وردپرس به یک چهارم وبسایت های اینترنت توان بخشیده است. شاید در عمل این مقدار بیشتر نیز باشد. وردپرس یک کدام از بهترین پلتفرم ها از لحاظ سئو میباشد. به این ترتیب در شرایطیکه قصد ایجاد کرد وب سایتی دارید که میخواهید از لحاظ سئو نیز در سطح نه باشد، مطمئنا وردپرس یکی گزینه هاست.
البته پیاده سازی بهینه سازی در هیچ پلتفرمی شل نیست. از خطاها سئو در وردپرس جلوگیری کرده تا به نتیجه بهری در آن برسید.
1. حوزه زمانی وبسایت را درست تهیه نکرده اید
یکی از مواردی که در خیلی از تارنما های وردپرسی نادیده گرفته میگردد عدم تهیه حوزه زمانی در مسیر تنظیمات > عمومی میباشد.
اگر تارنما خود طوری برنامه ریزی کرده اید که پست ها را به صورت خود آموزش سئو مشهد کار در طی های مشخصی منتشر کند، شاید با این خلل مواجه گردید که آنان در طول معلوم شده منتشر نشده اند. در صورتیکه که حوزه وقتی را درست مشخص نکنید، چنین مشکلی تولید خواهد شد. براین اساس از صحیح بودن تنظیمات این بخش مطمئن شوید تا وب لاگ شما پست ها را در حین های صحیحی منتشر کند.
2. اهدافی در گوگل آنالیتیکس تعریف و تمجید نکرده اید
رسیدگی نتیجه ها نشانه می دهد که در سئو وبسایت پیروز بوده اید یا نه. شاید وب سایت شما دارای ترافیک ماهانه 10 میلیونی باشد، ولی بازدیدکنندگان محصولی خریداری نکرده یا از خدمات شما استفاده نمی کنند. به آموزش سئو در مشهد عبارتی این حجم از بازدید درامدی برای شما نتایج نمی کند. در چنین موقعیت با نقص رو به رو خواهید شد.
هرگاه کاربری در تارنما شما کاری انجام دهد که منجر به درامدزایی برای شما گردد، می توانید آنها را به یک صفحه تشکر ریدایرکت فرمایید. (مانند http://yourwebsite.com/congratulations).
آنگاه با استعمال از گوگل آنالیتیکس می توانید به بررسی کاربرانی که بر روی این برگه فرورد آمده اند پرداخته و حتی درصدی از این کاربران را که از طریق موتورهای جستجو وارد شده اند را نیز مشخص نمایید.
حالا شما ابزاری برای اندازه گیری نرخ تبدیل ترافیک به دست آمده از موتورهای جستجو در مشت دارید. بدین وسیله می توانید تغییراتی را در جهت ارتقاء هر چه بیشتر نرخ تبدیل در تارنما ایفا فرمایید.
3. صفحه های وب سایتتان دارای متای اپن گراف نیست
اگرچه فاکتور شبکه های مردمی تاثیر زیادی بر روی مرتبه وب سایت شما ندارد، اما هیچ شکی نیست که شبکههایمردمی میتوانند موجب گسیل کاربران زیادی به سایتتان شوند. براین اساس می بایست حداکثر کلیک را از کاربران در این شبکه ها دریافت نمایید.
برای رسیدن بدین هدف، محتوای سایت باید دارای ظاهر نیکی در هنگام اشتراک گذاری باشد. به این ترتیب بهتر میباشد که متای اپن گراف را در سایت خود فعال کنید.
افزونه Yoast بهینه سازی می تواند این شغل را تنها با یک سری کلیک برای شما انجام دهد. کافیست که صرفا آن را بر اساس تصویر زیر فعال فرمائید.
با این کار فیسبوک و دیگر شبکه های عمومی که از اپن گراف امان می کنند، می فهمند که بایست کدام تصویر درون نوشتهیعلمی را در هنگام اشتراک گذاری تعیین کنند.
همچنین شما میتوانید که قابلیت Twitter cards را نیز در تنظیمات Yoast فعال نمائید.
با فعال شدن این قسمت، لینک های شما در توییتر به طور زیباتری نمایش داده میشود.
افزونه بهینه سازی Yoast seo Premium (یواست سئو)
4. نقشه سایتی نداشته یا آن را ثبت نکرده اید
یک نقشه وب سایت XML لیستی از آدرس های تمام پست ها، صفحات و حتی تصاویر تارنما می باشد. این نقشه وب سایت را می توان در کنسول جستجوی گوگل ثبت نمود تا گوگل از هر چیزی که بر روی وبسایت شما جهت ایندکس شدن وجود دارااست، با خبر گردد.
شما می توانید با استعمال از افزونه Yoast seo و در قسمت seo > نقشه سایت، آن را فعال کنید. در نهایت نیز میتوانید که این نقشه وب سایت را در کنسول جستجوی گوگل ثبت فرمائید.
نکته: تنظیمات نقشه تارنما در نسخه 7 افزونه Yoast پاره ای مختلف گردیدهاست. برای فعال کردن بایست به مسیر seo > عمومی > امکانات رفته و آن را فعال کنید. برای تعیین اینکه کدام مناطق در نقشه سایت قرار گیرند، قسمت مجزایی مانند قبل وجود نداشته و صرفا با فعال هرمورد از انواع محتوا جهت نمایش در نتایج جستجو، آن گروه به صورت اتومات در نقشه تارنما قرار می گیرد.
5. نام پست را به عنوان پرمالینک در نظر نگرفته اید
گوگل علاقه مند است که محتوای کاربر پسند در اختیارشان قرار دهد. این مورد به این معنیست که حتی پرمالینک ها نیز نقشی هر چندین کوچک در درجه بندی ورقه و نرخ کلیک آن بازی می کنند.
در نصیب تنظیمات > پرمالینک (پیوندهای یکتا) رفته و از وجود برخی از کلمه و واژه های کلیدی در آن باور نتیجه ها فرمایید. آسان ترین رویه برای دست یافتن به چنین هدفی، انتخاب نام پست هست.
در صورت نیاز به وجود تاریخ نشر پست در یو آر ال مطالب، می توانید یکی از مورد های جان دار را انتخاب کنید.
6. در بخش فوتر وب سایت به کاغذ اصلی لینک نداده اید
پیاده سازی این مورد بسیار سهل و آسان میباشد وجای تعجب داراست که چرا خیلی از کاربران از این قابلیت و امکان به کار گیری نمی کنند.
تقریبا اکثر زمان ها وبسایت ها از نام برند خود در فوتر استفاده می کنند و می توان به راحتی این نام را به کاغذ اصلی لینک کرد. این قابلیت و امکان به استراتژی لینک و پیوند های داخلی وب سایت امداد کرده و همچنین گوگل از این شیوه نام برند شما را شناسایی می کند.
جاری ساختن این عمل موجب ارتقاء شدید جایگاه آن نمیشود، البته در موقعیت کلی جز راهکارهای مثبت رسیدگی میشود.
7. مطالب سایت را به صورت منظم منتشر نمی کنید
نشر مستمر نوشته ی علمی و پست در وبسایت موجب رجوع کاربران میگردد. این عمل همچنین موجب دستیابی سکو در لغات کلیدی بیشتری شده، در منفعت وبسایت شما هر چه بیشتر در نتیجه ها جستجو مشاهده و کلیک می شود.
گوگل تمایل داراست که به وبسایت هایی از این دست که به جلب رضایت کاربران میپردازند، پاداشی دهد. در حالتیکه در وب سایت خود مطالب جدیدی را منتشر نمیکنید، کاربران کمتری به وبسایت شما سر زده و در سود گوگل نیز کمتر آن را پایش می کند.
8. مطالب تارنما را به طور منظم بروزرسانی نمیکنید
در شرایطی که کاربری از طریق نتایج جستجو وارد وب سایت شما شده و پس از مشاهده مطالب آن متوجه سابق بودن آن شود، فورا آن را ترک کرده و با زدن دکمه بک، به حاصل جستجو باز می گردد. دراین شرایط او بهدنبال وب سایت های دیگری در نتیجه ها جستجو میشود تا پاسخ خود را بیابد. گوگل متوجه این خلق و خوی کاربران شده و این گونه محتواها را در نتیجه ها خود با افت جایگاه مواجه می کند.
به همین استدلال ضروریست که که همواره به مطالب سابق تر خود سر زده و در صورت نیاز به بروزرسانی آن، نسبت به اعمال این فعالیت اقدام فرمایید. مطمئن شوید که محتوای صفحه های وبسایت مبتنی بر با نیاز کاربران امروزیست. با بروزرسانی محتوای تارنما به کاربران القا میکنید که آنان برای شما مهم هستند. این گونه صفحات را می توانید از طریق گوگل آنالیتیکس شناسایی کنید. صفحاتی که بانس ریت بالایی دارا هستند، در صدر تقدم برای بروزرسانی به شمار می روند.
9. شما به تحقیق کردن وجود لینک های نامعتبر نمی پردازید
گوگل عشق و علاقه مند به تارنما های بدون خطاست. به عبارتی شما باید پیوند های وب سایت را بروزرسانی کرده تا از عدم وجود خطاهای 400 و 500 در وبسایت مطمئن شوید.
برای اعمال اتوماتیک این کار، افزونه Broken Link Checker را نصب فرمائید. این افزونه در هنگام شناسایی لینک و پیوند های نامعتبر، اطلاعیه ای از طریق آدرس اینترنتی به شما خواهد اعطا کرد تا نسبت به رفع مشکل آن اقدام کنید.
10. مارک آپ های اسکیما را پیاده سازی نکرده اید
بخش اعظمی از سایت ها هنوز نسبت به پیاده سازی مارک آپ های اسکیما اقدام نکرده اند و در سود ظاهر وب سایت در حاصل جستجو بهنیه نیست. با اینکه این نبود این داده ها بر روی رتبه تارنما تاثیر منفی نمی گذارد، البته در کاهش نرخ کلیک آن تاثیرگذار می باشد.
تنها پیاده سازی مارک آپ ستاره میتواند موجب خاص تر شدن ظاهر گزینه وب سایت شما در نتایج جستجو شده و دلیلی برای کلیک بیشتر کاربران گردد. در فایده میتوانید حتی کلیک بیشتری نسبت به رقبای بالا دستی خود کسب نمائید.
توده بندی
در حالتی که قصد طراحی وب سایت و افزایش ترافیک وب سایت با seo را دارید، وردپرس یک کدام از بهترین انتخاب هاست. فقط دقت داشته باشید که دچار این مشکلات نشده و بهترین راهکارها را انتخاب کنید. صرفا با تکیه بر همین دو پیشنهاد، حاصل مثبتی را در بعدی مشاهده خواهید کرد.
در حالتی که وبسایت وردپرسی شما بعداز گذشت زمان زیادی هنوز رتبه خیر استحصال نکرده میباشد، به تحلیل کردن وجود هر یک از این اشتباهات در وب سایت پرداخته تا در صورت شناسایی، نسبت به حل فوری آن اقدام نمائید. بدون شک رسیدگی هر یک از این آیتم ها در سایت نیاز به صرف زمان دارد.