جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

بودجه خزش چیست؟


گوگل همواره برای بررسی وب سایت های متعدد از ربات های خرنده یاری می‌گیرد. این ربات های crawler با تحقیق سایت های متفاوت، به گوگل در انتخاب رتبه بندی نتایج می کنند. با اینکه گوگل از زیر ایجاد کرد های عظیمی به کار گیری می کند، البته همچنان ترجیح می دهد به صورت با صرفه از آنان استفاده کند. گوگل نمی تواند برای پژوهش میلیون ها وب سایتی که وجود دارد، همه منابع و ربات های خود را به فعالیت گیرد. به همین برهان است که مفهومی به عنوان میزان دارایی خزش را رونمایی کرد. طبق این معنی، وبسایت ها مطابق آموزش سئو مشهد معیارهایی بودجه خزش دریافت می کنند. درپی خواهیم اذعان کرد که بودجه خزش یا کرال باجت چیست؟ چه‌طور Crawl budget را افزایش دهیم؟

بودجه خزش چیست؟

کلاً امکانات گوگل برای رسیدگی وب سایت های گوناگون بسیار زیاد هست؛ اما در این بین می بایست تعادلی را میان همه سایت ها برقرار کند. یعنی یک تارنما نباید به صورت مداوم آیتم رسیدگی ربات ها قرار بگیرد، در حالی که سایت دیگر بوسیله ربات ها تحقیق نشود. 

البته نرخ خزش سایت چیست؟ بودجه خزش یا کراول باجت به واحد سنجش بودجه ای گفته می‌شود که بر اساس آن ربات های خزنده یک بازه خاصی را برای تحقیق تارنما شما در نظر میگیرند. آنگاه بر اساس آن فرصت، صفحه های مختلف سایتتان را ایندکس و بررسی می نمایند.

فرض نمائید میزان دارایی سایت آموزش سئو در مشهد  وب در ماه تنها 200 وهله باشد؛ اینک در شرایطی که نتوانیم به صحت از این بودجه استفاده کنیم، با نقص‌ ایندکس نشدن صفحات سایتمان مواجه خوا هیم شد. برای غربت از این رخداد می بایست دو اقدام را ایفا دهیم:

مدیریت میزان دارایی خزش

ارتقاء بودجه خزش تارنما

 



 


نحوه تعیین بودجه خزش وب سایت توسط گوگل

در بالا بهتر می‌باشد بدانیم که گوگل چطور میزان دارایی خزش را برای هر وبسایت مشخص می کند؛ گوگل برای این کار به دو مورد در تارنما اعتنا می کند. 


منابع هاست یا فضای نگهداری اطلاعات وبسایت

میزان فعالیت در سایت و ساخت‌و‌ساز محتوا

 ولی منابع هاست و تولید محتوا چه نقشی در گزینش میزان دارایی خزش سایت دارا هستند؟


 


نقش منابع هاست سایت در بودجه خزش (Crawl limit / host load)

یک کدام از اقداماتی که در زمینه seo منفی روی تارنما شما اعمال می دهند، حملات ddos می باشد. در‌این حملات تعداد زیادی درخواست را به سرور شما ارسال می کنند و در این زمان وب سایت شما به دلیل کاهش منابع، از دسترس خارج میگردد.


ربات های گوگل نیز مانند کاربران، هنگامی که به سایت شما مراجعه می کنند بخشی از منابع سایتتان را سرگرم می کنند. حالا در صورتی‌که منابع سایت شما کافی نباشد، ربات ها از مطالعه سایت شما منصرف خواهند شد.


در سود معیار میزان دارایی خزش را برای تارنما شما کاهش می دهند. اما چطور میزان منابع هاست شما را اندازه گیری می کنند؟


استیناف تعداد دفعاتی که ربات های گوگل وب سایت شما را خزش کرده و با نقص‌ مواجه شده اند.

تعداد وبسایت هایی که روی سرور اساسی وب سایت قرار گرفته اند.

راجع‌به نکته دوم باید بگوییم که موسسه ها هاستینگ یک سرور بسیار تبارک را به کمک نرم افزارهای منحصربه‌فرد به چندین سرور کوچک تقسیم می کنند. 


ربات های خزنده تعداد سایت هایی که جمعاَ روی سرور اصلی قرار گرفته اند را مطالعه می کنند. هر چه این سرور بزرگتر به وب سایت های بیشتری اختصاص داده شده باشد، هر مورد منابع کمتری در دست دارند.


 




 


واحد سنجش شغل در سایت یا تقاضای خزش (Crawl Demand / Crawl Scheduling)

بعد از اینکه ربات های خزنده منابع هاست شما‌را تفحص کردند، به میزان کار شما در وبسایت اعتنا می کنند. در واقع واحد سنجش شغل شما در تارنما و تعداد محتواهایی که ساخت‌و‌ساز می کنید، نوعی ارسال درخواست برای خزش مجدد تارنما خواهد بود. 


ربات های گوگل برای تحقیق محبوبیت و اعتبار یک وبسایت به تعداد بک پیوند های ارزشمند آن سایت اعتنا می کنند؛ از طرفی برای گزینش توان صفحات داخلی و انتخاب دارایی خزش نیر به لینک های داخلی آن ورقه توجه می کنند.


علاوه بر تمامی این ها، گوگل استیناف می کند که هر یک سری وقت یکبار محتوای جدیدی در تارنما شما منتشر میگردد و محتواهای دیرین بروز میشوند یا خیر؟


البته نوع صفحه ها وبسایت در تعیین بودجه خزش نیز موثر است. مثلا صفحاتی که مشمول دسته بندی یک مال خاص میباشند، بودجه خزش بیشتری دارا‌هستند؛ به دلیل آن که دائما محصول ها جدیدی به آن ها اضافه میگردد. این در حالیست که صفحات فرآورده بودجه خزش کمتری دارا هستند، زیرا کمتر بروزرسانی می گردند.


 


چرا crawl budget یا بودجه خزش اهمیت دارااست؟

هجران از دزدی محتوا

در نوشته‌ی‌علمی \\\" افزایش سرعت ایندکس \\\" گفتیم که یکی دلایل دزدی محتوا، عدم ایندکس به موقع محتوای سایت شما هست. ولی این چه ارتباطی با بودجه خزش وبسایت دارااست؟


همان گونه که گفتیم میزان دارایی خزش یا کراول باجت به مدت گفته می شود که ربات های گوگل در طی آن یک وبسایت را ایندکس و تحقیق می کنند.


هم اکنون فرض فرمایید سرعت ایندکس در سایت شما به دلیل نادر بودن دارایی خزش وبسایت بسیار زیر است. درین مجال شما محتوایی را که مدت های زیادی روی آن شغل کرده اید در وب سایت منتشر می کنید. ولی به همین دلایل نقل شده، ایندکس نمی شود. در این درحال حاضر یکی رقبای شما با دانستن این مورد همان محتوا را در وبسایت خود منتشر می کند و سرعت ایندکس سایت او نیز به مراتب از شما بیشتر میباشد. در نتیجه گوگل محتوای شما‌را به نام رقیبتان ثبت می کند. 


 


افزایش بازدید بیشتر از وب سایت

فرض کنید شما محتوایی را در خصوص یک مورد ترند در جامعه نوشته و در سایتتان منتشر میکنید. درحال حاضر به دلیل اینکه سرعت ایندکس وبسایت شما بالا است، محتوا با‌گاز دیده می شود. در بهره در صفحه نخستین گوگل قرار گرفته و بازدید زیادی را جذب می کند. پس می قدرت گفت در بسیاری از مواقع افزایش دارایی خزش و سرعت ایندکس سایت، سبب ارتقاء بازدیدکنندگان نیز خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد