رپورتاژ اطلاع رسانی چیست؟
رپورتاژ اطلاع رسانی به شکلی از اطلاع رسانی گفته میشود که در پوسته گزارش ارائه شود. بهاین مضمون که مخاطب متوجه جنبۀ تبلیغاتی این گزارش نمیشود و تصور می نماید در در حال حاضر رسیدگی یا این که مشاهده یک گزارش کاملاً بی طرف میباشد. به جهت غیر مستقیم بودن اینراه تبلیغاتی، رپورتاژ اطلاع رسانی اثربخشی بالایی داراست. معمولا مخاطبان بهاین نوع اطلاع رسانی پشت گرمی بیشتری دارا هستند و مجموع محتوای رپورتاژ را تا پایان پژوهش می نمایند. رپورتاژ اطلاع رسانی یکیاز شایسته ترین روشهای تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای فقید برای معرفی تولیدها و سرویس ها جدید خویش از آن استفاده می نمایند. رپورتاژ صرفا نحوه تبلیغاتی میباشد که برای مجال زمان نامحدود به مخاطبان نمایش داده میشود و مدام در وب سایت اطلاع رسانی دهنده باقی میماند.
پاراگراف ای در تبلیغات هست که میگوید: شایسته ترین نوع اطلاع رسانی، آن می باشد که اطلاع رسانی بنظر نرسد. موقتا درصد قابل توجهی از اخباری که از رسانه های متفاوت منتشر میشود در دل خویش پیامی بازرگانی به همراه دارااست و گزارش تبلیغاتی به حساب آورده می شود، عامل این آیتم تاثیر بخشی قابل توجهی میباشد کهاین نوع از تبلیغات دارد. در واقع عموم دیگر توجهی به تبلیغات نمیکنند و روش های تبلیغاتی سنتی برای عموم تکراری و کسل کننده گردیدهاست، به همین جهت هست که reportage advertisement از مداقه متعددی برخوردار گردیده است.
انواع رپورتاژ اطلاع رسانی
رپورتاژ اطلاع رسانی اشکال مختلفی دارااست و بسته به رسانه ای که در آن منتشر میگردد نامگذاری می شود. برخی از مشهورترین انواع رپورتاژ اطلاع رسانی عبارت اند از: رپورتاژ اطلاع رسانی تلویزیونی، رپورتاژ اطلاع رسانی انتشار یافته در وبسایت های خبری و رسانه های دیجیتال (رپورتاژ اطلاع رسانی اینترنتی) ، رپورتاژ اطلاع رسانی ویژه مجله و رسانه های کثیرالانتشار. نوع کتابت محتوا و ارائه گزینه در هرکدام از این رسانه ها مختلف بوده و بایستی اصول کلی آن به صحت رعایت خواهد شد.
اثر رپورتاژ اطلاع رسانی در سئو و رتبه سایت در گوگل
رپورتاژ اطلاع رسانی در واقعیت عملکردی مانند تایپ کردن یک پُست مهمان داراست. با قرار دادن لینک و پیوند تارنما تان در متن رپورتاژ اطلاع رسانی می توانید سیگنال جایگاه بندی قدرتمندی برای موتورهای کاوش ارسال فرمائید. با یقین، داشتن یک لینک از اینترنت سایتی با اعتبار دامنۀ بالا اثر بسیار نه بر روی سئوی تارنما شما خواهد داشت. رپورتاژ اطلاع رسانی بصورت بدون واسطه بر روی بهینه سازی سایت اثر ندارد. ولی همان طور که گفتیم می تواند به طور غیر مستقیم بسیار اثرگذار باشد. اثر غیر بدون واسطه رپورتاژ اطلاع رسانی بر بهینه سازی وب سایت درین نکته نهفته میباشد که رپورتاژ اطلاع رسانی با دستکم تبلیغ برای برندتان، بیشترین راندمان را برای مال شما ساخت می نماید. اشخاص ببیننده رپورتاژ اطلاع رسانی مطلقاً به وب سایت شما برای مشاهده و خرید تولیدها یا این که سرویس ها مراجعه می نمایند. بنابراین، تعداد ورودی های سایت شما ارتقاء خواهد یافت کهاین آیتم به بهبود رتبه وب سایت شما یاری خواهد کرد. از طرفی دیگر، ساخت بک پیوند در وب سایت های دارای اعتبار و پربیننده به قدرت به دست آوردن سایت و ارتقای مرتبه آن در گوگل یاری می نماید.
بیشتر بخوانید : چه طور به صفحه نخستین گوگل برسیم؟
نگرش گوگل نسبت به رپورتاژ اطلاع رسانی
رپورتاژ اطلاع رسانی یکیاز شیوه های گرفتن بک لینک و پیوند برای وبسایت میباشد. بنابراین همچون لینک و پیوند سازی، یک امر حساس و تخصصی است. درصورتی که به طور اصولی انجام نشود، ممکن هست بهره عکس داشته باشد و تارنما شما از طرف گوگل مجازات شود. موضوع مهم برای گوگل این هست که خواننده گان متن اطلاع رسانی متوجه تبلیغاتی بودن متن نمیشوند. گوگل از این جهت نگران می باشد که ممکن است محتواهای غیر بدونپول موجب کج شدن مخاطبان بشود. به این ترتیب برای غربت از جریمه شدن بوسیله گوگل، باید باور حاصل فرمایید که خوانندگان اطلاع رسانی از به عبارتی آغاز متوجه تبلیغاتی بودن متن گردیده اند و با تصمیم خویش به تلاوت محتوای رپورتاژ پرداخته اند.
همینطور، مت کاتس به صاحبان تارنما ها هشدار داده است برای اینکه رپورتاژ اطلاع رسانی تان از طرف گوگل جریمه نشود می بایست از پیوند های نوفالو در آن استعمال فرمایید تا تاثیری بر نتایج طبیعی گوگل نداشته باشد. در غیر این شکل، گوگل رپورتاژ اطلاع رسانی را با خرید بک پیوند موازی می داند و وب سایت رپورتاژ رونده را جریمه خواهد کرد. در غایت چیزی که گوگل میخواهد این میباشد که لینک و پیوند های جانور در رپورتاژ اطلاع رسانی دارنده تگ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"rel=”no follow باشند تا هیچ تغییری بر روی پیج رنک گوگل اعمال نشود. لینک و پیوند های رپورتاژ اطلاع رسانی نباید با پیوند های خریدنی یکسان باشند (در غیر این شکل وب سایت خاطی مجازات گردد). همینطور، مخاطبان باید از به عبارتی استارت به جنبه تبلیغاتی متن آگاه باشد.
انتشار رپورتاژ اطلاع رسانی، با رعایت اصول درست، یکی از از روشهای seo کلاه خاکستری به حساب آورده می شود و میتواند اثر نه روی مرتبه وب سایت شما در حاصل گوگل بگذارد. می قدرت بهره گرفت یک رپورتاژ اطلاع رسانی اصولی بازدارنده از جریمه شدن وب سایت توسط گوگل میشود.
در رپورتاژ اطلاع رسانی به چه نکاتی دقت کنیم؟
مهم ترین مزیت رپورتاژ اطلاع رسانی در مقایسه با خرید بک پیوند، مستمر بودن آن می باشد. یعنی تبلیغ شما برای مدام در سایت اطلاع رسانی دهنده باقی خواهد ماند و شما نیاز به تمدید تبلیغ تان ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنید. درصورتیکه که هنگام خرید بک لینک، شما بایستی برای تمدید آن، هر ماه هزینه ای را بپردازید.
مهمترین نکاتی که هنگام خرید رپورتاژ اطلاع رسانی بایستی به آنان توجه فرمایید، عبارتند از:
رپورتاژ خویش را در تارنما های مربوط به استخراج و کارتان منتشر کنید و دقت فرمائید که تا حد ممکن سایت اطلاع رسانی دهنده از حیث موضوعی و محتوایی به سایت شما مجاورت باشد.
معمولا سایت های خبرگذاری، وبسایت های بسیار قابل قبولی برای تکثیر رپورتاژ اطلاع رسانی هستند.
بازدید وبسایت متبوع را آیتم تحقیق قرار دهید و تفحص نمایید که در حوزه کاری متبوع، این وب سایت چه ترازو بازدید دارد. هر چه معیار بازدید وبسایت و کاربر علاقمندی که دارااست بیشتر باشد، میتواند تاثیر گذاری بیشتری برای شما تشکیل داد نماید.
به اعتبار دامنه و قدمت دامنه سایت متبوع توجه فرمائید. وبسایت هایی که اعتبار دامنه فراتر از 50 داراهستند، وب سایت های قابل قبولی می باشند.
به امتیاز اسپم یا این که spam score وب سایت اطلاع رسانی دهنده دقت کنید. سایت هایی که spam score آنها در بین صفر تا سه میباشد، سایت های قابل قبولی هستند.
در نظر داشته باشید که اعتبار دامنه و امتیاز اسپم بودن تارنما مبتنی بر فاکتورهای کمپانی moz معین میشوند و با فاکتورهای سئو که بوسیله گوگل ارائه میگردد، تفاوت داراهستند اما تا حدودی میتوانند به ما یاری نمایند تا بتوانیم تقریب صدق نسبت به اثر گذار بودن آن سایت داشته باشیم.
برای هر رپورتاژ اطلاع رسانی، یک محتوای منحصربهفرد تهیه نمائید. محتوای تکراری، اثر متعددی نخواهد داشت و به راحتی از طرف موتورهای کاوش نادیده گرفته میشود. نباید برای چندین رپورتاژ از یک متن به کار گیری نمائید. حتی از مقالهها یا این که محتوای مو جود در وب سایت تان نیز برای رپورتاژ اطلاع رسانی به کار گیری نکنید. به میزانی که محتوای شما منحصر به فرد خیس باشد، بها صفحه رپورتاژ اطلاع رسانی شما فراتر می رود و جایگاه بهتری در حاصل کاوش استحصال می نماید.
حداکثر از پنج لینک در رپورتاژ اطلاع رسانی استعمال فرمایید. هر چقدر تعداد لینک و پیوند های شما بیشتر شود، قیمت و اعتبار داده گردیده به پیوند ها کاهش می یابد چون ارزش و اعتبار تمام کاغذ بر تعداد لینک ها تقسیم میگردد. شایسته ترین وضعیت، قرار دادن سه الی پنج لینک و پیوند در متن تبلیغ میباشد.
برای هر ورقه از وب سایت تان، تنها یک لینک و پیوند در متن اطلاع رسانی قرار دهید. نباید با انکرتکست های مختلف به یک برگه معین از تارنما تان لینک و پیوند بدهید. گوگل صرفا، لینک و پیوند اول را در نظر خواهد گرفت و بقیه لینک و پیوند ها بی تاثیر خواهند بود. کارایی کنید داخل رپورتاژ اطلاع رسانی به صفحه های داخلی وبسایت تان که از رقابت کمتری برخوردارند لینک و پیوند بدهید. چون شل خیس میتوانند درجه بگیرند.
استفاده از تصویر و کلیپ مربوط به محتوا در رپورتاژ اطلاع رسانی به قیمت و اعتبار صفحه تبلیغ میافزاید و اثربخشی آن را افزایش میدهد.
برای توصیه تشکیل داد محتوای بهینه سازی گردیده به کلیک فرمایید.
محتوای رپورتاژ اطلاع رسانی چه طور باشد؟
تعداد عبارات رپورتاژ اطلاع رسانی بایستی در میان 700 تا 1200 باشد.
محتوای رپورتاژ بخش بندی و پارگراف بندی گردد و به طبع از تگ هدینگ h2 در آن مصرف شود.
انکرتکست های رپورتاژ اطلاع رسانی دقیقا به عبارتی عباراتی باشند که قصد دارید در آنها جایگاه به دست آورید.
از کلمات طولانی در لینک و پیوند سازی استعمال فرمایید.
سه الی پنج لینک در متن رپورتاژ اطلاع رسانی ایجاد کرد فرمائید.
در متن رپورتاژ به اسم مارک تان یک پیوند دهید.
در رپورتاژ اطلاع رسانی مطلقا از تصویر به کار گیری فرمایید و در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی مقصود تان استعمال فرمایید.
از تگ نوفالو در لینک های خویش به کارگیری نکنید و تک تک لینک ها را فالو قرار دهید.
رپورتاژ اطلاع رسانی چه خصوصیات فنی بایستی داشته باشد؟
نکات فنی که هنگام کتابت رپورتاژ اطلاع رسانی باید رعایت کرد عبارت است از:
1. گزینش محتوای مطلوب
محتوا می بایست به شکلی تهیه و تنظیم خواهد شد که محصولات، سرویس ها و کمپین های تبلیغاتی مارک شمارا به شایسته ترین صورت ممکن نام گذاری کند ولی مخاطب نباید شم نماید درگیر تفحص اطلاع رسانی تبلیغاتی هست و به خرید متاع یا این که سرویس ها خاصی تحمیل میگردد.
2. تکنیک های بازاریابی محتوایی و تبلیغ نویسی به شایسته ترین صورت و خلاقانه ترین شیوه بکارگرفته خواهد شد تا اثرگذاری رپورتاژ اطلاع رسانی بیشتر شود.
3. وب سایت هایی که رپورتاژ اطلاع رسانی شما را منتشر مینمایند بایستی از نظر درجه موقعیت بهتری از وب سایت شما داشته باشند و تکثیر محتوا در آنها برای شما ضرری نداشته باشد.
رپورتاژ اطلاع رسانی چه تفاوتی با بقیه تبلیغات اینترنتی دارااست؟
رپورتاژ اطلاع رسانی با بقیه تبلیغات اینترنتی بسیار گوناگون میباشد بعضا از این تفاوتها عبارت اند از:
• تبلیغات اینترنتی مستقیما به اشاعه یک تجارت می پردازد اما رپورتاژ اطلاع رسانی به صورت یک خبر اثر گذار و به طور کاملا غیر بدون واسطه متکی بودن مشتریان را جلب مینماید.
• رپورتاژ اطلاع رسانی به طور دایم روی وبسایت های دارای اعتبار قرار میگیرد ولی تاثیر گذاری تبلیغات اینترنتی کوتاه فرصت است.
• اعتبار سایت های خبری به برندها اعتبار میدهد در حالی که تبلیغات اینترنتی دیگر اعتبار کمتری دارا هستند.
مزایای رپورتاژ اطلاع رسانی
رپورتاژ اطلاع رسانی یک نوع تبلیغات دائمی می باشد و نیاز به تمدید و پرداخت دوباره هزینه ندارد.
رپورتاژ اطلاع رسانی، طبیعی ترین طرز برای ایجاد کرد بک لینک آموزش سئو در مشهد و پیوند هست. انتشار رپورتاژ اطلاع رسانی در وبسایت های پر بازدید و دارای شهرت، به آموزش سئو مشهد بیشتر چشم شدن اسم برندتان باعث میشود. انتشار رپورتاژ اطلاع رسانی به طور غیرمستقیم روی seo تارنما شما و ارتقاء بازدید کنندگان اثر میگذارد.
تکثیر رپورتاژ در سایت هایی با اعتبار دامنه بالا، سبب به بالا رفتن اعتبار وب سایت تان می شود.
رپورتاژ اطلاع رسانی در مقایسه با بقیه شیوه های تبلیغاتی، اثربخشی و برخورد بالاتری داراست.
به جهت قرار خریداری کردن رپورتاژ اطلاع رسانی در جایگاهی غیر تبلیغاتی، احتمال احضار شدن آن به وسیله مخاطبان بسیار بالاست. رپورتاژ اطلاع رسانی معمولا دربین محتواهای اساسی سایت قرار داده می شود.