از شما می خواهم برای لحظهای فکر کنید که یک چشمبان میباشید در دلِ مبارزه. وظیفه چشمبان «درک کردن» میباشد. وی کسی میباشد که میرود تا از کوهها نقشه برداری نماید و مانع ها بالقوه را بشناسد. وی میخواهد آموزش سئو مشهد بداند رده فعلی چیست، چه چیزی در پیش رو جایدارد و چهطور میاقتدار به مقصد رسید. خروجی شغل وی یک «نقشه راه و روش» میباشد.
این بسیار مشابه نقشی میباشد که ما استراتژیستهای محتوا برعهده داریم. ولی از آنجایی که ما بشرهای صلح طلبی هستیم، به مکان اصلاح کردن نقشههای جنگی؛ استراتژی بازاریابی محتوای بلاگ و کانالهای اجتماعی تدوین می کنیم.
جنس ما یک پلن ظریف میباشد که نرم افزار(های) بازاریابی محتوایی کمپانی را انتخاب مینماید؛ یک اپلیکیشن روز آپدیت یا این که روزنگار محتوا که به ما امداد مینماید مدام در مسیر استراتژی بازاریابی محتوای خویش گام برداریم. شاید این فعالیت بیشتر از دو سه ساعت از ما مجال نگیرد. ولی پشتِ گوش انداختنش منجر می شود همچنان مجال، انرژی و منابع مالی را صرف کارهایی کنیم که در واقعیت برایمان سودآور نیستند.
امروز قرار میباشد این رینگ را بشکنیم. میخواهیم یکبار برای مدام طرز ایجاد کرد یک روزنگار محتوایی کاربردی را فراگیری ببینیم. پس در صورتیکه موافق باشید یادگیری را استارت کنیم چشمبانهای عزیز! ♂
تدوین روزنگار محتواتقویم محتوا یا این که روزنگار سردبیری چیست؟
نخستین از کلیه بیاید یک تمجید از روزنگار محتوا داشته باشیم. زیرا ممکن میباشد اینجانب در حین نوشتهی علمی گاهی از اصطلاحات شبیه به کار گیری کنم. اینطوری به یک لهجه مشترک میرسیم:
روزنگار محتوا اپریزی و مجالبندی کتبی محتواهایی میباشد که میخواهید در آجل منتشر نمایید. روزنگار محتوا یک نقشه اجرایی میباشد. نقشهای که محتواهای بلاگ، کانالهای اجتماعی و چاپی شمارا هدفمند مینماید.
چرا داشتن یک روزنگار محتوا اصلی میباشد؟
عده ای که با صنعت انتشار شناخت دارا هستند صد در صد التفات روزنگار محتوا را فهم و شعور مینمایند. خبرنامهنگاران و ناشران چیره سالها کار منظم خویش را مرهون یک اپریزی ظریف می باشند.
از جمله خبر نامه «خانواده سبز» را در حیث بگیرید. این خبر نامه از مرداد 1378 تا به امروز سوای وقفه هر پانزده روز یکبار منتشر گردیده. در شرایطیکه دستی در شغل داشته باشید یا این که پیش از اینً مدیر یک مجموعه محتوایی را برعهده گرفته باشید؛ مطلقاً شعور می کنید که عمل معمولیای وجود ندارد. اینگونه نظمی اجرایی نمی شود، مگر با یک روزنگار محتوای اصولی و عده ای که به اجرای آن پایبند میباشند.
با این درحال حاضر اکثری از کمپانیها و عده ای که محتوای دیجیتال ایجاد مینمایند، اعتقادی به روزنگار محتوا ندارند. خب آری، در شرایطیکه محتوای پستها خبری و مشغول کننده باشد، احتمالاً روزنگار محتوا چندان به عمل نیاید. تنها اساسی میباشد که پستهای دیدنی و سرگرم کنندهای بگذاریم. ولی درصورتی که بازاریابی محتوا برای رویش تجارت به کار گیری میشود، داشتن روزنگار محتوا ضروری میباشد. می پرسید چرا؟ بهاین دلایل:
با روزنگار محتوا هیچوقت چیزی از خودکار نمیافتد
خاطرتان میباشد یک سری هفته دیگر می بایست به مناسبت روز پرستار، یک کد تخفیف به یوزرها پیچ اینستاگرامتان کادو بدهید؟ کارمندانتان چطور، یادشان باقیمانده گفته بودید یک پست درباره فلان مسئله بنویسند؟ یا این که پیامتان را در تلگرام فراموش کردهاند؟
ما به خاطر شما شکی نداریم :) البته معمولاً وسعت بالای کارهایی که برای ایفا دادن وجود داراست، و بحرانهای روزمرهای که درگیرشان هستیم؛ سبب می شوند بعضا لحظات و امور را فراموش کنیم.
فایدهوری کاری ارتقاء پیدا مینماید
طبق ضابطه پارکینسون هر شغل تاهنگامیکه برای آن رقم خورده ارتفاع میکشد. و این بازه زمانی رابطه چندانی با ترازو و ماهیت عمل ندارد. از نظر این ضابطه هر چه به مهلت مجاورتخیس میشویم، اکثر اوقات شم میکنیم ذیل فشار بیشتری قرار می گیریم و علت بیشتری برای اجرا فعالیت داریم. (آن درس تلاوتهای شب امتحانی را به حافظه بیاورید)
این ضابطه به ما می گوید داشتن یک نرمافزارریزی برای تمجید و تعقیب کردن مهلت امور، به سرنوشت رساندن آن فعالیت را برایمان بسیار معمولیخیس مینماید.
در انرژی و منابع صرفهجویی می گردد
تایپ کردن فعالیت مشقت بار و پرهزینهای میباشد. در شرایطیکه سوای یک نرمافزار هدفمند آن را ایفا دهید، انرژی و منابع متعددی از دست خواهید اعطا کرد. در مقابل نرم افزارریزی تمرکز میاورد. تمرکز روی آنچه که اثر گذار میباشد، و حذف چیزهایی که چندان منفعت ندارند. حذف کردن، دقت را به باقی ماندهها متمرکز مینماید. خودداری، توان میباشد. کمتر، بیشتر میباشد!
داشتن یک روزنگار محتوا به شما یاری مینماید به مکان آنکه مجموع انرژیتان را فقطً درگیر تایپ کردن فرمایید، از پتانسیلهایتان در جهت حصول به هدف ها به کارگیری فرمایید. با همین جنبش معمولی میبینید 20 درصد از تلاشتان، شمارا به 80 درصد از حاصل می رساند.
روزنگار محتوا یک تصویر کلی از درحال حاضر و آجل به شما میدهد
تا به اکنون چیزی درباره \"پرسپکتیو مشاهده کرد پرنده\" شنیدهاید؟ این اصطلاح معمولاً در معماری و فیلمبرداری به کارگیری میگردد. مشاهده کرد پرنده این قابلیت و امکان را به ما می دهد که از نمای بالا کلیه چیز را پایین لحاظ بگیریم. درین زاویه زیرا شیء کوچکتر چشم میشود، میقدرت روی آحاد بعدها آن تسلط داشت.