جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های عالی برای سئو تصاویر


برخی از ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های عالی برای آموزش سئو مشهد   سئو تصاویر :

Adobe Photoshop
Gimp
Paint.NET
GIFsicle
JPEGtran
JPEG Mini
OptiPNG
pngquant
FileOptimizer
ImageOptim
TinyPNG
Trimage
تغییر‌و تحول اندازه تصاویر برای مقیاس بندی
یک کدام از دیگه از خطاها جان دار در seo تصاویر، زمانی چهره می‌ده که می بایست اونا رو برای مقایس بندی یا این که سایز (Scale) مبادرت به آپلود نمائید و اذن ندید که CSS اندازه اونا رو تغییر‌و تحول بده. این قسمت به اندازه فشرده سازی اساسی وجود ندارد، البته یه نکته‌ی دیگه ست تا تصاویر شما با حداکثر سرعت ممکن در همه دستگاه‌ها جاری ساختن بشن. چنانچه از وردپرس به کار گیری میکنید، به طور پیش‌فرض تصاویر شما به وسیله سیستم تغییر تحول اندازه داده می‌شن. در نصیب پیکربندی> رسانه ، می‌تونید حداکثر ارتفاع و پهنا تصاویر رو انتخاب فرمایید. با این‌شغل دیگه CSS تصاویر شما رو با رمزنگاری‌های آموزش سئو در مشهد  خودش خرد نمی‌کنه.

قسمت رسانه وردپرس به طور پیش‌فرض ریز تصویرهایی (thumbnails) با دقت به پیکربندی وردپرستان می‌بنا. با این‌اکنون، تصویر مهم سوای تغییر‌و تحول سایز و به به عبارتی صورت باقی می‌مونه. در‌حالتی که می‌خواید در وسعت اینترنت سایتتون صرفه جویی فرمایید و تصاویر اساسی رو ذخیره سازی نکنید می‌توونید از پلاگین رایگانی به اسم Imsanity استعمال نمائید.

پلاگین Imsanity به شما اذن می‌ده که همگی تصاویر سایت خودتون محصور به یه سایز نمایید تا تصاویر گرانقدر‌خیس از یک اندازه‌ای در رسانه شما باقی نمونن و حذف بشن. پلاگین Imsanity فورا پس از آپلود تصویر به وردپرس متصل می‌شه، البته قبلی اینکه وردپرس روی تصویر عملیاتی ایفا بده، تصویر رو نسبت به تنظیماتی که تولید کردید، پژوهش و پیکربندی رو اجرا می‌کنه. بدین ترتیب با اعتنا به کاری که پلاگین اجرا می‌ده، متوجه می‌شید که به طور پیش‌فرض وردپرس هم همین فعالیت رو می‌کنه اما فقط تصویر اساسی رو پیش از آپلود بی نقص تغییر و تحول سایز نمی‌ده.

ولی ما این مورد ها رو به طور کامل تو عصر فراگیری ارتقاء سرعت وبسایت وردپرس توضیح دادیم و می‌تونید اونجا خیلی با جزییات بیشتر و با فراگیری ویدئوی این مشاجره رو دنبال فرمائید.

پلاگین های seo که میتوانید به کارگیری فرمایید
خوشبختانه، در وردپرس نیازی وجود ندارد که فشرده سازی‌ها و تغییر تحول سایزها ر, به طور دستی اجرا بدید. شما می‌تونید با نصب یه محرمانه پلاگین‌ عمل‌های seo تصاویر رو به طور اتوماتیک جاری ساختن بدید. این تحت به پلاگین‌هایی اشاره میکنیم که فورا بعد از دانلود استارت به اجرا عملیات seo تصاویر می‌کنن و تصاویری مناسب و باصرفه تحویل شما می‌دن. همینطور‌، این پلاگین‌ها قابلیت و امکان سئو تصاویری که از قبلی آپلود کردید رو هم دارن. این یه خصوصیت بسیار مفیده، به خصوص در صورتیکه شما اینترنت سایتی مملو از تصاویر آپلود‌ گردیده داشته باشید.

تنها دقت داشته باشید که نباید صرفا به پلاگین‌ها توکل نمائید. مثلا، تو بعضا از سرور‌های میزبانی نادر چگونگی شما اذن ندارین که تصاویر و پوشه‌هایی بیشتر از 2 مگابایت آپلود‌ نمایید. اما همونطور که اولیه نوشته ی علمی گفتیم، فارغ از طاقت فرسا گیری‌های سرور‌های میزبانی، در مجموع شما نباید تصاویری بیشتر از 2 مگابایت در قسمت رسانه وردپرس آپلود فرمائید. زیرا این تصاویر تخت‌گاز وسعت تارنما شما رو مالامال می‌کنن و شما‌را بدون چاره می‌کنن که مقدار وسعت سایت خودتون ارتقا بدید.

پلاگین Imagify Image Optimizer
پلاگین Imagify به وسیله دسته خالق Wp Rocket تشکیل‌شده و یه پلاگین‌ی بسیار خوب راجع‌به seo سرعت سایت محسوب می‌شه و اینم بگم که بسیار مالامال طرفداره. این پلاگین با Woocommerce ، WP Retina و NextGen Gallery سازگاره. همینطور با خصوصیت Bulk (seo تعداد بالا) می‌تونید تصاویرتن رو با 3 سطح متعدد فشرده سازی یعنی معمولی (Normal) ، جسورانه (Aggressive) و فوق العاده (Ultra) فشرده سازی فرمایید.

این پلاگین قابلیت مرمت هم داره و در صورتی‌که از سئو راضی نبودید، می‌تونید مجدد درخواست نوسازی تصاویر رو بدید تا مجدد تصاویر شما‌را به موقعیت نخستین برگردن و یه توشه دیگه، دوباره، مراحل سئو تصاویر اجرا بشه. این پلاگین یه ورژن مجانی و یک ورژن تجاری داره. با هر حساب بدون پول شما ماهیانه اذن دارید که 25 مگابایت تصویر رو seo فرمایید.

AMP چیست؟


AMP چیست
AMP چیست سوالی است که‌این روز ها دوستان می پرسند، AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages یعنی بار گذاری سریع صفحه های در موبایل میباشد گوگل پروژه AMP را در اکتبر سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. پروژه متکی بر HTML AMP هست که یک چارچوب گشوده نو بر‌مبنای فناوری‌های جان دار در اینترنت هست که وسعت وبسایت‌ها هنگام بارگذاری شدن در بوسیله تلفن‌های هوشمند کاهش یابد. به صورت خیلی خلاصه، منجر کاهش وسعت صفحه آموزش سئو مشهد  ها تارنما شما در تلفن‌های یاروهمدم میگردد.
David Besbris رهبر پروژه AMP آموزش سئو در مشهد  گوگل می گوید:

From day one, a key focus for AMP has been speed. It is arguably one of the most frustrating things about the mobile web — borne out by recent Google research that shows that 53% of people will leave a site that fails to load in three seconds or less. That’s the worst of all worlds for users, businesses, publishers, websites and the mobile web as a whole. — David Besbris, AMP project lead at Google
از روز نخستین، غرض ما از توسعه و گسترش AMP ارتقاء سرعت وب سایت بوده میباشد. مطلقا یکی‌از بدترین چیز‌ها در گوشی سرعت زیر سایت ها میباشد – با دقت به تفحص گوگل ۵۷ درصد یوزرها در شرایطی‌که اینترنت سایتی تحت ۳ ثانیه بار گذاری نشود، آن سایت را رخنه‌ می‌نمایند. سرعت زیر در وبسایت‌ها هنگام بار گذاری در تلفن‌های هوشمند مشکلی جهانی برای کلیه یوزرها، تجارت‌ها، ناشران و تارنما‌ها صحیح نموده است.
با اعتنا به واپسین پژوهش Akamai، مشخص و معلوم می شود که هر دهم ثانیه هم اساسی میباشد. از جمله در صورتیکه یک دهم ثانیه اینترنت سایتی دیرتر بار گذاری خواهد شد از جمله از ۲.۷ ثانیه به ۲.۸ ثانیه رسد، سبب ساز می‌گردد که نرخ تبدیل سایت ۲.۴ درصد کاهش یابد. (در تارنما‌های تعالی این رقم فاجعه میباشد)

همبستگی نرخ تبدیل و سرعت تارنما در تلفن‌های همپا
بخش اعظمی از کمپانی‌های گرانقدر درطول این چندین وقت از پروژه AMP گوگل هواخواهی کردند. از این مجموعه‌ها خواهیم توانست به خودکار (بسط دهنده وردپرس)، Reddit ، eBay ، Pinterest ، Washington Post ، Wired ، Gizmodo و غیره اشاره نمود. با دقت به گفته گوگل، فعالسازی این روال در سایت سبب ساز می گردد که ۴۴ درصد بازدید‌کنندگان اختصاصی ماهیانه و ۷۱ درصد بازدید‌های بازدیدکنندگان مخصوص ماهیانه تارنما شما ارتقا یابد.

زمانی که شما در سایت خویش AMP را فعال میکنید، به طور اتوماتیک گوگل در کنار وبسایت شما آرم AMP را اکران میدهد که به معنای فعال بودن AMP در وبسایت می باشد، این را هم دقت نمایید که برای آزمایش می بایست از یک دستگاه گوشی استعمال نمایید. ولی شما میتوانید از مشابه‌ساز‌های ابزار گسترش دهنده گوگل کروم نیز به کار گیری فرمایید.

آرم‌گذاری‌های ساختاری گوگل در حاصل کاوش سبب میگردد که وبسایت شما پررنگ خیس اکران یابد. از جمله اسلاید‌های مقاله ها در نتیجه ها کاوش بسیار زیبایی نصیب است.
اسلاید خبر ها NewYorkTimes مرتبط با AMP گوگل
به عنوان مثال در تصویر بالا یک نوع برگه بندی AMP را مشاهده میکنید که ضمن آسانی و خوشگل‌سازی کاغذ کاوش به استفاده کننده ضمانت می‌نماید که کاغذ وارداتی تخت‌گاز بارگیری گردد.
مانند کلیه پلتفرم‌های نو برای راه‌اندازی AMP نیز شما می بایست مزایا و معایب آن را نسبت به بیزنس خویش بسنجید و نسبت به آن تصمیم بگیرید که آیا فعالسازی AMP برای بیزنس شما اثر گذار میباشد یا این که مضر.

مزایای گوگل AMP
پروژه AMP گوگل تماما مجانی و متن گشوده میباشد.
پروژه AMP گوگل میتواند سرعت بار گذاری وبسایت شما در تلفن‌های هم پا را ارتقاء دهد و اعتنا داشته باشید که سرعت بار گذاری یکی‌از فاکتور‌های درجه بندی سایت می باشد. توضیحات بیشتر درباره این مسئله را میتوانید در نوشته‌ی‌علمی gtmetrix چیست بخوانید.
قرار گیری خوب در SERP ها (حاصل صفحه های موتور‌های کاوش ، Search engine results page) با فعال سازی اسلاید مقاله‌ها برای ارتقا نرخ کلیک. بعد از راه‌اندازی AMP در یکی تارنما‌های مشهور ، AMP منجر افزایش۲۰۰ درصدی نرخ کلیک یک تارنما شد‌ه‌است که سود این رویش منجر ارتقاء بازدید وبسایت هم نیز می شود.
پروژه AMP گوگل به سعی سایت بسیار یاری می‌نماید، مثلا نیازی به بار گذاری شدن کادر‌ورک‌های حجیم CSS و JS ندارد.
می تواند سبب ساز ارتقا نرخ تبدیل تارنما شما خواهد شد.
با‌ اعتنا به توسعه و گسترش هر روزه AMP ، جدیدا قابلیت و امکان افزودن تبلیغات نیز به آن اضافه گردیده است که با‌دقت به آن می توانید از روش Adsense برای خویش در‌آمد داشته باشید.
به طور اتومات تصاویر را فشرده سازی می‌نماید. (تصاویر برای اکران به فرمت WebP تبدیل میگردند)
AMP Lite سبب ساز ارتقا سرعت در اتصالات ضعیف می گردد. گوگل میگوید که‌این تکنیک تا ۴۵ درصد وبسایت را نسبت به قبلی فشرده خیس می‌نماید.

نصب XMap


10-3. سئو تصاویر: یکی مهم ترین مفاد در بهینه سازی جوملا و سرعت آن میباشد، بدون اینکه از جوملا یا این که هر CMS دیگر به کارگیری میکنید، سئو تصاویر پیش از بار گذاری وب سایت یک دستور هویدا برای هر نرم‌افزار نویس اینترنت میباشد. برای فشرده سازی تصاویر خویش می قدرت از قابل انعطاف افزارهای منحصر این شغل همانند فتوشاپ و یا این که ابزارهایی همانند ابزار Google’s Page Speed tool بهره مند شد. اما در حالتی‌که دنبال ابزار seo بیشتر میباشید در لینک و پیوند اشاره گردیده  آموزش سئو مشهد  کلیک فرمائید.

حقیقت رغبت داری از جمله عکس‌هایی با وسعت های بسیار بالا رو به راحتی سوای کاهش افت چگونگی، به دستکم وسعت ممکنه برسونی؟ یادگرفتن کاهش وسعت عکس سوای افت چگونگی رو از آموزش سئو در مشهد  دست نده.

نصب XMap
به جثارت می اقتدار ذکر کرد XMap یک کدام از شایسته ترین پلاگین های seo جوملا برای ساخت‌و‌ساز نقشه وبسایت میباشد که می اقتدار در دو فرمت xml و html نقشه وب سایت را در آن ساخت. وارد XMap گردیده و یک نقشه وبسایت در آن ساخت و ساز نمایید، مورد های منو را گزینش و حق تقدم های آن‌ها‌را تهیه فرمایید و آنگاه روی ذخیره و viola کلیک فرمایید. در غایت فقط مورد نیاز میباشد تا این نقشه تارنما به ابزار اینترنت مسترتولز گوگل معرفی خواهد شد. در صورتی‌که نحوه فعالیت را نمی‌دانید یادگرفتن گوگل وبمستر را هم از دست ندهید.

پلاگین های بهینه سازی وب سایت جوملا
بنابر تجربیات می‌قدرت بیان کرد با استعمال از جوملا 2.5 سوای استعمال از پلاگین های غیر ضروری، بهینه سازی بسیار معمولی‌خیس میباشد. با این اکنون، اگر که می خواهید در اختیار گرفتن بیشتری بر پیکربندی seo خویش داشته باشید، در اینجا دو آیتم از پلاگین های دوستداشتنی بهینه سازی جوملا را معرفی میکنیم:

پلاگین Sh404sef که یک پلاگین کلیه کاره بهینه سازی به‌حساب می‌آید و پیکربندی آن بسیار راحت میباشد.

پلاگین Artio JoomSEF – JoomSEF که مشابه به sh404SEF میباشد البته به اندازه آن کارکشته نبوده و پیکربندی آن یه خرده خسته کننده میباشد، اما ورژن بدون‌پول آن نیز وجود داراست.



در نقطه نهایی بایستی بیان کرد که با رعایت نکات بهینه سازی بالا در ساختار جوملا، طی مراحلی منجر بهبود سئوی جوملا میشود اما این همگی قصه نمیباشد و و مدام بدانید که می بایست آپدیت باشید که‌این فرمان به ویژه با حدس تغییرات اخیر الگوریتم و روحیه گوگل که در سعی برای تقابل با تارنما های سئو نشده میباشد، بیشتر مداقه پیدا می‌نماید.
همانگونه که میدانید سیستم مدیر محتوای سایت دروپال ، به وسیله سازمان ها و اداره ها هوا داران بسیار متعددی دارااست. دروپال یک سیستم رئیس محتوای متن گشوده و یا این که یک کادر ورک میباشد که اکنون حدود ۲.۲ درصد مجموع وبسایت‌های عالم از آن به کار گیری می‌نمایند و همگی نوع‌های متعدد وبسایت نظیر وبلاگی ، سازمانی ، شرکتی ، دولتی و غیره را قادر است مشمول گردد.

دروپال از سال ۲۰۰۱ منتشر شد ، به طور تقریب ۲ سال پیش از وردپرس بود که وارد بازار اینترنت شد و بعداز داخل شدن وردپرس و محبوبیت فوق العاده آن برای اکثری پرسش پیش آمد که با اعتنا به تجهیزات وردپرس چرا هنوز هم اشخاص از دروپال به کارگیری می‌نمایند؟! متخصصان این پرسش را اینطور جواب میدهند :

امنیت : امنیت وب سایت مداقه بخش اعظمی داراست و دروپال از بالاترین مرتبه امنیتی و شایسته ترین رتبه گزارش اشتباه در سیستم خویش به کارگیری می‌نماید که در مقابل حریف این سیستم مدیر محتوا وردپرس برای نگهداری امنیتی می‌بایست یک‌سری پلاگین و پیکربندی را روی آن انجام کرد.
مقیاس پذیری : دروپال سوای محدودیت تا چند هزار کاغذ را جانبداری می‌نماید که در مقابل وردپرس به انگیزه ساختار وبلاگی‌اش تا حداکثر ۱۰۰ کاغذ را دفاع می‌نماید.
قدرتمندی : سیستم ماژولار و کارکشته دروپال به وسیله پیشرفت دهندگان پیاده سازی گردیده‌است و به انگیزه متن گشوده بودن آن در قابل بسط نیز می باشد.
بخش اعظمی از تارنما‌های سازمانی نظیر وارنر بروس ، مشوق Emmy ، دانش گاه آکسفورد و غیره از این سیستم رئیس محتوا به کارگیری می‌نمایند.

نمودار به کار گیری از سیستم‌های مدیر محتوا تا سوم دسامبر ۲۰۱۷
دروپال در بازی با اعداد :

۳۸ هزار همکار کدنویس در سراسر عالم
۳۸ درصد پروژه برنده از هر ۵۰ پروژه
بیشتر از ۱ میلیون استفاده کننده در سایت Drupal.com
با اعتنا بدین مورد سیستم مدیر محتوای دروپال ، حریف قدرتمندی برای دیگر سیستم های مدیر محتوای حاضر و پر اسم و رسم میباشد و بدین ترتیب مشاجره seo این سیستم رئیس محتوا نیز از التفات به شدت بالایی شامل است.

با اعتنا به گوگل trends نمودار جست‌و‌جویبار واژه و کلمه دروپال در مقابل دیگر رئیس محتوا‌ها از حالت متعادل‌تری شامل است. با این‌اکنون ، این خیلی تعجب‌آور میباشد که مراحل رو به بالا جوملا تا سال ۲۰۰۹ فوق العاده بود اما بعداز سال ۲۰۱۰ همچنین در اکنون کاهش می باشد ، تا جایی که فعلا در گوگل Trends جایگاهی مانند Drupal داراست. وردپرس نیز به نوسان همچنان ادامه داده میباشد و هنوز تحت عنوان مالامال مصرف‌ترین سیستم رئیس محتوا محسوب می‌شود.

بررسی لینک های طبیعی

همان طور که در فصل اول یادگرفتن لینک سازی مطرح کردیم، امروزه کیفیت لینک و پیوند و اشکال لینک و پیوند بیلدینگ التفات اکثری برای موتورهای جستجو پیدا کرده اند زیرا گوگل مجازات های مختلفی را برای وب سایت هایی آموزش سئو مشهد که لینک کیفیت پائین یا اسپم تهیه و تنظیم می کنند در لحاظ میگیرد. بنا براین موسسات مطرح کوشش می کنند که با استفاده از روش های کلاه سفید، لینک بیلدینگ کنند.

تا قبل از اینً در زمینه ی پیوند بیلدینگ، سئو کاران می توانستند ریسک پذیر باشند و در مواقع ما یحتاج بر روی لبۀ تیغ تکان کنند. طرق پیوند سازی مانند ثبت لینک در مقاله ها و فهرست های راهنما معمولاً به وسیله متخصصان سئو توصیه می شد زیرا این تکنیک ها به خیر و خوبی قابل اجرا بودند. در‌حالتی که این روشها به صدق جاری ساختن می شدند، خطر کمی وب سایت را انذار می نمود. ولی آموزش سئو در مشهد  امروزه همه چیز تغییر کرده می باشد. با معرفی بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل سایت هایی که فارغ چارچوب قوانینش لینک و پیوند بیلدینگ می کنند را به شدت مجازات خواهد کرد.

در‌این نوشته‌علمی، ما دربارۀ گونه های پیوند بیلدینگ برایتان صحبت می‌کنیم: لینک های که برای ایجادشان بایستی تمرکز نمائید و لینک و پیوند هایی که بایستی از ساختن شان پرهیز کنید.


#1 انواع لینک بیلدینگ: لینک های طبیعی مدیر تارنما
برای معرفی گونه های لینک بیلدینگ در بالا بایستی سراغ پیوند های طبیعی برویم. این نوع لینک برای متخصصان seo به مثابۀ لیوان مقدس است. اصولاً این نوع لینک و پیوند ها، پیوند هایی می‌باشند که شما برایشان تلاشی نکرده اید و از سوی تارنما های دیگر به شما داده شده اند. این شیوه از لینک و پیوند سازی بسیار موثرتر از تماس گرفتن با دیگرافراد و درخواست پیوند از آنهاست. با این فعلا، شما بایستی به سایر افراد دلایلی بدهید تا پیوند شما‌را داخل تارنما خود قرار دهند و بایستی کاری نمائید تا وبلاگ نویسان گوناگون از ویژگی های سایت شما باخبر شوند.

یک نمونه از این دلایل بهتر قادر است ساخت‌و‌ساز محتوای غنی و ارزشمندی باشد که جدیدا کردار کرده اید و آن را در اختیار یکسری وب لاگ اساسی فعال در زمینۀ تجاری تان قرار داده اید. مطمئناً از این شیوه وبلاگ نویس های اکثری به طور طبیعی با شما و محتوای ارزشمندتان آشنا می گردند. اعمال این عمل قادر است طاقت فرسا و فرصت بَر باشد و به همین دلیل میباشد که این نوع پیوند ها از التفات بالایی برخوردارند. همچنین این نوع لینک و پیوند بیلدینگ، همان چیزیست که گوگل از آن به عنوان نمونه عالی خیال و خاطر می کند. نمونه هایی که در طول وقتی مشخص (هرچند طولانی) تاثیر بسیار عمیقی بر رتبۀ وب سایت ها خواهند گذاشت.



#2 گونه های لینک بیلدینگ: توسعۀ دستیِ پیوند
احتمالاً می قدرت اظهار‌کرد این شیوه مرسوم ترین تکنیک لینک و پیوند بیلدینگ هست که شما به عنوان یک متخصص سئو جاری ساختن می دهید، به خصوص در حالتی‌که جدیدا با سئو آشنا شده باشید. در این طرز شما به صورت کاملاً مستقیم با مدیران وب سایت ها و وب لاگ ها تماس می‌گیرید و از آنها تقاضا میکنید لینک و پیوند شما در وب سایتشان قرار دهند.

درین طریق نیز مانند روش پیشین به دلایلی نیاز خواهید داشت تا وب سایتتان را لینک و پیوند کنند. قطعاً شما باید با عده ای تماس بگیرید که در حوزۀ تجاری شما شغل دارا هستند. از جملهً در شرایطی‌که وبسایت تان در زمینۀ پوشاک فعالیت می کند، از وبسایت هایی که در زمینۀ دیجیتال عمل دارند نخواهید با شما همکاری کنند. این عمل نه صرفا تاثیر چندانی بر سئوی شما ندارد، بلکه صاحبان وب سایت های هدفتان را نیز سردرگم می کند.



#3 گونه های لینک بیلدینگ: پیوند هایی که خودتان می سازید
ما از چه نوع لینک هایی سخن می زنیم؟ لینک و پیوند های Self-Created یا Non-Editorial، لینک هایی می‌باشند که شما خودتان در وب سایت سایرافراد می سازید. این لینک و پیوند ها میتواند بر روی قسمت نگرش های یک وب لاگ یا پُست های فروم ها تشکیل داد شود.

گوگل این نوع لینک و پیوند بیلدینگ را دوست ندارد زیرا بیشتر زمان ها یاور با سئوی کلاه سیاه انجام میگردد. سئوی کلاه سیاه معمولاً زمانی صورت می گیرد که فردی میخواهد موتور کاوشگر را گول بزند. درین هنگام تالیف کننده سعی می کند مطلبی که حاوی اطلاعات ارزشمندی نیست را به عنوان محتوایی مرتبط و مهم به گوگل بنامد (در فصل ششم این راهنما، با نوشته ی علمی لینک و پیوند بیلدینگ عالی، بد و زشت بیشتر راجع‌به سئوی کلاه سیاه حرف خوا‌هیم کرد).
با معرفی آپ تو دیت پنگوئن در سال 2012، گوگل این نوع پیوند ها را بی ارزش می شمارد و حتی جرایمی را برایش در حیث می‌گیرد. از آنجاییکه این پیوند ها به وسیله صاحبان تارنما ها برایتان ساخته نمیشوند، طبیعتاً موتورهای جستجو گر عنایت کمتری برای این پیوند ها قائل اند. در قبل، این نوع پیوند بیلدینگ برای سئوی برخی وبسایت ها اثر گذار می بود، البته امروزه برای به کار گیری از این شیوه باید بسیار محتاطانه فعالیت فرمایید. برخی از مثال های این راه عبارتند از:

 بخش دیدگاه ها وبلاگی که تهیه نشده باشند مقالات منتشر شده در تارنما های خبری هم پا با متن دقیق برای لینک و پیوند مقالات معرفی شده در فهرست‌های راهنما امضای جان دار در پروفایل کاربران مهمان وبسایت های تبلیغاتی ویجت هایی که قابلیت و امکان پیوند بیلدینگ در آن ها وجود دارااست لینک و پیوند های جان دار در تصاویر و اینفوگرافیک کتاب کاربران مهمان سایت های راهنما لینک مو جود در امضای فروم ها
روش ها و اشکال پیوند بیلدینگ که برای سایت خود اتخاذ میکنید می بایست مبنی بر کارهای پیوند بیلدینگ موجودتان باشد، ولی در نهایت بایستی از روش های لینک سازی غیر از روش لینک و پیوند بیلدینگ طبیعی مدیر وب سایت دوری کنید و در ازای، بر روی تاکتیک هایی تمرکز کنید که بر قیمت تارنما و کسب و کار شما می افزایند. در چنین شرایطی می باشد که تارنما های معتبر از وجود شما باخبر خواهند شد و برایتان طبیعتا پیوند خواهند ساخت.

درج دکمه CTA


شایسته ترین‌ها، لبریز مشاجره‌ترین‌ها و یا این که جدیدترین‌ها
ترین‌ها در هرجایی از وب سایت می تواند به شما در بهبود بانس ریت یا این که به عبارتی نرخ پریدن آموزش سئو مشهد  امداد متعددی نمایند.

مثلا برای یوزرها بسیار دیدنی میباشد که شایسته ترین پست و یا این که شایسته ترین متاع کدام میباشد؟ ارزان‌ترین کالا و یا این که آموزش سئو در مشهد  گران‌ترین کالا کدام می‌باشند؟

کلیک بر روی اینگونه محصولاتی و یا این که پست‌هایی تعامل با یوزرها را بیشتر می‌نماید به دلیل آنکه وجود اینگونه نصیب‌هایی در یک وب سایت شم کنجکاوی یوزرها را ارتقاء میدهد.

نکته‌ای که در اینجا وجود داراست دقیقا همین شم کنجکاوی میباشد، و می بایست راهکارهایی را در پیش بگیرید که منجر جوشش و فوران کردن این احساس شود.

درج دکمه CTA
دکمه CTA یعنی شلیک به سمت مقصود. ولی این تمجید اینجانب بود البته تعریف‌و‌تمجید CTA یعنی “دعوت به مبادرت” یوزرها برای کلیک کردن بر روی دکمه تا یک شغل خاص را اجرا دهند. توضیحات بیشتر درباره این دکمه در پست شیت فرود نصیب CTA چیست بخوانید.

مخاطب وارد وبسایت می گردد و سرگرم قرائت میباشد آنگاه فکر می کند درباره آنچه که خوانده و یا این که آنچه که قرار است اجرا دهد درحال حاضر درین در بین اورا دعوت به کاری کنیم وی به احتمال زیاد دعوت را پذیرفته و مبادرت مارا اجرا میدهد.

بدین نحوه به گویش انگلیسی می گویند “Read, Think, Do! ”

به عبارت دیگر “تا تنور داغ میباشد نان را بچسبان” و این فعالیت با دکمه CTA قابلیت و امکان‌پذیر میباشد.

فونت سایت
یک سری وقت پیش بود وارد یک وبسایتی شدم که فونت قابل قبولی نداشت و این قضیه برای مخلوق آن‌قدر اصلی بود که با به کار گیری از پلاگین‌های کروم فونت وب سایت را به یک فونت استاندارد تغییر تحول دادم تا برای اینجانب که نقش استفاده کننده در آن وب سایت را داشتم قابل خوانا و همین‌طور منظم‌خیس باشد.

اکنون آیا کلیه یوزرها اینگونه کاری همچون عبد و بنده اعمال می دهند؟ به طور طبیعیً در‌صورتی‌که یک وب سایت شبیه دیگر با فونت خوب پیدا می کردم دیگر زحمت تغییر‌و تحول فونت سایت اشاره گردیده را ایفا نمی‌دادم و تا خروجم از آن تارنما سبب ساز ارتقاء بانس ریت می‌شدم.

فونت‌هایی همچون جمهوری اسلامی ایران سنس و یا این که بی یکان و بی طفل میتواند فونت قابل قبولی برای یک سایت باشد.

داشتن مدرک SSL
ما پیش از این درباره اثر SSL بر seo و دلایل به کارگیری از پروتکل HTTPS به صورت جامع حرف کردیم و حتی یادگرفتن تبدیل http به https در تارنما را هم ارائه دادیم.

مستقل از آنکه فعال‌سازی SSL اثر بسیار خیر در جایگاه وب سایت شما در گوگل داراست قادر است بر روی نگاه یوزرها هم تاثیرگذار باشد. دست کم بخش اعظمی از یوزرها فنی و یا این که فعالان وبگردی بدین نکته دقت می‌نمایند که ایا این وبسایت از پروتکل امن https استعمال میکند یا این که استعمال نمی‌نماید.

گاهی به عبارتی رنگ سبز اثر روانشناسی دارااست و شم بهتر را در استفاده کننده تولید می‌نماید.

گوگل هم مدام به تجربیات کاربری عنایت داده و مداقه می دهد البته بی‌استدلال وجود ندارد که اس ال ال را در بهینه سازی تاثیرگذار نموده است. اینکه یوزرها شم نمایند داده‌های آنها رمزگذاری گردیده است و امنیت تارنما بهتر میباشد، ادب درونی پیدا می‌نمایند و این متانت سبب ساز تعامل بیشتر می گردد.

به طور طبیعی نتیجه ها تعامل بیشتر نیز بهبود در نرخ پریدن (Bounce rate) میباشد.

همینطور در نظرسنجی وب سایت globalsign بدین فیض رسیده‌اند که ۸۴ درصد سبدهای خرید رها گردیده در دامنه‌های غیرامن بوده میباشد.

اثر sll در بهبود بانس ریت
به کارگیری از new tab در لینک و پیوند‌ها
آیا اعتنا کرده‌اید که برخی پیوند‌ها کلیک می کنیم در یک تب تازه از مرورگر گشوده می شود و برخی پیوند‌ها در به عبارتی تب (tab) گشوده می شود؟

به کارگیری غلط از این خصوصیت پیوند ممکن میباشد در بهبود نرخ پریدن، یوزرها تارنما مارا مبتلا ایراد نماید.

هم اکنون چه هنگامی؟ وقتی که ما در نوشته‌علمی یا این که متن‌هایمان یک تارنما فارغ سایتمان را پیوند کردیم و هنگامی مخاطب بر روی آن پیوند کلیک می‌نماید از تارنما ما به وسیله خودمان بیرون میگردد.

این کار bounce rate را ارتقا می دهد و برای بهبود بانس ریت توصیه می‌گردد پیوند‌های سوا سایتمان را به صورت new tab درج کنیم.

مثال کد لینکی که در new tab گشوده میشود:

text


هر چندین سایر دست اندرکاران مثل پادکست، ویدئو، چت آنلاین و بازی‌های آنلاین یا این که امتحان‌های آنلاین کلیه میتوانند در بهبود نرخ پریدن به شما یاری نمایند به شرط آنکه کیفیت خوب و در مکان مطلوب ارائه شوند.