نقش متا تگ ها در بهینه سازی وبسایت
متا تگ ها نقش مهمی در بهینه سازی و استحصال درجه مطلوب در حاصل گوگل داراهستند. امروزه تمامی برنامه نویس ها تگ های اساسی بهینه سازی را در کد وب سایت قرار میدهند و همینطور کلیه سیستم های رئیس محتوا نیز به طور پیش فرض از این تگ ها حمایت می نمایند. تگ های متا بوسیله مخاطب قابل مشاهده نیستند و صرفا موتورهای کاوش میباشند که میتوانند آنانرا مشاهده نمایند و از این شیوه کدها قسمت های گوناگون تارنما را تشخیص میدهند. تگ هایی مانند تیتر(title ) که برای نصیب تیتر مطالب وبسایت به کارگیری می توان به موتورهای کاوش نماد میدهد که تیتر آن متن چیست. در کنار تگ تیتر می بایست از تگ توضیحات ( description) بهره مند شد که برای توضیحات مرتبط با متن به آموزش سئو مشهد کارگیری میشود.
قسمت مهم به کارگیری از این تگ ها مرتبط با مرحله ساخت سایت است و آنگاه مخاطب در هنگام ورود اطلاعت بایستی تیتر و توضیحات مطلوب را با اعتنا به مقاله وارد نماید. در شرایطی که مخاطب، نصیب توضیحات را وارد نکند گوگل بخشی از متن را تحت عنوان توضیحات در برگه حاصل اکران خواهد اعطا کرد. نصیب مرتبط با تگ تیتر را نمیشود خالی گذاشت و مطلقا بایستی کامل شدن خواهد شد البته نصیب توضیحات را می اقتدار خالی گذاشت و مالامال کردن آن الزامی وجود ندارد. تگ های متا بسیار اصلی میباشند چون اولی چیزی که مخاطب در کاغذ حاصل می بیند با به کار گیری ا آموزش سئو در مشهد ز همین تگ ها میباشد.
تگ های اصلی seo
تگ Title
تگ Title مهمترین تگ جانور در یک برگه وب سایت و همینطور مهمترین فاکتور seo داخلی یک وب سایت میباشد. موتور های کاوش گر معمولا تیتر ظریف قرار گرفته در باطن این تگ را در نتیجه ها کاوش علامت میدهند.
تگ Description
تگ توضیحات دومی تگ مهمی میباشد که موتور های کاوش گر به آن اعتنا می نمایند و آن را به صورت بدون واسطه در حاصل کاوش و ذیل تیتر کاغذ اکران میدهند.
تگ Headings
Heading یا این که راز عنوان های ورقه، سومین گزینه اساسی در کدنویسی تارنما است. مهمترین سرتیتر
و معدود بها ترین سرتیتر
میباشد (سرتیتر
از نظر گوگل ارزشی ندارد و با تگ
یکیاز
گرفته میشود). یک سری نکته در هنگام به کار گیری از heading ها عبارتند از:
عالی میباشد صرفا یک
در هر کاغذ قرار داده خواهد شد.
محتوای تگ h1 و تگ title بایستی یکی از و یا این که به طور کامل در حدود یک دیگر باشند.
پیش از تگ h1 هیچ تگ heading دیگری نباید مصرف شود.
عالی میباشد heading ها با استعمال از schema نامگذاری شوند.
لینک و پیوند ها ()
لینک و پیوند یا این که و یا این که به عبارتی تگ سبب ساز متصل شدن شیت ای به شیت ی دیگری در اینترنت میگردند. پیوند ها مهمترین فاکتور بهینه سازی وبسایت می باشند و در استعمال از آنها بایستی توجه کرد.
شناسه تصاویر (alt)
موتور های جستجو گر با استعمال از سه طریق کلی معنا یک تصویر را متوجه میشوند؛ نخستین با استعمال از alt و یا این که به عبارتی تیتر تصویر، دوم با به کارگیری از اسم و نشانی تصویر و سوم با استعمال از محتوای ورقه و محتوای گذشته و آنگاه تصویر. عالی میباشد دستکم یک تصویر شاخص برای هر کاغذ در حیث گرفته خواهد شد و واژه و کلمه کلیدی برگه در alt آن قرار داده خواهد شد..
تگ Canonical
تگ Canonical یکیاز تگ های اصلی بهینه سازی تارنما میباشد که دربین تگ گشوده و بسته قرار میگیرد. موتور های کاوش گر با به کار گیری از این تگ، نشانی مهم ورقه را متوجه میشوند و در حاصل کاوش به اکران میگذارند. وظیفه این تگ هدایت صفحه های شبیه به یک برگه ریشه میباشد.
تگ Robots
موتور های جستجو گر با نظارت این تگ از شما اذن میگیرند که صفحه ها شمارا ایندکس نمایند و یا این که ایندکس نکنند. درحالتی که این تگ به طور noindex باشد، موتور های کاوشگر وبسایت شمارا در حاصل کاوش اکران نمی دهند و در صورتیکه noindex نباشد و یا این که به هیچ وجه تگی با این تیتر وجود نداشته باشد، موتور های کاوشگر به شرایط پیش فرض خویش بر می شوند و تارنما شمارا ایندکس می نمایند.
تگ country ,location و geo.position
درحالتی که قصد بهبود سکو در لوکال seo (seo محلی) را دارید، عالی میباشد از تگ های معین کننده وضعیت استعمال نمایید. از بزرگترین این تگ ها می شود به تگ location که معلوم کننده وضعیت محل ارائه سرویس ها شما میباشد و همینطور تگ geo.position که مشخص و معلوم کننده خصوصیات ظریف محل کار شما در نقشه (گوگل مپ) میباشد، اشاره نمود. ولی فاکتورهای دیگری نیز همانند محل سرور و لهجه وب سایت در سئوی محلی موءثر میباشند.
تگ publisher
تگ publisher یک تگ از شیت گوگل پلاس تارنما شمارا به موتور های کاوش گر معرفی می نماید. استعمال از تگ publisher اثر بی واسطه بر روی درجه وب سایت ندارد ولی قادر است در ساختوساز Knowledge Graph اثر گذار باشد.