جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

قصد و نیت جستجو (Search Intent) چیست؟


قصد و نیت کاوش (Search Intent) چیست؟
نیت کاوش یا این که نیت مخاطب چیزی وجود ندارد جز دلیلی که استفاده کننده به خیال آن یک عبارت را کاوش نموده است. هر استفاده کننده برای جستجوی عبارت‌های متعدد، هدفی داراست. ممکن میباشد در پی استحصال داده ها درمورد یک مورد معین باشد، یا این که قصد جستن یک وب سایت مشخص و معلوم را داشته باشد یااینکه میخواهد محصولی را به طور آنلاین خرید نماید. در هر یک از این شرایط‌ها چیزی که مخاطب کاوش می‌نماید با موقعیت  آموزش سئو مشهد   دیگر مختلف میباشد.

این وضعیت‌ها هرکدام مرتبط با یکی‌از پروسه هجرت مشتری میباشند. داده ها و کاغذ‌ای که استفاده کننده در هر مورد از موقعیت‌های گفته‌گردیده نیاز داراست، متعدد میباشد. از جمله هر که قصد خرید محصولی را دارااست، معمولا داده ها موردنیاز را در زمینه‌ی آن استخراج کرده و اکنون در‌پی جستن فروشگاهی میباشد که آن جنس را برای فروش داشته باشد. البته هر که در‌پی استخراج داده ها در باب یک کالا میباشد، هنوز به تصمیم قطعی برای خرید نرسیده و می خواهد مزایا و معایب فرآورده موردنظر خویش را پیدا کرده و آنان‌را با آموزش سئو در مشهد   هم مقایسه نماید.

چه گوگل و چه موتورهای جستجوی دیگر بایستی بتوانند در صدر نیت استفاده کننده را تشخیص دهند، آن گاه صفحاتی از اینترنت را که با نیت کاوش هم خوانی دارااست، پیدا کرده و به استفاده کننده آرم دهند. گوگل سال‌ها میباشد در اکنون کوشش برای ارتقاء الگوریتم‌های خویش برای یافتن نیت جستجوی یوزرها میباشد و در سال‌های اخیر گسترش‌های خیر در این باره نشانه داده میباشد. به همین برهان خوب میباشد صفحه ها وبسایت خویش را برای نیت جستجوی مرتبط با خودشان باصرفه‌سازی فرمایید.

التفات نیت کاوش (Search Intent) در seo
گوگل مدام بیشترین همت را برای ارائه نتیجه ها جستجویی مربوط به نیاز یوزرها به خرج داده میباشد. همین نکته منجر توفیق گوگل نسبت به دیگر موتورهای کاوش گردیده‌است. کافی میباشد یک توشه عبارتی را در یک موتور جستجوی دیگر وارد نمایید و واحد سنجش مرتبط‌ بودن حاصل را با گوگل مقایسه نمایید.

توفیق گوگل در رساندن مرتبط‌ترین موضوعات به دست یوزرها منجر گردیده روزبه روز استقبال یوزرها وب از آن بیشتر گردیده و بالتبع درآمد آن از تبلیغات کلیکی بیشتر خواهد شد. همین برهان کافی میباشد تا گوگل غایت کوشش خویش را برای ادراک نیت کاوش اعمال دهد. تلاشی که تا به امروز موفقت‌آمیز هم بوده میباشد. ضمن این گوگل مدام ماموریت خویش را سازمان‌دهی کردن اطلاعات دردسترس در دنیا و در دسترس قراردادن آن ها برای عموم تیتر نموده است.

البته در‌صورتی‌که می پرسید مداقه نیت کاوش برای اینترنت‌مسترها در چیست، بایستی بدانید امروزه مرتبه دریافت کردن از گوگل بستگی به‌این داراست که محتوای ورقه شما با عبارت‌های جستجوشده به وسیله یوزرها مرتبط باشد. در واقع این چیزی وجود ندارد جز تطابق محتوای صفحه ها با نیت جستجوی یوزرها. درنتیجه از جمله در‌صورتی‌که بخواهید در عبارت «شایسته ترین ساعت مچی سد چرمی» سکو بگیرید، نباید شیت خرید یک سبک از ساعات را برای این عبارت با صرفه نمائید. چون ابدا قرار وجود ندارد گوگل این برگه را در نتیجه ها جستجوی عبارت موردنظر اکران دهد.

گوگل به خیر میداند کاربرانی که‌این عبارت را کاوش می‌نمایند، پیرو یک پست وب لاگ می‌باشند که مشمول داده ها و جداول مقایسه‌ای درباره ی سبک‌های مطرح ساعت میباشند. درواقع مرتبط ‌بودن محتوای شما با نیت یوزرها کلید مهم جایگاه‌ تصاحب کردن در حاصل جستجوی گوگل میباشد.

سبک‌های رایج Search Intent
مجموعاَ چهار نوع نیت کاوش وجود داراست که درپی آنان‌را پژوهش میکنیم:
کاوش به قصد حصول داده ها

نیت کاوش درین مورد ها، حصول داده ها میباشد. یوزرها پیرو یافتن جواب یک سؤال یا این که بدست آوردن اطلاعاتی از یک فرآورده یا این که هر چیز دیگری می باشند. سؤال مخاطب می تواند به عنوان مثالً این باشد که «اولی مدیریت جمهور ایالات متحده چه کسی بود؟» یا این که قادر است یک سؤال عمیق‌خیس مثل این باشد که «بلاکچین چه‌گونه عمل می‌نماید؟» اما همگی جستجوهایی که به نیت استخراج داده ها ایفا می گردند، در پوسته سؤال نیستند. مورد ها ذیل مثال‌هایی از کاوش با نیت حصول داده ها میباشد:

جولیان آسانژ چه کسی است؟
نشانی فرودگاه مهرآباد
دونالد ترامپ
Html 5
کاوش برای یافتن یک تارنما

در‌این‌صورت مقصود کاوش یافت کردن یک وبسایت مشخص و معلوم میباشد. یعنی استفاده کننده دقیقا میداند که به چه سایتی میخواهد وارد گردد ولی احتمالاً جستجوی آن در گوگل برایش بی آلایش‌خیس میباشد تا وارد کردن بی نقص نشانی وب سایت. همینطور ممکن میباشد بعضی یوزرها نشانی تارنما را فراموش کرده باشند و بخواهند آن را در گوگل پیدا نمایند. مورد ها ذیل نمونه‌هایی از کاوش برای کشف کردن یک وب سایت می باشند:

Facebook
ابزار جت بهینه سازی
سازمان سنجش
کاوش به نیت خرید

در‌این‌حالت‌ یوزرها به نیت خرید مبادرت به کاوش در وب می‌نمایند. این یوزرها اطلاعاتی را که برای تعیین فرآورده نیاز داشته‌اند، دستیابی کرده و تصمیم خویش را برای خرید گرفته‌اند. در واقع آن‌ها پیرو جایی برای خرید جنس موردنظرشان می باشند. یوزرها معمولا عبارت‌هایی مثل مفاد پایین را به نیت خرید کاوش می‌نمایند:

خرید مک بوک پرو
اشتراک او‌پی‌ان
سامسونگ گلکسی اس 10 ارزان
بها اشتراک آنتی‌ویروس نود 32
کاوش به قصد پژوهش ها تجاری

بعضا مفاد هم یوزرها داده ها کلی درمورد یک قضیه را دارا هستند ولی نیاز به پژوهش بیشتر و ظریف‌خیس مسئله برای پایانی ‌کردن تصمیم خویش دارا‌هستند. این یوزرها بیشتر نیاز به دیدن نظارت، انتقاد و ایده ها یوزرها درباره‌ی مورد‌های متفاوت مدنظر خویش و مقایسه آن‌ها دارا‌هستند. این یوزرها عبارت‌هایی مثل موردها پایین را کاوش می‌نمایند:

شایسته ترین پودر پروتئین
تحقیق پژو 207 دنده اتومات
مقایسه موبایل سامسونگ گلکسی 10 با نوت 10
شایسته ترین رستوران رشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد