جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

آدرس URL را با عنوان صفحه هماهنگ کنید

آدرس های گوناگون برای یک محتوا را تصحیح کنید

در صورتیکه دو URL دارید که به محتوای یکسانی اشاره می کند، کوشش فرمائید آن ها  را متعارف سازی یا همان canonicalize کنید. شما می توانید این فعالیت را با ریدایرکت 301 (در صورتی‌که ادله حقیقی آموزش سئو مشهد و واقعی برای نگه داشتن محتوای تکراری ندارید) یا طریق rel=canonical (در صورتی دوست دارید نسخه های متفاوتی برای برخی از بازدید کنندگان داشته باشید) انجام دهید. فراگیری اعمال این شغل را پیشتر در نوشته‌ی علمی محتوا تکراری چیست برایتان بیان کردیم.

مسلما بخوانید: فراگیری بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل

اگرچه محتوای تکراری منجر جریمه شدن وبسایت شما نمی شود (درتعداد معدود، مطلقاً ایجاد کرد محتوای تکراری به صورت منظم سبب ساز جریمه گردد) ولی می تواند سیگنال های مرتبه بندی را تقسیم نماید و همین دستور بر روی پتانسیل ترافیک موتورهای جستجو گر تاثیرگذار خواهد بود

درصورتی که شیت A پتانسیل خاصی برای رتبه بندی داشته باشد و در شرایطی که از روی آن یک محتوای تکراری به نام A2 منتشر نمایید، با به کار گیری از متعارف سازی این دو صفحه، شیت A شانس بیشتری برای بدست آوردن رتبه عالی در موتورهای کاوشگر خواهد داشت. آموزش سئو در مشهد

تا حد قابلیت از پارامترهای داینامیک به کار گیری نکنید

این نوع آدرس ها بسیار زشت به نظر می‌رسد:

در حالتی که می توانید از کاربرد پارامترهای URL اجتناب کنید، حتماً اینکار را اجرا دهید. در‌صورتی‌که بیش از دو پارامتر دارید، خوب می باشد وقت خود را بر روی دوباره نویسی آن ها قرار دهید و کارایی فرمایید آن ها را به صورت استاتیک؛ قابل قرائت و متنی در بیاورید.

بیشتر پلتفرم های CMS در طول سال های اخیر دقت زیادی بدین موضوع داشته اند البته هنوز هم مفاد اندکی دیده میشود که از همین نوع پارامترها به کارگیری می کنند. شما می توانید برای اعمال این کار از ابزارهای mod_rewrite ، ISAPI rewrite و MS\\\' URL Rewrite Module استفاده نمایید.

بعضی از پارامترهای داینامیک برای پیگیری کلیک گزینه به کارگیری قرار می گیرد (همانند مواردی که توسط اپلیکیشن های اشتراک گذاری اجتماعی همچون Buffer  قرار داده می‌شود). کلاً، این گونه پارارمترها باعث بروز مشکلات تبارک نمی شود ولی ممکن می باشد منجر تولید آدرس های وقتگیر و عجیب خواهد شد. خودتان در مورد موءثر بودن یا اثر گذار نبودن پارامترهای شمارش گر کلیک در آدرس تارنما یا صفحه ها تصمیم بگیرید.

مطالعات و تحقیقات انجام شده در سال 2014 نشان می‌دهد که به اشتراک گذاری اجتماعی (که تاثیر مثبت البته غیر مستقیمی بر روی سئو دارااست) URLهای کوتاه که محتوای وبسایت را به نه نشانه میدهند کارایی بهتری نسبت به آدرس های نامفهوم، وقت گیر یا غیر برندی دارا هستند.

آدرس های کوتاه تر عالی از آدرس های طولانی است

معمولاً آدرس هایی که کوتاه تر می‌باشند به آدرس های زمان بر ارجح هستند. در‌صورتی‌که آدرس سایت یا صفحات شما کمتر از 50 الی 60 کاراکتر می باشند، ابدا نگران نباشید. ولی در صورتی‌که URL های شما بیشتر از 100 کاراکتر دارا هستند خوب می باشد به فکر بازنویسی آنان باشید.

این آیتم مشکل مستقیمی در گوگل یا بینگ محسوب نمی‌شود. این موتورهای کاوشگر می توانند سوای نقص‌ این آدرس ها را پردازش کنند. مشکلی که وجود دارد درخصوص کاربرد و تجربه کاربری می‌باشد. آدرس های کوتاه تر را شل تر می قدرت کپی کرد، در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و در وب سایت های دیگر قرار داد. همین امر سبب ساز بهبود تلاش آن لینک می شود و در هر لایک، توییت، پین، نشانی اینترنتی یا لینک و پیوند تاثیرگذار خواهد بود.

آدرس URL را با عنوان ورقه هماهنگ نمایید

این گزینه به‌این معنی نیست که عنوان موجود بایستی همیشه با آدرس شیت یکسان باشد. به کار گیری از مضمون‌ عنوان در آدرس کافی خواهد بود. همچنین شما می توانید تغییراتی در آن تشکیل داد فرمایید. آدرس novin.com/my-favorite-7-articles می تواند مضمون‌ را برساند. همچنین دیگر شکل های نوشتاری مانند novin.com/my-favorite-7-بهینه سازی-articles نیز آدرس خوبی به حساب می‌آید.

منطبق بودن آدرس با عنوان، یک هدف انسان شالوده می باشد. مثلا می توان با استفاده از آدرس به مخاطب اطلاع اعطا کرد که چه چیزی در محتوای سایت وجود دارد و آیا این محتوای موجود در آن قادر است انتظارات اورا برآورده سازد یا خیر.

به همین خیال به شدت سفارش می شود که عنوان سایت و ورقه خود را با عنوان و سرتیتر هایی که در آن به کار می رود مطابقت و همخوانی و هماهنگ کنید. هر چقدر انطباق و هماهنگی بیشتر باشد، بهتر است.

از جمله دو آدرسی که در تصویر بالا مشاهده کردید در رخ بوک منتشر شده است. آدرس اولیه زیاد مبرهن و روشن نیست. آدرس دوم به گونه ای ساختاردهی شده است که محتوای مو جود با استعمال از آن به نه نماد داده شود. ما می بایست در ادامه سطح یکسانی از شفافیت در آدرس ها و عنا وین خود باشیم.

قرار دادن حروف اضافه در آدرس تارنما ضروری نیست

در شرایطی‌که عنوان/سرتیتر شما حاوی حروف اضافه (Stop Words) هست، قرار دادن آن در URL ضروری نیست. در برخی از مفاد این حروف اضافه می‌تواند آدرس شما را کوتاه تر کند و خواندن آن در دور و بر های اشتراک گذاری را آسان تر نماید. راجع به استفاده کردن یا نکردن از حروف اضافه خودتان باید تصمیم بگیرید.

حتما بخوانید: چرا بازاریابی موتورهای جستجو ضروری می باشد؟

همان گونه که می بینید من درین مقاله تصمیم گرفتم که واژه For را در آدرس وب سایت قرار دهم به دلیل آن که خواند آن برای مخاطب شل و ول تر میگردد و همچنین، آدرس دامنه به قدری وقتگیر نیست که بخواهد نقص‌ ساز خواهد شد.

علائم نامناسب را از آدرس وبسایت حذف نمایید

زمانی که بعضا از علائم متنی در آدرس قرار میگیرند، قرائت آن برای افراد سخت می‌گردد. مجموعاَ، عالی هست این مفاد حذف گردد یا در دست گرفتن شود. در شکل زیر لیستی از کاراکترهای امن در ازای کاراکترهای نامناسب را مشاهده میکنید:

این مفاد نه تنها خوانایی آدرس سایت را مخدوش می کنند، بلکه فرایند خزش را از فی مابین می برند و در بسیاری از مرورگرها خلل تشکیل داد می کنند.

تعداد ریدایرکت ها را به دو مورد یا کمتر محدود نمائید

در‌حالتی که استفاده کننده یا خزندۀ یک موتور کاوشگر آدرس A را درخواست کند و به آدرس B منتقل خواهد شد، هیچ مشکلی پیش نمی آید. حتی در صورتیکه آدرس B به آدرس C منتقل گردد باز هم مشکلی وجود نخواهد داشت (هر یک‌سری عالی می‌باشد که آدرس A مستقیماً به آدرس C منتقل شود) ولی این تغییر و تحول مسیرها زمانی خلل ساز خواهد بود که چرخۀ مو جود بیش از دو بار تکرار خواهد شد.

روی هم رفته، موتورهای کاوشگر چرخۀ ریدایرکت ها را به طور دقیق دنبال می کنند البته معمولاً توصیه می کنند آدرس های اساسی در‌این چرخه قرار نگیرند زیرا سیگنال های سکو بندی این آدرسها تماماً شمرده نمی‌شود. نقص‌ بزرگتر برای مرورگرها و کاربرانی می‌باشد که از بروز این چرخه خسته می‌شوند و  ممکن می باشد سایت را سوراخ نمایند. کاربران موبایلی نیز با این چرخه نقص‌ خواهند داشت. به همین خیال بایستی کوشش فرمائید ریدایرکت های وب سایت خود را به حداقل برسانید و از این روش مشکلات خود را حل کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد