فاکتورهای کلیدی درجه بندی در الگوریتم گوگل چیست؟
مبنی بر آنچه مولر و گوگل در قبل گفتهاند، می توانیم به بعضا از دست اندرکاران اساسی که الگوریتم در لحاظ می گیرد و همینطور طرز اجرا آن ها در استراتژی سئوی شما نگاهی آموزش سئو مشهد بیندازیم.
مفهوم و مقصود جست و جو
در الگوریتم جستجوی گوگل، فهم و شعور و روشن سازی معنی و مقصود مخاطب از جست و جو اولی گام کلیدی میباشد. سازوکار هایی کهاین قابلیت را مهیا می نماید یک سر میباشد؛ البته ما میدانیم که به موتور کاوش اذن میدهد آموزش سئو در مشهد تا بفهمد:
دامنه پرس و جو: آیا جستجو گر بهدنبال نتایجی پیرامون یک زمینه بزرگ خیس میباشد، مانند \"چه طور باغبانی کنیم؟\" یا این که مورد خاصی مانند اینکه \"کدام ابزار باغبانی می بایست برای یک شغل خاص استعمال شود؟\"
مترادف و هم معنی ها: ایجاد کرد این سیستم پنج سال به درازا کشید و به گوگل اذن می دهد مثلا بفهمد که «ردوبدل چراغ» به معنای «جایگزینی چراغ» میباشد.
گویش: در حالتی که عبارت کاوش به گویش اسپانیایی درج شده باشد، آیا این بدان معناست که کاوشگر نتیجه ها را به گویش اسپانیایی میخواهد؟
محل: آیا جستجو گر درپی داده ها بیزنس محلی میباشد، مانند ساعتها کاری نزدیکترین مک دونالد خویش یا این که به صورت کلی اطلاعاتی در باب مک دونالد کاوش می نماید؟
تازگی: درحالتی که کاوش گر به عنوان مثالً درپی بها سهام تسلا یا این که واپسین امتیازات لیگ یک باشد، گوگل میتواند تعبیر نماید که تنها به روزترین داده ها برای کاوشگر پر ارزش و اثر گذار خواهد بود.
شما می بایست اعتقادوباور نتیجه ها نمایید که محتوای شما با حدس این مفاد باصرفه گردیدهاست. مثلا، می بایست اعتقاد و باور نتیجه ها نمایید که مقصود پشت لغات کلیدی شما بدیهی میباشد (این را می قدرت با استعمال از ابزارهای عمیق بازرسی عبارات کلیدی اجرا اعطا کرد) و در حالتی که یک بیزنس محلی دارید، به تاکتیک های بهینه سازی محلی خویش اعتنا متعددی داشته باشید.
بیشتر بخوانید: بهینه سازی چیست؟
رابطه
زمانی که الگوریتم مضمون و مقصود پرس و جو را ادراک کرد، بعد از آن به ایندکس گوگل نگاه می نماید تا معین نماید کدام صفحه ها مطلوب ترین راهحل را برای آن ارائه میدهند. اینجاست که seo داخلی مداقه پیدا می نماید؛ چون یک کدام از مهمترین سیگنالهای مرتبط بودن این میباشد که شیت شما برای آن واژه و کلمه کلیدی باصرفه گردیده باشد.
بالاتر از این، گوگل \"داده های تعاملی انباشته و ناشناس\" را طراحی می نماید؛ بدین معنا که رابطه ورقه را بسیار بالاتر از بیان لغات کلیدی معمولی تحقیق می نماید. به همین عامل اساسی میباشد که یک مسئله حقیقی بالاتر از واژه و کلمه کلیدی خویش ساخت فرمایید و یقین نتیجه ها نمائید که محتوای شما با عبارت کاوش مرتبط میباشد.
چگونگی محتوا
در یکسری سال قبلی، مولر به مضمون چگونگی بهتیتر یک استدلال درجهبندی اشارههای متعددی نموده است و از سال ۲۰۱۹، گوگل حتی چند شیوه نامههای ظریف را ایفا نموده است تا به سئوکاران و بازاریابان محتوا ایده روشنی از آنچه «دوست داراست» بدهد.
ما سفارش میکنیم بر روی اعتقاد و باور از شایسته ترین محتوایی که میتوانید ساختوساز نمایید، تمرکز فرمائید. این چیزی میباشد که الگوریتم های ما در ادامه مشوق دادن میباشند.
درین دستور کارها، گوگل تیمای از سوالهای را ارائه مینماید که میتواند چگونگی محتوای شمارا تحلیل نماید، که بخش اعظمی از آنان بر مفاهیم تخصص، دارای اعتبار بودن و قابل پشت گرمی بودن تمرکز داراهستند. اینها سه ردیف تحلیل میباشند که روند E-A-T کمپانی را تشکیل میدهند.
E-A-T چیست؟
E-A-T یک کدام از مهم ترین قسمت های الگوریتم گوگل میباشد؛ البته حاکم پایانی و قطعی چگونگی محتوا وجود ندارد. اینک گوگل در واقع از ارزیاب های چگونگی انسانی برای تأیید نتیجه ها الگوریتم به کارگیری مینماید.
برای مثال، وقتی که یک قطعه از محتوا آپلود شد و به وسیله گوگل ایندکس شد، الگوریتم آنالیز را مبنی بر چگونگی آن ایفا میدهد (ولی ما نمی دانیم کهاین آنالیز دقیقا چه گونه اعمال میشود). با این هم اکنون، یک ارزیاب چگونگی کاوش خویش محتوا را پژوهش مینماید و پیش از جایگاهبندی دربارهی اینکه آیا E-A-T کار کشته میباشد یا این که نه، تصمیم میگیرد.
این تصمیمات مبنی بر آیین نامههای نظارت چگونگی کاوش (SQEG) که یک مدرک PDF ظریف که برای مردم در دسترس میباشد، گرفته میگردد. براین اساس، خودتان میتوانید ملاحظه کنید که چه طور چگونگی محتوای شما احتمالاً چک می گردد. SQEG PDF Google آیین نامههای بدیهی و دقیقی را راجعبه کیفیت تمجید نظارتکنندگان آن از چگونگی ارائه میدهد.
YMYL
در SQEG، گوگل اصطلاحی به اسم YMYL را مطرح می نماید که مخفف Your money Your life میباشد که به شدت بر جنبههای «دارای اعتبار بودن» و «قابل متکی بودن بودن» شیوه نامههای E-A-T تأثیر می گذارد.
محتوای YMYL هر اطلاعاتی میباشد که و قادر است بر شعف، تندرست، ایمنی یا این که ثبات مالی خواننده تأثیر بگذارد. در اینگونه مواقعی، گوگلدر سکو بندی شما طاقت فرسا گیری خواهد کرد و محتوا بایستی بوسیله یک کارشناس آن حوزه درج شده باشد. برای مثال، در صورتی یک وب لاگ پست نوشتید که نوع خاصی از رژیم را پیشنهاد می نماید، بایستی بوسیله یک دارای تخصص تغذیه نوشته گردد. نوشته ی علمی ای راجع به مزایا و معایب یک طرح بازنشستگی خاص می بایست به وسیله یک کارشناس مالی دارای اعتبار نوشته خواهد شد.
SQEG آیین نامههای دقیقی راجعبه محتوایی که تحت عنوان محتوای YMYL طبقهبندی میگردد، ارائه میدهد و آن ها یک فاکتور مرتبهبندی اصلی در الگوریتم گوگل میباشند. براین اساس اعتقادوباور نتایج نمائید که شیوه نامههای پیرامون آن را به اعتنا دنبال می کنید.
page rank
یکیاز ارکان کلیدی الگوریتم گوگل، PageRank میباشد که چگونگی و کمیت پیوند های اشاره گردیده به یک کاغذ را در لحاظ میگیرد. PageRank یک مقدار عددی میباشد که به هر کاغذ تخصیص داده می گردد تا به مرتبه بندی نتیجه ها کاوش یاری دهد. پیج رنک برا مبنا این فرض میباشد که صفحه ها اساسی خیس احتمالاً بک پیوند بیشتری سایت های دارای اعتبار اخذ می نمایند.
3 دلیل مهم وجود دارااست که بر پیج رنک یک شیت تأثیر میگذارد:
تعداد بک پیوند ها
چگونگی (PageRank) کاغذ لینک و پیوند دهنده
تعداد پیوندهای مو جود در ورقه پیوند دهنده
به ذکر معمولی هر چه تعداد بک پیوند های بیشتری از صفحه ها کیفیت بالا اخذ نمایید، گوگل چگونگی محتوای برگه شمارا فراتر در لحاظ می گیرد.
تجربیات کاربری کاغذ
فعلا که گوگل رابطه و چگونگی محتوا را پوشش داده میباشد، اکنون آنان بایستی مطمئن شوند که تارنما تجارب کاربری نیکی دارااست. برای سنجش تجارب کاربری گوگل پارامترهای ذیل را در حیث می گیرد:
ریسپانسیو بودن ورقه
اکران درست در کلیه مرورگرها
سرعت برگه
امنیت وبسایت
core web vital
اینها ممکن میباشد مهمترین کارداران نباشند، ولی مطمئناً هنگامی که بقیه دست اندرکاران (مانند رابطه و چگونگی) موازی باشند، مداقه متعددی پیدا می نمایند.
بک گراند جست و جو
این فاکتور قضیه و پیکربندی فردی کاوش گر را در حیث میگیرد. از جمله، در صورتیکه فردی در آمریکا «نتیجه ها فوتبال امروز» را کاوش نماید، احتمالاً نتیجه ها فوتبال آمریکایی (یعنی NFL) را برای آن روز خواهد مشاهده کرد. با این هم اکنون، در صورتیکه کسی در بریتانیا به عبارتی چیزی را کاوش نماید، احتمالاً حاصل فوتبال (یعنی لیگ دست اول) را خواهد روءیت کرد.
این الگوریتم همینطور میتواند الگوها و ترجیحات را بر پایه ی جستجوهای پیشین شناسایی نماید و نتایجی را مطابق آن ارائه دهد. مثلا، در شرایطی که کسی برای \"طهران\" کاوش می نماید، ولی آنان همینطور به صورت منظم \"واپسین موقعیت ترافیکی\" را کاوش می نمایند، الگوریتم ممکن میباشد تعبیروتفسیر نماید که مخاطب به مکان شهر، اطلاعاتی را راجعبه ترافیک طهران میخواهد.
در غایت، این الگوریتم می تواند حق تقدمهای کاوشگر را نیز در لحاظ بگیرد، بهخصوص در صورتیکه هنگام ورود به اکانت Google خویش در اینترنت گشت و گذار مینماید. از جمله، در حالتی که الگوریتم بداند که استفاده کننده به موسیقی عشق و علاقه مند میباشد و وقتی که استفاده کننده عبارت \"رویدادهای مجاورت اینجانب\" را کاوش می نماید، ممکن میباشد تاریخ و جای کنسرت های موسیقی پیش رو نشانه دهد.
کلیه اینها عواملی میباشند که به کاوشگر متعلق میباشند و براین اساس اجرای هر سیرتکامل تاکتیکی که قادر است سعی تارنما شمارا درین مرحله از الگوریتم بهبود بخشد، سخت میباشد.