جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

آمارهای جذاب از جستجوی کلمات کلیدی کاربران ایرانی در گوگل


پیش از اینکه استارت به خوندن این نوشته ی علمی نمائید، لطفا به عبارت‌های پایین یه نگاهی بندازید:

واژه کلیدی چیه؟

کلمه و واژه کلیدی چیست

کیورد چیست؟

تعریف‌و‌تمجید واژه و کلمه کلیدی در seo

مضمون‌ واژه و کلمه کلیدی در بهینه سازی

شما (اگه از گوگل وارد این کاغذ شدید) کدوم یکی‌از کلمه ها بالا رو کاوش کردید؟ یااینکه عبارتی متعدد از مفاد بالا رو کاوش کردید؟ وبسایت رو در کدوم یکی‌از صفحه های موتور کاوش و در درجه چندم گوگل پیدا کردید؟

در‌این نوشته‌ی‌علمی می‌خوایم با معنی واژه کلیدی آشنا بشیم و خاطر بگیریم مراد از واژه و کلمه کلیدی در seo چیست.

خبر بهتر اینه که اگه عهد و پیمان بدید تا نقطه پایان نوشته ی علمی یار باشید و بهتر به نکاتی که می‌گم و نمونه‌هایی که میزنم اعتنا نمائید، به طبع با معنا واژه کلیدی و اهمیتش در بهینه سازی آشنا می‌شید. خبر بهتر‌خیس اینه که اگه در آخر هنوز هم سوالی داشتید، می‌تونید در ایده ها بیان کنید تا جواب بدیم.

سرفصل‌های پست [نهفته کردن]

1 تعریف و تمجید واژه و کلمه کلیدی در بهینه سازی چیست؟

1.1 واژه کلیدی یا این که عبارت کلیدی؟

2 تعریف و تمجید تخصصی‌خیس کلمه و واژه کلیدی در سئو

3 التفات واژه کلیدی در بهینه سازی

4 واژه کلیدی چنددفعه می بایست در نوشته ی علمی تکرار بشه؟

5 آمارهای دیدنی از جستجوی عبارات کلیدی یوزرها اهل ایران در گوگل

5.1 گردآوری بندی

تمجید کلمه و واژه کلیدی در seo چیست؟

واژه و کلمه کلیدی متساوی فارسی Keyword (کیورد) است که بهش کلیدواژه هم گفته میشه. هرچند در میان متخصصین بهینه سازی اصطلاح کیورد ترویج بیشتری داره. برای تمجید واژه و کلمه کلیدی به لهجه بی آلایش، میشه بگیم واژه و کلمه یا این که کلماتی می باشند که معنا مهم و بنیادی محتوای شیت رو ذکر می‌نمایند.

از جمله در یک وب سایت فروش آنلاین بو و ادکلن، اگه نوشته ی علمی‌ای با قضیه «معرفی ۱۰ بو مردانه بلندتر سال ۲۰۲۲» داشته باشیم، کلمه و واژه کلیدی این نوشته‌علمی می‌تونه «شایسته ترین بو مردانه ۲۰۲۲» باشه. این عبارت داره زمینه مهم نوشته ی علمی رو ذکر می‌کنه. اکنون به لحاظ شما «شایسته ترین عطرهای مردانه ۲۰۲۲» هم می‌تونه کیورد این نوشته‌علمی باشه؟ جواب تماما مثبته. «شایسته ترین رایحه مردانه سال ۲۰۲۲ میلادی چیست» چطور؟ می‌تونه کیورد این نوشته ی علمی باشه؟ گشوده هم جواب مثبته.

پس همینجا یه فیض گیری اصلی داشته باشیم: هر شیت سایت (چه نوشته‌ی‌علمی باشه و چه کاغذ جنس و…) می‌تونه بیشتر از یک واژه کلیدی داشته باشه. حتی بهتره بگیم که قطعاااا بیشتر از یک واژه کلیدی داره. صفحه های متعدد وب سایت ممکنه ۱۰ واژه کلیدی یا این که حتی ۱۰۰ واژه و کلمه کلیدی داشته باشند. ولی ما اشکال متفاوت کیورد رو داریم که در جلسات آتی بیشتر درباره این قضیه کلام میکنیم.


واژه کلیدی یا این که عبارت کلیدی؟

بیایید همین نخستین عمل یه موضوعی رو معین کنیم. درسته که ما از لفظ واژه کلیدی به کار گیری میکنیم، البته توجه داشته باشید که کیوردها اکثر وقت ها تایم ها دربرگیرنده بیشتراز یک واژه و کلمه میباشند. پس در واقعیت و در بیشتر مواقع ما با عبارت کلیدی سروکار داریم. برای مثال عبارت بالا (شایسته ترین بو مردانه ۲۰۲۲) مشتمل بر ۴ واژه‌ست و یه عبارت کلیدی برای شیت متبوع به‌شمار میره. با این هم اکنون، لفظ «عبارت کلیدی» خیلی رایج وجود ندارد و ما در‌پی از «واژه و کلمه کلیدی» استعمال میکنیم (حتی اگه کیورد ما یکسری واژه‌ای باشه).


تمجید تخصصی‌خیس کلمه و واژه کلیدی در بهینه سازی

واژه کلیدی از زاویه روئت کرد استفاده کننده، همون عبارتیه که در موتور جستجویی مثل گوگل وارد کرده تا در نتیجه ها بتونه اطلاعاتی به‌دست بیاره یا این که مشکلش رو حل کنه. به عنوان مثال اینجانب می‌خوام ارزش دلار رو بدونم. پس میام «بها روز دلار» رو گوگل می کنم. این میشه یه کلمه و واژه کلیدی.


اکران واژه کلیدی در گوگل



نمونه از تعدادی واژه و کلمه کلیدی مرتبط در گوگل

همونطور که گفتم، هر برگه تارنما می‌تونه چند کلمه و واژه کلیدی (Keyword) داشته باشه. در تصویر بالا میبینید که اینجانب عبارت ارزش روز دلار رو نوشتم و بعدش یه مسافت (Space) گذاشتم. خویش گوگل میاد پرجستجوترین عبارت‌هایی که بدون نقص‌کننده جستجوی اینجانب می‌باشند رو اکران میده و هر کدوم از این مفاد هم می‌تونه یه کلمه و واژه کلیدی باشه.


ولی بپردازیم به تعریف‌و‌تمجید واژه و کلمه کلیدی از زاویه روئت کرد مدیریت وبسایت یا این که تالیف کننده و دارای تخصص بهینه سازی تارنما؛ از زاویه روءیت کرد این اشخاص، واژه و کلمه کلیدی همون عبارتیه که زمانی بوسیله کاربرها کاوش میشه این اشخاص بسیار مشتاق میباشند که کاغذ‌شون در جایگاه‌های بلندتر گوگل قرار بگیره (گاها چشم گردیده که مدیریت تارنما پس از استحصال مرتبه ۱ در لغت ها کلیدی دشوار اشک اشتیاق ریخته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد