بعد از استیناف پست های بلاگ و برخی از مطالب وبلاگ های ایرانی و خارجی، توانستیم فهرستی از 10 نوع محتوایی که ارتقاء ورودی از گوگل را در ادامه دارند، به دست آوریم.
این 10 نوع محتوا به شما کمک می کنند تا تنوع مطالب سایت خود را ارتقا دهید. تنوع مطالب سبب ساز میشود که دایره لغات کلیدی وب سایت شما توسعه و گسترش پیدا کند و در فایده، کوشش سایت شما در حاصل جستجوی گوگل آموزش سئو در مشهد بهبود یابد.
در نوشتهعلمی امروز قصد دارم این 10 نوع محتوا را به شما معرفی کنم و چگونگی تولید این محتواها را برایتان توضیح دهم (البته بایستی به این نکته اعتنا کنید هنگامی که از محتوا کلام میکنم، منظورم دقیقاً همان محتوای بلاگ میباشد، نه صفحه محصول ها سایت یا صفحه تماس با ما).
براین اساس اگر در موضوع بازاریابی محتوا یا استراتژی محتوا کار دارید و می خواهید شاهد ارتقا ورودی وبسایت تان باشید، پیشنهاد می کنم این مقاله را رسیدگی نمائید.
با 10 نوع محتوایی که سبب ساز ارتقا ورودی از گوگل تارنما میشوند، آشنا شوید!
برای تهیه کردن این فهرست، من به یاور تعدادی از همکاران، چندین روزی را صرف تحقیق و بازرسی نتایج جستجوی گوگل کردیم. در این استیناف، عملکرد کردیم کلمه ها کلیدی پر جستجو، وب سایت های پر بازدید و عملکرد وبلاگ خودمان را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم نتیجه ها متنوعی به دست آوریم.
در نتیجه این استیناف، با 10 طریق تولید محتوا روبرو شدیم که می توانند باعث ارتقاء ورودی از گوگل شوند. ولی باید متذکر شوم که در واقع، 11 نوع محتوا در این فهرست وجود دارد که مورد یازدهم، آن چنان مرسوم نیست.
به علاوه، لزومی ندارد که از همۀ این 10 نوع روش ساختوساز محتوا در وب سایت خود استفاده فرمایید، بلکه سفارش میکنم با بازرسی زمینه کاری خود و نیاز کاربرانتان یکسری مورد از این 10 نوع محتوا را در وب سایت تان به عمل بگیرید.
همچنین، کوشش کردم برای هرمورد از این نوع محتواهای تشکیل داد شده، یک نمونه بهتر برایتان مثال بزنم. احتمالاً شما با بعضی مفاد این فهرست آشنایی داشته باشید:
پست های وبلاگ و پست هایی که به طور منظم منتشر یا بروزرسانی میشوند. مانند نوشتهیعلمی ارتقا ورودی از گوگل سوای لینک و پیوند بیلدینگ که در وب لاگ منتشر شذ.
مقالات کوتاه همیشگی یا محتوای همیشه سبز (Evergreen) که هیچوقت قدیمی و بیسود نمیشوند و در هر وقتی قابل به کارگیریاند. مانند نوشته ی علمی سئو تضمینی که هفته قبلی با شما عزیزان به اشتراک گذاشتم.
مقالات وقتگیر. از جمله پیشنهاد می کنم نوشتهی علمی 10 تکنیک روانشناسی برای فروش بیشتر را رسیدگی فرمائید.
گالری های تصاویر و اینفوگرافیک. در حین تحقیقات متوجه شدیم، بسیاری از مقالاتی که مدل های مختلفی از یک مضمون را معرفی می کنند از این طریق برای ساخت محتوای خود استفاده می کنند (مانند نوشتهیعلمی مقایسه بهینه سازی با تبلیغات در گوگل).
محتوایی که اطلاعات دقیق و پر جزئیات را در دست کاربران قرار میدهد. نوشتهعلمی دست اندرکاران موءثر برای سکو بندی سایت در گوگل، نمونه خیر و خوبی برای این این نوع مقالهها می باشد.
محتوا و ابزارهای اینتراکتیو که خواننده را درگیر می کند. سفارش میکنم برای فهم و شعور خوب این مورد، به وبسایت Post Click Marketing مراجعهنمایید.
صفحات فرود با محتوای گروه بندی شده. این مورد به خودی خود، یک محتوا محسوب نمیشود. مثلا ممکن هست با جستجوی واژه کلیدی \\\"طراحی داخلی آشپزخانه\\\" در گوگل، با صفحه فرودی روبرو شوید که در آن انواع مختلف طراحی آشپزخانه تیم بندی گردیده است یا شما را به این برگه هدایت کند. مثلا برگه فرود تارنما HGTV را مشاهده کنید.
راهنمای چندین فصلی، مانند راهنمای لینک و پیوند بیلدینگ که در بلاگ منتشر کردیم.
تصویر سازی اطلاعات یا داده های مفهومی پیچیده، مانند این کاغذ از وبسایت CNN که نتیجه ها انتخابات آمریکا را به نه به تصویر کشیده هست.
ویدئو. ویدئوهای سایت آپارات، یوتیوب یا هر ویدئوی قابل اشتراک گذاری در صفحۀ وب سایت
تحقیقات به ما آرم داد که استعمال از این 10 نوع محتوا میتواند ارتقاء ورودی از گوگل را به دنبال داشته باشد. البته همان گونه که در صدر اشاره کردم، آیتم یازدهمین نیز وجود داراست که البته به کارگیری از آن را به کل بازاریابان محتوا توصیه نمیکنم.
احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که با کلیک کردن بر روی یکی از لینک های نتایج جستجو، با یک فایل PDF یا Powerpoint روبرو شده اید. در حقیقت گزینه یازدهمِ این فهرست، به کار گیری از فایل های PDF و Powerpoint هست.
من به یکسری برهان استعمال از این فایل ها را به همۀ ساختوساز کنندگان محتوا پیشنهاد نمی کنم:
پژوهش و بررسی محتوای این فایل ها برای موتور جستجو سخت هست.
این فایل ها در بخش اعظمی از تلفن ها ی یاروهمدم به درستی آموزش سئو مشهد نمایش داده نمیشوند.
این فایل ها، کاربرپسند نیستند.
در نتایج جستجو به راحتی پست های وب لاگ رتبه نمی گیرند (درحالتی که که چنین فایل هایی را در صدر نتیجه ها جستجو مشاهده کردید، بهتر است بدانید حضورشان به عوامل متعددی بستگی دارااست).
زمانی که بر روی یک یا یک سری گزینه از 10 نوع محتوایِ بالا سرمایه گذاری نمائید، می توانید امیدوار باشید که قالب محتوای تان برای کاربر آشناست و در نتیجه ها جستجو نیز کارایی نه خواهد داشت.