چهطور گوگل بات با پوشه robots.txt خوی می نماید؟
چنانچه گوگل بات پوشه robots.txt را در سایتی مشاهده نماید، پیش از پایش تارنما آن را پردازش می نماید.
درحالتی که گوگل بات فولدر robots.txt را در سایتی مشاهده نماید، غالبا از اوامر آن تاسی می نماید.
اگرکه گوگل بات خطایی را در در هنگام دسترسی به پوشه robots.txt مشاهده نماید، قسمت های آموزش سئو مشهد غیر قابل فهم سایت را پایش نخواهد کرد.
از سهمیه پایش خویش صحیح استفاده نمایید
هر اینترنت سایتی از دید گوگل بات دارنده سهمیه پایش محدودی است. بهاین مضمون که گوگل بات پس از ورود به وب سایت حدودا تعداد صفحات مشخصی را بازبینی می نماید. بنابراین به کارگیری صحیح از این سهمیه به ما اعتقاد و باور می هد که گوگل فرصت خویش را در سایت ما هدر نداده و صفحات مهم وبسایت را نادیده نمی گیرد. سهیمه پایشی در سایت های بسیار گران قدر و دارنده صفحه های زیاد، عنایت بیشتری پیدا می نماید. در اینگونه تارنما هایی بد وجود ندارد که صفحه های بی عنایت وب سایت را از دسترس گوگل بلاک کنیم. صرفا توجه آموزش سئو در مشهد داشته باشید کهاین دستورها با دیگر دستورها قرار گرفته در صفحه های وب سایت مانند کانونیکال یا این که تگ های نوایندکس تداخلی نداشته باشد. اگر که گوگل بات از دسترسی به آن صفحات بلاک گردیده باشد، این سیرتکامل دستورها را مشاهده نخواهد کرد.
اعتنا داشته باشید که کل ربات ها از امرها robots.txt تاسی نمیکنند. بعضا از ربات های پیداکننده پست الکترونیک یا این که دیگر ربات های جاسوسی به جستجوی داده ها سری شما دراین سیرتکامل صفحات بلاک گردیده میپردازند. اگرچه جلوگیری کردن از دسترسی به صفحاتی مانند صفحات ورود یا این که صفحه های مدیر سایت از روش robots.txt منطقی به حیث می رسد، ولی در واقعیت شما با این شغل این صفحه ها را بدین سیرتکامل ربات های بد معرفی میکنید. خوب میباشد در اینگونه سناریوهایی به نو ایندکس کردن صفحه ها پرداخته و صفحه ها مدیریتی را فقط در شکل ورود حساب قابل دسترس نمائید.
در شکل نیاز به داده ها بیشتر توصیه می کنیم که نوشتهی علمی فولدر robots.txt چیست را پژوهش نمائید.
تعریف و تمجید پارامترهای URL در گوگل سرچ کنسول
برخی از وب سایت ها مانند دکان های اینترنتی محتوای نسبتاً یکسانی را از روش یو آر ال ها مختلف و دارنده پارامتر اکران میدهند. اگر که از طرفداران خرید آنلاین هستید، مطمئنا تولیدات صفحه های را با به کارگیری از فیلترها محصور خیس نموده اید. مثلا فرض میکنیم که شما در یک فروشگاه آنلاین به شیت خرقه رفته و نتیجه ها را مبتنی بر سایز، رنگ یا این که استایل غربال نموده اید. با هر توشه تغییر این فیلترها یو آر ال ها دچار پاره ای تغییر می شوند:
https://www.example.com/products/women/dresses/green.htm
https://www.example.com/products/women?category=dresses&color=green
https://example.com/shopindex.php?product_id=32&highlight=green+dress&cat_id=1&sessionid=123$affid=43
گوگل چه طور میتواند نشانی درست برای اکران در نتیجه ها کاوش را تشخیص دهد؟ گوگل دارنده الگوریتم نیکی برای شناسایی صفحات صحیح دراین موقعیت است، البته در عین فعلا ابزاری در گوگل سرچ کنسول نیز تهیه کرده تا شما حاذق به مدیر این نصیب باشید. در حالتی که که به گوگل اعلام نمائید که صفحات دارنده یک پارامتر به خصوص را پایش نکند، گوگل بات دیگر به آن صفحات راز نزده و احتمالا از نتیجه ها کاوش نیز تمیز خواهند شد. این به عبارتی چیزیست که شما میخواهید، چراکه این صفحه ها موجب ایجاد کرد محتوای تکراری گردیده و وجود آنها در ایندکس گوگل به صلاح وب سایت وجود ندارد.
آیا پایشگرها کارکشته به یافتن تمام صفحه ها اساسی تارنما میباشند؟
حال که با تاکتیک هایی برای اعتقادوباور از بدور ماندن موتورهای کاوش از صفحه های بی عنایت آشنا گردیده اید، میخواهیم راجع به شیوه های سئو ای کلام کنیم که به موتورهای کاوش در یافتن صفحات اصلی تارنما امداد می نماید.
در بعضا مواقع موتورهای کاوش توانا به یافتن نصیب هایی از تارنما به جهت مبهمی نیستند. چشم شدن تک تک بخش های تارنما از دید ربات های موتورهای کاوش امری ضروریست. تنها مشاهده برگه مهم سایت کفاف نمیدهد.
آیا محتوای شما پشت هیبت ورود نهفته شدهاست؟
در حالتی که مشاده محتوای وب سایت نیاز به ورود به حساب، لبریز کردن یک هیبت یا این که جواب به یک نظرسنجی داراست، مورتورهای کاوش توانمند به مشاهده آن صفحات نخواهند بود، به این دلیل که پایشگرها مبادرت به ایجاد کرد حساب و ورود به آن جهت مشاهده محتوا نمی کنند.
آیا شما به هیبت جستجوی وب سایت بسنده نموده اید؟
ربات ها توانمند به به کارگیری از هیبت های کاوش نیستند. برخی از اشخاص بر این باورند که وجود هیبت کاوش در سایت موجب می شود که موتورهای کاوش بتوانند از کل صفحه ها سایت بازدید کنند.
آیا محتوای متنی در پوسته یک محتوای غیر متنی نهفته شدهاست؟
از تصاویر و کلیپ ها نبایست برای اکران متن با مقصود ایندکس شدن استفاده کرد. با اینکه موتورهای کاوش نسبت به پیشین توانایی شعور بالاتری از تصاویر داراهستند، اما نمی قدرت خیلی به آن پشت گرمی کرد. قرار دادن متن در پوسته HTML شایسته ترین راه حل است.
آیا موتورهای کاوش از ساختار وبسایت شما تقلید می نمایند؟
همانگونه که وب سایت شما برای پیدا شدن نیاز به لینکی در فارغ تارنما دارد، موتورهای کاوش نیز برای یافتن کل محتوای سایت نیاز به مشاهده لینک آن ها در درون وب سایت دارا هستند. در صورتیکه یکیاز صفحه های وب سایت شما در هیچ یک از سایر صفحات لینکی نداشته باشد، آن برگه از لحاظ ربات ها نهفته خواهد ماند. متاسفانه بخش اعظمی از وبسایت ها ساختار خویش را به نحوی ساخت می نمایند که بخش اعظمی از صفحه های سایتشان از دید ربات ها در دسترس وجود ندارد و در سود در نتایج کاوش قرار نمی گیرد.
ایرادات رایج در ساختار سایت:
استعمال از ساختار تلفن همراه گوناگون با دسکتاپ
هر سیرتکامل ساختاری که در آن منوی اساسی وب سایت در پوسته HTML وجود ندارد، مانند منوهای بر طبق جاوا اسکریپت. گوگل در ادراک و پایش جاوا اسکریپت خوب شده است، البته هنوز بدون نقص وجود ندارد. مطمئن ترین روش برای ساخت یک ساختار قابل فهم و شعور به وسیله گوگل، ارائه آن به صورت HTML می باشد.
فردی سازی یا این که اکران ساختارهای گوناگون به یوزرها مختلف
از ذهن بردن لینک دادن به صفحه های مهم سایت از روش ساختار اساسی تارنما. اعتنا داشته باشید که لینک ها مسیر وصال به صفحه های تازه میباشند.
به همین دلایل میباشد که وجود ساختاری بدیهی برای تارنما ضروری میباشد.