بازرسی کلمه و واژه کلیدی یا این که همون Keyword Research، اولی و مهمترین گام seo سایت که در شرایطیکه نادرست انجامش به این کلیه چیز توی پروژه سئوتون به نیستی میره و هیچ سودای نمیگیرید، پس در صورتی میخواین برای مدام تکلیفتونو با استیناف کلمه آموزش سئو مشهد و واژه کلیدی در بهینه سازی معین فرمایید و مثل فنایها به شایسته ترین صورت و در کوتاهترین مجال ممکن انجامش به این، نکتههای بیان شده توی این نوشته ی علمی رو از دست ندید. بازرسی واژه و کلمه کلیدی (Keyword Research) چیست؟
اولیه از کلیه به طبع این پرسش اساسی توی ذهنتون ساخت و ساز میشه که به هیچ عنوان بازرسی واژه کلیدی چیه و به چه دردی میخوره!؟
به گویش معمولی، استیناف واژه و کلمه کلیدی یعنی یافت کردن کلماتی که مشتریان مقصود استخراجوکار ما توی گوگل سرچ مینمایند، در گام بعدی گروه بندی و در غایت تایین صفحه های مطلوب برای بهینه سازی کردن لغت ها کلیدی که پیدا کردیم.
کیورد یا این که واژه کلیدی (Keyword) چیست؟
لغت ها کلیدی همون طریق گوناگون پرسش کردن عموم در دنیای حقیقی و واقعی و وب میباشند! به عنوان مثال پیش از احداث گوگل، انسانها به طور حضوری به مغازهها میرفتند و میگفتند که لطفا برای اینجانب یک سرازیر نویس آبیرنگ بیارید! ولی از هنگامی که پای وب اومد میانه، عموم به مکان مراجعه حضوری، سراغ گوگل رفتند و توی جعبه سرچ گوگل، عبارت (خرید سرازیر نویس آبی رنگ) رو سرچ کردند.
ولی در صورتی بخوایم از لحاظ تخصصی نگاه کنیم، توی seo به عبارات یک سیلابسی کلمه و واژه کلیدی میگن و به کلمه ها تعدادی سیلابسی، یعی عباراتی که بیشتر از یک صحبت میباشند، عبارت کلیدی میگن البته ما خیلی مشقت بار نمیگیریم و تموم اینا رو عبارات کلیدی خطاب می کنیم.
درحالتی که از یک زاویه دیگه بخوایم به مسئله نگاه کنیم، واژه و کلمه کلیدی همون کلماتی میباشند که ما قصد داریم استفاده کننده ها با سرچ کردن اونها توی گوگل، تارنما مارو ببینند و واردش بشن.
قدم به قدم با تفحص کلمه و واژه کلیدی (Keyword Research)
تفحص واژه کلیدی مرحله خیلی حساسی از پروژه seo اکانت میشه و می بایست به صدق انجامش به این، اگه میخواین خیلی بهتر این مسئله رو خاطر بگیرید بهتره هر مرحله از کیورد ریسرچ رو که درپی بهتون میگم یادداشت فرمایید تا به خیال و خاطر بسپارید.
گام اولیه: عبارات کلیدی دانه (Seed keyword) را پیدا نمائید
لغات کلیدی دانه، شالودهایترین و اصلیترین لغات کلیدی مرتبط با حصولوکار شما میباشند که برای جستن بقیه عبارات کلیدی مرتبط به سایتتون به شما ایده میدن.
چطور لغت ها کلیدی دانه را پیدا کنیم؟
بهتره برای کشف کردن کلمه ها کلیدی دانه اینه که نخستین از صاحب کار پرسش بپرسید و بعدش سراغ رقباتون برید، برای مثال اینجانب میخوام یک وب سایت در حوزه روانشناسی بهینه سازی کنم پس به سراغ یکیاز پر اسم و رسمترین وب سایتهای روانشناسی اهل ایران میحافظه موقت و از بخش گروه بندیش، مهمترین لغات کلیدی دانه پروژه رو که میتونه در رسیدگی واژه کلیدی به اینجانب امداد کنه رو پیدا میکنم.
یادتون باشه هنگامی که برای یافت کردن کلمه ها کلیدی دانه سرگرم تحلیل تارنماهای رقبا میباشید از هیچ بخشی غافل نشید و همگی تیم بندیها و قسمتهای وب لاگ رو چک نمائید و اینو بدونید که توی ادامه شغل، بعضی از عبارات به دست اومده حذف یا این که ترکیب میشن و قرار وجود ندارد مجموع کلماتی که به دست آوردید به طور جدا به یک یوآرال تبدیل بشن!
گام دوم: امداد دریافت کردن از ابزارهای مطالعه واژه کلیدی
ابزارهای مطالعه کلمه و واژه کلیدی به جز (سرچ گوگل و سرچ کنسول) با اخذ یک واژه کلیدی میتونن تنی چند از کلمه ها کلیدی مرتبط رو به شما نشون میدن، بهتره بدونید که مدام ابزارهای پژوهش کلمه و واژه کلیدی درصد اشتباه داراهستند و نباید به طور بدون نقص به اونها اتکا نمایید البته برای استارت فعالیت میتونن همدم کمکی خیلی نیکی برای شما باشند و به مراحل تفحص کلمه و واژه کلیدیتون سرعت بیشتری تن.
۵ ابزار رفیعتر تفحص واژه و کلمه کلیدی
سرچ گوگل
سرچ کنسول
کیورد فایندر
کیورد تول
رنک ترکر
توی ۵ تا ابزاری که در بخش بالا بهتون معرفی کردم، کیورد تول و سرچ گوگل برای آغاز فعالیت از همگی خوب میباشند، ولی در حالتی که یکسری ماهی از شروع پروژهتون میگذره و سرچ کنسول تارنماتون دیتا داره بهتره بدونید هیچ ابزاری عالی از سرچ کنسول برای مطالعه واژه و کلمه کلیدی سایتی با وضعیت شما وجود نداره!
خب اکنون وقتشه بریم سراغ تحقیق ابزارهایی که بهتون معرفی کردم .
سرچ گوگل (google search)
زمانی توی گوگل، یک عبارت خاصی رو سرچ میکنیم، ذیل جعبه کاوش برای ما پیشنهادات مربوط به اون واژه رو میاره:
این امکان در قسمت سرچهای پیشنهادی یا این که همون (Related searches) که در زیر کاغذ سرپ میباشد هم وجود داره.
پس یعنی شما میتونید با یک سرچ معمولی کلی از عبارات کلیدی مرتبط با حصولوکارتون رو پیدا نمایید، ولی بهتره بدونید که ابزارهای بازرسی کلمه و واژه کلیدی هم از این کلماتی که به وسیله گوگل اکران داده میشن به کار گیری نمایید و پس هنگامی که از اون ابزارها برای کیورد ریسرچ به کارگیری کردید نیازی وجود ندارد این طرز رو هم به کارگیری فرمائید.
سرچ کنسول (Google Search Console)
همونطوری که گفتم درصورتی که تارنماتون طفل وجود ندارد و سرچ کنسول دیتای مفیدی داره میتونید از اون برای ساختوساز محتوای نو و یا این که حتی به روز محتواهای کهن به کار گیری نمایید، برای ایکار تنها کافیه به قسمت پرفورمنس (performance) برید و بعدش نظارت فرمایید که کدوم کلمه ها، ایمپرشن (impression) بالایی دارا هستند.
در صورتی کلماتی که توی این مرحله پیدا کردید هم کانپست لغت ها کلیدی بودند که تا قبل از این براشون ساخت محتوا اعمال دادید و توی وب سایتتون وجود دارا هستند، بایستی از این تیم عبارات در پوسته آپ تو دیت همون محتواها به کار گیری فرمائید، اکنون میتونید این عبارات رو در دل محتوا مکان بدید یا این که با استعمال از اونها کامنتهای اثرگذار بنویسید. آموزش سئو در مشهد البته درصورتیکه برای این عبارات کلیدی پیش از این هیچ محتوایی ساختوساز نشده و قابلیت و امکان به کارگیری از اونها در پوسته آپ دیت محتوا وجود ندارد وقتشه دست به شغل بشید و یک محتوای نو منتشر نمائید.