اثر URL در بهینه سازی
با صرفهسازی URL از سه رویه بر سئوی تارنما اثر میگذارد. درپی این سه گزینه
آموزش سئو مشهد را رسیدگی میکنیم:
بهبود تجربیات کاربری
زمانی برای باصرفهسازی نشانی وب سایت مبادرت می کنید، هم فعالیت یوزرها و هم فعالیت موتورهای کاوش را برای تشخیص محتوای برگه مقصد شل میکنید. حتی در شرایطی که گوگل مبادرت به حذف تگ تیتر کرده و تنها URL کاغذ را اکران دهد، گشوده هم هر کاربری میفهمد باطن شیتای که قصد کلیک روی آن را داراست، چه چیزی قرار میباشد ببیند. این واقعه معمولی منجر می شود تجربیات کاربری وبسایت شما به شدت افزایش یابد. زمانی یوزرها بتوانند محتوای کاغذ را پیش از بازکردن آن تشخیص دهند، کاربرانی به تارنما شما وارد میشوند که حقیقتا به محتوای موردنظر عشق و علاقه دارا هستند. درنتیجه دیرتر تارنما شمارا رخنه مینمایند و به این ترتیب به گوگل سیگنال مثبتی در زمینهی تجربیات کاربری تارنما
آموزش سئو در مشهد شما ارسال می گردد.
فاکتور جایگاهبندی
URL به تیتر یک فاکتور سکوبندی در حین گزینش رابطه یک ورقه با موضوعات کاوش گردیده بوسیله یوزرها، استعمال می گردد. درحالیکه موتورهای کاوش، اعتبار وبسایت را برای مجموع دامنه درنظر میگیرند، عبارات کلیدی بهکاررفته در نشانی URL می توانند نقش خویش را تحت عنوان یک فاکتور مرتبهبندی جاری ساختن نمایند.
اما با اینکه استعمال از واژه کلیدی برگه برای باصرفهسازی URL سبب ساز میگردد شانس اکران برگه شما در نتیجه ها کاوش بیشتر خواهد شد، URLها به طور همگانی به تیتر یک فاکتور با اثرگذاری زیاد روی جایگاه وب سایت شناخته نمی شوند. ازاینرو مراقب باشید URLهای بیهوده تنها برای بهکاربردن بعضی عبارات کلیدی در آنها تولید نکنید.
پیوندسازی
با صرفهسازی URL این مزیت را ساختوساز مینماید که در برخی موردها، خویش URL صفحه ها تحت عنوان انکرتکست لینک و پیوندها بهشغل رود. از جمله زمانی شما پیوند کاغذای از وبسایت خویش را در یک فروم یا این که در کانالهای اجتماعی نسخه برداری میکنید، URL آن تحت عنوان انکرتکست هم به عمل میرود. درین حالت داشتن یک URL باصرفه سبب ساز جذب کاربر بیشتری میگردد. همینطور موتورهای کاوش هم با دیدن اینگونه لینکی عالی میتوانند محتوای آن را تشخیص داده و ایندکس نمایند.
URL فارسی عالی میباشد یا این که انگلیسی؟
احتمالا برای شما هم این پرسش به وجود آمده که برای باصرفهسازی نشانی تارنما به کارگیری از URL فارسی عالی میباشد یا این که انگلیسی. در حالی که بعضی از سئوکارها معتقدند URL انگلیسی تجربیات کاربری بهتری تولید مینماید، بعضا دیگر معتقدند برای لهجه فارسی می بایست از URL فارسی استفاده نمود.
ولی ما یحتاج میباشد بدانید اثر گویش URL در درجه شیت آنقدر وجود ندارد که بخواهید نگران آن باشید. استعمال از URL انگلیسی مزیتهایی مثلا کوتاهخیس بودن، خوانا بودن، امکان نسخه برداری کردن عالی و اشتراکگذاری ریلکسخیس دارااست. این مزیتها منجر خوب شدن تجارب کاربری کاغذ می گردند.
با اینحالا جان مولر، دارای تخصص ارشد گوگل اخیرا اعلام کرده که به کارگیری از URL غیرانگلیسی برای تارنماهای با گویشهای غیرانگلیسی خیر فقط ایرادی ندارد، بلکه خوب میباشد. درواقع مولر سفارش مینماید URLهای هر وبسایت با اعتنا به گویش به عبارتی تارنما رقم بخورد.
خصوصیتهای URL مطلوب
پیش از هر چیز برای با صرفهسازی نشانی تارنما می بایست از خصوصیتهای URL مطلوب باخبر گردید. یک URL مطلوب بیش تر از هر چیز بایستی بتواند به طور مختصر و اثرگذار محتوای ورقه را به یوزرها و موتورهای کاوش معرفی نماید. برای این مراد سفارش میگردد واژه و کلمه کلیدی اساسی هر ورقه در URL آن مصرف شود. همینطور در URL نباید از مسافت و علائم دیگر به کار گرفت، برای جداسازی لغت ها بایستی خط تیره بهعمل پیروزی. هرچقدر پارامترهای کمتری در URL ورقه بهفعالیت ببرید، عالی میباشد. چون ممکن میباشد سبب ساز تولید محتوای تکراری گردد.
نکات اساسی در باصرفهسازی نشانی صفحه ها وب سایت
دراین بخش برای فهم و شعور عالی از باصرفهسازی URL به گذر زمان عملی نکات آن می پردازیم:
نشانی URL می بایست برای همگی قابل فهم و شعور باشد: هم یوزرها و هم موتورهای کاوش می بایست بتوانند عمق صفحه ها وب سایت شمارا بخوانند. دیدنی میباشد بدانید موتورهای کاوش به لغت ها درون URL صفحه های دقت مینمایند تا مسئله هرمورد را تشخیص دهند. به همین برهان نباید از URLهایی که وب سایت به صورت خود کار میسازد، به کار گیری فرمائید بلکه برای هر ورقه URL مطلوب آن را درنظر بگیرید.
ساختار URL صفحه های را سازماندهی نمایید: هر URL میتواند اطلاعاتی در زمینه ی التفات آن به موتورهای کاوش ارائه نماید. در واقع موتورهای کاوش به صفحاتی که در فایل مهم وب سایت قرار داراهستند، حق تقدم بیشتری نسبت به دیگر صفحه های میدهند. به همین عامل می بایست از قبلی ساختار URL صفحه های خویش را مشخص و معلوم کرده و برای موتورهای کاوش مشخص و معلوم نمائید کدام صفحه های برای شما مداقه بیشتری داراهستند و می بایست جایگاههای بالاتری بگیرند. از جمله کاغذ http://yourdomain.com/specific-keyword نسبت به ورقه http://yourdomain.com/category/specific-keyword نزد گوگل اعتبار بالاتری خواهد داشت.
از حروف خرد استعمال فرمایید: در شرایطی که از لهجه انگلیسی برای تایپ کردن URL استعمال میکنید، از حروف گرانقدر استعمال نکنید چون یوزرها و موتورهای کاوش را سرگردان کرده و ممکن میباشد اختلال صفحه های تکراری ساخت و ساز نماید.
از خط تیره در URL استعمال فرمایید: درصورتی که در URL کاغذای از یک عبارت چندکلمهای به کار گیری کردید، بایستی عبارات را با به کارگیری از نماد خط تیره از هم غیر وابسته فرمائید. چون رباتهای گوگل صرفا این نشان را می شناسند. به عنوان مثال از نشانی http://yourdomain.com/red-couch به کارگیری کرده و از نشانی http://yourdomain.com/red_couch به هیچ عنوان به کارگیری نکنید.
واژه کلیدی را در URL به فعالیت ببرید: برای هر ورقه واژه و کلمه کلیدی اساسی آن را مسلما در URL کاغذ بهشغل ببرید تا زمینه آن برای موتورهای کاوش و یوزرها قابل تشخیص باشد.
URLهای نامطمئن را مسدود فرمایید: درصورتی که موتورهای کاوش URLهای بد را در وبسایت شما پیدا نمایند، ممکن میباشد به شدت جریمه گردید. URLهای تکراری از این گزارهاند. این نقص به خصوص زمانی ساخت و ساز می گردد که هنگام جستجوی یوزرها در وب سایت برای اجرا هر فیلتری، یک URL جدا از هم تعریفوتمجید گردد. دراینصورت احتمال تولید URLهای تکراری یا این که خیلی شبیه وجود داراست. برای خودداری از بروز اختلال در بهینه سازی URL عالی میباشد این صفحه ها را در فولدر ROBOTS.TXT مسدود فرمایید.