با بسط تکنولوژی و ارتقا عمل در وب، روز آپ دیت بر تعداد تارنما ها افزوده شد؛ دراین در میان صرفا راه و روش رقابت با این سایت ها، ارزیابی وب سایت حریف میباشد. در واقع شما بایستی قبل از هر کاری تارنما رقیبان کارکشته خویش را پیدا کرده و طریق کارایی آنانرا نظارت فرمائید. البته برای ارزیابی رقبا در seo می بایست چه اقداماتی جاری ساختن دهید؟ پیرو به طور بی نقص به شما فراگیری داده ایم.
چطور وبسایت رقیبان را چک کنیم؟
1. شناسایی رقبای مهم وب سایت
فرقی نمی نماید که در چه حوزه ای
آموزش سئو مشهد عمل میکنید، به هر درحال حاضر در هر قضیه ای تارنما های غالب خیس و دیرین خیس از شما وجود داراهستند. شما می بایست قبل از هر کاری وبسایت هایی که تحت عنوان حریف اساسی شما شناخته میشوند را شناسایی نمائید. برای مثال درصورتی که در حوزه فروش اسباب آرایشی کار میکنید، خلال دیجی محصول، می بایست در ادامه رقبای دیگری که فقط در همین حوزه شغل می نمایند، باشید.البته چطور رقبای مهم خویش را پیدا کنیم؟
جستن رقبای مهم وبسایت به هیچ عنوان شغل مشقت وجود ندارد؛ خوشبختانه ابزارهای متعددی برای این فعالیت به طور بدونپول و یا این که مبلغی در مشت شما قرار داده گردیدهاست. ولی اولی و بی آلایش ترین راه و روش برای جستن رقبای اساسی وب سایت خویش، کاوش عبارات کلیدی مقصود تارنما میباشد. با جستجوی این لغت ها، تارنما هایی را خواهید روئت کرد
آموزش سئو در مشهد که بیشترین سکو را با این عبارات داشته و می قدرت فیض گرفت کهاین سایت ها رقبای اساسی شما در آن حوزه خواهند بود.خلال این راهحل، شما میتوانید از وبسایت MOZ نیز امداد بگیرید؛ کافیست کلمه و واژه کلیدی مربوط به سایتتان را دراین ابزار کاوش نمایید تا بتوانید لیستی از وبسایت های فعال در همین مسئله را ملاحظه کنید.
2. ارزیابی بهینه سازی وبسایت حریف
بعد از آنکه رقبای مهم خویش را شناسایی کردید، می بایست به تحلیل رقبا در بهینه سازی بپردازید؛ غرض مهم شما هم از شناسایی آنان دقیقا این قضیه میباشد که از روش همت آن ها سرمشق بگیرید. برای بررسی بهینه سازی وب سایت حریف بایستی همه صفحه ها وب سایت را به صدق نظارت نمایید. عبارات کلیدی هر شیت و طرز به شغل بردن آن ها را نیز آیتم تحقیق قرار بدهید.
عملکرد نمائید درین مرحله تحت عنوان یک کاربر بی آلایش در تارنما عمل فرمایید و نقاط ضعف و قوت وبسایت را شناسایی نمایید. از جمله در صورتی وب سایت حریف از سرعت بالایی برخورداراست، همت فرمائید انگیزه این زمینه را فهمیده و از آن به کار گیری نمائید.
همینطور شما میتوانید مبادرت به یافتن لغت ها کلیدی وب سایت حریف فرمایید. به اینراه که در صورتی تارنما حریف با کلمه و واژه کلیدی خاصی درجه دارااست، طرز ایجاد محتوا، عنوان دهی، توضیحات متا، تصاویر و ویدئو های باطن متن و ... را نیز به اعتنا تحقیق فرمائید. با این فعالیت میتوانید به نیاز و ذوق استفاده کننده در به عبارتی حوزه پی برده و وب سایت کارکشته تری نسبت به حریف داشته باشید.
ابزار هایی مانند similarweb، گوگل آنالیتیکس و Screaming frog برای نظارت seo داده ها سودمندی به شما خواهند بخشید.
ضمن این یکیاز ترازو های موءثر در seo، سرعت وبسایت میباشد؛ براین اساس تحقیق سرعت وب سایت حریف را فراموش نکنید. شما برای این عمل می توانید از وب سایت GTMETRIX امداد بگیرید.
3. نظارت محتوای وب سایت رقیبان
محتوا هر چیزی در تارنما اعم از متن، عکس، نمودار، پادکست و… میباشد. در واقع غرض از تحقیق محتوا وبسایت حریف، ایده تصاحب کردن از آنان و ساخت محتوا برای وب سایت خودتان میباشد. شما میتوانید به طور دستی کل صفحه های وب سایت را پژوهش فرمایید. ولی این شغل وقت متعددی را از شما میگیرد؛ ما یک خط مش بی آلایش خیس به شما حافظه میدهیم.
در گوگل اسم وبسایت حریف را بعداز واژه Site سرچ نمایید. نتیجه ها کاوش دربرگیرنده همه صفحه های آشنایی گردیده ی تارنما حریف میباشد؛ براین اساس دیگر نیاز به گشتن مجموعاَ صفحه های وبسایت حریف نمیباشد؛ شما با دقت تحت عنوان محتوا، شیت متبوع را تعیین میکنید.
یکیاز مهمترین صفحاتی که می بایست آن را آغاز پژوهش فرمایید، شیت اساسی تارنما میباشد. شما بایستی نقاط قوت و ضعف صفحه های اساسی تارنما رقیبانتان را تحلیل فرمایید. بعد با اعتنا به آنچه برداشت کردید، کاغذ اساسی وب سایت خویش را پیاده سازی فرمایید. یکیاز دیگر از صفحاتی که می بایست گزینه نظارت قرار بگیرد، تحلیل برگه ی محصول ها میباشد. محاسبه ورقه ی تولید ها قادر است داده ها پایین را در مشت شما قرار دهد:
چه چیزی سبب ساز ارتقا رضایت مشتری شدهاست؟
روش ی تبلیغ و متقاعد سازی حریف چیست؟
شناخت با استراتژی های نرخگذاری حریف
4. مقایسه وبسایت خویش و رقبا
بعد از آنکه بهینه سازی و محتوای تارنما رقبا را تحقیق کردید، بایستی شیوه کوشش آنانرا با وبسایت خویش مقایسه فرمایید. برای مثال درصورتیکه تارنما حریف در واژه ای مرتبه داشته و شما ندارید، می بایست برای آن طراحی برنامه فرمایید. اما بایستی بهاین نکته دقت فرمایید که در بعضی از لغات کلیدی رقابت متعددی وجود داراست و در اصل وبسایت ها طفل بایستی با لغات بی آلایش خیس و با رقابت کمتری کارشان را آغاز نمایند.
خلال کلمه ها کلیدی، شیوه پیوند دهی، تعداد رپورتاژ های وب سایت رقبا، روش قرار به چنگ آوردن المان ها در صفحه های گوناگون و ... را نیز با وب سایت خویش مقایسه کرده و در شکل قابلیت از آنها ایده بگیرید.
5. گزینش کلمه ها کلیدی غرض و مطلوب با تارنما
بعد از طی کردن فرآیند بالا، بایستی لغات کلیدی مقصود وب سایت خویش را پیدا فرمایید. در واقع اقدامات بالا به شما این قابلیت را میدهد تا لیستی از عبارات کلیدی مربوط به مسئله تارنما را پیدا نمایید. قبل از اینکه برای ساختوساز محتوا مبادرت نمایید، بایستی انگیزه اقتدار رقبا در آن لغت ها را تحقیق فرمایید. کارداران ذیل در اقتدار یک وب سایت اثر گذار میباشد:
اعتبار دامنه
تعداد بک لینک و پیوند های وب سایت
کار در شبکههایمردمی
سن دامنه
و...
بخش اعظمی از وبسایت ها فقط به دلایلی که گفته شد در گوگل رده قابل قبولی داشته و در آن کلمه و واژه کلیدی محتوای مفیدی را عرضه نکرده اند. به همین برهان فقط صرف اینکه سایتی با واژه کلیدی ای درجه داراست، مبادرت به سر مشق برداری از آن نکنید. بهاین نکات اعتنا کرده و بعد از آن کلمه ها کلیدی را برای وبسایت خویش تعیین نمایید؛ به دلیل آن که در بیشتر تایم ها درجه به دست آوردن با بعضا از کلمه ها کلیدی سخت بوده و می بایست واژه و کلمه دیگری را تعیین فرمایید.
6. رسیدگی بک لینک و پیوند های رقبا
یکی دشوارترین قسمت های بهینه سازی، کشف کردن وب سایت های دارای اعتبار برای به دست آوردن بک لینک و پیوند میباشد. بک پیوند به وب سایت شما اعتبار بخشیده و گوگل قیمت بیشتری به وب سایت شما خواهد اعطا کرد. یکی هدف ها اساسی ارزیابی seo وبسایت حریف، یافت کردن بک پیوند های آنها میباشد. برای اینکه بتوانید یک استراتژی فوق العاده برای به چنگ آوردن بک پیوند داشته باشید، بایستی طرز پیوند سازی رقبا، انکرتکست هر پیوند، حالت سایت های پیوند دهنده و ... را رسیدگی فرمائید. برای شناسایی بک پیوند های وب سایت رقبا و تنظیم لیستی از وبسایت های مطلوب برای بک پیوند، میتوانید از ابزارهای مختلفی که پیرو معرفی میکنیم، به کار گیری فرمایید:
سفارش ما برای محاسبه بک لینک و پیوند رقیبتان سه ابزار پایین میباشد:
ابزار تارنما AHREF
ابزار وب سایت ALEXA
ابزار وبسایت MOZ
4. تحلیل شبکههایعمومی حریف
امروزه شبکههایعمومی مثلا ابزار اصلی برای تجارت می باشند. شما بایستی مطلقا ورقه ی اجتماعی حریف خویش را رصد فرمایید. یافت کردن کاغذ اجتماعی آن ها فعالیت رنج وجود ندارد و در اصل نشانی آن در اینترنت سایتشان قرار گرفته میباشد. ولی شما بایستی به طور هدفمند شبکههایعمومی رقبا را چک نمایید. آغاز به محتوای جان دار بپردازید و تحقیق فرمایید کدام محتوا باعث جذب بیشتر مشتری گردیدهاست.
بعد از آن به ظواهر و صفحه ارایی پست هایی که در کانال اجتماعی آنها وجود دارااست، دقت نمایید پژوهش هشتگ های حریف را فراموش نکنید؛ شما بایستی هشتگ های مفید را پیدا فرمائید و از شایسته ترین آنان در کانال اجتماعی خویش به کارگیری فرمایید. قطعا نقاط ضعف رقیبانتان را پیدا فرمائید واز تکرار نقاط ضعف رقبا در شغل خویش خودداری کنید.
6. پژوهش مارک رقبا
مارک شما خلال تاثیری که روی seo سایتتان دارااست، بر روی فروش تولیدات هم موثر میباشد؛ شما بایستی مطلقا مارک رقیبتان را تحلیل نمایید. برای اینکار می توانید از ابزار های شنود شبکه های عمومی استعمال نمایید. با استعمال از این ابزار، هر مجال که اسم تارنما حریف شما در شبکه های عمومی آورده خواهد شد، شما باخبر میشوید. شما با این عمل می توانید نظرها مخاطبان راجع به حریف را به دست آورید.
ابزار های شنود شبکه های مردمی گونه های متفاوت دارا هستند. شما با سرچ کردن می توانید آنهارا پیدا فرمائید. وبسایت GOOGLE ALERT نیز به طور مجانی می تواند به شما در این باره یاری دهد. کارایی این وبسایت به طور ذیل میباشد:
شما اسم رقبا را دراین تارنما نام نویسی میکنید؛ آنگاه هر فرصت اسم رقبا صدا زده شد، به شما پست الکترونیک زده میشود.f