جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

رتبه بندی الکسا (Alexa) چیست؟

سکو الکسا که اصلی وجود ندارد.

پاراگراف بالا را هرکسی که به نوعی با دیجیتال مارکتینگ، seo و محتوا مشغول میباشد دست‌کم یکبار شنیده یا این که به سایرافراد گفته میباشد. خب درصورتی که رتبۀ الکسا اساسی وجود ندارد چرا تا هر وب سایت خیر و خوبی پیدا می کنیم سریع مرتبه الکسای آن را رسیدگی میکنیم؟

آیا حقیقتاً بهبود جایگاه در الکسا یا این که آموزش سئو مشهد  به عبارت ناصحیح آن ارتقاء جایگاه الکسا اهمیتی داراست؟ درصورتی که عنایت داراست چطور مرتبه وب سایت را بالا ببریم؟

ابداً این مرتبه بندی الکسا داستانش چیست و چطور عمل می‌نماید؟

درین نوشته‌ی علمی دقیقاً می خواهیم به‌این سوال‌ها پاسخ دهیم و یکبار برای مدام پر‌نور کنیم الکسا ترازو خیر برای مقایسه سایت‌ها میباشد یا این که خیر.

الکسا چیست؟

آموزش سئو در مشهد

الکسا یا این که به عبارت صحیح الکسا وب (Alexa Internet) یک کمپانی چک ترافیک اینترنت میباشد. الکسایی که الان وجود داراست داده های عددی بازدید سایت‌ها و خلق یوزرها را رسیدگی و خدماتی برای بازاریابی اینترنتی ارائه می‌نماید.

این مجموعه خدمت‌هایی را به دارندگان تارنما‌ها برای تحقیق شرایط تارنما، seo، رسیدگی لغت ها کلیدی، مقایسه و چک رقبا ارائه می‌نماید.

پیش از توضیح درباره سرویس ها و مرتبه‌بندی الکسا مقداری با تاریخچه صورت‌گیری آن آشنا شویم زیرا خیلی از دعوا‌ها بر راز الکسا ریشه در تاریخچه و تلاش قبلی آن داراست.

تاریخچه تولید و دگرگونی الکسا

الکسا در سال ۱۹۹۶ به وسیله «بروس گیلیات» و «بروستر کیل» بنیانگذاری شد.


مقصود اول الکسا سفارش و معرفی سایت‌ها به یوزرها بود. در حیث داشته باشید که موتور جستجوی گوگل در سال ۱۹۹۸ بنیانگذاری شد و آن سال‌ها صرفا چندین موتور جستجوی ضعیف برای یافت کردن صفحه های وجود داشت.


در صدر الکسا یک نوارابزار کاربردی عرضه کرد که روی مرورگر وب نصب می شد. در صورتی‌که وب اکسپلورر لعنتی یادتان باشد آن فرصت‌ها تولبار الکسا یک ابزار ماهر اکانت میشد.




این نوارابزار مطابق تارنما‌هایی که بازدید می‌کردیم، وب سایت‌های دیگری را توصیه می‌بخشید. به علاوه داده ها دیگری مثل تعداد صفحه های تارنما، تعداد لینک و پیوند به سایت و .. اکران می‌اعطا کرد. ابعاد در همین نوارابزار اطلاعاتی مثل درجه ارائه شد.


الکسا در بالا داده ها را به امداد همین نوارابزار توده‌‌‌آوری میکرد. آن‌گاه استارت به ذخیره محتوای اینترنت در سرورهای خویش کردند. این شغل در صدر با غرض ساخت‌و‌ساز آرشیوی از محتوای اینترنت بود البته تصمیم گرفتند بایگانی‌سازی یک پروژه غیر وابسته باشد. یکی بنیانگذاران الکسا به اسم بروستر کیل خدمت Internet Archive را فعال سازی کرد که به طور تخصصی عمل آرشیوسازی محتوای اینترنت را ایفا میدهد. وب‌بایگانی آحاد صفحه ها اینترنت را ذخیره می‌نماید و به یوزرها اذن می دهد به صفحه ها حذف گردیده یا این که تغییر‌و تحول یافته دسترسی داشته باشند.


در سال ۱۹۹۹ الکسا به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار به کمپانی آمازون فروخته شد. سپس الکسا فراز و نشیب متعددی داشت. مدتی خواستند آن را تبدیل به موتور جستجویی مثل گوگل نمایند که ناکامی خورد. مدتی هم با گوگل همیاری کرد و آن گاه این همیاری انقطاع شد.


در غایت سال ۲۰۰۹ الکسا بیان کرد به طور تخصصی روی جایگاه‌بندی و سرویس ها نظارت سایت‌ها فعالیت خواهد کرد. به عبارتی کاری که از اولیه داشت جاری ساختن می‌بخشید ولی این توشه تخصصی‌خیس و توانمند‌خیس از پیشین.


سرویس ها درآمدزای الکسا به طور مبلغی شد و صرفا بخشی از سرویس ها آن بدون پول می‌باشند. در واقع الکسا میخواهد در مسیر کمپانی‌های سرویس ها ارزیابی وب سایت و seo مثل Moz و SEMrush تکان نماید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد