نوشتهعلمی ارزشگذاری نوین بودهاند.
برویم سراغ رسانۀ بعدی.
لینکدین؛ رسانهای برای استخراجوکارها و افراد متخصص
در لینکدین میتوانید هم با اکانت بیزینسی و هم با اکانت شخصی خود شغل کنید. در هر دو صورت امکان این را دارید که یادداشتهایتان را با سایرافراد دارای تخصص در حوزه کاری خود به اشتراک بگذارید و به نوشتهعلمیهایتان لینک بدهید.
خوبی لینکدین این هست که می توانید یک شبکه گرانقدر از مخاطبان هدف و همکاران خودتان بسازید. این شبکه پهناور، تاثیرگذاری بالایی در دیده شدن پستهای شما دارااست. آنها پستهای شما میخوانند، روی پیوندتان کلیک میکنند، پستها را لایک میکنند و گاهی هم آن به اشتراک می گذارند. در نوشته ی علمی «لینکدین چیست» از تشکیل داد اکانت شخصی و شرکتی و طرز شغل در لینکدین سخن کنیم.
هر قدر که مشارکت و تعامل افراد با شما، در شبکههای اجتماعی بیشتر باشد، بیشتر دیده میشوید و سینگالهای کارکشتهتری را برای گوگل میفرستید.
باز هم یک مثال دیگر از نوین ببینیم؟