چگونگی لینک و پیوندهای خروجی
بیشتر سئوکاران میپندارند که پیوند کردن به وبسایتهای فرنگی که اعتبار بالایی داراهستند، متکی بودن گوگل به وبسایت شمارا زیاد مینماید. این قضیه در وبسایت searchengine پذیرش شدهاست.
33. مسئله لینک و پیوندهای خروجی
طبق الگوریتم Hill Top گوگل، موتورهای کاوش گر ممکن میباشد از محتوای سایتی که شما به آن پیوند دادهاید تحت عنوان سگینال برای یافتن قضیه تارنما شما به کارگیری نماید. برای مثال؛ درصورتی که برگهای دارید که درخصوص خودروست، پیوند دادن به صفحه ها مربوط به سینما اثرگذار نخواهد بود.
34. فرمان لهجه و املا
استفاده درست گرامر و املا یک کدام از نشانهای چگونگی وب سایت میباشد. هرچند که مت کاتز چندین سال پیش بدین مورد را طور معلوم .
35. محتوای غیر نسخه برداری
آیا محتوایی که در وبسایت و صفحه ها شما جایدارد، اورجینال میباشد و بوسیله خودتان ایجاد شدهاست؟ در شرایطیکه از یک وبسایت ایندکسگردیده نسخه برداری کرده باشید نمیتواند همانند محتوای مهم و اورجینال سکوای برایتان به یار داشته باشد. شاید هم به هیچ وجهً هیچوقت ایندکس نشود.
36. باصرفهسازی برای تلفن همراه (Mobile Friendly)
طبق الگوریتم گوشی گدون گوگل، تارنماهایی که برای ورژن گوشی باصرفه گردیدهاند یا این که اصطلاحاً تلفن همراه فرندلی می باشند، نزد گوگل اعتبار و آبروی بیشتری داراهستند.
37. امکان استعمال موبایلی
اینترنتتارنماهایی که یوزرها گوشی به راحتی میتوانند از آن به کار گیری نمایند، در الگوریتم Mobile First Index امتیاز بیشتری میگیرند.
38. محتوای تکمیلی اثرگذار
مبتنی بر راهنمای درجهبندی گوگل، محتوای تکمیلی موثر یک کدام از مواقعی میباشد که چگونگی وب سایت و صفحه های آن را به نیکی آرم می دهد. به کار گیری از مبدلهای ارز، ماشین اکانت سود وام و شیوه نامههای تعاملی مثالهایی از محتوای تکمیلی موثر محسوب می شوند.
39. محتوای نهفته در گوشی
محتوای نهفته در گوشی ممکن میباشد در مقابل محتوای تماماً قابل مشاهده ایندکس نشود (یا این که وزن برابری نداشته باشند). هرچند جدیداً یک کدام از کارکنان Google اعلام کرده که محتوای نهفته مشکلی ندارد ولی در حالتی که محتوای انتقادی میباشد بایستی قابل مشاهده باشد.
مطلقا بخوانید: معرفی 5 نرم افزار کاربردی برای حذف پسقضیه عکس و ویدئو
40. محتوای نهفته پشت تبها
آیا یوزرها برای اینکه محتوای شما برایشان اکران داده خواهد شد می بایست روی تبها کلیک نماید؟ در شرایطیکه پاسخ مثبت میباشد می بایست بگوییم که گوگل اعلام کرده کهاین محتوا «ممکن میباشد ایندکس نشود».
41. تعداد لینک و پیوندهای خروجی
به کار گیری بیشتراز حد از لینک و پیوندهای خروجی dofollow می تواند تأثیر منفی بر روی سکو تارنما داشته باشد.
42. عنصرها یک سری رسانهای
استعمال از تصاویر، فیلم و بقیه موادتشکیل دهنده تعدادی رسانهای قادر است نماددهندۀ چگونگی بالای محتوای شما باشد و یکیاز کارداران اصلی سکوبندی وبسایت میباشد.
43. تعداد لینکهای داخلی به یک ورقه
تعداد پیوندهای داخلی که از دیگر صفحه ها به یک برگه داده میشود، بها آن ورقه را برای گوگل بیشتر مینماید (در صورتیکه که صفحه های بهم مرتبط باشند). لینک و پیوند داخلی بیشتر موازی میباشد با عنایت بیشتر یک ورقه.
44. چگونگی پیوندهای داخلی یک برگه
در پیوندسازی داخلی دقت داشته باشید که پیوند دادن از صفحاتی که رنک بالایی داراهستند، بسیار اثر بیشتری دارااست نسبت به پیوند دادن از صفحاتی که پیج رنک ندارند یا این که پیج رنک آنان ضعیف میباشد.
45. پیوندهای شکسته
لینک و پیوند شکسته یعنی نشانی لینک و پیوند داده گردیده حذف گردیده یا این که عوض شده باشد (ارور 404). هنگامی تعداد لینک و پیوندها شکسته در یک کاغذ زیاد باشد، گوگل فکرمیکند کهاین وبسایت به حالا خویش رها گردیدهاست و همین قضیه اثر منفی در پیج رنک شما دارااست. راهنمای مرتبه بندی گوگل از لینک و پیوند های شکسته برای محاسبه چگونگی ورقه مهم استعمال مینمایند.
46. سطح تلاوت
هیچ شکی وجود ندارد که گوگل سطح تلاوت صفحه ها یک وبسایت را تقریب می زند. در واقع، گوگل معمولاً حالت سطح قرائت را برای وب سایتها ارائه میدهد:
البته اینکه گوگل دقیقاً از این داده ها چه به کارگیریای مینماید، مشخص و معلوم وجود ندارد. بعضی از اشخاص معتقدند که سطح مقاله تازه کار به درجهبندی عالی وب سایت امداد مینماید چون همۀ عموم می توانند آن را بفهمند. البته بعضا دیگر این تئوری را رد مینمایند.
47. لینک و پیوندهای متعلق (Affiliate)
پیوندهای متعلق یا این که Affiliate به تنهایی آسیبی به درجهبندی تارنما شما وارد نمیکنند. البته در صورتیکه تعداد این لینک و پیوندها زیاد باشد، الگوریتم گوگل دقت ظریفتری به بقیه سیگنالهای چگونگی مینماید تا مطمئن گردد شما یک تارنما متعلق نیستید.
48. خطاهای HTML
هنگامی اپلیکیشننویسی سایتتان صحیح ایفا نشده و مملو از خطاهای HTML میباشد، یعنی چگونگی تارنما شما ضعیف میباشد. این زمینه خیلی گفت و گو برانگیز میباشد البته بیشتر سئوکاران معتقدند که سایتی که صحیح کدونویسی گردیده، سکو بهتری در گوگل میگیرد.
50 جایگاه برگه (Page Rank)
جایگاه شیت از عنایت چندانی برای بهینه سازی منتفع وجود ندارد اما صفحاتی که اعتبار بیشتری داراهستند (Page Authority) جایگاه بهتری در گوگل خواهند داشت.
51. ارتفاع URL
زمانبر بودن بیش تر از حد URL ممکن میباشد به چشم شدن شما بوسیله رباتها گوگل جراحت بزند. در مقابل پژوهش ها علامت دادهاند که URL های کوتاه بیشتر در نتیجه ها گوگل مشاهده گردیدهاند.
52. مسیر URL
ورقهای که URL اش به نشانی شیت اساسی اینترنتتارنما مجاورتخیس میباشد اعتبار بیشتری میگیرد تا صفحاتی که در عمق معماری تارنما قرار داراهستند.
قطعا بخوانید: محتوای زرد رنگ چیست و چه خصوصیتهایی دارااست؟
53. ویراستاران انسانی
اگرچه این مورد هیچ وقت تأیید نشده میباشد البته گوگل حق انحصاری یک پتنت را تصویب کرده که به ویراستاران انسانی اذن میدهد بر روی SERP تأثیر داشته باشند.
54. مجموعهبندی صفحه های تارنما
صفحاتی که در یک تیمبندی قرار گرفتهاند در درجهبندی مقام بهتری میگیرند؛ زیرا یک سیگنال مرتبط بودن برای گوگل ارسال می شود. ورقهای که در گروهبندی مرتبط خودش قرار گرفته نسبت به صفحاتی که در طبقهبندی غیر مرتبط قرار گرفته میباشد، امتیاز بیشتری دستیابی خواهد کرد.
55. کلمه و واژه کلیدی در URL
واژه کلیدی هم یک سیگنال رابطه دیگر میباشد تا مسئله ورقه معین گردد. گوگل گفته میباشد که وجود کلمه و واژه کلیدی در URL یک فاکتور خیلی خرد در درجهبندی وب سایت میباشد؛ البته با این وجود جزو کارداران اکانت میشود.
56. حرفه URL
مجموعهبندی که در حرفه URL قرار می گیرد، به وسیله گوگل خوانده میگردد و عالی ادراک مینماید که برگه شما درباره چه چیزی میباشد.