کدام فرمت برای جستجو گران مناسب تر هست؟
در بخش دوم در خصوص ویژگی های SERP خیال و خاطر گرفتیم. حال با این اطلاعات ما می خواهیم بفهمیم که جستجو گران برای واژه کلیدی خاص خود چه نوع اطلاعاتی را طلب می کنند. فرمتی که گوگل برای نمایش نتایج تعیین می کند بر طبق ذوق وسلیقه ی جستجو کنندگان می باشد و هر پرس جو، منحصربهفرد است. در حالی که هزاران نوع جستجو ممکن میباشد وجود داشته باشد، ۵ تیم بندی اصلی برای نمایش دادن آن ها وجود دارااست.
جستجوی اطلاعاتی: جستجو کننده در پی اطلاعاتی مانند نام یک تیم موسیقی یا ازتفاع برج ولادت میشود.
جستجوی ناوبری: جستجو کننده در ادامه جای خاصی در اینترنت می شود، مانند وبسایت سئو شغل یا صفحه ی مهم ورزش۳.
جستجوی های معاملاتی: جستجو کننده می خواهد کاری انجام دهد، مانند خرید بلیط، خرقه و یا گوشی، یا شاید بهدنبال گوش دادن به آهنگی باشد.
تحقیقات تجاری: جستجو کننده در پی مقایسه دو جنس هست که مورد مناسب خود را بر اساس نیازش پیدا کند.
نتایج محلی: جستجو کننده پیرو چیزی در اطراف خود میشود. مانند
آموزش سئو مشهد
کلینیک، کافی شاپ، رستوران و غیره.
یک گام مهم در روند پژوهش کلمه و واژه کلیدی، رسیدگی چشم انداز SERP برای واژه کلیدی مورد نظر شما است بهاین صورت می توانید رسیدگی بهتری از قصد کاوشگر داشته باشید. در صورتی میخواهید بدانید مخاطبان شما چه نوع محتوایی را می خواهند به SERPها نگاه نمایید!
گوگل خوی تریلیون ها جستجو را نظارت کرده است، برای اینکه بتواند مطلوب ترین محتوا را برای هر کلمه و واژه کلیدی ارائه کند.
برای مثال نگاهی به واژه و کلمه «dresses» بیاندازید.
میبینید گوگل یک چرخنده برای خرید جامه در نظر گرفته هست، چون فهمیده هست اشخاصی که برای dresses جستجو می کنند قصد خرید آنلاین خرقه داردند.
همچنین یک ویژگی Local Pack برای این واژه کلیدی وجود دارد، این ویژگی نشان میدهد که گوگل تمایل داراست به کسانی که میخواهند بصورت حضوری خرید کنند نیز کمک بکند.
در حالتی که پرسشی غیر قابل درک باشد، گوگل گاهی اوقات ویژگی “refine by” را نیز اضافه خواهد کرد برای اینکه معلوم کند که کاربران بصورت دقیقتر بهدنبال چه چیزی هستند. با ایفا این عمل، موتور جستجو میتواند نتایجی را فراهم کند که جستجو کننده وارفته تر به هدفش برسد.
گوگل یک دسته عظیم ای از انواع حاصل داراست که قادر است بسته به نوع پرس و جوان را ارایه کند، بنابراین در صورتی قصد دارید یک کلمه و واژه کلیدی را هدف قرار دهید، به SERPها اعتنا فرمائید تا که بفهمید چه نوع محتوای نیاز است تا آن را فراهم نمایید.