جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جستجوی معنایی (Semantic Search) چیست و چه اهمیتی دارد؟

خویش را در موقعیتی که می‌گویم فکر کنید. روز سر وصدا را در محل کارتان داشته اید. هم اکنون با دوست صمیمی خویش در هم اکنون کلام خیلی دور از شوخی راجع‌به آن می باشید و در طی سخن بارها از کلمه و واژه “چیز” استعمال می‌کنید: “بعدش بهش گفتم  آموزش سئو در مشهد اون چیزه رو صحیح کنه. همونی که آقای فلانی گفته بود. به چیز هم گفتم که یادش نره بهم یاد آوری کنه تا چیزها رو واسش اوکی کنم. آخرش هم یادش رفت. هزار وهله بهش گفتم این چیزها رو روی یه چیزی بنویس تا یادت نره. البته گوش نمی کنه که!”
این حادثه بارها برای همگی ما اتفاق افتاده میباشد. درین شرایط دوست ما به راحتی صحبتمان را ادراک کرده و می‌داند دقیقا در هر مکان پاراگراف داریم درباره ی کدام “چیز” سخن می‌کنیم. وی ارتباط فی مابین لغات ما، موقعیتی که در آن بودیم، کلام هایی که زده شد و بشر هایی که با آنان عکس العمل داشتیم را فهم و شعور می نماید و معنی و مضمون‌ ظریف هر واژه و کلمه مارا تشخیص می‌دهد.
این دقیقا به عبارتی کاری میباشد که موتور کاوش گوگل نیز ایفا می‌دهد. گوگل با فهم ارتباط دربین لغت ها سرچ گردیده بوسیله استفاده کننده و معنای آنها، پاسخ های صدق را برای سوالهای ارائه می نماید که به‌این فرایند، جستجوی معنایی (Semantic Search) گفته می گردد..
جستجوی معنایی (Semantic Search) چیست؟
واژه و کلمه Semantics در زبانشناسی در معنای فهم و شعور ماهیت و معنای عبارات، و رابطه بین آنها میباشد که به آن معناشناسی نیز میگویند. تا سال 2013 برای به چنگ آوردن جایگاه مطلوب در گوگل، واژه کلیدی را در محتوای برگه اشباع می کردند تا بوسیله ربات های گوگل Crawl شوند،  ولی با به وجود وارد شدن الگوریتم های مرغ مگس خوار (Hummingbird) و رنک برین (RankBrain)، تمامی چیز تغییر تحول کرد. این دو الگوریتم تحت عنوان هسته اساسی سرچ گوگل عمل کرده و می‌توانند مانند یک آدم و با استعمال از NLP، ارتباط بین کلمه و واژه ها و مضمون‌ آنها‌را ادراک نمایند.
در جستجوی معنایی، نتیجه ها برگه SERP گوگل دیگر تنها براساس واژه کلیدی اکران داده نمی‌شوند، بلکه گوگل سعی می نماید تا با به کارگیری از ادراک مضمون‌ لغات و مترادف و هم معنی و متضادهای آن، غرض مخاطب از کاوش را تشخیص داده و نتایجی با جزییات بیشتر و فردی خیس را به وی آرم دهد. این نوع کاوش به گوگل اذن می‌دهد که نادرست های املایی در کوئری را نیز تشخیص دهد.
برای مثال، پرسش شما این میباشد که پارتنر کنونی تیلور سوییفت (خواننده آمریکایی) که می باشد. در شرایطی‌که در سرچ توشه گوگل بنویسید “پارتنر تیلور سوییفت”، با جواب جو آلوین و بیوگرافی وی در ویکی پدیا رو به رو میشوید. چرا‌که گوگل با ادراک مقصود کاوش شما و به کار گیری از خزانه داده ها خویش درباره تیلور سوییفت، متوجه گردیده است که شما در پی استحصال داده ها درباره جو آلوین میباشید، خیر تیلور.
درحال حاضر بگذارید نمونه غامض تری بزنم. درصورتی که برای نخسین بار در گوگل واژه “شیر” را سرچ نمائید، با حاصل شیر خوراکی، شیر حیات وحش، شیر حریق آدرس، و شیرآلات مواجه می‌شوید، به این دلیل‌که گوگل در اولی سرچ شما تشحیص نمی دهد دقیقا کدام “شیر” مد حیث شما میباشد و نتایجی را برای تک تک آنها نشانه می‌دهد. حالا در‌صورتی‌که صفحه های مرتبط با شیرآلات را گشوده نمایید، این عمل به صورت یک سر مشق در یاد گوگل ذخیره گردد و وهله آینده که واژه و کلمه “شیر” را کاوش نمایید، بیشتر حاصل علامت داده مرتبط با شیرآلات و اشکال آن خواهد بود، به این دلیل که گوگل با به کار گیری از داده ها خویش درباره سرچ های گذشته شما، تشخیص داده میباشد که شما در‌پی شیرآلات می‌باشید، خیر شیرهای دیگر.
التفات کاوش معنایی
غرض اساسی موتور کاوش گوگل و الگوریتم های آن، نشانه دادن صحیح ترین نتیجه ها به عبارت کاوش استفاده کننده (کوئری) میباشد. برای جاری ساختن این عمل می بایست بتواند مقصود مخاطب از کاوش را به شایسته ترین صورت ممکن تشخیص دهد. گوگل با استعمال از شعور معنای کلمه ها، صفحه های نامربوط و اسپم را از لیست نتیجه ها حذف کرده و صفحه های مربوط به سرچ استفاده کننده را به وی علامت می‌دهد.
اکنون برای اینکه بتوانید در جستجوی معنایی جایگاه خیر و خوبی بگیرید، بایستی وب سایت خویش را بهینه سازی نمایید. همان طور که تا قبل از این اشاره کردیم، گوگل لغت ها مترادف، هم خانواده، ضد‌و‌نقیض و هم معنی واژه کلیدی را تشخیص می‌دهد. پس آموزش سئو مشهد بایستی از کلمه ها کلیدی Long tail و LSI در متن خویش، Alt عکس ها، URL، Meta Description، تایتل، و هدینگ های محتوای خویش به کار گیری کنید. این عمل به بهبود مرتبه تارنما شما نیز امداد می نماید.
تمرکز خویش را بر چگونگی و مسئله ساخت محتوا بگذارید تا بر روی تعداد لغات کلیدی، و کوشش فرمایید به تک تک سوالهای استفاده کننده جواب دهید. این عمل نیز سبب می گردد تا گوگل شمارا تحت عنوان یک وب سایت عالی شناسایی کرده و سکو بهتری را نیز به تارنما شما بدهد، چرا‌که فراموش نکنید غرض مهم جستجوی معنایی، بهبود پاسحگویی به مخاطب میباشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد