جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

نشانه‌هایی که می‌گویند شما قربانی سئوی منفی شده‌اید

نسخه برداری کردن محتوای تارنما شما و پخش کردن آن در وب

اسکن کردن محتوای شما در بقیه وبسایت‌ها نیز طریق دیگری میباشد که خرابکاران یا این که رقبا برای تخریب رده و سکو‌ی گوگل شما در پیش میگیرند. وقتی گوگل دریابد محتوایی در چندین سایت متعدد عیناً کپی شده است، معمولاً فقط یک ورژن از آن محتوا را سکو‌بندی می‌نماید.

آموزش سئو مشهد

در اکثر موارد گوگل آنقدر هوشمندانه شغل می‌نماید که بتواند ورژن‌ی اصلی از وبسایت شما‌را تشخیص دهد، اما گاهی هم ورژن‌ی دزدیده گردیده را زودتر از ورژن‌ی اساسی پیدا می‌نماید. در واقع، در اینگونه قوانینی، گوگل محتوای نسخه برداری گردیده را زودتر از محتوای مهم شما، ایندکس می‌نماید.


راهکار

Copyscape ابزاری کلیدی برای یافتن سارقان و کپی‌امور هست. هر یکسری این ابزار در گویش فارسی چندان ظریف عمل نمی‌نماید، البته می‌قدرت گفت شایسته ترین ابزار رایگانی هست که موقتا وجود داراست.


اگر ورژن‌ای اسکن گردیده از محتوای خویش را با این ابزار پیدا کردید، خوب میباشد استارت با اینترنت‌مستر وبسایت مربوطه تماس حاصل نمایید و از وی بخواهید محتوا را از سایت خویش بردارد. در‌صورتی‌که این طرز سود نداد می‌توانید با به کار گیری از ابزار «گزارش نقض دستمزد مالکیت معنوی» (copyright infringement report)، این زمینه را به گوگل گزارش دهید.


چنانچه علاقمندید دراین مورد بیشتر بدانید، سفارش آموزش سئو در مشهد می‌کنم نوشته ی علمی‌ی‌ رامین محمودی در زمینه ی معضل کپی‌کاری و سرقت محتوا در اینترنت فارسی را نیز مطالعه فرمایید.


ساخت لینک و پیوند‌هایی با عبارات کلیدی غیراخلاقی یا این که غیررسمی

ممکن میباشد خرابکاران با انکر تکست‌های دربردارنده عبارات کلیدی شرط‌بندی، پوکر یا این که کلمه ها مربوط به مسائل غیراخلاقی به سایت شما لینک بدهند و براین اساس شمارا از دیده گوگل بیندازند! این نحوه، روشی ساده و قابل شناسایی هست. به طبعً شما نمی خواهید از نظر موتورهای کاوش اینترنت‌سایتی تلقی گردید که حوزه فعالیتش با لغت ها کلیدی‌ غیرقانونی یا این که غیراخلاقی شناسایی می‌گردد.


راه حل

این مورد هم، دقیقاً موردی شبیه با پیوند‌های بی‌چگونگی هست. شما باید همت نمائید در سریع‌ترین مجال این لینک و پیوند‌ها را شناسایی کرده و برای حذفشان مبادرت فرمایید.


حذف شایسته ترین بک‌لینک و پیوند‌های شما

این راه یک کدام از گونه های خیلی موذیانه‌ی سئوی منفی است. در این‌شیوه بعضی وبمسترها نشانی اینترنتی‌هایی اخذ می‌نمایند که از جانب شما از آنان منظور میگردد بعضا پیوند‌ها را حذف نمایند. این در حالی میباشد که هیچ دلیلی برای اینگونه کاری نیست چون آن لینک و پیوند‌ها در چارچوب استانداردها و قانون ها گوگل قرار میگیرند. در واقع خرابکارها به نام شما به صاحبان آن وبسایت‌ها آدرس اینترنتی می‌زنند و خواستار حذف شایسته ترین بک‌لینک‌های شما می شوند.


راه حل

هرگاه با اینترنت‌مستر‌ها تماس میگیرید، به طبعً از ایمیلی با دامنه‌ی خودتان استعمال فرمایید خیر پست الکترونیک فردی‌تان در یاهو یا این که Gmail! بدین ترتیب به مخاطب آدرس اینترنتی اثبات می کنید که شما برای اینترنت‌تارنما متبوع شغل می کنید و فرد دیگری نیستید که صرفاً تظاهر به رابطه با آن وب سایت می‌نماید.


همینطور، موردنیاز میباشد همواره شایسته ترین بک‌لینک‌های خویش را ذیل حیث داشته باشید. برای این منظور می‌توانید از ابزار MonitorBacklinks.com به کار گیری نمایید. در این اینترنت‌سایت می توانید بک‌پیوند‌های اساسی خویش را با زدن تگ یا این که برچسب معلوم کنید تا اگر هر یک از آن ها به صورت ناگهانی حذف شد، فورا این اینترنت‌وبسایت به شما اطلاع دهد.


قطعا بخوانید: بازاریابی دهن به دهن چیست و به چه شکل در آن موفق شویم؟

تشکیل داد صفحات و پروفایل‌های جعلی به اسم شما در کانال‌های اجتماعی

گه گاه اسپمرها حساب‌هایی جعلی در کانال‌های اجتماعی به نام کمپانی شما یا این که اینترنت‌وبسایت شما ساخت می‌نمایند و به تخریب آوازه و اعتبار مارک شما می‌پردازند. در حالتی که این موردها نادر‌تعداد باشند مشکلی نیست، اما در هجوم ها سئو منفی با کار سازمان‌یافته‌ای به اسم خویش در کانال‌های اجتماعی مواجه خواهید بود که دائماً نام مارک شما را پایین مطالب و محتواهای نامربوط یا این که مخرب، منشن می‌نمایند.


راه حل

با گزارش دادن این حساب‌ها تحت عنوان اسپم، آنها را قبل از اینکه فالوئر جذب نمایند، حذف نمائید. در حالتی که می‌خواهید بدانید چه کسی دارد از نام مارک شما استفاده می‌نماید می توانید از  Mention.net استعمال فرمائید. با این ابزار به محض اینکه کسی اسم تجاری شما‌را در هر کانال‌ی اجتماعی یا این که اینترنت‌سایتی منشن نماید به شما اگاهی داده گردد و سپس میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مورد نیاز میباشد اقدامی انجام دهید یا این که نه.


نگاه گوگل به بهینه سازی منفی چیست؟

گوگل، همواره پتانسیل و معیار خطر seo منفی را اندک نماد داده میباشد. برای مثالً در سال 2012 مت کاتس از مدیر گروه اینترنت اسپم گوگل خاطرنشان کرد که با معرفی ابزار  Disavow Links سئوی منفی یا این که Negative بهینه سازی در بدترین شرایط یک مزاحمت به حساب می‌آید. با اینکه گوگل می‌پذیرد که هجوم ها سئوی منفی قابلیت و امکان شکل دادن دارا هستند، البته پافشاری داراست این حملات بسیار غیرمعمول می‌باشند. همینطور، گوگل می‌تواند خاطیان را شناسایی کرده و با آنها عکس العمل نماید. به علاوه، گوگل به اینترنت‌مسترها سفارش می‌نماید که هشیار باشند و مورد ها اینترنت اسپم را گزارش دهند و هر جا که ما یحتاج بود از ابزار Disavow به کارگیری نمایند.


با این موقتا با پاره ای دقت مشخص و معلوم می‌گردد که موضع گوگل درباره سئو منفی در زمان سالیان اخیر پاره ای عوض شده میباشد. به عنوان مثالً وقتی گوگل اذعان کرد که


رقبا نسبتاًً هیچ کاری نمی‌توانند برای جراحت زدن به مرتبه‌ی شما یا این که بیرون کردن اینترنت‌وب سایت شما از ایندکس گوگل اجرا دهند


البته بعدتر ذکر کرد که:


گوگل به شدت عملکرد می‌نماید تا از هر سیرتکامل امکانی که وبسترهای دیگر را حاذق سازد به مرتبه‌ی شما زخم بزنند یا این که سایت شما‌را از ایندکس ما بیرون نمایند، دوری کند.


در واقع، با اینکه گوگل تصدیق می‌نماید احتمال شکل دادن سئوی منفی وجود دارد، اما پافشاری دارد این موسسه اقدامات و ابزار مورد نیاز برای مواجهه با اینگونه مشکلی را پیش‌بینی نموده است و مکان نگرانی نیست.


آرم‌هایی که می گویند شما قربانی سئوی منفی گردیده‌اید

در حالتی که علامت‌های تحت را در پیوند بیلدینگ اینترنت‌تارنما خویش مشاهده می کنید، به نظر می رسد که قربانی سئوی منفی گردیده‌اید:


لینک و پیوند‌های خیلی زیاد از فروم‌های فرنگی

تعداد بسیار متعددی لینک از تارنما‌هایی با دامنه های .ru، .cz،.cn، .pl، .ro، .bg، .bz، .com.ar، .com.br و info. البته کل این پیوند‌ها احتمالاً غیرطبیعی نخواهند بود، البته در‌صورتی‌که ناگهان با سیل عظیمی از لینک‌هایی از وب سایت‌های فرنگی روبه‌رو شدید، ‌این موج لینک و پیوند‌های تعجب آور و غریب می‌تواند آرم‌ای از یک حمله‌ باشد.

تعداد متعددی لینک از پست‌های وبلاگی تماماً نامرتبط و غیرعادی.

تعداد متعددی لینک دارنده انکر تکست از منابع متعدد. البته باید یاد‌آوری کنیم که اخذ یک لینک و پیوند Sitewide از یک منبع قابل شناسایی، آرم‌ی سئوی منفی وجود ندارد، حتی اگر به طور ناگهانی هزاران پیوند از آن منبع به سمت شما سرازیر شود.

موج ناگهانی و بزرگی از لینک‌های مرتبط با وب سایت‌های غیرمجاز نظیر وبسایت‌های غیراخلاقی یا این که تارنما‌های شرط‌بندی و ... .

آیا حقیقتاً می بایست نگران بهینه سازی منفی بود؟

حقیقت این است که گوگل به نه کوشش می‌نماید تا اینترنت‌وبسایت‌ها را با الگوریتم‌های خاص خویش از این نوع اشتباهات مصون بدارد و بایستی اظهار‌کرد که اکثر حصول‌و‌امور و سایت‌ها موردنیاز وجود ندارد نگران حمله ها سئوی منفی باشند چون معمولاً وبسایت‌هایی گزینه هجوم ها بهینه سازی منفی قرار می‌گیرند که در بازاری به شدت رقابتی و پرسود کار می‌نمایند. به این ترتیب در اکثر موردها در‌حالتی که تارنما و بیزنس شما اینگونه قوانینی ندارد پس مکان نگرانی وجود ندارد، هر یک‌سری که سفارش مستمر این می باشد که احتیاط شرط عقل هست.


با مطالعه‌ی این مقاله اینک فهمیدیم سئو منفی چیست و آیا حقیقتا امکان‌پذیر میباشد که افراد دیگری بتوانند حالت سئوی اینترنت‌وبسایت ما‌را ویرایش نمایند یا این که نه. همینطور از طریق‌هایی مطلع شدیم که خرابکاران یا این که رقبا می توانند برای ضربه زدن به رده و رتبه‌ی اینترنت‌وب سایت ما در حاصل کاوش به کار گیری نمایند. این‌شیوه‌ها به صورت خلاصه عبارتند از:


هک کردن تارنما

لینک و پیوند‌بیلدینگ جعلی و اسپم به سایت که باعث میگردد فورا از دیده موتورهای کاوشگر بیفتید!

کپی کردن محتوا و پخش کبیر‌ی آن در وب.

حذف شایسته ترین بک‌لینک و پیوند‌های شما با ارسال درخواست‌های جعلی به اسم شما برای صاحبان وبسایت‌ها و درخواست حذف بک‌لینک از آنها.

ایجاد کرد صفحات و حساب های جعلی به اسم شما در کانال‌های اجتماعی و کار مخرب در‌این کانال‌ها با نام و مارک شما

از سوی دیگر دیدیم که گوگل همچنان سئوی منفی را به دیده یک چالش دانش آموز نمی‌بیند و با تمرکز به اقداماتی که در راستای پیشگیری و رویا رویی با هجوم ها سئوی منفی ایفا داده می باشد، آن را در بدترین شرایط مزاحمتی قابل رفع میداند. با این وجود ما به شما سفارش می کنیم در شرایطی که کسب‌و‌کاری گرانقدر میباشید یا این که جایگاهی خوب در نتیجه ها گوگل و رقبایی سرسخت راجع به فعالیت خویش دارید همواره عالی میباشد جانب احتیاط را رعایت و در شکل ضرورت از راهکارهایی که در‌این مقاله معرفی شد به کار گیری نمایید.


امید‌است‌ که رسیدگی این نوشته‌ی علمی برایتان موثر بوده باشد. منتظر نظرها و پیشنهادات شما هستیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد