تعریفوتمجید برند یا برندینگ چیست؟ با دیدن و خواندن این نوشتهعلمی به خیال و خاطر وقت گیر بودن آن امیدوارم خسته نشوید و جرقه ای در شروع کسب و کار خود داشته باشید. گسترش و پیشبرد استراتژیهای برندینگ یک کدام از
آموزش سئو در مشهد
مشکل ترین گامها در روند بازاریابی به حساب میآید. اکثر وقت ها این المان اکثر استخراج وکارها را با چالشهای گرانقدر مواجه میکند اما توصعه برند یک گام حیاتی برای نام و نشان یک شرکت به حساب میآید.
این استراتژی سه مولفه اساسی حصول وفعالیت شمارا دربر گرفته و به عنوان طرحی برای بسط استراتژیها و تاکتیکهای بازاریابی شما درنظر گرفته میشود.
برند یا برندینگ چیست و چه اهمیت هایی دارااست؟
برندینگ یک ابزار توانا میباشد که توصیه شمارا برای مشتریان نسبت به سایرافراد متمایز میکند. برندینگ میتواند یک نام، یک شعار، یک نشانه، یک سمبل، یک طرح و یا ترکیبی از این المانها باشد که تولید ها یا خدمات یک شرکت را معرفی میکند. این المانها دربین محصولات و خدمات یک شرکت و رقیبان آن شرکت تمایز بوجود میآورد. به عنوان تعریفی دیگر میتوان ذکر کرد که برندینگ چیزی فراتر از یک لوگو یا یک المان تجاری میباشد.
هنگامیکه به برند خود میاندیشید، در حقیقت می بایست همگی تجربیات مشتریانتان را در حیث بگیرید. لوگو، وبسایت، شبکه های اجتماعی، نگرش ارتباط با مشتریان و طرز استفاده مشتریان از محصول یا خدمات شما، همه باید در فرایند برندینگ مدنظر قرار گیرند. بطور خلاصه میقدرت اظهار کرد برند شما، مشاهده کرد مشتریان به گروه تجارت شمارا شکل میدهد.
یک برند چه کارهایی می بایست اعمال دهد؟
برندینگ باید سبب خواهد شد که بازار غرض تولیدها و یا خدمات شما را از دربین تمامی آیتم های جان دار و رقیبان شما، گزینش کند.
اهدافی که یک برند خوب باید به آن ها دست یابد عبارتند از:
اعتبار شمارا تایید کند
مشتریان را به خرید ترقیب کند
پیام کمپانی را به وضوح ارائه دهد
موجب وفاداری مشتریان به محصولات شرکت شود
ارتباط احساساتی بین محصولات و مشتریان ایجاد کرد کند
سه مولفه اصلی استحصال و شغل برای شروع بسط استراتژی برندینگ
مقصود: تجارت شما بایستی دارای یک مقصود معین و راهبردی باشد.
ثبات و سازگاری: فارغ از این فاکتور هر حصول وکاری برای بقا با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
تاثیر رمانتیک: احساسات تالیف کننده ها میباشد که یاری میکند تا مشتریان با شما ارتباط برقرار کنند و یک استراتژی برندینگ میتواند این احساسات را در مشتریان به وجود بیاورد.
برای شروع توسعه و گسترش استراتژی برندینگ باید ادراک صحت از اجزاء گوناگون بازاریابی داشته باشید. به عنوان مثال این اجزاء میاقتدار به مشتریان مقصود، رقابت، تولیدها، خدمات و پیشنهادهای فروش منحصربهفرد اشاره کرد. با شناسایی اجزاء برنامه بازاریابی میتوانید شالوده های اول استراتژی برندینگ خود را بنا کنید.
یک فرایند موثر برندینگ باید باعث به طور گیری یک هویت منحصربهفرد برای برند شما شده و شمارا نسبت به رقیبانتان متمایز کند. به همین برهان است که از این فاکتور به عنوان قلب یک استراتژی رقابتی ذکر شده میشود. طراحی استراتژی برندینگ شما میتواند به آسانی با دنبال کردن نکات گفته شده درین نوشتهی علمی صورت بپذیرد.
برندینگ و داشتن رویت کرد درست نسبت به مراد های مشتریان
برای موفقیت در پروسه برندینگ، شما می بایست یک درک صحت از نیازها و خواسته های مشتریان داشته باشید.
این آیتم می بایست با استفاده از کلیه طرزهای ارتباطی دربین شما و مشتریان تحقق یابد.
از برندینگ می بایست برای معرفی هویت شرکت یا سازمان شما و آنچه ارائه میدهید استعمال شود.
به عنوان مثال در شرایطیکه یک برند توان کلام کردن داشت خود را اینگونه معرفی میکرد:
“من …………….. هستم.
من به دلیل ………………………… بوجود آمده ام.
بنابر این درحالتی که شما با من در ارتباط هستید، ممکن است تولید ها و خدمات من علاقه مند شوید و بخواهید که ارتباطتان را با من مراقبت نمائید و درمورد من به دوستان و آشنایانتان اطلاع رسانی نمایید”.
پیشنهاد میکنم پادکست در خصوص شخصیت برند از پزشک معالج فرزاد مقدم را گوش دهید.
پخشکننده صوت
پادکست شخصیت برند
Change Playback Rate1x
Skip Backward
Play Pause
Jump Forward
Share This Episode
00:00
22:20
التفات برندینگ
بهدنبال 10 برهان برای بیان مداقه برندینگ به شما ارائه میدم:
برندینگ بیزنس شمارا به مشتریان معرفی میکند
مردم اکثر وقت ها میل داراهستند که از تولید ها و خدمات شرکتهایی استفاده کنند که نام تجاری آشنایی داشته باشند. درصورتی که برند شما به اندازه کافی ثبات داشته و به آسانی قابل تشخیص باشد، مشتریان با آرامش خاطر بیشتری از تولیدها شما استفاده خواهند نمود.
برند شما سبب تولید تمایز در بین شما و رقیبانتان میگردد
امروزه در بازارهای جهانی جداگانه شدن از دیگر رقبا و دیده شدن بسیار حائز اهمیت می باشد. دیگر شرکتها صرفا با رقبای محلی خود رقابت نمیکنند بلکه سطح رقابت بسیار کبیر تر شده و کلیه شرکتهای مرتبط را در سراسر فقید دربر میگیرد. برندینگ به شما امداد میکند تا بتوانید خود را از هزاران رقیب خود در نقاط گوناگون فقید مستقل نمائید.
برند شما نماد دهنده قدمت و تجربه تجارت شماست
کلیه تجربه برند شما، از طریق خدمت رسانی گرفته تا شکل ظاهری لوگوی شما، به مشتریان آرم خواهد اعطا کرد که شرکت شما به چه شکل بوده و در چه سطحی قراردارد.
برند شما موجب ساختوساز انگیزه در کارکنانتان خواهد شد
یک استراتژی کار کشته برندینگ، به پرسنل آن برند القا میکند که می بایست همواره در کارشان موفق باشند. به آن ها نشان میدهد که چگونه کار کنند، چگونه پیروز شوند و چهطور با اهداف کمپانی شما روبرو شوند.
یک برند قادر موجب ایجاد کرد علاقه در مشتریان نسبت به خود میخواهد شد
مردم عشق داراهستند که درمورد برندهای مورد عشق و علاقه خود کلام کنند. مردم دائما کوشش میکنند که برند بپوشند، برند بنوشند، به یک برند گوش دهند و پیوسته عشق دارا هستند تا دربارهی برندهای آیتم عشق و علاقه خود با دیگر افراد گفتگو کنند. براین اساس باید درنظر داشته باشید که مردم درمورد برندی که آن را بخاطر نمیآورند نمیتوانند مصاحبه کنند. پس یک برند توانا موجب گردد تا عشق و علاقه مندی در مشتریان به وجود بیاید.
یک برند حاذق آرم میدهد که مشتریان می بایست چه انتظاراتی داشته باشند
یک برند پایدار و مبرهن همواره آسایش را برای مشتریان فراهم میآورد. زیرا همواره مشتریان میدانند که با چه جنس یا خدمتی و با چه سطحی از کیفیت مواجه می باشند.
برند تجاری همواره شما و تعهداتتان را به مشتریان یادآوری میکند
شما، تولید ها و کلیه ابزارهای بازاریابی مربوط به شما کلیه جزئی از برند محسوب میشوید. اصلی هست بدانید که مشتریان دربارهی شما و خدماتی که به آن ها وعده داده اید چه تفکراتی دارند.
برندینگ به شما کمک میکند تا پیوسته روی اهدافتان متمرکز باشید
یک استراتژی برندینگ روشن، به شما کمک میکند تا همواره روی ماموریتها و چشماندازهای بیزنس خود تمرکز نمایید. این استراتژی میتواند بازاریابی شمارا هدایت کرده و موجب صرفه جویی در وقت و هزینه گردد.
برند شما کمک میکند که شما بتوانید بصورت احساساتی با مشتریانتان ارتباط برقرار نمائید
یک برند خوب موجب شکل گیری یک احساس بهتر در مشتری در هنگام خرید گردد. بایستی دقت داشته باشید که گاهی تفاوتی در تولید ها ارائه شده توسط شرکتهای متعدد وجود ندارد و تنها این حس بهتر به یک برند می باشد که سبب میشود مشتری انتخاب خود را جاری ساختن دهد.
یک برند خوب برای کمپانی شما یک میزان دارایی به حساب میآید
برند توانا فراتر از میزان داراییهای فیزیکی به عنوان یک دارایی غیر مادی برای هر شرکت به حساب میآید. به کمپانیهای تعالی مانند Apple و google دقت فرمائید. آیاارزش حقیقی این شرکتها فقط با به حساب آوردن ارزش سوله ها، انبارها، تجهیزات و تولیدها آنها تخمین زده میخواهد شد؟ نه. این موسسهها بسیار بیشتر از بودجههای فیزیکی که داراهستند میارزند. برند آنها ارزشی فراتر از میزان داراییهای دیگر آنها پیدا کرده است.
انواع مختلف برند کدامند؟
هر برند خاص برای بازاریابی در یک حوزهی خاص کاربرد دارد. در حالت کلی تعدادی نوع برند وجود دارد که برند شما نیز میتواند یک کدام از اینها باشد:
برند تولید ها:
هنگامی که در بازار تولیدها شما ویژگیها و جذابیتهای خاصی نسبت به سایر افراد ارائه کند و خود را نسبت به دیگر تولید ها متمایز نشانه دهد، آن زمان محصول (فرآورده) شما تبدیل به یک برند شده است.
برند خدمات:
خدمات محصولاتی میباشند که از چشم مردم مخفی میمانند. مردم دقیقا بر پایه ی پشت گرمی به شخص یا شرکتی که آن خدمات را ارائه میدهد، خدمات را خریداری میکنند. بنابر این در شرایطی که شما بهدنبال ساختوساز یک برند خدماتی هستید باید به مراتب قابل اعتمادتر از سایر افراد عمل نمائید و تصویری مثبت از برند خود به جا بگذارید.
برند تجاری (Business brand):
شما میتوانید ضمن برند تولید ها و خدمات برای استخراج وکار خود یک برند تجاری مجزا داشته باشید. درحالتی که بنا به قدرت و بودجه ای که دارید فقط از عهده ساخت و رواج یک برند برمیآیید، بهتر است از برند تجاری به کار گیری کنید. زیرا این برند میتواند همزمان تقاضاکنندگان کار، سرمایه گذاران و از تمامی مهمتر مشتریان را جذب کند.
برند شخصی:
هر فردی مراد یا ناخواسته برای سایرافراد یک برند محسوب میخواهد شد. در صورتیکه مردم اسم شمارا بدانند و یا صورت شمارا به خیال و خاطر بیاورند، تصویر برند شما در ذهن آنها شکل خواهد گرفت.
برند شخصیتی:
چنانچه یک برند شخصی بسیار گرانقدر شود تبدیل به یک برند شخصیتی شود. این برندها زمانی که با یک کالا یا خدمت یار و همدم شوند به آن را بسیار ارزشمند خواهند کرد. از جمله پروفسور سمیعی یک برند شخصیتی میباشد و جراحی که توسط پروفسور سمیعی انجام میگردد یک متاع یاور با برند شخصیتی است. پروفسور سمیعی فقط یک نام هست البته این نام برای مردم یادآور خدمات پزشکی ممتاز است. در صورتیکه غرض شما رهبری بر صنعتی می باشد که در آن کار مینمایید، بایستی یک برند شخصیتی کار کشته بسازید تا از آن به عنوان اهرمی برای شناساندن تولیدها و خدمات خود به بازار مقصود به کار گیری فرمایید.
برندینگ و بازاریابی (Marketing) چه تفاوتهایی با یکدیگر داراهستند؟
دراین رابطه طیف گسترده ای از نظر ها ارائه میخواهد شد البته مجموعاًَ به همگی عملهایی که سبب ساز به رواج استفاده از یک مال یا خدمت میشود، بازاریابی گفته میگردد.
پیام بازاریابی این میباشد که “محصولات ما را به کار گیری فرمایید زیرا از تولیدها دیگرافراد بهتر، دیدنیتر و دوست داستنیتر است و فلان شخص از محصول ما استعمال میکند یا شما فلان نقص را دارید و محصول ما راه حل آن می باشد و …”.
اما این فعالیت، برندینگ نیست! وظیفه یک برند معرفی و شناساندن شما و مجموعه کاری شما به کاربر میباشد. در حقیقت میتوان اعلام کرد بازاریابی پیام شمارا میرساند در حالی که برندینگ شمارا معرفی میکند. برند به مشتریان کمک میکند تا کالا آیتم نظرشان را خریداری کنند اما مستقیما به آن ها نمیگوید که “مرا بخر” در قبال به آنان میگوید ” این چیزی میباشد که هستم و بدین برهان ساختوساز شده ام. چنانچه شما با من موافق میباشید میتوانید من را خریداری کرده و از من نگهبانی نمایید و منرا به دوستانتان سفارش دهید”.
چهطور میقدرت برند را تعریف و تمجید کرد؟
تعریف و تمجید برند اولین گام در توسعه یک استراتژی برندینگ به حساب میآید. تمجید برند محور ای برای شکلگیری دیگر اجزاء برندینگ به حساب میآید. این فرایند با پاسخ به یک سری سوال استارت میشود:
ماموریت شرکت شما چیست؟
شرکت شما در چه موضوعی تخصص دارد؟
شعار تبلیغاتی شما چیست؟ این شعار چه پیامی را به مخاطب انتقال میدهد؟
بهاهای اساسی تولید ها یا خدمات شما کدامند؟ قیمت اساسی کمپانی شما چیست؟
بازار غرض شما چه عده ای می باشند؟ سرویس یا کالا شما چه عده ای را به خود جذب میکند؟
شما چه کالا یا خدمتی را به مشتریان ارائه میدهید؟ کیفیت تولیدها یا خدمات خود را برای مشتریان بیان نمائید
شغلهای شما باعث به شکل گیری یک شخصیت و کاراکتر خاص برای شرکت شما میگردد. این کاراکتر چه گونه ترسیم میخواهد شد؟ چه کیفیتی را به نمایش میگذارد؟ آیا این شخصیت به اندازه کافی ایده پرداز، نوآورانه و پرانرژی ترسیم میشود؟
درصورتیکه از شخصیت برند خود برای تشکیل داد ارتباط با جامعه هدف به کارگیری کنید، چه بازخوردهایی دریافت خواهید کرد؟ چه ویژگی از برند شما موجب جلب دقت استفاده کننده خواهد شد؟
باید اعتنا داشته باشید که در همگی پروسه پاسخگویی به این سوال ها بایستی مخاطب خود را در لحاظ داشته باشید.
اهداف برند خود را تعیین فرمائید
مدیر مفید برند یعنی یک تعریف روشن از کاربر برند و اهدافی که برند بهدنبال استخراج به آن می باشد. برای انتخاب اهداف برند خود می بایست پاسخ مناسبی برای این سوالات بیابید:
از برند خود میخواهید چه نقشی در کمپانی شما انجام کند؟
میخواهید سایر افراد چه چیزهایی را درباره ی تولیدها شما بدانند؟
تمجید یک مقصود به یار و همدم یک اپلیکیشن زمانبندی مشخص برای رسیدن یه آن روش رسیدن به آن غرض را بسیار روشن و راحت خواهد کرد. با تعریفوتمجید درست این اپلیکیشن شما یک نقشه منش دارید و دقیقا میدانید که چهطور و در چه زمانی به اهداف خود میرسید. فرض فرمایید قصد دارید شرکت خود را تا حدی گسترش دهید که به عنوان رهبر صنعت خود شناخته شوید. به چه شکل این شغل را اعمال میدهید؟
شما میتوانید:
یکی اعضای گروه را افسر صحبت در نرم افزار های تجاری تلویزیون کنید
نرمافزار هایی برای سخنرانی در جمع مجموعه های حرفه ای صنعت خود ترتیب دهید
مقالهها خود را در خبرنامه ها، مجلات و رسانه های آنلاین نشر دهید
روی مشتریان مقصود متمرکز شوید
اقتدار برند به توان تمرکز آن برند روی بازار مقصود وابسته می باشد. این تمرکز سبب شود تا تاثیر گذاری برند به مراتب روی کاربر بالاتر برود. می بایست طوری با کاربر مقصود خود ارتباط برقرار فرمائید که متوجه شود روی حرف شما دقیقا با او می باشد.
برهان التفات بازار غرض در برندینگ چیست؟
صرف حیث از ماموریت برند، شناسایی و بدست آوردن نگهبانی کاربر هدف یکی از مهمترین فاکتورهای رسیدن به اهداف برند محسوب میخواهد شد. برای رسیدن بهاین اهداف باید با شناخت کافی از بازار غرض، اطلاعات گزینه نیازتان را از این بازار بدست آورید. شما میتوانید این کار را با اعمال یک تجزیه و تفحص روی بازار، انجام دهید.
بسته به اینکه اطلاعات شما از بازار برای ایفا این محاسبه چقدر باشد، خروجی این استیناف به شما امداد خواهد کرد تا اطلاعات مورد نیاز برای رسیدن به اهداف خود را بدست آورید. شناخت شما از مخاطب به شما یاری خواهد کرد تا پیامهای موثرتری به کاربر ارائه دهید و با خودباوری بیشتر با آنان ارتباط برقرار کنید. برای توسعه و گسترش خوب استراتژی برندینگ توجه به دو آیتم بسیار ضروری می باشد:
جاری ساختن یک تجزیه و به حساب آوردن غیر رسمی از بازار
تا جایی که میتوانید مطالعات را جامعتر اجرا دهید. برای بازرسی از اینترنت بهره بگیرید. خبرها مرتبط با بازار غرض را زیر نظر بگیرید تا بتوانید با شناخت دقیق از علایق، جمعیت و فرآیند حرکت این بازار، به جامعه مقصود نزدیک و نزدیکتر شوید. پاسخ به سوال ها پایین به شما کمک خواهد کرد تا رسیدگی بهتری نسبت به بازار مقصود جاری ساختن دهید:
استفاده کننده غرض شما که می باشد؟
مخاطب هدف شما در چه مکان هایی بومی شده اند؟
آنان در ارتباط برند شما چه نظری دارند؟
شما عشق و علاقه دارید که آنان نسبت به برند شما چه نظراتی داشته باشند؟
چهگونه میخواهید آنهارا به تولیدات یا خدمات خود جذب کنید؟
چه افرادی برای بدست آوردن مدد این مخاطبان با شما رقابت میکنند؟
آیا جامعه مقصود شما مصرف کننده می باشند یا شرکتهای واسطه را هدف قرار داده اید؟