تا بحال کاهش شدید و یکباره ورودی گوگل را تجربیات نموده اید یا این که برایتان پرسش شدهاست که چرا ورودی سایتم از گوگل کاهش پیدا کرده؟ در اینگونه قوانینی احتمالا مبتلا جریمه یا این که پنالتی گوگل گردیده اید. ولی پنالتی گوگل چیست؟ چرا یک وب سایت پنالتی می گردد؟ پیرو بدین سوال های جواب داده ایم و مهمترین دلایل پنالتی شدن وب سایت و رفع آن را نیز فراگیری داده ایم.
گوگل پنالتی چیست؟
درصورتیکه یک سئوکار به هر
آموزش سئو مشهد دلیلی مطالب تارنما خویش را به طرز seo کلاه سیاه seo نماید، گوگل برای این وب سایت جریمه ای در لحاظ میگیرد که به آن پنالتی گوگل میگویند. پنالتی شدن یک وب سایت منجر می گردد، مرتبه های آن وبسایت از میان برود و تارنما کاهش شدید و یکباره ورودی گوگل را تجارب نماید. بعداز پنالتی شدن وب سایت، بدست آوردن سکو مطلوب در جستجوی گوگل به رنج قابلیت و امکان پذیر میباشد.درحالتی که مجال کافی برای رسیدگی ندارید، سفارش میکنیم پادکست صوتی تحت دربارهی پنالتی گوگل را گوش بدهید:
در پیشین، گوگل برای پنالتی کردن سختگیرانه خیس شغل میکرد. از جمله درحالتی که به هر دلیلی از طرف گوگل جریمه میشدید، مرتبه خویش را در تک تک لغت ها از دست داده و کاهش ورودی ها از روش گوگل را تجارب می کردید. در سالهای اخیر طاقت فرسا گیری های گوگل به دست کم رسیده میباشد.
به صورت کلی گونه های پنالتی گوگل به دو نحوه قابلیت پذیر میباشد:
پنالتی شدن به طور دستی
یکی گونه های پنالتی گوگل، پنالتی دستی میباشد. پنالتی دستی به دلایلی مانند: قانون شکنی از ضوابط گوگل، اسکن رایت و ... به صورت بی واسطه بوسیله متخصصان گوگل جاری ساختن میگردد.
در شرایطی که مبتلا پنالتی دستی گردید در سرچ کنسول، در نصیب Manual actions گزارشی بر پایه ی پنالتی شدن برای شما ارسال گردد.پنالتی تارنما به طور الگوریتمی
یک کدام از دیگر از اشکال پنالتی گوگل، پنالتی بوسیله الگوریتم های گوناگون میباشد. درین شیوه گوگل با استعمال از الگوریتم های مختلفی که داراست، تلاش تارنما ها را تحت لحاظ میگیرد. مثلا الگوریتم سارق دریایی با وبسایت هایی که مطالبشان را از تارنما های دیگر اسکن برداری می نمایند، رویا رویی می نماید و برای آنها مرتبه منفی در حیث میگیرد.
درصورتی که که الگوریتم ها متوجه شوند که در تارنما خویش مرتکب خطایی گردیده اید، کاهش شدید و یکباره ورودی گوگل را تجربیات کرده و مبتلا پنالتی الگوریتمی میشوید.
دلایل پنالتی وب سایت چیست؟
با وجود این که مشقت بار گیری های گوگل برای پنالتی کردن تارنما ها کمتر گردیدهاست، ولی هنوز هم دلایلی وجود داراست که سبب ساز پنالتی شدن وب سایت شما و کاهش ورودی ها از روش گوگل خواهد شد. برای مثال دلایل پنالتی شدن یک وب سایت عبارتند از:
1. به کار گیری یا این که اخذ بک لینک و پیوند اسپم
یک کدام از دلایل پنالتی وب سایت، پیوند سازی های نادرست میباشد. بک پیوند، لینکی میباشد که از وب سایت دیگرافراد به تارنما شما داده میشود. اخذ و یا این که ایجاد کرد بک پیوند بی چگونگی و غیر اصولی از سایر اعمالی میباشد که منجر میشود، وب سایت شما بوسیله گوگل پنالتی گردد.
ولی نکته حائض اهمیت این میباشد که گوگل دراین مورد، برای وبسایت هایی سختگیرانه خیس شغل می نماید که روند خرید یا این که اخذ بک لینک و پیوند را به صورت اسپم سیرتکامل اعمال میدهند.
برای این که از پنالتی شدن در تاثیر بک پیوند بی قیمت پرهیز نمائید به موارد ذیل اعتنا داشته باشید:
از تارنما هایی که ارزشی ندارند لینک و پیوند اخذ نکنید.
به صورت دایم از یک تارنما بک لینک و پیوند اخذ نکنید.
در مقطع مجال کوتاه تعداد بک لینک و پیوند های زیاد برای تارنما خویش اخذ نکنید.
صرفا به یک ورقه خاص پیوند ندهید و کلیه صفحه های را در لحاظ داشته باشید.
محتوا \" پیوند بیلدینگ چیست؟ \" به شما امداد می نماید تا بک لینک و پیوند های کیفیت بالا اخذ فرمایید. همینطور شما میتوانید مراحل بک لینک و پیوند دریافت کردن را به دست اشخاص کارشناس بسپارید؛ برای اخذ بک لینک و پیوند باکیفیت، به ورقه \" خرید بک پیوند ارزان \" رجوع نمایید.
2. ایجاد محتواهای بی چگونگی و نادر بها
در قبلی گوگل تمامی محتواها، حتی آنهایی که کوتاه و بی چگونگی بودند را درنتایج خویش نشانه می اعطا کرد. با سپری شد مجال گوگل با به کارگیری از الگوریتم پاندا به تمرکز بر روی چگونگی و بها محتواها پرداخت و از نشانه داده شدن محتوای هایی که بها بالایی ندارند، خودداری کرد.
به این ترتیب به کار گیری از محتواهای کوتاه و بی قیمت، منجر پنالتی شدن وبسایت میشود.
برای خودداری از پنالتی شدن به انگیزه محتوای بی قیمت موارد ذیل را رعایت فرمائید:
از نسخه برداری کردن محتوا پرهیز کنید.
تلاش نمایید محتوایی کمتر از 500 کلمه و واژه ننویسید.
به مکان تمرکز بر کمیت، به چگونگی محتوا دقت نمائید.
از عبارات کلیدی مطلوب و مرتبط برای تارنما خویش به کارگیری نمایید.
ایجاد محتوای وبسایت خویش را به عده ای نسپارید که در موضوع کاری شما بی تجارب اند و همینطور با اصول سئوی محتوا شناخت ندارند.
شما میتوانید با تحقیق محتوا \" به چه شکل ساخت و ساز محتوا کنیم؟ \" به راحتی یک محتوای با ارزش بنویسید.
3. استعمال مکرر از کلمه و واژه کلیدی یا این که Keyword stuffing
یکی مهمترین دلایل پنالتی تارنما، تکرار بیشتراز حد عبارات کلیدی میباشد. در قبلی یکیاز شیوه های درجه به دست آوردن و seo سازی صفحه های، تکرار زیاد واژه کلیدی در آن محتوا بود. ولی اینک الگوریتم پاندای گوگل به راحتی، محتواهای بی قیمت را شناسایی می نماید و به یوزرها اذن seo اینگونه محتواهایی را نمی دهد.
ولی دقت داشته باشید، امروزه با تکرار زیاد کلمه و واژه کلیدی در محتوا، تارنما پنالتی نمیشود؛ بلکه به کارگیری از این تکنیک برای کلیه صفحه های، جریمه از طرف گوگل را به یار داراست
برای دوری از جریمه شدن گوگل، در طول تایپ کردن محتوا طبیعتا از عبارات کلیدی مرتبط با محتوای خودتان استعمال نمایید و از قرار دادن عبارات کلیدی در بخش هایی که مطلوب وجود ندارد پرهیز کنید. در مقاله \"کیورد استافینگ چیست؟ \" بیشتر دراین مورد سخن کرده ایم.
4. نهفته کردن محتوا و لینک و پیوند در کاغذ
در قبلی سئوکاران با استعمال از تکنیک کلاکینگ، اقداماتی نظیر: خارکردن فونت متن، هم رنگ آمیزی متن و بک گراند، نهفته کردن متن پشت تصویر و ... قسمتی از محتوا و یا این که پیوند ها را در کاغذ مخفی می کردند تا گوگل به خطا بیفتد و تصور نماید در اکنون بازدید از یک شیت گرانبها میباشد؛ در صورتیکه که محتوای آن تارنما تنها تبلیغات بود.
امروزه با بروز شدن الگوریتم های گوگل، دیگر قابلیت به کار گیری از این تکنیک نیست و درصورتی که که گوگل متوجه اینگونه موضوعی گردد، تارنما خلاف کار را پنالتی می نماید.
در صورتیکه میخواهید به صورت ناخواسته مرتکب این کار نشوید و گوگل سایتتان را پنالتی نکند، موارد ذیل را رعایت نمائید:
از یکسان نبودن رنگ متن و بک گراند وبسایت خویش مطمئن گردید.
از پنهان نبودن متن پشت عکس ها باور نتیجه ها نمایید.
از فونت و سایز تبارک برای متن های خویش به کارگیری نمائید.
5. به کارگیری اشتباه از کدهای اسکیما
اسکیما کدهایی می باشند که به گوگل برای خوانایی و شعور وبسایت شما یاری میکند و همینطور بهینه سازی وبسایت شمارا ارتقاء داده و آن را در نتیجه ها به طور متفاوتی به یوزرها علامت میدهد. محتوا \" اسکیما چیست؟ \" داده ها ظریف تری را راجعبه اسکیما و گونه های آن به شما میدهد.
مثلا نشانه پنج ستاره کنار وبسایت شما، نماد دهنده به کارگیری از اسکیما میباشد. حالا در صورتی از اسکیما برای فریب دادن گوگل استعمال فرمائید، مبتلا پنالتی خواهید شد. شما می بایست کد های اسکیما را اصولی و با دقت به آنچه در محتوای تارنما قرار داده اید، به کار گیری فرمایید.
مثلا درحالتی که در محتوا خویش از کلیپ به کارگیری نکرده اید، نباید اسکیما کلیپ را برای آن محتوا فعال فرمائید.
برای دوری از پنالتی شدن در تاثیر به کار گیری خطا از کدهای اسکیما به نکته ذیل اعتنا داشته باشید:
در اکثر مواقع صاحبان وبسایت قصد گمراه کردن گوگل را ندارند، ولی به انگیزه ناآگاهی و به کارگیری غلط از کدهای اسکیما، مبتلا پنالتی گوگل می گردند.
به کار گیری از کدهای اسکیما در وب سایت خویش را به دست یک شخص کارشناس بسپارید تا به روشی اصولی از کدهای اسکیما در تارنما شما به کار گیری نمایند.
6. بی توجهی به مسائل امنیتی و هک شدن وب سایت
چنانچه تارنما شما گزینه حمله هکرها قرار بگیرد، گوگل متوجه گردیده و این زمینه را در نصیب سرچ کنسول به شما اگاهی میدهد. اکنون در شرایطیکه شما بدین زمینه توجهی نکنید و برای حل آن اقدامی نکنید، گوگل به جهت بی توجهی شما نسبت به مسائل امنیتی و محافظت امنیت کاربرانش، درجه صفحه های تان را به دستکم میرساند.
یکیاز بدترین شرایط هایی که بر روی بهینه سازی تارنما شما اثر میگذارد، هک شدن وب سایت میباشد.
برای پرهیز از پنالتی تارنما به انگیزه هک شدن به موارد ذیل دقت داشته باشید:
از یک سر عبور توانا برای وبسایت خویش به کارگیری فرمائید.
از نصب پلاگین امنیتی بر روی وبسایت خویش غافل نشوید.
از داده ها وب سایت خویش به صورت آراسته پشتوانه گیری نمایید.
نکات امنیتی را به دیگر ادمین های تارنما نیز یاد آوری فرمایید.
پلاگین ها و سیستم رئیس محتوای وب سایت خویش را به صورت مداوم بروز رسانی نمایید.