چنانچه یک دستیابی و کار کوچک یا معدل داشته باشید، احتمالاً فرق چندانی در میان بخش بازاریابی و فروش قائل نیستید، چون نیروی کافی برای تمرکز جداگانه بر روی این دو بخش ندارید. به علاوه، درنگ نمی کنید که این دو تفاوت چندانی با هم داشته باشند. در صورتی این حرف حق هست، می بایست به شما خبری بدهم: بازاریابی و فروش با یکدیگر فرق اکثری میکنند و در بهره، نیاز به تخصصهای متفاوتی دارند. درصورتی که قرار باشد نصیب مارکتینگ تنها با غرض ارتقا فروش فعلی اداره خواهد شد، کارکرد آن به هواخواهی از فروش با یک آموزش سئو مشهد تمرکز باطن شرکتی محدود خواهد شد. ولی چنانچه مارکتینگ جایگاه خود را در تیم مدیریت پیدا کند، میتواند تبدیل به یک المان پرورش خوب با تمرکز برون شرکتی شود که فروش شمارا هم افزایش میدهد.
پس بهتر میباشد به جایاینکه بازاریابی و فروش را ترکیب کنید، دو بخش غیر وابسته برای آنها در نظر بگیرید و کاری کنید که این دو بخش به نه یکدیگر را حفاظت کنند. به این ترتیب تضمین رشد بیزنس شما بیشتر خواهد بود. البته این تنها کلام ما نیست. نتایج یک پژوهش علمی هم این قضیه را تائید میکند و به ما نماد میدهد شرکتهایی که دو نصیب فروش و بازاریابی آنها جداگانه
آموزش سئو در مشهد میباشند، پرورش بیشتری را نسبت به رقبا دارند. (در بخشهای آتی این نوشتهیعلمی، بیشتر در خصوص این تفحص سخن میکنیم.)
با این حساب، احتمالاً بخواهید بدانید که تفاوت دو قسمت فروش و بازاریابی دقیقاً چیست و هر کدام چه نقشی را در یک بیزنس ایفا میکنند؟ در این نوشتهی علمی بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.
فروش = محصولی که موجود هست را بفروشید
شغل بخش فروش بی آلایش هست: این نصیب می بایست آنچه موجود هست را تبدیل به پول نقد کند. که یعنی سرنخهای فروش را تبدیل به مشتریانی میکند که به شرکت شما پول میدهند و اینکار، با تعامل مستقیم با مشتریان بالقوه برای متقاعدسازی آنها به خرید انجام میگردد.
هر تجارتی دارای تولیدها و خدمات مشخصی هست که باید به فروش برسند. به این خواسته، فروشندگان باید یک رابطه نزدیک با مشتری (و گاهی همکاران) داشته باشند، مسیر فروش را هموار کنند، مخالفتهای مشتری را از دربین ببرند و در مورد ارزش و حالت فروش چانه بزنند. معمولاً هم بعداز فروش باید مطمئن شوند که دیگر نیروهای شرکت این نیاز مشتریان را برآورده میکنند.
نگاه بخش فروش از داخل به بیرون یک شرکت، یعنی به سمت مشتری میباشد. تمرکز آن بر زمان هم اکنون میباشد. و آسمان دید آن نیز بهاین هفته، این ماه یا نهایتاً این فصل محدود می شود. برهان این موضوع هم ساده می باشد: در صورتی فروش بر زمان حالا تمرکز نداشته باشد، هیچ تضمینی بر بهره فعلی شرکت وجود نخواهد داشت.
به طبع بخوانید: پارادوکس انتخاب: موردهای کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر!
بازاریابی = حال و در آینده، با مشتریان خود هم سو شوید
غرض معمول بازاریابی این هست که مشتریان بالقوه را به متاع یا خدمات شما علاقهمند کند و سرنخ فروش به وجود آورد. بدین ترتیب شغلهای آن شامل موارد ذیل میشود:
استیناف دربارۀ مصرف کنندهها برای شناخت نیازهای بازار
پیشرفت محصولات خلاقانه که بتوانند نیازهای فعلی و آجل مشتریان را برآورده کنند
تبلیغات تولیدها و خدمات برای بالا بردن دانایی و ساختن برند
قیمت گذاری محصولات و خدمات برای بدست آوردن بیشترین فایده در زمانبرزمان
پس یک نقش مهم بخش بازاریابی این میباشد که بازار فعالیت را از نظر یک مشتری بشناسد که کاربر شرکت هست و کمک کند که شرکت به سمتی جنبش کند که خواستهها و نیازهای مشتری ذکر شده را در آینده برآورده کند. که یعنی شغل بازاریابی این است که یک برند را به سمت بخشهایی از بازار و دستههایی از مشتریان هدایت کند که شرکت بتواند در آن ها رقابت کند و فایده داشته باشد.
بگذارید سادهتر بگوییم: بازاریاب می بایست به برند کمک کند تا پیشنهادات، بهاگذاری و ارتباط ها خود را به گونه ای تغییرو تحول دهد که نیازهای مشتریان را بهتر برآورده کند و در بهره، فروش شرکت ارتقا یابد.
البته، کار بازاریابان به همین خلاصه نمیشود. بخش مارکتینگ همچنین باید بتواند فهم خود از بازار را به صورت ابزارها و تاکتیکهایی در آورد تا توسط آنها شرکت بتواند سهم بیشتری از بازار را جذب کند، روابط (معمولاً دیجیتال) را مستحکم کند و سرنخهای فروش بیشتری را تولید کند. بازاریابی همچنین قادر است قسمت فروش را به بخشی از بازار بفرستد که باید شکار خود را اعمال دهد و فشنگهای مورد نظر را در مشت آن ها قرار دهد. البته توجه داشته باشید که هنگامی کارکرد بازاریابی فقط در کمک به دسته فروش در زمان حال خلاصه شود، تجارت شما آتی را از دست خواهد داد.
اینها تازه بخشی از دنیای گران قدر بازاریابی و نصیب کوچکی از مزایای بازاریابی در کسب و کار میباشد. در ویدئوی تحت از لحاظ متفاوتی بازاریابی را تعریفوتمجید کردهایم و توضیح دادهایم که کار بازاریابی چیست و چه کمکی به بیزنس شما میکند.