همان طور که در فصل اول یادگرفتن لینک سازی مطرح کردیم، امروزه کیفیت لینک و پیوند و اشکال لینک و پیوند بیلدینگ التفات اکثری برای موتورهای جستجو پیدا کرده اند زیرا گوگل مجازات های مختلفی را برای وب سایت هایی
آموزش سئو مشهد که لینک کیفیت پائین یا اسپم تهیه و تنظیم می کنند در لحاظ میگیرد. بنا براین موسسات مطرح کوشش می کنند که با استفاده از روش های کلاه سفید، لینک بیلدینگ کنند.
تا قبل از اینً در زمینه ی پیوند بیلدینگ، سئو کاران می توانستند ریسک پذیر باشند و در مواقع ما یحتاج بر روی لبۀ تیغ تکان کنند. طرق پیوند سازی مانند ثبت لینک در مقاله ها و فهرست های راهنما معمولاً به وسیله متخصصان سئو توصیه می شد زیرا این تکنیک ها به خیر و خوبی قابل اجرا بودند. درحالتی که این روشها به صدق جاری ساختن می شدند، خطر کمی وب سایت را انذار می نمود. ولی آموزش سئو در مشهد امروزه همه چیز تغییر کرده می باشد. با معرفی بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل سایت هایی که فارغ چارچوب قوانینش لینک و پیوند بیلدینگ می کنند را به شدت مجازات خواهد کرد.
دراین نوشتهعلمی، ما دربارۀ گونه های پیوند بیلدینگ برایتان صحبت میکنیم: لینک های که برای ایجادشان بایستی تمرکز نمائید و لینک و پیوند هایی که بایستی از ساختن شان پرهیز کنید.
#1 انواع لینک بیلدینگ: لینک های طبیعی مدیر تارنما
برای معرفی گونه های لینک بیلدینگ در بالا بایستی سراغ پیوند های طبیعی برویم. این نوع لینک برای متخصصان seo به مثابۀ لیوان مقدس است. اصولاً این نوع لینک و پیوند ها، پیوند هایی میباشند که شما برایشان تلاشی نکرده اید و از سوی تارنما های دیگر به شما داده شده اند. این شیوه از لینک و پیوند سازی بسیار موثرتر از تماس گرفتن با دیگرافراد و درخواست پیوند از آنهاست. با این فعلا، شما بایستی به سایر افراد دلایلی بدهید تا پیوند شمارا داخل تارنما خود قرار دهند و بایستی کاری نمائید تا وبلاگ نویسان گوناگون از ویژگی های سایت شما باخبر شوند.
یک نمونه از این دلایل بهتر قادر است ساختوساز محتوای غنی و ارزشمندی باشد که جدیدا کردار کرده اید و آن را در اختیار یکسری وب لاگ اساسی فعال در زمینۀ تجاری تان قرار داده اید. مطمئناً از این شیوه وبلاگ نویس های اکثری به طور طبیعی با شما و محتوای ارزشمندتان آشنا می گردند. اعمال این عمل قادر است طاقت فرسا و فرصت بَر باشد و به همین دلیل میباشد که این نوع پیوند ها از التفات بالایی برخوردارند. همچنین این نوع لینک و پیوند بیلدینگ، همان چیزیست که گوگل از آن به عنوان نمونه عالی خیال و خاطر می کند. نمونه هایی که در طول وقتی مشخص (هرچند طولانی) تاثیر بسیار عمیقی بر رتبۀ وب سایت ها خواهند گذاشت.
#2 گونه های لینک بیلدینگ: توسعۀ دستیِ پیوند
احتمالاً می قدرت اظهارکرد این شیوه مرسوم ترین تکنیک لینک و پیوند بیلدینگ هست که شما به عنوان یک متخصص سئو جاری ساختن می دهید، به خصوص در حالتیکه جدیدا با سئو آشنا شده باشید. در این طرز شما به صورت کاملاً مستقیم با مدیران وب سایت ها و وب لاگ ها تماس میگیرید و از آنها تقاضا میکنید لینک و پیوند شما در وب سایتشان قرار دهند.
درین طریق نیز مانند روش پیشین به دلایلی نیاز خواهید داشت تا وب سایتتان را لینک و پیوند کنند. قطعاً شما باید با عده ای تماس بگیرید که در حوزۀ تجاری شما شغل دارا هستند. از جملهً در شرایطیکه وبسایت تان در زمینۀ پوشاک فعالیت می کند، از وبسایت هایی که در زمینۀ دیجیتال عمل دارند نخواهید با شما همکاری کنند. این عمل نه صرفا تاثیر چندانی بر سئوی شما ندارد، بلکه صاحبان وب سایت های هدفتان را نیز سردرگم می کند.
#3 گونه های لینک بیلدینگ: پیوند هایی که خودتان می سازید
ما از چه نوع لینک هایی سخن می زنیم؟ لینک و پیوند های Self-Created یا Non-Editorial، لینک هایی میباشند که شما خودتان در وب سایت سایرافراد می سازید. این لینک و پیوند ها میتواند بر روی قسمت نگرش های یک وب لاگ یا پُست های فروم ها تشکیل داد شود.
گوگل این نوع لینک و پیوند بیلدینگ را دوست ندارد زیرا بیشتر زمان ها یاور با سئوی کلاه سیاه انجام میگردد. سئوی کلاه سیاه معمولاً زمانی صورت می گیرد که فردی میخواهد موتور کاوشگر را گول بزند. درین هنگام تالیف کننده سعی می کند مطلبی که حاوی اطلاعات ارزشمندی نیست را به عنوان محتوایی مرتبط و مهم به گوگل بنامد (در فصل ششم این راهنما، با نوشته ی علمی لینک و پیوند بیلدینگ عالی، بد و زشت بیشتر راجعبه سئوی کلاه سیاه حرف خواهیم کرد).
با معرفی آپ تو دیت پنگوئن در سال 2012، گوگل این نوع پیوند ها را بی ارزش می شمارد و حتی جرایمی را برایش در حیث میگیرد. از آنجاییکه این پیوند ها به وسیله صاحبان تارنما ها برایتان ساخته نمیشوند، طبیعتاً موتورهای جستجو گر عنایت کمتری برای این پیوند ها قائل اند. در قبل، این نوع پیوند بیلدینگ برای سئوی برخی وبسایت ها اثر گذار می بود، البته امروزه برای به کار گیری از این شیوه باید بسیار محتاطانه فعالیت فرمایید. برخی از مثال های این راه عبارتند از:
بخش دیدگاه ها وبلاگی که تهیه نشده باشند مقالات منتشر شده در تارنما های خبری هم پا با متن دقیق برای لینک و پیوند مقالات معرفی شده در فهرستهای راهنما امضای جان دار در پروفایل کاربران مهمان وبسایت های تبلیغاتی ویجت هایی که قابلیت و امکان پیوند بیلدینگ در آن ها وجود دارااست لینک و پیوند های جان دار در تصاویر و اینفوگرافیک کتاب کاربران مهمان سایت های راهنما لینک مو جود در امضای فروم ها
روش ها و اشکال پیوند بیلدینگ که برای سایت خود اتخاذ میکنید می بایست مبنی بر کارهای پیوند بیلدینگ موجودتان باشد، ولی در نهایت بایستی از روش های لینک سازی غیر از روش لینک و پیوند بیلدینگ طبیعی مدیر وب سایت دوری کنید و در ازای، بر روی تاکتیک هایی تمرکز کنید که بر قیمت تارنما و کسب و کار شما می افزایند. در چنین شرایطی می باشد که تارنما های معتبر از وجود شما باخبر خواهند شد و برایتان طبیعتا پیوند خواهند ساخت.