به کارگیری از سایر ابزارهای احتساب
به غیر از امکاناتی که گوگل ادز به صورت مستقیم برای شما آماده میکند، ابزارهای احتساب دیگری هم وجود دارا هستند که می توانید اطلاعات کمپین گوگل ادز خود را در آن ها وارد نمائید.
ولی جهت اتصال حساب خود لازم هست دسترسیهای مورد نیاز را به پنل گوگل ادز داشته باشید. درپی مهمترین این ابزارها را با هم تفحص میکنیم.
اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس
شما میتوانید حساب کاربری خود در گوگل ادز را به حساب آنالیتیکس سایتتان متصل و آمار ورودیهای خود را در آن بازرسی کنید.
درینموقعیت میتوانید در گوگل آنالیتیکس تمامی جزئیات کمپین و حتی نرخ تبدیل ورودیهای تبلیغ را بازرسی فرمائید. البته برای این مراد لازم میباشد به هر دو حساب آنالیتیکس و گوگل ادز در سطح مدیر دسترسی داشته باشید. بعد از دریافت دسترسی، تنها کاری که مورد نیاز است ایفا دهید این می باشد که وارد حساب آنالیتیکس خود شده و در قسمت Product linking، اتصال گوگل ادز را گزینش فرمایید.
حتما بخوانید: هرآنچه می بایست درباره هزینه تبلیغ در گوگل، شارژ اکانت و دارایی تبلیغ بدانیم
پس از این فعالیت، همگی اطلاعات حساب گوگل آموزش سئو در مشهد ادز شما در نصیب Acquisition و در منوی Google Ads قابل مشاهده خوهد بود.
استفاده از سایر ابزارهای نظارت
به غیر از آنالیتیکس که البته یکی از سرویسهای گوگل هم محسوب میشود، ابزارهای دیگری هم وجود دارد (Third party) که شما میتوانید به حساب گوگل ادزتان متصل نمایید و اطلاعات کمپین خود را روی آنها تحقیق و بازرسی کنید.
مهمترین این ابزارها عبارتند از: Firebase، Adjust، Salesforce و سایر ابزارهایی که قابلیت و امکان اتصال به گوگل ادز را داشته باشند.
از جمله، ابزار Adjust یکیاز این ابزارهای بازرسی برای نصب اپلیکیشن گوشی میباشد که میتوانید با اتصال آن به حساب گوگل ادز خود، دادههای دلخواهتان را از گوگل ادز دریافت و در داشبورد خود ملاحظه کنید.
چه چیزهایی اصلی می باشد که بدانیم؟
از قدیم گفتهاند که کاسب باید بالاسر دستیابیوکار خودش باشد. این گزاره خیلی درست است. شما باید بدانید چه خبر میباشد و سرمایه شما چه طور مصرف می شود. خوشبختانه گوگل ادز در کمل شفافیت کلیه جزئیات کمپین را در اختیار شما قرار میدهد. بهدنبال مهمترین چیزهایی که باید مطالعه نمایید را توضیح میدهیم.
همواره هزینهها را تفحص کنید
ملاحظه کنید هر کمپین، تبلیغ و حتی واژه و کلمه کلیدی چقدر برای شما هزینه داشته میباشد. آیا این هزینه را موردنیاز است کاهش دهیم یا نه. در نوشتهی علمی گذشته این محرمانه درخصوص باصرفهسازی هزینهها سخن کردهایم.
نرخ تبدیل را مطالعه کنید
ملاحظه کنید هر کلمه، تبلیغ و کمپین چه میزانی برای شما مشتری نهایی آورده می باشد. آیا کلماتی داشتهاید که فقطً هزینه روی دست شما گذاشتهاند؟ پس می بایست جلویشان را بگیرید. البته وقتی که از استراتژیهای بهاگذاری خودکار به کارگیری می کنید، گوگل ادز کارایی میکند بهاها را بهینه کند.
معیار و منفعت فروش را هم محاسبه کنید
پیش از اینً هم گفتیم که شما می توانید واحد سنجش فروش تولیدها خودتان را هم به عنوان یک متغیر به گوگل ادز ارسال نمائید. دراین مورد حتماً نوشتهیعلمی «تگ منیجر چیست» را بازرسی نمائید.
با این کار، شما میتوانید بفهمید که هم اکنون هر کلمه نه صرفا چه چند فروش داشته، بلکه چه میزانی برای شما سودآور بوده میباشد. این پیشرفتهترین سطح بهینهسازی در گوگل ادز میباشد. اما چنانچه از استراتژی Target ROAS به کارگیری نمایید، زحمت با صرفهکردن این لغات بر عهده خود گوگل ادز است.
سایر شاخصها را هم رسیدگی نمایید
نسبتاًً همه اطلاعاتی که در پنل گوگل ادز مشاهده میکنید، مهم میباشند و میتوانند به شما امداد کنند. نرخ کلیک را پژوهش فرمائید و مطمئن شوید زیر نیست. امتیاز کیفی تبلیغ را هم مطلقاً پژوهش نمائید و مطمئن شوید کلمات شما امتیاز بالایی دریافت کردهاند. علاوه بر اینها، شما متغیرهای دیگری هم دارید که بد نیست به مرور فرصت با همگی آنها آشنا شوید و در جای مایحتاج به کار گیری فرمائید.