جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

نکات تکنیکال در سئو فروشگاهی


امروزه بهینه سازی تکنیکال دیگر به مباحثی مانند نقشه وب سایت، پوشه ربات و سرعت تارنما محصور  نمیشود. باتوجه به تعداد بالای صفحه ها در دکان‌های اینترنتی دقت به بهینه سازی تکنیکال وبسایت در تارنما‌های فروشگاهی مداقه متعددی دارااست.

HTTPS

از پیشین وب سایت‌های فروشگاهی از پروتکل HTTPS برای صفحه ها کامل شدن توصیه خویش به کار گیری می‌کردند. سال‌ها پیش گوگل به کار گیری این پروتکل را در تک تک نصیب‌های وبسایت‌های متعدد آغاز کرد. پیاده‌سازی آحاد تارنما درین پروتکل نقش نسبتا ناچیزی در الگوریتم گوگل داراست. براین اساس با اینکه تا حدی برای تارنما موءثر میباشد، ولی نمی‌تواند تفاوت عمده‌ای در seo فروشگاهی وبسایت شما تولید نماید.

جنبه‌ی اصلی‌خیس به کارگیری از HTTPS مرتبط با امنیت بیشتر آن میباشد. برای شعور مداقه این آموزش سئو در مشهد قضیه، کافی میباشد بدانید که از 2017 به آن‌گاه، مرورگر کروم در نوار نشانی وبسایت‌هایی که از https به کارگیری نمی کنند، یک پیغام هشدار اکران می دهد که اعلام می‌نماید این وب سایت از امنیت کافی منتفع وجود ندارد.

دیدن اینگونه پیامی ممکن میباشد یوزرها و مشتریان تارنما فروشگاهی شما‌را نگران نماید. به این ترتیب عالی میباشد بدین استدلال هم که گردیده از پروتکل HTTPS به کارگیری فرمائید.

به اکران درآمدن قفل بسته سبزرنگ در نوار ادرس مرورگر بعداز فعالسازی SSL

شایسته ترین راه‌حل:

پیاده‌سازی تمام وب سایت روی HTTPS

اجرای درست و بدون نقص جابجایی URLها در طی تغییر تحول از HTTP به HTTPS

نقشه وبسایت XML

نقشه تارنما XML یک فولدر متنی میباشد که در آن تمامی صفحاتی از سایتتان که میخواهید بوسیله موتورهای کاوش آیتم نظارت قرار گرفته و ایندکس خواهد شد معین میشوند. این پوشه بر طبق استانداردی به اسم XML ساخته میگردد که اسم فولدر نیز از همین مسئله گرفته شد‌ه‌است.

نکات نقشه وب سایت در وب سایت‌های فروش اینترنتی

مطمئن گردید که نقشه سایتتان به طور پویا ساخت و ساز می‌گردد. نقشه وبسایت می بایست با هربار اضافه شدن یا این که حذف شدن صفحه ها به وب سایت، به‌روز رسانی خواهد شد تا مدام تصویر صدق از وب سایت به موتورهای کاوش عرضه خواهد شد.

تک تک صفحه های قابل ایندکس شدن سایتتان را در نقشه وبسایت XML بگنجانید.

بیشتر از 50000 URL از سایتتان را در یک نقشه تارنما قرار ندهید. خوب میباشد که در شکل داشتن بیشتر از این تعداد کاغذ، آن ها را در دو یا این که یکسری فولدر جداازهم قرار دهید.

در شکل داشتن بیشتر از یک نقشه تارنما، عالی میباشد یک پوشه نقشه وب سایت XML تولید نمائید که در آن کلیه نقشه‌های وب سایت لیست گردیده باشد. بنابراین موتورهای کاوش ریلکس‌خیس پیدایشان می‌نمایند.

در فولدر robots.txt سایتتان به نقشه وب سایت XML ارجاع دهید. با این فعالیت موتورهای کاوش نقشه را شل‌خیس پیدا خواهند کرد.

تحقیق بیشتر: نقشه وبسایت چیست؟ نقشه تارنما یا این که وبسایت مپ چیست؟ التفات نقشه تارنما و شیوه ایجاد کرد نقشه

راحتی به کارگیری در گوشی

موتورهای کاوش بیش تر از هر مجال دیگری به فاکتور تجربیات کاربری عنایت میدهند. فاکتوری که «راحتی استعمال در تلفن همراه» نقش مهم در آن جاری ساختن می‌نماید.

در اواخر سال 2015 معیار جستجوهای گوگل که از روش دستگاه‌های گوشی اعمال می شد از کامپیوترهای خانگی پیشی گرفت. این معیار کاوش از آن فرصت همواره در حالا ارتقا بوده. راحتی استعمال در تلفن همراه صرفا به seo تارنما مربوط نمی شود، بلکه با اعتنا به ارتقا روز افزون یوزرها تلفن همراه، برای داشتن یک وبسایت فروشگاهی عالی، سایتتان قطعا می بایست برای یوزرها گوشی جالب و دارنده تجربیات کاربری مطلوب باشد.

دو آیتم از رایج‌ترین شیوه های جذب یوزرها تلفن همراه به یک وب سایت به‌این شرحند:

پیاده سازی برخورد‌گرایانه، که به‌این معنا میباشد که تارنما طوری پیاده سازی گردیده باشد که به طور خود کار، اکران مطلوبی در وسیله مخاطب (چه تلفن همراه، چه دسکتاپ و چه تبلت) داشته باشد.

تخصیص یک وب سایت جدا برای یوزرها تلفن همراه. این نحوه به جهت بالا بودن هزینه نگه‌داری و رئیس دو سایت غیر وابسته صرفا هنگامی قابل توجیه میباشد که بخش عمده ترافیک سایتتان از دستگاه‌های تلفن همراه باشد و پیاده سازی برخورد‌گرا جوابگوی نیازها و قابلیت و امکان‌های گزینه نظرتان نباشد.

بدون اینکه سایتتان را از چه روشی به یوزرها گوشی عرضه ‌می کنید، خوب میباشد که دست کم یک توشه آزمایش mobile-friendly testing tool را روی سایتتان اعمال فرمائید تا مطمئن گردید کلیه چیز به صورت مطلوب و طبق استاندارد صورت گرفته میباشد.

ارائه محتوا و همت کیفیت بالا در همگی پلتفرم‌ها

می بایست مطمئن گردید که محتوا و عملکردی که به یوزرها دسکتاپ و گوشی ارائه می‌دهید یکسان‌اند و چگونگی مشابهی دارا هستند. گوگل در سال 2018 بیان کرد که استراتژی خویش را به mobile-first index تغییر تحول خواهد اعطا کرد. بدین مفهوم که ورژن گوشی وب سایت‌ها تحت عنوان مرجع مهم در الگوریتم‌های مرتبه‌بندی گوگل به کارگیری می شود.

برای وب سایت‌های واکنشگرا یا این که مخصوص برای گوشی که محتوای اکران داده گردیده در ورژن تلفن همراه را کاهش میدهند این خبر بدی بود. ولی گوگل هنوز فراهم وجود ندارد استراتژی‌اش را به mobile-first تغییر و تحول دهد. البته عالی این میباشد که برای اینگونه روزی مهیا باشید، به دلیل آنکه به زودی در سپتامبر 2021 این حادثه خواهد به‌زمین‌خورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد