جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

لینک و پیوند های دوفالو ( do-follow link ) :


لینک و پیوند های دوفالو ( do-follow link ) :
به طور پیش فرض، همگی لینک و پیوند هایی که به یک پست وب لاگ و یا این که تارنما اضافه می گردند ، پیوند های دوفالو ( do-follow ) می‌باشند و پیوند جوس عبور می‌دهند.به لینک و پیوند های دوفالو ، فالو  آموزش سئو مشهد  نیز می‌گویند.

دامنه های ریشه لینک و پیوند دهنده ( linking root domains ) :
تعداد بک لینک و پیوند هایی که از دامنه های اختصاصی (یونیک) به وب سایت شما ارجاع داده می گردند، دامنه ریشه محسوب می‌شوند. حتی در شرایطی که سایتی برای ده ها توشه به تارنما شما لینک و پیوند داده باشد، فقط یک \"دامنه ریشه\" در حیث آموزش سئو در مشهد  گرفته میشود.

لینک و پیوند های معدود چگونگی :
لینک و پیوند های نادر چگونگی، پیوند هایی می باشند که از وبسایت های اتومات ، اسپم (spam) و یا این که حتی تارنما های پورنو اخذ می‌شوند. اینگونه پیوند هایی بیشتر مضر می‌باشند تا موثر.

لینک و پیوند های داخلی ( Internal Links ) :
لینک و پیوند هایی که در یک دامنه ی یکسان از ورقه ای به ورقه ی دیگر میروند، لینک و پیوند های داخلی اسم دارا‌هستند. این گزینه به پیوند سازی داخلی نیز مشهور میباشد.

نقش بک لینک و پیوند ها در seo تارنما
در پیشین، حتی لینک و پیوند های معدود چگونگی در مرتبه بندی تارنما ها اثر مثبت داشتند. البته از هنگامی که گوگل، الگوریتم پنگوئن ( Penguin algorithm ) را ارائه اعطا کرد، منظره بک پیوند مجموعاَ تغییر تحول کرد. بک پیوند ها می بایست از وب سایت های دارای اعتبار اخذ شوند و همینطور باطن متن باشند که به آن contextual گویند.

۱- ارتقا مرتبه وب سایت به طور طبیعی ( ارگانیک )
بک پیوند ها به تارنما ها یاری می نمایند در موتور های جست و جو درجه بهتری داشته باشند. چنانچه محتوای وبسایت شما پیوند های ارگانیک از تارنما های دیگر اخذ نماید، آن محتوا طبیعتا در موتور های جست و جو مرتبه ی بالاتری خواهد داشت.

۲- ایندکس سریع خیس
بک لینک و پیوند ها به ربات های موتور های جست و جو امداد می نمایند تا لینک و پیوند هایی که به تارنما شما داده گردیده اند را پیدا نمایند و تارنما شما‌را با صرفه خیس crawl نمایند(بخزند). داشتن بک پیوند، برای وبسایت های نو فعال سازی گردیده عنایت ویژه ای دارااست؛ چون بک پیوند ها به سریع خیس پیدا شدن و ایندکس شدن تارنما امداد می نمایند.

۳- ترافیک ارجاعی ( Referral Traffic )
یک کدام از فواید مهم بک پیوند ها این میباشد که در به دست آوردن ترافیک ارجاعی امداد می نمایند. ترافیک ارجاعی معمولا هدفمند میباشد و نرخ پریدن ( Bounce Rate ) یه خرده دارااست.
به چه شکل بک پیوند بگیریم؟
بک پیوند ها یکی مهم‌ترین عامل ها در seo میباشند. بک لینک و پیوند ها به گوگل نماد میدهند که وب سایت شما دارای اعتبار و مرتبط میباشد. هرچه تعداد بک لینک و پیوند های شما بیشتر باشد، احتمال اینکه تارنما شما در حاصل کاوش فراتر قرار بگیرد، بیشتر خواهد بود.

نحوه های مختلفی برای اخذ بک پیوند وجود داراست. بعضی از این طرز ها بدون پول می‌باشند و بعضی دیگر نیاز به هزینه دارا‌هستند.

طرز های بدون‌پول اخذ بک لینک و پیوند
ساخت محتوای باکیفیت: محتوای کیفیت عالی یکی شایسته ترین شیوه ها برای اخذ بک پیوند میباشد. چنانچه محتوای شما اثرگذار و باارزش باشد، اشخاص دیگر گرایش بیشتری خواهند داشت که به وب سایت شما پیوند دهند.
حضور در شبکه‌های‌عمومی: شبکه های عمومی می‌توانند به شما امداد نمایند تا با اشخاص دیگر در حوزه کار خویش رابطه برقرار فرمایید و بک پیوند اخذ نمائید.
اشتراک گذاری محتوای بقیه افراد: به اشتراک گذاشتن محتوای سایرافراد به طور صحیح و اصولی می‌تواند به شما یاری دهد تا بک لینک و پیوند اخذ فرمائید.
حضور در انجمن ها و فروم ها: حضور در انجمن ها و فروم ها و شرکت کردن در مشاجره ها میتواند به شما یاری دهد تا بک لینک و پیوند اخذ نمایید.
امداد به سایرافراد: یاری به سایرافراد در مورد های متفاوت می‌تواند به شما یاری دهد تا بک پیوند اخذ نمائید.
طریق های مبلغی اخذ بک پیوند
خرید بک پیوند: خرید بک لینک و پیوند یک کدام از سریع ترین رویه ها برای اخذ بک پیوند میباشد. البته می بایست دقت داشته باشید که خرید بک لینک و پیوند از وب سایت های دارای اعتبار صورت پذیرد. خرید بک پیوند از تارنما های نامعتبر میتواند به وبسایت شما جراحت برساند.
نام نویسی در وب سایت های تبادل بک پیوند: وب سایت های تبادل بک لینک و پیوند به شما این قابلیت و امکان را میدهند که با بقیه وبسایت ها برای تبادل بک پیوند توافق فرمایید.
استخدام یک سئوکار: در حالتی که مجال یا این که تخصص کافی برای اخذ بک پیوند ندارید، میتوانید از یک سئوکار حرفه‌ای امداد بگیرید.
نکات اصلی در اخذ بک لینک و پیوند
چگونگی بک لینک و پیوند ها بیشتر از تعداد آن‌ها التفات دارااست.
بک پیوند ها بایستی از وب سایت های دارای اعتبار اخذ شوند.
بک پیوند ها می بایست از صفحه ها مربوط به محتوای وب سایت شما اخذ شوند.
بک پیوند ها می بایست به طور طبیعی و غیرمستقیم اخذ شوند.
با رعایت این نکات می‌توانید بک پیوند های با کیفیتی اخذ فرمائید که به بهبود جایگاه تارنما شما در حاصل کاوش امداد نمایند.

از لینک های خارجی استفاده فرمائید


8. از پیوند های فرنگی به کار گیری فرمائید
به طبعً در نوشته‌ی علمی خویش به 5-8 تارنما دارای اعتبار لینک آموزش سئو مشهد  و پیوند دهید.

از جمله در نوشته‌ی علمی خویش به تارنما های قابل متکی بودن مانند ویکی پدیا و Google.com  آموزش سئو در مشهد  لینک می دهید.

و این پیوند ها به Google نماد میدهد که محتوای اینجانب به خیر و خوبی ارجاع گردیده و قابل پشت گرمی میباشد.

9. از پیوند های داخلی استعمال فرمایید
لینک و پیوند سازی داخلی در هر وب سایت به عبارتی آسانسوری میباشد که شمارا به دیگر مقاله‌ها و صفحه ها هدایت می نماید. به کارگیری از لینک و پیوند های داخلی خلال اینکه تکان یوزرها در وب سایت را هدفمند و باصرفه می نماید، در فهم و شعور رابطه محتوا و صفحه های نیز بوسیله ربات های گوگل نقش به سزایی دارااست.

این فوق العاده بی آلایش میباشد:

هر وقت مطالب جدیدی منتشر می‌کنید ، به 2-5 شیت دیگر در وب سایت خویش لینک و پیوند دهید.

نکته ماهر: از متن لنگر بی نیاز از کلمه ها کلیدی در پیوند های داخلی خویش به کار گیری فرمایید.

از جمله ، اعتنا داشته باشید که به چه شکل از متن لنگر \"بهینه سازی on-page\" به کار گیری می‌کنم ، در‌این پیوند داخلی:

پیوند سازی داخلی
لینک و پیوند سازی داخلی
آنالیز لیست بهینه سازی فنی
بهینه سازی تکنیکال میتواند درجه های شما‌را افزایش و یا این که منفجر نماید خوشبختانه ، رفع اشتباهات فنی seo چندان طاقت فرسا وجود ندارد ... به خصوص در حالتی که موردها مو جود در‌این فهرست را دنبال نمایید.
1. معلوم کردن خطاهای خزشگر
\"خطای خزیدن\" به‌این مفهوم میباشد که Google در مشاهده برگه ای در وبسایت شما خلل دارااست.

و در‌حالتی که آن ها نمی توانند ورقه شما‌را مشاهده نمایند ، درنتیجه هیچ چیزی درجه بندی نمیشود.

به راحتی می‌توانید خطاهای Crawl را در گزارش \"Coverage\" کنسول جستجوی Google پیدا نمائید:

در صورتی متوجه شدید Google در دسترسی به یکی صفحه ها اینترنت اصلی شما مشکلی ندارد (برای مثال robots.txt بازدارنده از عنکبوت موتورهای کاوش میباشد) ، هر چه زودتر خلل را برطرف نمایید.

seo تکنیکال یا این که بهینه سازی فنی
seo تکنیکال
2. فهم و شعور نمایید که Google به چه شکل کاغذ شمارا مشاهده می نماید
گاهی اوقات یوزرها می‌توانند همگی چیز را در ورقه شما ببینند ...

... البته Google نمی تواند.

در‌حالتی که Google نتواند کاملا به کاغذ شما دسترسی پیدا نماید ، مرتبه ای استخراج نمی‌کنید.

به همین برهان پیشنهاد میکنم از خصوصیت \"مطالعه URL\" کنسول جستجوی Google به کارگیری فرمائید.

صرفا کافی میباشد یک کاغذ از تارنما خویش را در بالای GSC یا این که به عبارتی google search console وارد فرمایید.

استعمال از گوگل سرچ کنسول
image 02
3. مطمئن گردید که وبسایت شما از دید گوشی ریسپانسیو میباشد
گوگل به تازگیً یک \"فهرست اولیه گوشی\" را راه‌اندازی نموده است.

یعنی:

در شرایطی که تارنما شما برای گوشی با صرفه نشده میباشد ، قرار وجود ندارد جایگاه نیکی استحصال نماید.

خوشبختانه ، شما میتوانید به راحتی گوشی نسخه بودن وب سایت خویش را با تست گوشی-از صمیم قلب Google مشاهده کنید.

وبسایت خویش را توسط گجت های متفاوت آزمایش کند که کاربرای که از روش این دستگاه از تارنما شما بازدید می نمایند با مشکلی رو به رو نشوند.گوگل عنایت ویژه ای به بازدیدکنندگان موبایلی می دهد و اخیر تعداد بازدید کنندگان موبایلی از بازدید کنندگان دسکتاپی پیشی گرفته میباشد.

هدف از مشورت کردن درسئو چیست؟


مشورت کردن بهینه سازی برای دستیابی‌وکار چه مزایایی دارااست؟
مشورت seo می تواند برای دستیابی‌وکارها مزایای زیادی به همپا داشته باشد. در‌پی به برخی از این  آموزش سئو مشهد  مزایا اشاره میکنیم:

ارتقاء سکو در حاصل کاوش: seo به شما یاری می‌نماید تا مرتبه بالاتری در حاصل کاوش بگیرید که سبب به ارتقا ترافیک تارنما و در غایت ارتقاء فروش می گردد.
جذب ترافیک با کیفیت: باصرفه‌سازی وبسایت برای کلمه ها کلیدی صحیح میتواند ترافیک ترازو متعددی کیفیت عالی را به تارنما شما هدایت نماید. این یوزرها استعداد متعددی برای تبدیل شدن به مشتری آموزش سئو در مشهد  دارا هستند.
بهبود تجربیات استفاده کننده: بهینه سازی خیر فقط به شما یاری می‌نماید تا در نتیجه ها کاوش بیشتر چشم گردید، بلکه به شما امداد می‌نماید تا تجربیات بهتری برای کاربرانتان مهیا فرمائید. این فرمان می تواند به ارتقاء مجال بازدید و کاهش نرخ پریدن وبسایت شما باعث گردد.
سازش با تغییرات الگوریتم: الگوریتم‌های موتورهای کاوش مثل گوگل به‌طور دایم در حالا تغییر و تحول و به‌روزرسانی می باشند. یک مشاور seo میتواند به شما یاری دهد تا با این تغییرات همگام گردید.
ارتقا معیار برگشت سرمایه: با صرفه‌سازی موتورهای کاوش یک کدام از شیوه‌های بازاریابی با شایسته ترین بازدهی میباشد. در شکل به کارگیری درست، seo میتواند به شما یاری دهد تا با سرمایه‌گذاری معدود، بازدهی بالایی را حصول نمائید.
مقرون‌به‌صرفه بودن: در مقایسه با بقیه طریق‌های بازاریابی مانند تبلیغات کلیکی و تبلیغات در گوگل seo معمولا مقرون‌به‌صرفه‌خیس میباشد و بازدهی بیشتری دارااست.
ارتقاء اعتبار و متکی بودن: اینترنت‌وبسایت‌هایی که در شیت اولیه حاصل کاوش قرار میگیرند، معمولا اعتبار بیشتری نزد یوزرها دارا‌هستند. این مورد قادر است باعث به ارتقاء پشت گرمی و اعتبار استخراج‌وکار شما گردد.
مقصود از مشورت کردن بهینه سازی چیست؟
مقصود مهم مشورت seo دستیابی‌وکار، پیشرفت و پیاده‌سازی استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی میباشد که به اینترنت‌تارنما‌ها یاری می‌نماید تا در موتورهای کاوش خوب چشم شوند. این دستور دربرگیرنده فهم و شعور هدف ها استخراج‌وکار، ساخت‌و‌ساز و بهبود محتوا، باصرفه‌سازی فنی اینترنت‌وب سایت و نظارت و چک همت اینترنت‌تارنما میباشد.

مقصود دیگر مشورت بهینه سازی، فراگیری و با خبر‌سازی استخراج‌وکارها در زمینه‌ی التفات seo و کیفیت استعمال از آن برای ارتقاء سکو، ترافیک و در غایت فروش میباشد. در غایت، مقصود از مشورت seo تولید یک مراحل پیوسته برای بهبود و مراقبت کوشش seo میباشد. این نرم‌افزار می بایست قدرتمند باشد تا به تغییرات موتورهای کاوش، تغییرات در بازار و هدف ها دستیابی‌وکار جواب دهد.

وظایف مشورت کردن بهینه سازی چیست؟
وظایف یک مشاور بهینه سازی ممکن میباشد مبنی بر نیازهای هر دستیابی‌وکار گوناگون باشد، ولی به‌طورکلی وظایف یک مشاور بهینه سازی دربرگیرنده موردها تحت می‌باشند:

تجزیه و بررسی اینترنت‌وب سایت: یک کدام از وظایف مهم یک مشاور seo پژوهش و تجزیه و آنالیز اینترنت‌وبسایت شما میباشد تا مجال‌ها و خطاها احتمالی seo را شناسایی نماید.
استیناف لغت ها کلیدی: مشاور بهینه سازی بایستی پژوهش ها کبیر‌ای در ارتباط عبارات کلیدی جاری ساختن دهد تا اعتقاد نتایج نماید که شما روی لغت ها کلیدی مطلوب و کارآمد تمرکز دارید.
seo فنی: مشاور seo بایستی با اصول فنی seo مانند با صرفه‌سازی سرعت برگه، ساختار تارنما و بهینه سازی گوشی آشنا باشد.
تدوین استراتژی پیوند‌سازی: مشاور seo میتواند ارشاد‌هایی راجع به کیفیت ساخت پیوند‌های مربوط و کیفیت خوب برای اینترنت‌تارنما شما ارائه دهد.
با صرفه‌سازی محتوا: مشاور seo بایستی به شما یاری دهد تا محتوایی گرانبها و مرتبط برای یوزرها خویش ساخت‌و‌ساز فرمائید و آن را برای موتورهای کاوش باصرفه فرمائید.
پیگیری و گزارش: مشاور seo می بایست به‌طور آراسته گسترش وبسایت شمارا رصد نماید و به شما گزارش دهد.
مشورت و یادگرفتن: در بعضی مفاد، وظیفه مشاور seo این میباشد که به شما و مجموعه شما از روش یادگرفتن و ارشاد فهم و شعور بهتری از seo بدهد،

اقدامات ما یحتاج بعداز به روز شدن الگوریتم های گوگل


اقدامات ما یحتاج بعداز به روز شدن الگوریتم های گوگل
آیا به تازگیً شنیده اید که الگوریتم درجه بندی گوگل آپ تو دیت گردیده یا این که عوض شده میباشد؟ خونسرد باشید هیچ مشکلی وجود ندارد با رعایت این 3 نکته می‌توانید وضعیت را رئیس کرده و به طور تولید کننده با تغییرات گوگل عکس العمل آموزش سئو مشهد  فرمائید.
صرفا حقیقتی که در دنیای seo وجود دارااست، \"تغییر و تحول\" میباشد. در واقع اینطور پیش گویی گردیده که گوگل الگوریتم هایش را حدود 500 تا 600 توشه در سال تغییر‌و تحول می‌دهد. بخش اعظمی از این تغییرات خرد و جزئی می‌باشند و اکثر وقت ها به وسیله یوزرها و اینترنت مسترها آیتم اعتنا قرار نمی گیرند اما هر یک سری وقت یکبار گوگل یک آپ تو دیت کلی از الگوریتم هایش آموزش سئو در مشهد  را ارائه میکند.
در طی 9 سال پیشین شاهد 9 آپ تو دیت کلی در الگوریتم گوگل بوده ایم. دو تا از واپسین به روز های گوگل به اسم های \"Possum\" و \"پنگوئن 4.0\" (منتشر گردیده در 2 مهر 95) منجر تحول متعددی در جامعه بهینه سازی شدند.
در زمان همین سال ها بعداز هر آپ تو دیت گوگل اکثری از سئوکارها و اینترنت مسترها در گیر اضطراب و نگرانی میشدند و نگران افت سکو سایتشان بودند.
البته دیگر اینطور وجود ندارد. امروزه با اعتنا به 3 نکته معمولی خواهیم توانست از برخورد های خطا و ساخت‌و‌ساز تغییرات ناگهانی پس از هر آپ دیت گوگل دوری کنیم و گام صحیح را برای بهبود بهینه سازی وبسایت خویش برداریم.
1. دستپاچه نشوید و خونسرد باشید
آپ دیت های کلی گوگل ممکن میباشد سبب ساخت و ساز پاره ای استرس در ما شوند اما حقیقتی که وجود داراست این میباشد که گوگل مدام تک تک جزئیات را در چنگ ما قرار نمیدهد. براین اساس مضطرب شدن و نگرانی در زمینه‌ی مورد ای که چیز زیاد و دقیقی در مورد آن نمیدانیم حقیقتا اتلاف وقت و انرژی میباشد. از جمله واپسین آپ تو دیت الگوریتم پنگوئن گوگل را در حیث بگیرید.

مطالب مرتبط:
کدام شیوه عالی میباشد: بهینه سازی یا این که تبلیغات کلیکی

2. بلافاصلهً برخورد آرم ندهید

پس از آپ تو دیت شدن الگوریتم گوگل سریعا واکنش نماد ندهید و تغییراتی را در وب سایت خویش ساخت نکنید. پاره ای شکیبایی فرمایید و مشاهده کنید که آیا این آپ تو دیت و تغییرات اثری بر روی وبسایت شما و جایگاه آن می گذارد یا این که نه. در صورتی قانون ها seo را به صدق رعایت کرده باشید، به روز شدن الگوریتم ها عموماً تأثیر بدی روی وبسایت شما نخواهد داشت (حتی ممکن میباشد ارتقا مرتبه هم داشته باشید).
مأموریت گوگل ارائه شایسته ترین جواب ها و حاصل به یوزرها می باشد. به همین ادله میباشد که گوگل پیوسته الگوریتم هایش را تغییر تحول می‌دهد تا اینترنت مسترها را ناچار به طراحی وب های باکیفیت با محتوای عالی کند. در واقع چیزی که گوگل قصد داراست با آن نزاع نماید طریق های seo کلاه سیاه (black-hat) و مطالب هرز و اسپم در سطح اینترنت هست.
بدین ترتیب بعداز به روز شدن الگوریتم های گوگل، پیش از هر کاری به دوران تعدادی روز یا این که حتی تعدادی هفته طاقت فرمائید و تأثیرش را روی سایتتان ملاحظه کنید. شرایط سایتتان را در اولِ منتشر شدن به روز تصویب فرمایید و پس از چندین هفته آن را با وضعیتتان اکنون مقایسه نمائید. در صورتی این آپ تو دیت برو روی حالت وبسایت شما تأثیر گذارده باشد، اکنون فرصت آن میباشد که تغییراتی را ساخت فرمائید.
مطالب مرتبط:فراگیری جامع رسیدگی کلمه ها کلیدی

3. منابع دارای اعتبار را پژوهش نمائید و در شکل نیاز تغییرات را ساخت فرمائید
عالی هم اکنون که حوصله کردید و پس از مدتی متوجه شدید که سایتتان برای همگام شدن با به روز تازه گوگل نیاز به تغییراتی دارااست بایستی این تغییرات را از یک جایی آغاز فرمائید. تشخیص اینکه تغییرات را از کجا آغاز فرمایید معمولاً دشوارترین شغل میباشد. تک تک داده ها در زمینه ی به روز متبوع را بازرسی کرده و مشاهده کنید که غرض مهم آن آپ دیت چه بوده میباشد.
ولی گه گاه هم گوگل به روز های خودش را منتشر نمیکند مانند به روز \"Possum\" که گوگل به هیچ عنوانً به آن اشاره نکرد و در وبلاگش هم درباره آن چیزی ننوشت البته تغییراتی که در حاصل محلی یا این که local ساخت و ساز گردیده بود کافی بود تا اینترنت مسترها را از وجود تغییری در الگوریتم گوگل آگاه نماید.
مطالب مرتبط: بهینه سازی محلی
براین اساس وقتی که گوگل تغییراتی را سوای آگهی قانونی اجرا می‌دهد کاری که بایستی بکنید این میباشد که از ایده ها و پند کارشناسان به کار گیری نمائید. زیرا کارشناسان با سابقه بهینه سازی رسیدگی و رسیدگی بیشتری در این باره دارا‌هستند و می توانند راهکارهای بهتری به شما ارائه نمایند.
نکته قابل توجه این میباشد که در اینگونه قوانینی برای دستیابی داده ها بیشتر درخصوص تغییرات تولید گردیده در الگوریتم گوگل تنها می بایست به وبسایت های دارای اعتبار رجوع‌کنید. وبسایت های اکثری میباشند که نحوه هایی را توصیه می کنند که در کوتاه مقطع ممکن میباشد تأثیرگذار باشد اما در بلند مقطع به بهینه سازی وب سایت شما جراحت خواهند زد. (ما کارایی می کنیم با تعقیب مطالب این سایت های دارای اعتبار به صورت تروتمیز تغییرات seo را با شما به اشتراک بگذاریم و در وبسایت خویش پوشش دهیم).
درضمن وقتی که تغییراتی در جهت بهبود seo سایتتان اعمال میدهید به طبعً اعتنا داشته باشید که در هر مجال صرفا یک تغییر تحول را اجرا نمایید تا بتوانید حاصل نتیجه ها از آن تغییر و تحول را بررسی کرده و تأثیر ظریف آن را ملاحظه کنید.

شناخت با بعضی اصطلاحات رایج در گوگل ادوردز


شناخت با بعضی اصطلاحات رایج در گوگل ادوردز
Keyword (کلمه و واژه کلیدی): واژه و کلمه یا این که عبارتی میباشد که استفاده کننده با سرچ کردن آن در گوگل تبلیغ شمارا خواهد روئت کرد. در واقع تبلیغات شما فقط برای لغت ها کلیدی که گزینش می‌کنید در گوگل نمایش داده آموزش سئو مشهد  می شود.
Click (کلیک): گوگل تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ شما گردیده‌است را در اختیار گرفتن میکند و هزینه را بر حسب آموزش سئو در مشهد  آن‌ها اکانت میکند.
Impression : تعداد دفعاتی میباشد که تبلیغ شما به یوزرها اکران داده شد‌ه‌است.
CTR (نرخ کلیک): در‌صورتی‌که تعداد کلیک ها را بر تعداد impression ها تقسیم فرمائید نرخ کلیک به دست می‌آید. هر چه نرخ کلیک فراتر باشد عالی میباشد و بدین مضمون‌ میباشد که تبلیغات شما توفیق آمیز بوده میباشد.
CPC (هزینه هر کلیک): شیوه احتساب هزینه به وسیله گوگل که بر مبنای هر کلیک هست و این هزینه در غایت ممکن میباشد از واحد سنجش پیشنهادی شما برای هر کلیک حتی کمتر هم باشد زیرا همان طور که گفتیم گوگل فاکتورهای کیفیتی و همینطور مبلغ پیشنهادی رقبا را هم در حیث می گیرد. برای مثالً درصورتی که سفارش تمامی رقیبانتان برای واژه کلیدی متبوع شما کمتر از مبلغ پیشنهادی شما باشد گوگل به به عبارتی معیار هزینه تان را معدود میکند.
Quality score (امتیاز چگونگی): گوگل با دقت به موقعیت بهینه سازی وبسایت شما و معیار ارتباطش با تبلیغی که می‌خواهید بدهید و همینطور با دقت به نوع تیتر و توضیحات تبلیغ به آن امتیاز می‌دهد که‌این امتیاز هم بر روی کمتر شدن هزینه تبلیغتان تأثیر متعددی داراست. هر چه این امتیاز فراتر باشد هزینه هم تحت خیس خواهد آمد.
گوگل صرفا درپی اکران دادن تبلیغات با بالاترین رقم پیشنهادی وجود ندارد زیرا ممکن میباشد که آن‌ها به هیچ عنوانً تبلیغات خیر نباشند در واقع غرض گوگل صرفا درآمدزایی از این تبلیغات وجود ندارد بلکه فاکتور اساسی همچنان رضایت مخاطب میباشد. به همین استدلال میباشد که گوگل امتیاز چگونگی را هم مد حیث قرار می دهد تا تبلیغاتی مرتبط و کیفیت عالی به مخاطب اکران داده خواهد شد.
Conversion rate (نرخ تبدیل): نرخ تبدیل مخاطب به مشتری است. آحاد این امور در غایت بایستی سبب ساز به خرید و تبدیل استفاده کننده به مشتری گردد.
ولی مراد از خرید در واقع عملیاتی میباشد که شما مدنظر دارید تا مخاطب در غایت آن را ایفا دهد. از جملهً نام نویسی در وبسایت و یا این که ورود داده ها خاص به وسیله استفاده کننده می‌تواند بعضی از این هدف ها و عملیات ها باشد.
اکثری از موسسات میلیون ها سرمایه خویش را در تبلیغات کلیکی گوگل از دست می‌دهند چون سوای طراحی برنامه و با کارآیی ذیل میزان دارایی خویش را مصرف کرده اند.
فرض نمایید 10 کمپین متفاوت تبلیغاتی برای لغت ها کلیدی گوناگون دارید که هرکدام روزمره 40.000 تومان میزان دارایی منحصر به فرد دارا‌هستند در حالتی‌که همچنین سوای اپ تنها برای 1 ماه این کمپین ها ادامه داشته باشند در غایت ناچار به پرداخت 12 میلیون تومان برای هر یک خواهید بود!
اینجاست که نرخ تبدیل عنایت پیدا میکند در واقع می بایست تبلیغات شما با گاز سبب ساز ارتقا مشتری و فروشتان گردد تا سرمایه رفته با‌گاز برگردد.
درحال حاضر که یه خرده با گوگل ادوردز و کارآیی آن آشنا شدیم می رویم سراغ ساخت و ساز حساب در آن و استارت عمل:
مرحله 1: نام نویسی در گوگل ادوردز
تماماً بی آلایش میباشد:
کافیست تارنما Google AdWords را گشوده کرده و روی دکمه Start now کلیک فرمائید.
بعد از آن پست الکترونیک خویش (ترجیحاً جی تمایل باشد) و همینطور نشانی سایتتان را وارد می کنید و بدین ترتیب حساب ادوردزتان ساخت‌و‌ساز می گردد. آن گاه گوگل از شما می خواهد که اولی کمپین ادوردز را ساخت فرمایید.
مرحله 2: به حساب آوردن دارایی
برای اینکه بدانید چه مقدار میزان دارایی می بایست صرف ادوردز بکیند که متضرر نشوید بایستی پروسه خرید را از انتها به نخستین پژوهش فرمائید. به عنوان مثالً فرض نمایید شما سرویس ها طراحی وب سایت ارائه می‌کنید و هر پکیج ساخت سایت به قیمت 800.000 تومان است و از این 800.000 تومان، شما به معیار 400.000 تومان بر روی هر پکیج فایده میبرید. این 400.000 تومان در واقع فایده شما از هر فروش است.
در اینجا نرخ تبدیل شما درصد افرادی میباشد که حقیقتاً پکیج را پیشنهاد داده و میکنند. در‌حالتی که از در بین 1000 نفری که شیت فروش را می بینند 10 نفر خرید نمایند آن گاه نرخ تبدیل 1% خواهد بود.
مایلید چه مقدار از درآمد هر فروش را به گوگل بدهید؟
در شرایطی‌که منفعت شما از هر فروش به عنوان مثالً 280.000 تومان باشد پس دادن 30% آن به گوگل به حیث منطقی می‌آید. اکنون برای احتساب حداکثر CPC تان بایستی از این فرمول به کار گیری نمایید:
ماکسیمم CPC = منفعت شما x کمیسیون گوگل x نرخ تبدیل شما
در مثالی که زدیم ماکسیمم CPC موازی میباشد با:
280.000x 0.3x 1% = 840
یعنی برای هر کلیک در تبلیغات ادوردز می توانید 840 تومان مصرف نمایید و به عبارتی 280.000 تومان منفعت را به ازای هر فروش داشته باشید (با فرض اینکه نرخ تبدیل یکسان باقی بماند).
در انتخاب ماکسیمم CPC و میزان دارایی روزمره برای تبلیغات کلیکی گوگل یک تصور غلط وجود داراست: که هرچه تعداد کلیک ها بیشتر باشد خوب میباشد.
این صحیح وجود ندارد.
برای آغاز تعداد مقداری کلیک هم کافیست. در بالا در شرایطی‌که روزمره صرفا تعداد 20 کلیک هم داشته باشید عالی میباشد.
مرحله 3 : تعیین واژه و کلمه کلیدی
هم اکنون که می دانید برای هر کلمه و واژه کلیدی چقدر می خواهید هزینه نمایید وقت آن رسیده میباشد که عبارات کلیدی خویش را تعیین نمائید. برای این فعالیت از Google keyword planner می‌توانید به کار گیری نمایید.خودتان را به مکان مشتری بگذارید و از جانب مشتری تصور کنید. در حالتی‌که برای مثالً پیرو سرویس ها ساخت وب سایت بودید چه چیزی را در گوگل سرچ میکردید؟
به عبارتی عبارتی که به ذهنتان می رسد را در keyword planner وارد فرمایید.
حتی می‌توانید تیم بندی محصولتان را معین نمایید و همچنین گزینش سرزمین و گویش هم یادتان نرود(در نصیب Targeting).
بعداز وارد کردن واژه و کلمه کلیدی و ایفا این پیکربندی دکمه Get ideas را کلیک فرمائید. با این فعالیت لیستی از لغت ها کلیدی پیشنهادی به یاور معیار کاوش شدنشان در ماه در حوزه‌ ای که گزینش کردید و معدل CPC اکران داده گردد.
در اینجا با دقت به ترازو کاوش شدن واژه و CPC آن واژه ای که مطلوب خیس هست را تعیین فرمائید. اما پیش از گزینش حتمی کلمه و واژه کلیدی می بایست موقعیت رقابت را هم آنالیز فرمائید.