نحوه درست ارتقا پیج رنک
امروزه دیگر صرفا تعداد لینک و پیوندهای دریافتی یک برگه نماددهنده اعتبار آن وجود ندارد، تعداد بالای لینک و پیوندهای یک شیت حتی می تواند منجر جریمهشدن آن بوسیله گوگل خواهد شد. چون در سالهای پیشین با پرورش الگوریتمهای متفاوت، گوگل آلرژی متعددی درمورد لینک و پیوندسازیهای کلاهسیاه داشته و در شکل تشخیص آنها، عکس العمل دور از شوخی جاری ساختن میدهد. به همین ادله برای آنکه بتوانید پیج رنک خویش را بهصحت
آموزش سئو مشهد ارتقا دهید، عالی میباشد مفاد ذیل را رعایت فرمائید:
التفات پیوند کیفیت بالا در پیج رنک
لینک و پیوندسازی کیفیت بالا مهمترین کاری میباشد که برای ارتقاء پیج رنک میتوانید ایفا دهید. لینک و پیوند کیفیت بالا لینکی میباشد که از تارنماهای دارای اعتبار مربوط به حوزه کاری شما گرفتهگردیده باشد. همینطور تارنماهایی که تعداد متعددی لینک و پیوند به سایر وبسایتها
آموزش سئو در مشهد داده باشند، لینک و پیوندهای آن ها بها کمتری داراست.
پیوندهای NoFollow و پیج رنک
اعتنا داشته باشید پیج رنک از روش لینک و پیوندهای نوفالو منتقل نمیشد بلکه صرفا پیوندهای فالو آن را به وبسایت شما منتقل میکردند. در واقع، پیوندهای نوفالو مدام از جریان عبور پیج رنک خودداری میکردند، تا همین آخرها کهاین زمینه رد شد. متخصصان seo بعضی وقت ها از خصوصیت NoFollow برای ساخت و ساز مسیر PageRank به کارگیری میکردند. بر این شالوده، در صورتی یک ورقه دارنده ۵ لینک و پیوند فرنگی بود و ۴ تا از این ۵ لینک و پیوند، تگ NoFollow داشتتند، پیج رنک صرفا از آن لینکی عبور می کرد که تگ NoFollow نداشت. در سال 2009 (پیش از بهروزرسانی 2020)، مت کاتس در یک پست وب لاگ اعلام کرد پیوندهای Nofollow از PageRank یا این که انکر متن عبور نمی کنند البته ابعاد گوگل تأیید کرد کهاین نحوه، دیگر عمل نمی نماید و حتی در صورتی خصوصیت NoFollow برای یک لینک و پیوند وجود داشته باشد، PageRank از روش کلیه لینک و پیوندها توزیع می گردد.
انکرتکست
خویش گوگل در منابع قانونی بر مداقه انکرتکست لینک و پیوندها تأکید متعددی دارااست. گوگل از انکرتکست برای آشنایی قضیه صفحه های استعمال مینماید. این قضیه در سالهای دورتر مداقه بیشتری هم داشت، بهطوریکه رقابت متعددی میان سئوکارها برای ایجاد کرد لینک و پیوندهایی با انکرتکست بر اساس با واژه کلیدی صفحه ها صورتگرفته بود. امروزه البته این فعالیت سفارش نمی شود. به کارگیری بیشازحد از پیوندهایی با انکرتکست مبنی بر با واژه و کلمه کلیدی برگه، می تواند سبب ساز جریمه شدن شما خواهد شد. خوب میباشد در لینک و پیوندسازی تعادلی میان انکرتکستها برقرار نمائید.
احتمال کلیک روی پیوند
اینکه یک پیوند چقدر کلیک می گیرد، تأثیر بالایی بر پیج رنک برگه مقصد لینک و پیوند داراست. این موضوعی میباشد که خویش گوگل اعلام نموده است. اما درگذشته اینطور عدم وجود، گوگل به همگی لینک و پیوندهای یک ورقه وزنی موازی میاعطا کرد ولی رفتهرفته متوجه شد پیوندهایی که کلیک بیشتری می گیرند با پیوندهای فارغ از کلیک، یکسان نیستند. به این ترتیب بها پیوندها را براساس احتمال کلیک یوزرها روی آن ها در حیث گرفت.
پیوند سازی داخلی
به عبارتیطور که تا قبل از اینً هم اشاره کردیم، لینک و پیوندسازی داخلی کار کشته به شما یاری مینماید پیج رنک صفحه های خویش را به یکدیگر منتقل فرمایید. برای این خواسته نیاز به برقراری یک استراتژی اکانتگردیده برای لینک و پیوندسازی داخلی میباشد. تأثیر این طرز در ارتقا پیج رنک بیشتر از آن میباشد که فکرش را بکنید.
آیا PageRank هنوز اصلی میباشد و این الگوریتم در جایگاه بندی تارنما ها تاثیرگذار میباشد؟
در سال ۲۰۱۷، گری ایلیس از گوگل در توییتر پذیرش کرد که آن ها هنوز از الگوریتم پیج رنک به کار گیری مینمایند. دقت داشته باشید که پیج رنک هیچ گاه از دربین نرفته میباشد و ادراک کیفیت همت آن به شما امداد مینماید تا حاصل بهتری روی بهینه سازی وب سایت تان بگیرید. ادله غیرفعال شدن اکران همگانی پیج رنک سوء استعمال مدیران تارنما ها در جهت دادوستد لینک و پیوند از طرف گوگل اعلام شوید. در واقع وبسایت هایی که رنک قابل قبولی در گوگل داشتند، با استعمال از این مورد لینک و پیوند های اینترنتی را بفروش می رساندند و این مورد در حاصل گوگل اثر گذار بود، به همین جهت گوگل با پنهان کردن داده ها پیج رنک عملا از این نوع سو به کارگیری ها خودداری کرد.
اشکال seo
seo به سه نوع کلاه سپید (white hat بهینه سازی) ، کلاه سیاه (Black hat بهینه سازی) و کلاه خاکستری (Gray hat سئو) تقسیم میشود که خیلی خلاصه راجعبه دو زمینه seo کلاه سیاه و کلاه خاکستری توضیح میدهیم تا مقام بهینه سازی کلاه سپید نسبت به آن ها پرنور خواهد شد. ولی پیش از این قضیه مایحتاج میباشد توضیح دهیم که بهینه سازی عمل کلاه سپید، فردی میباشد که بر طبق سفارش ها و ضوابط گوگل شغل بهینه سازی را جاری ساختن میدهد و به همین خیال هیچوقت در طی مجال به خلل برنخواهد خورد و تارنما وی مبتلا جریمه گوگل نمیشود، ولی در طرف مقابل بهینه سازی شغل کلاه سیاه شخصی میباشد که با به کار گیری از طریق های بر خلاف و غیر رسمی کوشش می نماید مرتبه تارنما خویش را بهبود دهد و گوگل با اینگونه اشخاصی جنگ می نماید، seo عمل کلاه خاکستری شخصی میباشد که خیر کاملا از seo سپید و خیر تماما از طریق های بهینه سازی سیاه به کار گیری می نماید، بلکه دربین این دو طریق قراردارد و به طور محتاطانه از طریق هایی استعمال می نماید که بتواند سکو وبسایت خویش را بهبود بخشد.
بهینه سازی کلاه سپید (White hat بهینه سازی) چیست؟
بهینه سازی کلاهسپید بهنوعی از عملها و استراتژیهای بهینه سازی اطلاق می گردد که تماماً همخوانی بر مقررات موتورهای کاوش میباشد. دراین طریق از عملهای مخرب و تقلب برای به دور زدن مقررات موتورهای کاوش جلوگیری گردیده و کارها به نحوهای تماماً صحیحکارانِ ایفا میشود.
موتورهای کاوش ازجمله گوگل برای ارتقاء تجربیات کاربری خویش اصول و قواعدی را احوال کردهاند و به وب سایتها سفارش مینمایند طبق این اصول خوی نمایند. به عنوان مثال، آنها به تارنماها پیشنهاد مینمایند محتوای موءثر و کاربردی ساخت و ساز نمایند تا رضایت یوزرها را به دست آورده و از این روش سکو خویش را در حاصل کاوش بالا ببرند.
البته موتورهای کاوش چیزی بهجز الگوریتمها و کدهای نوشتهگردیده به وسیله اپنویسان نیستند، هرچقدر هم این الگوریتمها مدبرانه تعریف و تمجید شوند ولی بههرحال محدودیتهایی دارا هستند. مثلا، الگوریتمهای گوگل نمیتوانند تکتک تارنماها و صفحه ها آنان را بهشکل اختصاصی پژوهش نمایند، بلکه طبق یک قاعده کلی آنها را موردسنجش قرار می دهند.
درنتیجه بعضی از سئوکارها با شعور محدودیتهای الگوریتمها، رویههایی برای به دور زدن آنها پیدا مینمایند و از این طرز باگاز مرتبه خویش را ارتقاء میدهند؛ بدین نحوه بهینه سازی کلاهسیاه گفته میگردد. درواقع seo کلاهسپید در مقابل seo کلاهسیاه قرار میگیرد، یعنی سوای به دور زدن الگوریتمها برای جایگاه دریافت کردن کارایی مینماید.
بهتیتر نمونههایی برای seo کلاهسپید میاقتدار به ایجاد محتوای موثر و کاربردی، بالابردن سرعت تارنما، تلفن همراه فرندلی کردن وبسایت، به عمل بردن متاتگهای توصیفی دربردارنده عبارات کلیدی و کاربرپسند ساختن وب سایت اشاره نمود. در مقابل این عملها، میاقتدار اقداماتی مثل به کار گیری بیشازحد لغات کلیدی، خرید بکلینک و پیوند و تکنیک کلاکینگ را اسم موفقیت.