تعریفوتمجید سئو یا سئو وب سایت برای موتور های جست و جو
سئو به صورت انگلیسی seo نوشته می شود و مخفف عبارت search engine optimization میباشد. در فارسی به seo، سئو وب سایت برای موتور های جست و جو گفته میشود.
به زبان معمولی سئو دسته ای از فرایندهایی است
آموزش سئو در مشهد که برای دستیابی رده اول گوگل (و موتور های جست و جوی بار دیگر) در یک یا یکسری عبارت خاص اجرا میشود
مراد از موتور های جست و جو فقط گوگل نیست! با اینکه 99 درصد کاربران اینترنت در جمهوری اسلامی ایران از گوگل به عنوان موتور جست و جو به کارگیری می کنند ، البته به خاطر داشته باشید فعالیت بهنیه سازی یا سئو مختص این موتور جست و جوی محبوب نیست.
موتور های جست و جویبار دیگری که می توان اظهارکرد ممکن است نام آنانرا شنیده باشید ، بینگ و یاهو هستند. تمامی اصولی که برای سئو به عمل گرفته می گردد برای تمامی این موتور ها مورد قبول میباشد.
آنچه که باید در حین بهینه سازی یا سئو به آن دقت کنید ، این میباشد
آموزش سئو مشهد که بهینه سازی درحالت کلی 2 رو داراست که یک روی آن کاربر و روی دیگر آن موتور های جست و جو می باشند.
با اینکه توسعه های گوگل نشانه میدهد تا سال های آینده ربات های خود را به طور کامل شبیه به کاربر می کند ، اما با این وجود بهتر هست در طول seo از اینکه به هرحال ربات ها هیچگاه مانند آدم ها عمل نخواهند کرد قافل نشوید.
اساس و شالوده شغل موتور های جست و جو
زمانی که کاربران از موتور های جست و جو برای یافتن پاسخ خود به کارگیری می کنند ، این موتور ها از میلیون ها داده ای که پردازش کرده اند ، بهترین ها را متناسب با مقصود جست و جویبار مخاطب به او سفارش خواهند بخشید.
این سفارش ها در قالب ترتیب از لینک 1 آغاز و تا چند ورقه ادامه پیدا می کنند. بیش از نصف کاربران بعداز اینکه نتایج را می بینند ، روی لینک اول کلیک می کنند. هرچه لینک های پیشنهادی زیر تر قرار گرفته باشند ، تعداد کلیک نیز کمتر شود.
جذاب هست بدانید فقط 1 درصد از کاربران پس از جست و جو به برگه دوم گوگل میروند که این التفات سئو را بیشتر آرم می دهد.
موتور های جست و جو با به کارگیری از ربات های مختلف ، فرمت های متعدد محتوا را به حساب آوردن می کنند. برای مثال گوگل برای تشخیص محتویات تصاویر از رباتی به نام Googlebot Images استفاده می کند.
سپس محتوایی را که برسی کرده است ، در پایگاه داده خود قرار میدهد تا در بهترین موقع به استفاده کننده نشان دهد. پیرو به مرحله ای از این روند اشاره می کنیم :
1. کراول یا خزش ربات ها در صفحه سایت
وقتی که محتوایی در وب منتشر میشود ، گوگل با به کار گیری از ربات های خزنده ای که به آنها اسپایدر نیز می گویند ، در ورقه خزش می کنند (در اصطلاح کراول) و اطلاعات را استحصال می کنند.
2. ایندکس و عمل ذخیره اطلاعات در دیتابیس
وقتی که ربات ها پس از خزش برنده شدند محتوا و مضمون آن را درک کنند ، حال وهله نسخه برداری از آن ها و ذخیره در دیتابیس خود (ایندکس) فرا رسیده می باشد.
در فصل دوم بیشتر در باب کراول و ایندکس گوگل کلام خواهیم کرد.
تبلیغات گوگل ادوردز و تفاوت آن با بهینه سازی
خب همان طور که احتمالا میدانید ، بسیاری از بیزینس ها و استحصال کارهای خدماتی ترجیح میدهند شروع از طریق گوگل ادوردز کاربران خود را جذب کنند. درین نوع از کانال دیجیتال مارکتینگ ، به ازای ورود کاربر به تارنما باید مبلغی به گوگل پرداخت شود.
در یک تعریفوتمجید معمولی می توان گفت ، تبلیغات گوگل ادوردز تبلیغاتی هستند که وب سایت شما را در واژه کلیدی مورد نظر ، در صفحه اول گوگل نمایش خواهد داد. تشخیص تبلیغات از حاصل اورگانیک کار راحتی است ؛ کافیست به کنار لینک و پیوند های پیشنهادی در برگه جست و جو (در اصطلاح SERP نامیده می گردد) نگاه فرمایید، به طبع متوجه کلمه AD یا آگهی خواهید شد.
عمده ترین تفاوتی که میان تبلیغات گوگل و نتیجه ها اورگانیک (بهینه سازی) وجود دارد ، در برهه زمانی زمان و قمیت آن هاست. در تبیغات گوگل ادوردز شما به ازای کلیکی که از کاربری دریافت میکنید ، مبلغی را پرداخت خواهید کرد در حالتیکه که نتیجه ها اورگانیک کاملا رایگان می باشند.
از طرفی بهترین مزیت استفاده از تبلیغات گوگل ، سرعت در رسیدن به برگه اولیه گوگل می باشد. در تبلیغات میتوانید تارنما خود را در عرض 2 ساعت به لینک یک گوگل برسانید ، در حالی که بهینه سازی یک فراید زمانبر زمان خواهد بود.
التفات سئو و ارجحیت آن نسبت به تبلیغات گوگل
با وجود اینکه می توانید با تبلیغات و شبکههایعمومی برای وبسایت خود ترافیکی ایجاد فرمایید ، اما خوب هست بدانید بیشترین بازدید کننده ای که می توانید برای سایت خود تشکیل داد فرمایید ، دریافت ترافیک از موتور های جست و جو میباشد.
جالب است بدانید در ایالات متهده ی امریکا ، فقط 2.8 بازدید کنندگان روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. با اینکه این عدد در وب فارسی بسیار بیشتر است ولی با این وجود می توان اعلام کرد کاربران تمایل دارا هستند روی نتیجه ها اورگانیک گوگل کلیک کنند.
درواقع کاربران وقتی که وبسایتی را به صورت فایده اورگانیک گوگل مشاهده می کنند ، بیشتر به آن متکی بودن می کنند.
در تبلیغات گوگل مادامی که این عمل را انجام می دهید ، به ازای کلیک کاربر مستلزم پرداخت مبلغ میباشید. اگرکه در سئو تارنما با اینکه بسیار بیشتر طول خواهد کشید ، اما می توانید تا اوقات وب سایت خود را جزو حاصل اورگانیک به صورت بدونپول در نتیجه ها اول نگه دارید.
با گذشت مجال و توسعه و گسترش گوگل می توان اعلامکرد در آینده گوگل بسیار پیشرفته گردد به طوری که میتواند ساختوساز محتوا گرانبها را شناسایی کرده و آن را جزو لینک های اول رتبه بندی کند. البته اکنون لازم میباشد تا به گوگل امداد نمائید تا وبسایت شما را گران بها حساب کند.
آیا برای seo نیاز به استخدام کارشناس بهینه سازی دارم؟
بسیاری از مدیران سایت ها گرایش دارا هستند استارت اصول اولیه سئو را رعایت کرده و آنگاه در روند پیشرفته تر ، بهینه سازی را به یک متخصص بسپارند. به هر فعلا کلیه چیز بستگی به شما دارد. ممکن می باشد بخواهید سایت خود را خودتان seo فرمائید و یا تمایلی به انجام این کار نداشته باشید.
با این وجود بایستی واحد سنجش ها و سطح دانش و علاقه را لحاظ کنید. در صورتی گرایش داشتید تارنما خود را به یک تاکسی دیجیتال مارکتینگ بسپارید ، می توانید از طریق ورقه تماس با ما ، از کارشناسان بخواهید عملیات سئو را برای وبسایت شما آغاز کنند.