جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

پلاگین وردپرس لایت اسپید (LiteSpeed)


پلاگین وردپرس لایت اسپید (LiteSpeed)
یکی شایسته ترین پلاگین ها برای بهبود و سئو سرعت وبسایت های وردپرسی می‌باشد، اینجانب خیلی درباره این پلاگین تفحص کردم و حدودا می‌تونم بگم به طور خیلی حرفه ای فعالیت با این پلاگین رو بلدم و می‌تونم تارنما‌ها رو خیلی ریلکس با این پلاگین ارتقاء آموزش سئو مشهد  سرعت بدم.
برای همین زمان ارتقا سرعت وبسایت وردپرسی برگزار کردم و فعالیت با این پلاگین رو  آموزش سئو در مشهد  خاطر دادم.
پلاگین AMP for WP
پلاگین AMP یاری می‌کنه تا سرعت در موبایل بالا بره و صفحه ها به شدت مدل بشن. هر یکسری قبول دارم نصب این پلاگین دردسرهای متعددی هم داره و بایستی به خیر و خوبی کانفیگ بشه و همچنین می بایست به خطاهایی که صورت میده و باطن این پلاگین هم می‌باشد دقت کنیم البته سرعت بالا قیمت این کلیه دردسرها رو داره.
ما در سرویس ها سرعت وب سایت درصورتی که شم کنیم یک تارنما نیاز داره AMP براشون فعال می کنیم.
در حالتی که خواستی دربارهAMP داده ها بیشتری بدونی علی یک نوشته‌علمی عالی نوشته، نوشته‌ی‌علمی AMP چیست و چطور فعال کنیم بخون.
اما AMP به لحاظ اینجانب به درد هر بیزینسی نمیخوره و می بایست ببینیم اون دستیابی‌وکار چی می باشد و کاربر‌های مقصود ما چه اشخاصی می باشند و همچنین ما چقدر دارایی و چه نیروی انسانی داریم. تمامی اینا به لحاظ اینجانب در یک کمپانی بلندمرتبه دخیل میباشند تا بشه پاسخ این پرسش بخشید: AMP داشته باشیم یا این که خیر؟
در‌صورتی‌که خواستی داده ها بیشتری درباره پلاگین های seo وردپرس بدونی توصیه می‌کنم مسلما نوشته‌ی‌علمی ۱۵ پلاگین رفیعتر بهینه سازی وردپرس بخون، همچنین کلی کامنت داره به دردت میخوره.

معرفی ابزارمخصوص سرعت وب سایت
پلاگین Hummingbird
پلاگین Hummingbird به عنوان مثال پلاگین‌ها Critical می باشد، یعنی Critical JS و Critical CSS اجرا میدن، به گویش معمولی در میان تنها کدهایی که در همون برگه موردنیاز میباشد رو فراخوانی میکنن و از کدهای که قابل به کار گیری وجود ندارد (noCritical) رو در ذیل وب سایت بارگذاری میکنن.
ولی پلاگین Hummingbird صرفا همین عمل رو نمی‌کنه و تعدادی تجهیزات عالی دیگه هم داره، مثل فعال کردن کش، Defer کردن منابع وب سایت، Lazy Load ها و …
پلاگین Hummingbird برای همون شرکتی است که پلاگین خوب Smush پیاده سازی کرده و در صدر معرفی کردیم.
پلاگین Redis
بعید میدونم تارنما‌های اهل ایران اومده باشن پلاگین خیر مثل Redis رو معرفی کرده باشن، زیرا کانفیگش به هاست اشتراکی مرتبط می‌باشد اما در شرایطی‌که فرض کنیم که هاست اشتراکی شما Redis رو دفاع می‌کنه اون موقع فوق العاده بهتر میشه سرعت شما.
البته در شرایطی که هاست اشتراکی شما از Redis دفاع نکنه (به احتمال ۹۰ درصد جانبداری نمیکنه) نمی‌تونید از خصوصیت این دیتابیس عالی به کار گیری نمایید.
کاری که Redis اعمال میده این است که میاد به یاری دیتابیسی که داره داده ها رو کش می‌کنه و سرعت فراخوانی داده ها بسیار بالا میره و در فیض سرعت بار گذاری داده ها بیشتر میشه.
پلاگین نصب مکن
شاید پندار کنی پلاگین نصب مکن چیه، به آفریدگار بیشتر کندی‌های وردپرس به خیال زیاد نصب کردن پلاگین می باشد، تا هم اکنون پندار کردی چرا صرفا برای بالا بردن سرعت سایتت دنبال نصب پلاگین هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب وجود ندارد برعکس اندیشه کنی؟؟؟ برای بالا بردن سرعت سایتت پلاگین هات رو معدود کن و دیگه بیشتر از این پلاگین نصب مکن.
این عمل بالا خودش یک کدام از شایسته ترین استراتژی‌های معمولی برای بهبود سرعت وب سایت است.
برای مثال برای کش کردن، بیا کدش رو بذار و پلاگین منحصر کش نصب مکن یا این که برای کاهش وسعت عکس‌ها همش پلاگین نصب مکن، به جاش از فتوشاپ یا این که وب سایت‌های آنلاین به کار گیری کن. اعتقاد و باور کن چندین تا پلاگین سرعت داشته باشی در معنای سرعت بالا وجود ندارد و می‌تونه سود عکس بده. اینو اینجانب پوریا آریافر میگم که تو سال ۲۰۲۱ وارد د‌همین سال از فعالیتم در موضوع seo میشم و سال‌ها است دارم با seo معاش می کنم. امیدوارم به حرفم با تمرکز گوش کنی.
معرفی بقیه ابزارهای seo مجانی
siteliner.com
ابزار مفیدی میباشد و کلا داده ها خیر میده برای مثال در شرایطی که دو محتوای داشته باشید که بالای ۵۰ درصد متن‌هاشون مثل هم باشه بدین ابزار میاد خطای محتوای تکراری (duplicate content) رو میده، پیوند های شکسته رو نشون میده، صفحاتی که noindex باشن رو پیوند میکنه، گزارشی از لینک و پیوند های داخلی و لنیک های فرنگی نشر میده و به هر ورقه ای از وب سایت شما براساس معیارهای خودش یک امتیاز (Page Power) میده. اما ورژن مجانی این ابزار تنها ۲۵۰ شیت از تارنما شما رو تحقیق میکنه.
copyscape.com
ابزاری کاربردی برای جستن دزدان محتوا

Structured Data Markup Helper


در شرایطی‌که تنها HTML دارید، تگ HTML را تعیین فرمایید و کد خویش را آموزش سئو مشهد  در فریم وارد نمائید


زمانی که کلیه امور را جاری ساختن دادید، بر روی Start Tagging  آموزش سئو در مشهد  کلیک نمایید.

در برگه آنگاه، دو پنل مشاهده می کنید. پنجره سمت چپ مطالب شما میباشد، و پنجره سمت راست ابزار structured data میباشد.


در پنجره سمت چپ برای نشانه زدن چیزی هایلایت یا این که با ماوس درگ فرمایید. از جمله، برای نماد گذاری تیتر یک نوشته‌ی علمی، با کلیک چپ و کشیدن بر روی متنی که می خواهید هایلایت نمایید این فعالیت را جاری ساختن دهید. یک فریم پاپ آپ گشوده میگردد که مورد‌هایی برای برچسب‌های structured data متفاوت مشاهده می کنید:

از‌آنجا که دراین باره اسم نوشته ی علمی میباشد، name را برای آن گزینش فرمایید. تغییر و تحول را در پنل سمت راست پایین My Data Items خواهید روءیت کرد.

در حالتی‌که می خواهید یک تصویر را structured data نمائید، بر روی تصویر کلیک فرمائید و image را از فریم پاپ آپ گزینش نمایید.

وقتی که فعالیت mark کردن همگی چیز را در ورقه خویش به نقطه پایان رساندید، بر روی Create HTML در کناره بالا سمت راست کلیک نمایید.

در اینجا یک قدم اساسی در پیش رو میباشد. در قاب دوم سمت چپ کلیک فرمائید تا گشوده گردد و JSON-LD را به مکان microdata تعیین نمائید.

Structured Data Markup Helper

Structured Data Markup Helper

به طبع این عمل را اجرا دهید چون JSON-LD نوع ترجیح داده گردیده structured data به وسیله گوگل میباشد.


کد ایجاد گردیده را نسخه برداری نمائید و پیست نمایید. (در صورتی‌که می‌خواهید آن را گشوده هم اسکن نمائید، پیشنهاد می‌کنم فریم را گشوده نگه دارید)

همگی چیز تا به اکنون بسیار آسوده بوده میباشد، البته در‌این مرحله، قادر است یه خرده نقص‌ خواهد شد. دلیلش این میباشد که می بایست به تمام وبسایت خویش این اوامر را اضافه نمایید، که اکثر اوقات طاقت فرسا‌ترین قسمت از این فرآیند میباشد. در واقع، این structured data (درج شده در HTML) بایستی به کد منبع شما برود.


در شرایطی‌که وب سایت شما فقط پوشه های کاغذ استاتیک داراست، قرار دادن structured data در وبسایت شما بسیار آسوده میباشد. بر روی download در کناره بالا سمت راست کلیک نمائید.

البته در شرایطی‌که وبسایت شما دارنده صفحه ها غیر استاتیک میباشد، و از CMS به کار گیری می کنید خوب میباشد یا این که از طریق اولیه (شیوه گذشته) و یا این که از طریق سوم (طرز آجل) به کارگیری نمائید.


به کار گیری از ابزار Data Highlighter در گوگل وبمستر (نحوه ۳)

(این طریق نیز مانند طریق دوم منسوخ شد‌ه‌است البته میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر بخوانید)


اینفوگرافیک جامع از Rich Snippet

فیض گیری: چرا می بایست به ریچ اسنیپت ها مداقه بخشید؟

وقتی که یک عبارت را در گوگل کاوش میکنید، کدام پیوند دقت شما‌را جلب می‌نماید؟ به عبارتی لینکی که ستاره های طلایی دارااست؟ دقیقاً


ریچ اسنیپت ها، داده ها و محتوای وب سایت شما‌را برای موتورهای کاوش seo می‌نمایند. موتورهای کاوش نیز این اطلاعات را به طور منظم و برچسب گذاری گردیده به یوزرها اکران میدهند. در سود، نرخ کلیک وبسایت شما به واحد سنجش قابل توجهی ارتقاء می یابد. به علاوه، اکثری از مهندسین seo معتقدند که استعمال از ریچ اسنیپت ها میتواند در مرتبه بندی وبسایت شما اثر بگذارد. همینطور، در شرایطی که شما مولف می‌باشید، به کارگیری از ریچ اسنیپت می‌تواند در رشته شما موءثر باشد و شمارا تحت عنوان شخصی زبده به یوزرها آرم دهد.


در صورتیکه فروشگاه اینترنتی دارید یا این که در تارنما خویش به انتقاد و پژوهش تولیدات میپردازید، استعمال از ریچ اسنیپت قادر است اعتنا یوزرها را به سمت شما جذب نماید. ارائه یک تجربیات کاربری بهتر، گامی مفید در ارتقا نرخ کلیک و فروش بیشتر میباشد و ریچ اسنیپت اولی گام برای ارائه تجارب کاربری بهتر به بازدیدکنندگان میباشد.


به همین دلایل می بایست از ریچ اسنیپت ها به کارگیری نمایید. در صورتیکه این دلایل برای شما کفاف نمی دهد، عالی میباشد خودتان یه خرده در گوگل کاوش نمائید و حاصل را مقایسه نمائید. حقیقت به به سایر سرفصل‌های جامع فراگیری seo ما هم به طبع نگاهی بیندازید.


query for rich answers


نتیجه ها 850,000 کاوش در گوگل
گروه لغت ها کاوش گردیده مشتمل بر ترکیبی از پیشنهادات گوگل (Google Autocomplete)، پیشنهادات بینگ (Bing Suggest) و دسته ای از کلماتی بود که به طور دستی با مشورت کردن عده شد‌ه‌است. تعداد هر نوع کلمه ها کلیدی به آموزش سئو مشهد  تفصیل تحت هست:

query for rich answers
تعداد کلمه ها کلیدی از قسمت‌های گوناگون در‌این تست
قصد داریم تست را به دو نصیب تقسیم‌بندی کنیم، بخش نخستین تست مرتبط با عبارات کلیدی میباشد که بوسیله پیشنهادهای موتورهای کاوش بدست امده و تست دوم مرتبط با لغت ها کلیدی میباشد که به وسیله کارشناسان آموزش سئو در مشهد  تعیین شد‌ه‌است.

پیشنهادات گوگل (Google Autocomplete) چیست؟
پیش از استارت دو تست در صورتیکه بامفهوم Google Autocomplete شناخت ندارید به‌دنبال مثالی از پیشنهادات گوگل (Google Autocomplete) را مشاهده میکنید:

Google Autocomplete
پیشنهادهای گوگل در هنگام کاوش
تست اولیه – لغت ها کلیدی پیشنهادی موتورهای کاوش
این عبارات کلیدی نتیجه ها از پیشنهادات گوگل و بینگ تمرکز دارا‌هستند. لغت ها کلیدی به صورت هم اندازه از گوگل و بینگ به دست آمده‌اند و از هر یک از آن ها 250000 کاوش انجام یافته میباشد. که به صورت کلی 500000 کاوش نتایج شد. به جهت دوری از ذیل اثر قرار به دست آوردن مطالعه بوسیله هریک از موتورهای کاوش این چنین این فعالیت را اجرا دادیم. مواقعی که مشاهده کردیم:

result rich answers suggest search engine
سود آزامایش یک
تست دو – لغت ها کلیدی دلخواه
لغت ها کلیدی پیشنهادی به وسیله موتورهای کاوش منبع با ارزشی برای کابران و وبمستران میباشند، البته سوای ادله خاصی فقط منبع آیتم به کار گیری ما بودند، چون شم کردیم طبیعتا این پیشنهادات محصور می باشند و برای بدست آوردن تست ظریف‌خیس می بایست دامنه لغات کلیدی را پیشرفت اعطا کرد. به‌این مراد، بیش تر از 355000 واژه و کلمه کلیدی مازاد ساخت‌و‌ساز کردیم تا همانطور که پیش‌خیس گفته شد تست را ایفا دهیم.

:

result rich answers custom keywords
سود ازمایش دو
داده ها مندرج در rich answers از دامنه‌های واسطه
به صورت بدیهی گوگل در عده داده ها از دامنه های واسط سپرده گذاری کلانی جاری ساختن داده میباشد. بیش تر از 73% از جواب های بی نیاز (rich answers) آماده گردیده به وسیله گوگل دربرگیرنده لینکی به URL واسط، تحت عنوان منبع به آنان مراجعه می شود. گوگل از دامنه وسیعی از منابع برای داده ها استعمال می‌نماید. اقتدار دامنه از مداقه بالایی برخوردار‌است، در حدود 48% نتایجی که به منبع دیگری ارجاع می دهند، دامنه‌هایی با امتیاز دامین آتوریتی (Domain Authority) صد نیز می باشند. Domain Authority یا این که DA بوسیله وبسایت Moz برای هر دامنه براساس فاکتورهای خویش نیز شکل می‌گیرد.

بینگ نیز به صورت کلان‌ای به منابع واسطه متعلق میباشد، بیشتر از 87% از نتیجه ها از این مجموعه هستند. 74% از منابع واسطه که به وسیله بینگ ارائه می شوند تنها از ویکی پدیا به دست می آیند، که امتیاز DA آن 100 میباشد.

کلاً جستجوی‌های انجام شده به 166366 جواب های بی نیاز (rich answers) در تست رسیدیم. در‌این در میان، 42160 گزینه از آن‌ها مشتمل بر لینک و پیوند نبودند، یعنی گوگل فقط جواب را داده بود اما فارغ از منبع. در میان پرس و جو هایی که دربرگیرنده لینک و پیوند نبودند به کاوش پرداختیم، و فهمیدیم که بیشتر جستجوی‌های فارغ از ورقه ها (فارغ از درج منبع)، دربردارنده داده ها از دامنه‌های همگانی می باشند.

مثال‌ای از rich answers در گوگل
جواب‌های بی نیاز صورت‌های مختلفی دارا هستند و بستگی به نوع واژه و کلمه کلیدی نیز داراست، در آزمایشی که 855 هزار توشه کاوش شکل گرفت به سود پایین وصال که در جواب‌های بی نیاز چه چیزی ظواهر میشود.

محتوای rich answers تعداد دفعات تکرار درصد دفعات تکرار
دربرگیرنده تیتر 41,756 25.0%
دربرگیرنده متن 116,885 25.0%
دربرگیرنده لیست 1,792 25.0%
مشمول پیوند (URL) 122,188 25.0%
دربرگیرنده انکرتکس 71 0.04

محاسبه رقبا در عبارات کلیدی پایانی


۴) محاسبه رقبا در عبارات کلیدی پایانی

بعداز آن که یک سری واژه و کلمه کلیدی خویش را از لیست خویش بیرون کردید آنها را در گوگل جست و جو فرمائید. برای این فعالیت از دشوارترین (کوتاه ترین) لغات کلیدی خویش آغاز فرمائید و نتیجه ها ورقه سود موتور کاوش (SERP) آموزش سئو مشهد  را تحقیق فرمائید.

اتحت سرچ هر کلمه و واژه یکسری سایت وجود داراست که بایستی با آنها به رقابت بپردازید ولی برای اینکه زوایای رقابت خویش را خوب ادراک فرمایید، سوالهای نمائید به سوال ها ذیل به صورت  آموزش سئو در مشهد مصرح جواب دهید:


آیا رقبای شما در عبارات کلیدی خاص تارنما های ماهر دارا‌هستند؟

آیا شما و دستیابی و کارتان با این موسسه ها موازی میباشید؟

آیا تارنما شما میان این تارنما ها قراردارد؟

آیا کمپانی شما میتواند به اندازه رقبا شما‌را از حیث مالی حمایت نماید؟

نقاط ضعف رقبایتان چیست؟ (محتوا، طراحی وب، سرویس ها و …)


نکته: نقاط ضعف رقبا یک رویکرد بهتر برای پیشی دریافت کردن از آن‌ها می‌باشدو مطلقا آنان‌را پیدا نمایید و با یک استراتژی ظریف آن را در تجارت خویش پوشش دهید.

۵)‌ نگاهی دقیقتر به هدف ها کاوش بیندازید

استراتژی بهینه سازی امروز می بایست بیشتر به پاسخگویی به سؤالاتی که عموم دارا هستند یا این که ارائه شایسته ترین راهکار برای اختلال آن‌ها بپردازند. کاری که ما می خواهیم اجرا دهیم این میباشد که بر موج مشکلاتی که روزمره میلیون ها توشه از گوگل پرسش می گردد سوار گردیده و خویش را تحت عنوان شایسته ترین راه‌حل به استفاده کننده معرفی کنیم.


پس مجموعاَ روند بهینه سازی کارایی فرمائید بفهمید که مخاطبان شما هنگام سرچ یک واژه کلیدی خاص از گوگل چه میخواهند:

آیا آنها یک غرض اطلاعاتی دارا هستند (سعی بر یافتن داده ها در امر یک قضیه خاص میباشند)، قصد دسترسی به یک وبسیات خاص را دارا‌هستند، قصد تجاری دارا هستند (آیا می‌خواهند پیش از خرید چیزی پژوهش نمایند) یا این که قصد معامله ای دارا‌هستند (پیرو خرید چیزی اینک می باشند)؟


می‌توانید با نگاهی ظریف به نوع صفحاتی که پیش از اینً برای آن کوئری جایگاه بندی کرده اند، در باب مقصود جستجوی بعضا از داده ها بیشتر بیاموزید. و به‌این سوالهای صادقانه جواب دهید:


آیا بیشتر صفحه ها مال را میبینید؟

آیا تعداد متعددی از پست های اطلاعاتی بلاگ را می‌بینید؟

ایا ویدیو آموزشی میبینید؟

و …


این ها تمامی نکات مرتبط با آن چه گوگل قصد جست و جویبار یک پرسش خاص را بر عهده دارااست، میباشد. دریابید که کدام نوع قصد در خصوص کلید کلمه ها اجرا می‌گردد و مجدداً یافته های خویش را به کاغذ بزرگ خویش اضافه فرمایید!




۶) گزینش یک استراتژی برای واژه و کلمه کلیدی

براساس داده هایی که فعلا گردآوری نموده اید، میتوانید یک استراتژی بسیار کارکشته برای رقابت در دسته ای از لغات کلیدی خاص را گزینش نمایید. چنانچه روند بالا را دنبال نموده اید، می بایست ورقه پهناور ای با مقدار قابل توجهی از کلید کلمه ها و داده ها مرتبط با رقابت و جستجوی مخاطبان خویش برای آن مجموعه از کلیدواژه ها داشته باشید. در‌این مرحله روی هم رفته دو منش مهم وجود دارااست که وجه تمایز اساسی در میان آن نیز میزان دارایی مالی تخصیص یافته به حوزه seo هست.


در صورتی بیزنس شما از لحاظ وسعت و میزان دارایی بازاریابی با رقبا موازی میباشد، بر روی بدون واسطه ترین طریق که ورود به رقابت در کل کلمه ها کلیدی هست، تمرکز فرمایید. ولی در صورتی وضعیت چنین وجود ندارد، آغاز لغات کلیدی زمان بر را آزمون فرمایید. تمرکز روی عبارات کلیدی زمان بر و ترکیبی قادر است به خیر و خوبی ترافیک متعددی را برای شما به ارمغان بیاورد.


زمانی که غالب شدید برای آن گروه از کلید واژه و کلمه های وقتگیر در سرپ درجه استحصال نمایید، غرض برای لغات بیشتر یه خرده بی آلایش خیس شود.

در‌این مرحله همینطور تلاش فرمایید درمورد نوع محتوای خویش نیز استراتژی انتخاب نمائید. برای این شغل بایستی مدل کتابت محتوای خویش، موضوعات و زیرشاخه هایی که می بایست به آن پرداخته گردد، تعداد مقاله‌ها در هر زیرشاخه، آراسته کردن و روش نشر محتواها، شیوه های بهبود چگونگی و افزایش محتوا و … را نیز در لحاظ گرفته و با ادغام یک استراتژی کوتاه و بلند بازه زمانی، مجموعه محتوایی خویش را در جهت وصال به اهدافی که در رمز دارید هدایت و ارشادوراهنمایی فرمائید.


عده بندی

رسیدگی عبارات کلیدی او‌لین و یک کدام از مهمترین مراحلی میباشد که شما می‌بایست هنگام قبول یک پروژه بهینه سازی به آن بپردازید. درین نوشته‌ی‌علمی اینجانب عملکرد کردم ۶ مرحله مهم و مهمی که در استیناف لغات کلیدی می بایست به آن دقت فرمائید را هم پا با سوالهای مهم در هر زیرشاخه برای شما مطرح کنم.

دقت داشته باشید که هرچه قدر مجال بیشتری به پژوهش لغات کلیدی و چک رقبا تخصیص دهید مسیر پرورش شما هموارتر و فیض شما خوب خواهد بود.