AMP چیست
AMP چیست سوالی است کهاین روز ها دوستان می پرسند، AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages یعنی بار گذاری سریع صفحه های در موبایل میباشد گوگل پروژه AMP را در اکتبر سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. پروژه متکی بر HTML AMP هست که یک چارچوب گشوده نو برمبنای فناوریهای جان دار در اینترنت هست که وسعت وبسایتها هنگام بارگذاری شدن در بوسیله تلفنهای هوشمند کاهش یابد. به صورت خیلی خلاصه، منجر کاهش وسعت صفحه
آموزش سئو مشهد ها تارنما شما در تلفنهای یاروهمدم میگردد.
From day one, a key focus for AMP has been speed. It is arguably one of the most frustrating things about the mobile web — borne out by recent Google research that shows that 53% of people will leave a site that fails to load in three seconds or less. That’s the worst of all worlds for users, businesses, publishers, websites and the mobile web as a whole. — David Besbris, AMP project lead at Google
از روز نخستین، غرض ما از توسعه و گسترش AMP ارتقاء سرعت وب سایت بوده میباشد. مطلقا یکیاز بدترین چیزها در گوشی سرعت زیر سایت ها میباشد – با دقت به تفحص گوگل ۵۷ درصد یوزرها در شرایطیکه اینترنت سایتی تحت ۳ ثانیه بار گذاری نشود، آن سایت را رخنه مینمایند. سرعت زیر در وبسایتها هنگام بار گذاری در تلفنهای هوشمند مشکلی جهانی برای کلیه یوزرها، تجارتها، ناشران و تارنماها صحیح نموده است.
با اعتنا به واپسین پژوهش Akamai، مشخص و معلوم می شود که هر دهم ثانیه هم اساسی میباشد. از جمله در صورتیکه یک دهم ثانیه اینترنت سایتی دیرتر بار گذاری خواهد شد از جمله از ۲.۷ ثانیه به ۲.۸ ثانیه رسد، سبب ساز میگردد که نرخ تبدیل سایت ۲.۴ درصد کاهش یابد. (در تارنماهای تعالی این رقم فاجعه میباشد)
همبستگی نرخ تبدیل و سرعت تارنما در تلفنهای همپا
بخش اعظمی از کمپانیهای گرانقدر درطول این چندین وقت از پروژه AMP گوگل هواخواهی کردند. از این مجموعهها خواهیم توانست به خودکار (بسط دهنده وردپرس)، Reddit ، eBay ، Pinterest ، Washington Post ، Wired ، Gizmodo و غیره اشاره نمود. با دقت به گفته گوگل، فعالسازی این روال در سایت سبب ساز می گردد که ۴۴ درصد بازدیدکنندگان اختصاصی ماهیانه و ۷۱ درصد بازدیدهای بازدیدکنندگان مخصوص ماهیانه تارنما شما ارتقا یابد.
زمانی که شما در سایت خویش AMP را فعال میکنید، به طور اتوماتیک گوگل در کنار وبسایت شما آرم AMP را اکران میدهد که به معنای فعال بودن AMP در وبسایت می باشد، این را هم دقت نمایید که برای آزمایش می بایست از یک دستگاه گوشی استعمال نمایید. ولی شما میتوانید از مشابهسازهای ابزار گسترش دهنده گوگل کروم نیز به کار گیری فرمایید.
آرمگذاریهای ساختاری گوگل در حاصل کاوش سبب میگردد که وبسایت شما پررنگ خیس اکران یابد. از جمله اسلایدهای مقاله ها در نتیجه ها کاوش بسیار زیبایی نصیب است.
اسلاید خبر ها NewYorkTimes مرتبط با AMP گوگل
به عنوان مثال در تصویر بالا یک نوع برگه بندی AMP را مشاهده میکنید که ضمن آسانی و خوشگلسازی کاغذ کاوش به استفاده کننده ضمانت مینماید که کاغذ وارداتی تختگاز بارگیری گردد.
مانند کلیه پلتفرمهای نو برای راهاندازی AMP نیز شما می بایست مزایا و معایب آن را نسبت به بیزنس خویش بسنجید و نسبت به آن تصمیم بگیرید که آیا فعالسازی AMP برای بیزنس شما اثر گذار میباشد یا این که مضر.
مزایای گوگل AMP
پروژه AMP گوگل تماما مجانی و متن گشوده میباشد.
پروژه AMP گوگل میتواند سرعت بار گذاری وبسایت شما در تلفنهای هم پا را ارتقاء دهد و اعتنا داشته باشید که سرعت بار گذاری یکیاز فاکتورهای درجه بندی سایت می باشد. توضیحات بیشتر درباره این مسئله را میتوانید در نوشتهیعلمی gtmetrix چیست بخوانید.
قرار گیری خوب در SERP ها (حاصل صفحه های موتورهای کاوش ، Search engine results page) با فعال سازی اسلاید مقالهها برای ارتقا نرخ کلیک. بعد از راهاندازی AMP در یکی تارنماهای مشهور ، AMP منجر افزایش۲۰۰ درصدی نرخ کلیک یک تارنما شدهاست که سود این رویش منجر ارتقاء بازدید وبسایت هم نیز می شود.
پروژه AMP گوگل به سعی سایت بسیار یاری مینماید، مثلا نیازی به بار گذاری شدن کادرورکهای حجیم CSS و JS ندارد.
می تواند سبب ساز ارتقا نرخ تبدیل تارنما شما خواهد شد.
با اعتنا به توسعه و گسترش هر روزه AMP ، جدیدا قابلیت و امکان افزودن تبلیغات نیز به آن اضافه گردیده است که بادقت به آن می توانید از روش Adsense برای خویش درآمد داشته باشید.
به طور اتومات تصاویر را فشرده سازی مینماید. (تصاویر برای اکران به فرمت WebP تبدیل میگردند)
AMP Lite سبب ساز ارتقا سرعت در اتصالات ضعیف می گردد. گوگل میگوید کهاین تکنیک تا ۴۵ درصد وبسایت را نسبت به قبلی فشرده خیس مینماید.