کلاً یک تارنما به وسیله ربات های خزنده گزینه استیناف قرار میگیرد؛ این ربات ها روز به روز هوشمند خیس گردیده و مبتنی بر الگوریتم های تازه، بروز می گردند. این قابلیت و امکان برای شما مهیا میباشد که ربات های خزنده را کنترل کرده و دسترسی آنان را محصور نمائید. یکیاز خط مش های محصور کردن دسترسی ربات های گوگل، دستکاری فولدر Robots.txt میباشد. ولی پوشه Robots.txt چیست؟ این پوشه چه کاربردی داراست؟ درپی به طور بدون نقص دراین باره کلام کرده ایم و فراگیری ایجاد کرد فایل robots txt در وردپرس آموزش سئو مشهد را نیز قرار داده ایم.
فولدر Robots.txt چیست؟
موتورهای کاوش به امداد ربات های خزنده خویش میتوانند سایت های گوناگون را استیناف نمایند؛ اما این قابلیت برای شما وجود داراست که جهت حرکت یا این که همان مسیر تکان ربات های خزنده را معین نمایید. این کار به یاری فایل ربات قابلیت پذیر میباشد. فولدر Robots.txt، در واقع یک فایل متنی ساده میباشد که در مسیر اصلی وبسایت یا این که آموزش سئو در مشهد روت دایرکتوری ( Root Directory ) قرار می گیرد.
این فولدر قسمت های قابل دسترسی یا این که محدوده گردیده برای ربات ها را تعریف می نماید. به امداد اطلاعاتی که دراین فایل قرار می دهید، میتوانید به ربات های خزنده بگویید که کدام یک از صفحه ها تارنما را چشم و ایندکس نمایند و کدامیک را نادیده بگیرند. می اقتدار اینطور اظهار کرد که اولین چیزی که ربات های خزنده در تارنما شما مشاهده می نمایند، همین فولدر است. شما میتوانید داده ها این فولدر را با کاوش نشانی زیر ملاحظه کنید:
ساخت فایل robots.txt
قبل از آنکه برای ایجاد کرد فایل robots.txt مبادرت فرمایید، اعتقاد و باور نتیجه ها فرمائید که اینگونه فایلی نیست؛ برای این فعالیت کافیست نشانی www.YourWebsite.com/robots.txt را سرچ نمایید. درصورتی که با برگه 404 مواجه شدید، یعنی این پوشه نیست.
البته در صورتیکه با صفحه ای دربرگیرنده کدهای User-agent و … روبرو شدید، بایستی برای رئیس فایل به در دست گرفتن پنل هاست سایتتان رجوع کنید. برای بازنویسی فایل robots.txt، آن را در یک ویرایشگر متنی معمولی گشوده کرده و تغییرات ما یحتاج را انجام نمائید. بعد آن را ذخیره کرده و جایگزین فایل گذشته نمایید.
اما در شرایطیکه اینگونه فایلی در هاست سایتتان عدم وجود، از روش اپ Notepad ویندوز یک فولدر متنی بسازید و با اسم robots آن را ذخیره نمایید؛ سپس دستورات آیتم نظرتان را در آن درج کرده و بعد از ذخیره کردن، آن را در روت اصلی وب سایت آپلود نمایید.
نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه نمایید، این است که پوشه robots.txt به حروف تبارک و خرد حساس است. به عنوان مثال در شرایطی که بخواهید برای فایلی با اسم File.php محدودیتی ساخت نمایید و به اشتباه در پوشه robots.txt، اسم آن را file.php بنویسید، هیچ محدودیتی برای آن ایفا نکرده اید.
نحوه آزمایش پوشه robots.txt
در شرایطی که بخواهید از طریق بی آلایش استفاده نمایید، باید پوشه robots.txt را گشوده کرده و اوامر داخل آن را تفحص نمائید. اما نحوه حرفهای تری نیز وجود دارااست که شما میتوانید به امداد ابزار آزمایش پوشه robots.txt در کنسول گوگل آن را آزمایش کنید.
برای استعمال از این ابزار مراحل پایین را طی فرمایید:
آغاز وارد تارنما Google Search Console گردید
روی قسمت robots.txt Tester کلیک کنید
آیتم Test را گزینش نمائید
اگر که مشکلی در فایل robots.txt وجود نداشته باشد، دکمه قرمز آزمایش، به رنگ سبز و Allowed عوض میشود. اما اگر مشکلی باشد، دستور نقص دار هایلایت و مشخص می گردد. ضمن این، این ابزار تجهیزات دیگری را نیز در اختیار شما قرار میدهد؛ برای مثال می توانید از روش قسمت URL Tester، نشانی صفحه ها مختلف تارنما را رسیدگی کنید تا متوجه گردید که برای ربات ها مسدود گردیده اند یا این که نه.
همینطور به کمک این ابزار میتوانید محتویات فولدر robots.txt را تغییرو تحول بدهید. اما برای انجام تغییرات در سایتتان، بایستی محتوای دستکاری گردیده را جایگزین محتوای گذشته در فولدر robots.txt در هاست خویش کنید. برای این کار کافیست بعد از دستکاری متن، روی دکمه Submit کلیک فرمایید تا به نصیب بعدی بروید. در نصیب آینده شما میتوانید فولدر robots.txt را دانلود نمائید، سپس پوشه جدید را جایگزین فولدر پیشین کنید. در غایت بهاین ورقه برگشته و دکمه Submit را بزنید.
آموزش ایجاد کرد پوشه robots txt در وردپرس
مواقعی که در صدر برای تشکیل داد پوشه robots txt گفته شد، برای وردپرس نیز قابل اجرا میباشد. ولی نکاتی را باید دراین مورد رعایت کنید:
نکته اولیه
در سال های قبلی برای مسدود سازی دسترسی ربات ها به پنل رئیس وب سایت وردپرس، می بایست از روش پنل مدیریتی وردپرس، مبادرت می کردیم. البته در سال 2012 با بروزرسانی وردپرس، دیگر این کار ضرورتی نداشت؛ چرا که وردپرس به طور پیشفرض قابلیتی را به تگ هدر پوشه اضافه کرده که تگ noindex و مسدود سازی یا این که disallow در آن گنجانده گردیده است. در سود برگه پنل مدیریت وبسایت وردپرس بدون هیچ مبادرت خاصی از لیست ایندکس موتورهای کاوش بیرون گردیدهاست.
نکته دوم
در وردپرس به طور پیشفرض فولدر robots.txt با اسم فولدر مجازی robots.txt یا این که Virtual robots.txt خیال میگردد. یعنی شما نمی توانید به طور بی واسطه بدین پوشه دسترسی داشته و آن را بازنویسی نمایید. شما می توانید تنها از روش گشودن نشانی http://www.example.com/robots.txt در مرورگر بهاین پوشه دسترسی داشته باشید.
شیوه نامه پیش فرضی که در پوشه robots.txt قرار دارد، به طور ذیل میباشد:
User-agent: *
Disallow: /wp-admin/
Allow: /wp-admin/admin-ajax.php
طبق این دستور، ربات ها اذن دسترسی به کاغذ admin-ajax.php را داراهستند؛ در شرایطیکه میخواهید دسترسی بدین ورقه را غیر فعال فرمایید، می بایست به پیکربندی وردپرس رفته و گزینه Search Engine Visibility را فعال فرمائید.
ایجاد کرد robots.txt وردپرس
برای ساخت فایل robots.txt در وردپرس آغاز وارد هاست سایتتان بشوید؛ بعد از آنجا روی آیتم File Manager کلیک فرمائید تا بتوانید فایل ها گوناگون جان دار در سایتتان را مشاهده کنید.
بعداز ورود بهاین آیتم، مسیر /public_html/ را تعیین نمائید. فعلا فایلی که با نرمافزار notepad یا این که هر اپلیکیشن ویرایشگر متن دیگری که ساخته اید را با اسم robots.txt ذخیره و روی هاست آپلود کنید. برای این شغل کافیست آیتم Upload را گزینش و فولدر را به هاست خویش اضافه فرمائید.
ضمن این شما میتوانید با کلیک روی آیتم \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" FILE+ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" طبق تصویر پایین، در فیلد New File Name، فایلی را با اسم robots.txt وارد کرده و در غایت Create New File کلیک کنید تا پوشه شما ساخته خواهد شد.
اینک به یاری اوامر زیر میتوانید فایل robots.txt را در دست گرفتن کنید؛ قبل از آن می بایست بدانید که فایل robots.txt از دو فرمان و ضابطه تبعیت می نماید. این ضوابط به گستردن پایین خواهد بود:
User-agent: به امداد این دستور میتوانید مشخص و معلوم فرمائید که چه نوع رباتی به دایرکتوری های هاست شما دسترسی خواهد داشت.
Disallow: این دستور معلوم می نماید که ربات ها اذن ورود به چه مسیرهایی را در هاست ندارند.
به عنوان مثال اگر در هاست خویش فایل ای با اسم \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"new folder \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" دارید و می خواهید که ربات ها به آن دسترسی نداشته باشند، باید قطعه کد ذیل را در فایل robots.txt خویش قرار بدهید:
User-agent: *
Disallow: /new folder/
دستورها انتخاب سطح دسترسی فولدر robots.txt در وردپرس
کلاً گوگل ربات های مختلفی را پیاده سازی نموده است که هرمورد وظیفه رسیدگی آیتم خاصی را در تارنما ها دارا هستند. مثلا ربات Googlebot وظیفه ایندکس صفحات را دارااست یا این که ربات Googlebot-image، برای بازرسی تصاویر یک سایت پیاده سازی شدهاست. شما میتوانید دسترسی تمامی این ربات ها را به یاری دستورات تحت محصور فرمایید:
محصور کردن دسترسی به یک تصویر:
user-agent: Googlebot-image
disallow: /photo/
غیر فعال کردن دسترسی به تک تک وبسایت:
Disallow: /
غیر فعال کردن دسترسی به یک پوشه خاص:
Disallow: /name-folder/
Disallow: /name-folder/file/
محصور کردن به دسترسی به یک فولدر:
Disallow: /name-folder/name-file.format (pdf,jpg,...)
محصور کردن فایلهایی به فرمت خاص:
Disallow: /*.gif$
Disallow: /*.pdf$
Disallow: /*.docs$
دسترسی نقشه وبسایت در فایل robots.txt:
روی هم رفته شما می توانید به دو طریق نقشه سایتتان را به گوگل معرفی نمایید؛ برای این شغل می توانید از سرچ کنسول یا این که فولدر robots.txt به کارگیری نمائید. اما قبل از آن بهتر میباشد با پژوهش نوشتهی علمی \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" طراحی وب مپ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" نقشه سایتتان را بسازید. آنگاه عالی می باشد از روش سرچ کنسول نقشه سایتتان را به گوگل معرفی نمائید؛ برای این شغل باید سایتتان را در سرچ کنسول تصویب کرده باشید. در نوشته ی علمی \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" تصویب وبسایت در سرچ کنسول \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" به شما آموزش های ما یحتاج را داده ایم.
ولی در شرایطی که میخواهید از روش پوشه robots.txt این فعالیت را اجرا بدهید، بایستی قطعه کد زیر را به فایل خویش اضافه فرمائید:
Sitemap:https://example.com/sitemap.xml
نحوه دستکاری فایل robots.txt در وردپرس
با تمرکز به آنچه گفته شد، قابلیت ویرایش مستقیم پوشه robots.txt در وردپرس نیست. به همین استدلال بایستی برای ویرایش آن، یک فولدر نو را ایجاد کرد کرده و در هاست دوباره لود فرمائید. هنگامی که فایل جدید robots.txt ساخته می گردد، فایل مجازی به طور اتوماتیک غیر فعال میگردد.
لزوم داشتن فایل robots.txt چیست؟
اگر کهاین فولدر در هاست سایتتان آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات های موتورهای کاوش می توانند به تک تک صفحه ها وبسایت شما دسترسی پیدا کرده و آنهارا گزینه تفحص قرار دهند.
در شرایطیکه فایل robots.txt به صحت در وبسایت آپلود نشود، چه می گردد؟
درصورتی که این فولدر به صدق تهیه و تنظیم نشده باشد یا این که به طور بی نقص در هاست آپلود نشده باشد، ربات های خزنده مانند قبل کلیه صفحه ها وبسایت را ایندکس می نمایند. در واقع ربات ها دستوراتی را انجام می نمایند که به طور ظریف و همخوانی با کردار آنان تمجید گردیده باشد. در غیر اینصورت وظیفه طبیعی و مهم خویش را ایفا می دهند.
دلایل مهم به کار گیری از فایل robots.txt
1. بهبود عملکرد سئو سایت
تارنما های تبارک و پر طرفدار، روزمره هزاران توشه به وسیله ربات های گوناگون مورد تحقیق قرار میگیرند. این ربات ها در حین دو مرحله یعنی پژوهش و ایندکس، سایت را تفحص می نمایند. هم اکنون فرض نمایید روزمره بیش از صدها ربات یک وب سایت را استیناف نمایند؛ این رخداد سبب نماید شدن سرعت بار گذاری وب سایت خواهد شد. به این دلیلکه آحاد قسمت های وبسایت و هاست، زیر اثر هزارن ربات قرار گرفته می باشد.
قابل ذکر میباشد کهاین آیتم برای وبسایت های کم بازدید، اثر کمتری داراست. ولی به هر جهت وبسایت هایی که باید روزمره ترافیک متعددی را هندل نمایند، با اضافه شدن وسعت متعددی از ربات ها نیز، دچار نقص خواهند شد. به همین جهت هست که سئوکاران برای بهبود سرعت وبسایت، دسترسی ربات ها را محصور می نمایند. در واقع با این کار اذن رسیدگی برخی از قسمت های وبسایت که از لحاظ سئو التفات کمتری دارا هستند را به ربات ها نمی دهند.
2. رئیس دسترسی موتورهای کاوش
از معمول ترین دلایل به کارگیری از پوشه robots.txt، محصور کردن دسترسی ربات های خزنده به قسمت های متفاوت یک تارنما است. مطلقا این پرسش برایتان پیش خواهد آمد که چرا بعضا از صفحه ها نباید ایندکس شوند؟ ایندکس شدن بعضی از صفحه ها وبسایت قادر است نتایج نامطلوبی را برای شما داشته باشد.
به عنوان مثال فرض کنید شما به مناسبت های مختلف، فستیوال ای را در سایت خویش برگزار میکنید و برای این فستیوال ها صفحاتی را ساخت میکنید. ضرورتی ندارد که ربات های خزنده این صفحه های را ایندکس نمایند؛ به دلیل آن که پس از مدتی غیر فعال گردیده و از طرفی توشه محتوایی متعددی نیز ندارند. به همین برهان در پوشه robots.txt، بیان میکنیم کهاین صفحات ایندکس نشوند.
چراکه در شکل ایندکس شدن، ممکن است تحت عنوان صفحه های زامبی یا این که بی قیمت شناخته شوند. قابل ذکر میباشد که ایندکس نشدن یک شیت از وبسایت، به معنای چشم نشدن آن برگه بوسیله کاربر وجود ندارد. صرفا در نتیجه ها آورده نشده و توسط ربات ها استیناف نمی شود.
3. مدیر لینک های وب سایت
یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه، تکنیک URL Cloacking میباشد؛ در بنا شده در این تکنیک شما نشانی یک شیت را از لحاظ موتورهای کاوش نهفته میکنید. یک کدام از دلایل استفاده از پوشه robots.txt، مدیریت همین صفحات میباشد. با این تکنیک شما میتوانید نشانی صفحات را از حیث کاربر و موتور کاوش پنهان نگه دارید.
بیشترین کاربرد URL Cloacking، در سیستم همیاری در فروش یا این که Affiliate Marketing به چشم میخورد. با این کار شما می توانید لینک و پیوند های ساخت گردیده در Affiliate را رئیس کرده و نشانی آنهارا پنهان فرمایید. در غایت استفاده کننده مجبور میشود روی آنان کلیک نماید.
در نقطه پایان
دراین محتوا به شما گفتیم که فولدر Robots.txt چیست و چه کاربردی دارد؟ همانطور که گفتیم به کمک فولدر Robots.txt می توانید ربات های خزنده گوگل را تا حدی در دست گرفتن کرده و از ایندکس شدن و رسیدگی صفحات بی قیمت نیز دوری فرمایید. با این کار میتوانید میزان دارایی خزش سایتتان را صرف صفحه ها ارزشمند خیس نمائید و در منفعت seo تکنیکال سایتتان را ارتقا دهید.
گوگل همواره برای بررسی وب سایت های متعدد از ربات های خرنده یاری میگیرد. این ربات های crawler با تحقیق سایت های متفاوت، به گوگل در انتخاب رتبه بندی نتایج می کنند. با اینکه گوگل از زیر ایجاد کرد های عظیمی به کار گیری می کند، البته همچنان ترجیح می دهد به صورت با صرفه از آنان استفاده کند. گوگل نمی تواند برای پژوهش میلیون ها وب سایتی که وجود دارد، همه منابع و ربات های خود را به فعالیت گیرد. به همین برهان است که مفهومی به عنوان میزان دارایی خزش را رونمایی کرد. طبق این معنی، وبسایت ها مطابق آموزش سئو مشهد معیارهایی بودجه خزش دریافت می کنند. درپی خواهیم اذعان کرد که بودجه خزش یا کرال باجت چیست؟ چهطور Crawl budget را افزایش دهیم؟
بودجه خزش چیست؟
کلاً امکانات گوگل برای رسیدگی وب سایت های گوناگون بسیار زیاد هست؛ اما در این بین می بایست تعادلی را میان همه سایت ها برقرار کند. یعنی یک تارنما نباید به صورت مداوم آیتم رسیدگی ربات ها قرار بگیرد، در حالی که سایت دیگر بوسیله ربات ها تحقیق نشود.
البته نرخ خزش سایت چیست؟ بودجه خزش یا کراول باجت به واحد سنجش بودجه ای گفته میشود که بر اساس آن ربات های خزنده یک بازه خاصی را برای تحقیق تارنما شما در نظر میگیرند. آنگاه بر اساس آن فرصت، صفحه های مختلف سایتتان را ایندکس و بررسی می نمایند.
فرض نمائید میزان دارایی سایت آموزش سئو در مشهد وب در ماه تنها 200 وهله باشد؛ اینک در شرایطی که نتوانیم به صحت از این بودجه استفاده کنیم، با نقص ایندکس نشدن صفحات سایتمان مواجه خوا هیم شد. برای غربت از این رخداد می بایست دو اقدام را ایفا دهیم:
مدیریت میزان دارایی خزش
ارتقاء بودجه خزش تارنما
نحوه تعیین بودجه خزش وب سایت توسط گوگل
در بالا بهتر میباشد بدانیم که گوگل چطور میزان دارایی خزش را برای هر وبسایت مشخص می کند؛ گوگل برای این کار به دو مورد در تارنما اعتنا می کند.
منابع هاست یا فضای نگهداری اطلاعات وبسایت
میزان فعالیت در سایت و ساختوساز محتوا
ولی منابع هاست و تولید محتوا چه نقشی در گزینش میزان دارایی خزش سایت دارا هستند؟
نقش منابع هاست سایت در بودجه خزش (Crawl limit / host load)
یک کدام از اقداماتی که در زمینه seo منفی روی تارنما شما اعمال می دهند، حملات ddos می باشد. دراین حملات تعداد زیادی درخواست را به سرور شما ارسال می کنند و در این زمان وب سایت شما به دلیل کاهش منابع، از دسترس خارج میگردد.
ربات های گوگل نیز مانند کاربران، هنگامی که به سایت شما مراجعه می کنند بخشی از منابع سایتتان را سرگرم می کنند. حالا در صورتیکه منابع سایت شما کافی نباشد، ربات ها از مطالعه سایت شما منصرف خواهند شد.
در سود معیار میزان دارایی خزش را برای تارنما شما کاهش می دهند. اما چطور میزان منابع هاست شما را اندازه گیری می کنند؟
استیناف تعداد دفعاتی که ربات های گوگل وب سایت شما را خزش کرده و با نقص مواجه شده اند.
تعداد وبسایت هایی که روی سرور اساسی وب سایت قرار گرفته اند.
راجعبه نکته دوم باید بگوییم که موسسه ها هاستینگ یک سرور بسیار تبارک را به کمک نرم افزارهای منحصربهفرد به چندین سرور کوچک تقسیم می کنند.
ربات های خزنده تعداد سایت هایی که جمعاَ روی سرور اصلی قرار گرفته اند را مطالعه می کنند. هر چه این سرور بزرگتر به وب سایت های بیشتری اختصاص داده شده باشد، هر مورد منابع کمتری در دست دارند.
واحد سنجش شغل در سایت یا تقاضای خزش (Crawl Demand / Crawl Scheduling)
بعد از اینکه ربات های خزنده منابع هاست شمارا تفحص کردند، به میزان کار شما در وبسایت اعتنا می کنند. در واقع واحد سنجش شغل شما در تارنما و تعداد محتواهایی که ساختوساز می کنید، نوعی ارسال درخواست برای خزش مجدد تارنما خواهد بود.
ربات های گوگل برای تحقیق محبوبیت و اعتبار یک وبسایت به تعداد بک پیوند های ارزشمند آن سایت اعتنا می کنند؛ از طرفی برای گزینش توان صفحات داخلی و انتخاب دارایی خزش نیر به لینک های داخلی آن ورقه توجه می کنند.
علاوه بر تمامی این ها، گوگل استیناف می کند که هر یک سری وقت یکبار محتوای جدیدی در تارنما شما منتشر میگردد و محتواهای دیرین بروز میشوند یا خیر؟
البته نوع صفحه ها وبسایت در تعیین بودجه خزش نیز موثر است. مثلا صفحاتی که مشمول دسته بندی یک مال خاص میباشند، بودجه خزش بیشتری داراهستند؛ به دلیل آن که دائما محصول ها جدیدی به آن ها اضافه میگردد. این در حالیست که صفحات فرآورده بودجه خزش کمتری دارا هستند، زیرا کمتر بروزرسانی می گردند.
چرا crawl budget یا بودجه خزش اهمیت دارااست؟
هجران از دزدی محتوا
در نوشتهیعلمی \\\" افزایش سرعت ایندکس \\\" گفتیم که یکی دلایل دزدی محتوا، عدم ایندکس به موقع محتوای سایت شما هست. ولی این چه ارتباطی با بودجه خزش وبسایت دارااست؟
همان گونه که گفتیم میزان دارایی خزش یا کراول باجت به مدت گفته می شود که ربات های گوگل در طی آن یک وبسایت را ایندکس و تحقیق می کنند.
هم اکنون فرض فرمایید سرعت ایندکس در سایت شما به دلیل نادر بودن دارایی خزش وبسایت بسیار زیر است. درین مجال شما محتوایی را که مدت های زیادی روی آن شغل کرده اید در وب سایت منتشر می کنید. ولی به همین دلایل نقل شده، ایندکس نمی شود. در این درحال حاضر یکی رقبای شما با دانستن این مورد همان محتوا را در وبسایت خود منتشر می کند و سرعت ایندکس سایت او نیز به مراتب از شما بیشتر میباشد. در نتیجه گوگل محتوای شمارا به نام رقیبتان ثبت می کند.
افزایش بازدید بیشتر از وب سایت
فرض کنید شما محتوایی را در خصوص یک مورد ترند در جامعه نوشته و در سایتتان منتشر میکنید. درحال حاضر به دلیل اینکه سرعت ایندکس وبسایت شما بالا است، محتوا باگاز دیده می شود. در بهره در صفحه نخستین گوگل قرار گرفته و بازدید زیادی را جذب می کند. پس می قدرت گفت در بسیاری از مواقع افزایش دارایی خزش و سرعت ایندکس سایت، سبب ارتقاء بازدیدکنندگان نیز خواهد شد.
Mediative با این تفحص در حیث دارااست بداند که عموم در کجا از ورقه نتیجه ها گوگل استعمال می نمایند، چه محلهایی بیشترین کلیک و کدام بخش برگه نتیجه ها بیشترین بازدید را داراست و اینکه چه گونه یک کلیک روی لیست میتواند تعریف و تمجید مختصات گوگل را تغییر و تحول دهد.
Mediative اخذ که کاغذ نتیجه ها گوگل در ده سال های قبلی تکامل یافته میباشد به نحوی که یوزرها موتورهای کاوش، برگه را پیش از کلیک، کپی (مشاهده کرد کلی از آن در ذهنشان تصویب میشود) می نمایند.
درسال 2022 هنگامی که اولی آموزش سئو مشهد حاصل مطالعات ردیابی دیده از Mediative منتشر شوید، ذکر شد که اکثر اوقات اشخاص در جستجوی خویش از یک الگوی مثلثی خاص تقلید می نمایند. آنها وقتی که یک برگه فیض گوگل گشوده میشود، آغاز به سمت چپ بالا یعنی مکانی که لیستها در آنجا قرار گرفته میباشد نگاه می نمایند و آنگاه به طور افقی تحت میایند و ادامه مطالب را میخوانند. این محدوده که سبب ساز تمرکز نگاه ها میشود، \"مثلت طلایی\" گوگل نامیده میگردد. طبق نتیجه ها این تحقیق، در صورتیکه وبسایت شما دراین مثلث نباشد، شانس شما برای اینکه به وسیله یک کاوش کننده چشم گردد، کاهش مییابد.
ولی نتایجی که در ابتدا نماد داده میشوند، مدام در آنجا باقی نمی مانند، به این جهت کاوش کنندگان عملکرد می نمایند که از سایر محدوده های شیت سود کپی کنند و همت می نمایند شایسته ترین لیست تارنما ها را که طبیعی میباشند (تبلیغاتی نباشند) پیدا کنند. لیستی که تا قبل از این در درجه اولیه قرارداشته میباشد، ممکن میباشد به تحت کاغذ جابجا خواهد شد در حالی که بیشترین نرخ کلیک، علی رغم ورود لینک و پیوند های تازه که منجر تغییردر وضعیت گردیدهاست، هنوز نگهداری گردیدهاست.
ورود دستگاه های تلفن همراه منجر گردیده است که کاوش کنندگان، نسخه برداری خویش را به طور عمودی به مکان افقی اجرا دهند. آن ها سریع ترین طریق را کاوش می نمایند تا بتوانند لیستهای خویش را سریعتر مشاهده کنند.
یکی اصلی ترین تغییرات ورقه حاصل گوگل از 9 سال پیش تا کنون این بوده میباشد که گوگل همت می نماید اشخاص را روی کاغذ نتیجه ها خویش تا زمان وقتی که قادر است متوقف کند.
یک نمونه در این زمینه گراف علم میباشد. طبق مطالعات Mediative، وقتی که کاوش کنندگان مثلا عبارت \" آب وهوا درNew Orlean \" را کاوش می نمایند، ورقه نتایجی که ارائه میشود، نشانه میدهد که دقیقا آن ها دنبال چه چیزی میباشند. از کمپانی کنندگان منظور شد که روی لینکی که گمان می نمایند به نیاز اطلاعاتی آنان مجاورت میباشد کلیک کنند حتی در حالتیکه کلیک نمیکنند آن را تعیین کنند. حاصل این تحقیق پس از به وجود وارد شدن گراف علم، آرم داده میباشد که 80% عموم به ورقه حاصل نگاه می نمایند البته صرفا 44% کلیک می نمایند. هنگامی که گوگل بتواند جواب صحیح و جامعی را به کاوش کنندگان ارائه دهد، تعداد پیوند های بالایی تا 36% کاهش مییابد (ولی با به کارگیری گراف علم) البته در شکل نبودن این گراف تعداد کلیک به 80% ارتقا میدهد.
ولی چه گونه دستیابی و امور میتوانند در ابتدا این تغییرات باقی بمانند و مطمئن شوند که در لیست اساسی قرار گرفته اند؟
مدام برای اینکه در بالا بمانید، می بایست 4 آیتم تحت را به خاطر داشته باشید:
1. رعایت اصول اصلی seo، مدام اساسی میباشد
کارایی فرمایید از محتوای تازه و اسکن نشده استعمال نمائید و اینکه محتوای شما، نیاز اطلاعاتی مشتری را برآورده سازد. کوشش فرمائید غیر از کلمه ها کلیدی و تگهای متا، از تکنیک های on-page و off-page بهینه سازی که شما میتوانید با آن، سایتتان را در جای های پر بازدید شیت حاصل قرار دهید، استعمال کنید. این نکته قابل توجه را به خاطر داشته باشید که استراتژی بهینه سازی مدام از یک الگوی واحدی پیروی نمی نماید.
2. از طرح های نشان گذاری هر جا که ممکن میباشد،به کار گیری فرمایید
Mediative در سال 2022 متوجه شد که کاغذ نتیجه ها گوگل پست های مرتبط با بلاگ را قادر است با به کارگیری از طرح ها آرم گذاری گردیده مثل عکس و اسم مولف اکران دهد، حتی هنگامی که تماما از برگه اولیه به دور باشد که به طورمیانگین این لیست حدود 15.5% نرخ کلیک را به خویش تخصیص داده میباشد.
نکته: در اگوست سال 2022، گوگل نماد گذاری تالیف کننده را تماما حذف کرد البته هنوز حاصل جان دار، نمونه نیکی از کیفیت استعمال از طرح آرم گذاری مولف میباشد تا سایت استخراج وکار شما بیشتر در کاغذ نتیجه ها گوگل نشانه داده گردد و کلیک بخورد و ترافیک آن ارتقاء پیدا کند.
دراین استیناف، از کمپانی کنندگان منظور شد که \" فرض نمایند که یک بیزنس را استارت کرده اند و میخواهند که یک کمپانی، میزبانی سایت آنها را برعهده بگیرد. با به کارگیری از گوگل، کمپانی هایی که میزبانی اینترنت ارائه میدهند را پیدا نمایند. \" کاغذ نتیجه ها گوگل به طور پایین نشان داده میشود:
نسبتاً دو لینک و پیوند \"Five Best Web Hosting Companies\" و \"10 Best Web Hosting Companies\"،45% کلیک را از آن خویش کرد. به صورت همگانی پستهایی دارنده کلیک بالا می باشند که در عنوان ها آنها عباراتی مانند:
\"شایسته ترین...\"
\"تحقیق ....\"
\"5 تا از بالاترین....\"
\"چه طور به....\"
براساس گفته گوگل، \" علامت گذاری داخل برگه به موتورهای کاوش یاری می نماید تا ادراک صدق از داده ها برگه اینترنت بدست آورند و فیض بهتری را تولید کنند. اینک گوگل از نشان گذاری برای سکو دهی به وبسایت ها استعمال نمی نماید ولی این نکات منجر می گردد که به موتورهای کاوش امداد کند تا سریع خیس وبسایت شمارا پیدا نمایند و در سود ترافیک سایت شما فراتر رود.\"
طرح آرم گذاری احتمالا از ابزارهای گزینه استعمال بهینه سازی میباشد که زمان طلایی را به موسسات میدهد تا از ابزار پذیرش گوگل استعمال کنند. معیارهای کاوش، آرم میدهد که صرفا 0.3% اینترنت سایتها از طرح آرم گذاری استعمال می نمایند و هنوز بیشتراز یک سوم نتیجه ها گوگل دربرگیرنده قطعه هایی میباشد که دارنده داده ها و بها بی نیاز است. مطابق گزارش BruceClay.com، تکه های بی نیاز قادر است CTR را در بین 15 تا 50 درصد ارتقا دهد که در سود سایت ها با به کارگیری از طرح نشان گذاری، درجه تارنما خویش را ارتقاء دهند.
طرح آرم گذاری را می اقتدار برای ارتقاء مرتبه بندی ستاره ای، تعداد بازدیدها و بها به برگه حاصل گوگل، استفاده نمود.
3. مقصود یوزرها خویش را بدانید
با پی بردن اینکه یوزرها هنگامی که جستجویی را اعمال میدهند دنبال چه چیزی میباشند، میتواند مقدار تلاشی که شما می بایست اجرا دهید تا در لیست اساسی یا این که به عبارتی کاغذ حاصل گوگل(کاغذ اولیه) نشانه داده گردید را گزینش نماید، ولی این شغل سوای دارایی و منبع فوق العاده مشقت بار میباشد. می بایست دقت داشته باشید که مشتریان شما، میخواهند تا شما با برندهای مالک اسم یا این که وبسایت هایی با سکو های بالا ، رقابت کنید.
تجارت شما وقتی اساسی میباشد که شما در اولی لیست یا این که کاغذ نخستین حاصل گوگل آرم داده گردید براین اساس این تعلق بالایی به غرض یوزرها و توان مارک شما دارااست. کلید مهم این میباشد که غرض استفاده کننده خویش را مدام در محوراصلی عمل خویش قرار دهید و این وقتی بدست میاید که شما با اشخاص حقیقی معاش تان، حرف نمائید. از آن ها بپرسید که وقتی که دنبال وب سایت شما میباشند، دقیقا چه چیزی میخواهند؟ محتوای مطلوب، چیزی میباشد که اشخاص و یوزرها دنبال آن میباشند کهاین سبب میگردد تارنما شمارا مدام تحت عنوان یک منبع قرار دهند.
ولی هنگامی وجود داراست که بیزنس نمی تواند در شیت اولیه یا این که لیست مهم نماد داده گردد. همانگونه که تا قبل از این گفته شد، تکنیک های وجود داراست که شما درصفحه نخستین یا این که لیست مهم علامت داده گردید البته زمانی شانس شما دراین جا ها معدود میباشد، عملکرد فرمایید مکانهای دیگر کاغذ نتیجه ها گوگل مانند جای 4 یا این که فراتر تمرکز فرمایید که معمولی خیس میتوانید جایگاه بهتری و بالاتری استحصال نمایید. همان گونه کهGord Hotchkiss تیتر کرد، یوزرها دنبال داده ها \"قطعه ای\" در برگه نتیجه ها گوگل هستند و به عبارتی قطعه یکسان را در برگه نتیجه ها گوگل دنبال می نمایند تا داده ها لازم خویش را پیدا نمایند(الگوی مثلثی). قرار به دست آوردن قطعه در بالای لیست، برای خیلی از استحصال و امور اثر گذار میباشد. ایده قطعه بندی را میتوانید در صورت پایین ببینید.
پژوهش ها Mediative علامت میدهد که هر چیزی که بالای وضعیت 4 لیست آرم داده خواهد شد، 85 % شانس کلیک را داراست. بدین ترتیب در صورتی دستیابی وکار شما در وضعیت 1 نمیباشد ولی فراتر از وضعیت 4 نمایش داده می شود، تجارت شما هنوز شانس چشم شدن را داراست. یوزرها انتظاردارند که گوگل به عبارت آیتم جستجوی آن ها، شایسته ترین فیض را ارائه دهد. مطالعات علامت میدهند که فقط 1 درصد یوزرها مایل بودند که روی صفحه ها آتی یا این که به عبارتی کاغذ 2 کلیک کنند. بدین ترتیب در شرایطیکه شما در کاغذ اولیه وجود ندارید، می قدرت ذکر کرد شما در فضا آنلاین نیستید.
4. بهینه سازی و جستجوی پرداختی را ادغام نمایید
اگرچه لیست اساسی، مکانی میباشد که بیشتر حصول و امور کوشش می نمایند در آن جایگاهی بدست آورند البته بایستی دقت داشته باشید که لیست های پرداختی (مراد وقتی میباشد که شما هزینه ای را پرداخت میکنید و در ورقه اولیه نماد داده گردید) را تحت عنوان جزیی از استراتژی دیجیتال خویش فراموش نکنید. نرخ کلیک برای لیست های هزینه گردیده در ده سال پیشین ، تغییرات جزیی داشته میباشد. تبلیغاتی که در شیت سمت راست بالا نشان داده میشود تا بتوانند توجهات را به خویش جذب نمایند .ولی عمل درین قسمت به طور تقریب نیست. چونکه یوزرها گرایش داراهستند مطالب را همچون دستگاه های گوشی به طور عمودی بخوانند.
همینطور پژوهش ها Mediative نشانه داده میباشد، تجارت هایی که پرداخت هزینه کرده اند، اثر بیشتری را شم کرده اند. دراین تفحص ازشرکت کنندگان پرسیده شد\" فرض نمایید شما در درحال حاضر هجرت به New Orlean می باشید و دنبال مکانی میگردید که بتوانید با دوست خویش شام تمایل نمایید. با به کار گیری از گوگل مکانی را پیدا نمائید \" کمپانی کنندگان دو رستورانی را پیدا کردند که برای تبلیغات خویش هزینه کرده بودند:opentable.com و remoulade.com
opentable.com بوسیله 84% کمپانی کنندگان چشم شد و 26% بر روی آن کلیک شد البته بر روی remoulade.com تنها 2% کلیک شد ولی 73% بازدید کننده داشت. امروزه لیستهای پرداختی رو به ارتقاء میباشد و این نحوه به یک نوع طرز بیزنس تبدیل گردیده است.با پرداخت هزینه، این احتمال وجود داراست که نرخ کلیک وبسایت شما در هر زمان فراتر برود و برندسازی شما آسانتر گردد.
وردپرس به یک چهارم وبسایت های اینترنت توان بخشیده است. شاید در عمل این مقدار بیشتر نیز باشد. وردپرس یک کدام از بهترین پلتفرم ها از لحاظ سئو میباشد. به این ترتیب در شرایطیکه قصد ایجاد کرد وب سایتی دارید که میخواهید از لحاظ سئو نیز در سطح نه باشد، مطمئنا وردپرس یکی گزینه هاست.
البته پیاده سازی بهینه سازی در هیچ پلتفرمی شل نیست. از خطاها سئو در وردپرس جلوگیری کرده تا به نتیجه بهری در آن برسید.
1. حوزه زمانی وبسایت را درست تهیه نکرده اید
یکی از مواردی که در خیلی از تارنما های وردپرسی نادیده گرفته میگردد عدم تهیه حوزه زمانی در مسیر تنظیمات > عمومی میباشد.
اگر تارنما خود طوری برنامه ریزی کرده اید که پست ها را به صورت خود آموزش سئو مشهد کار در طی های مشخصی منتشر کند، شاید با این خلل مواجه گردید که آنان در طول معلوم شده منتشر نشده اند. در صورتیکه که حوزه وقتی را درست مشخص نکنید، چنین مشکلی تولید خواهد شد. براین اساس از صحیح بودن تنظیمات این بخش مطمئن شوید تا وب لاگ شما پست ها را در حین های صحیحی منتشر کند.
2. اهدافی در گوگل آنالیتیکس تعریف و تمجید نکرده اید
رسیدگی نتیجه ها نشانه می دهد که در سئو وبسایت پیروز بوده اید یا نه. شاید وب سایت شما دارای ترافیک ماهانه 10 میلیونی باشد، ولی بازدیدکنندگان محصولی خریداری نکرده یا از خدمات شما استفاده نمی کنند. به آموزش سئو در مشهد عبارتی این حجم از بازدید درامدی برای شما نتایج نمی کند. در چنین موقعیت با نقص رو به رو خواهید شد.
هرگاه کاربری در تارنما شما کاری انجام دهد که منجر به درامدزایی برای شما گردد، می توانید آنها را به یک صفحه تشکر ریدایرکت فرمایید. (مانند http://yourwebsite.com/congratulations).
آنگاه با استعمال از گوگل آنالیتیکس می توانید به بررسی کاربرانی که بر روی این برگه فرورد آمده اند پرداخته و حتی درصدی از این کاربران را که از طریق موتورهای جستجو وارد شده اند را نیز مشخص نمایید.
حالا شما ابزاری برای اندازه گیری نرخ تبدیل ترافیک به دست آمده از موتورهای جستجو در مشت دارید. بدین وسیله می توانید تغییراتی را در جهت ارتقاء هر چه بیشتر نرخ تبدیل در تارنما ایفا فرمایید.
3. صفحه های وب سایتتان دارای متای اپن گراف نیست
اگرچه فاکتور شبکه های مردمی تاثیر زیادی بر روی مرتبه وب سایت شما ندارد، اما هیچ شکی نیست که شبکههایمردمی میتوانند موجب گسیل کاربران زیادی به سایتتان شوند. براین اساس می بایست حداکثر کلیک را از کاربران در این شبکه ها دریافت نمایید.
برای رسیدن بدین هدف، محتوای سایت باید دارای ظاهر نیکی در هنگام اشتراک گذاری باشد. به این ترتیب بهتر میباشد که متای اپن گراف را در سایت خود فعال کنید.
افزونه Yoast بهینه سازی می تواند این شغل را تنها با یک سری کلیک برای شما انجام دهد. کافیست که صرفا آن را بر اساس تصویر زیر فعال فرمائید.
با این کار فیسبوک و دیگر شبکه های عمومی که از اپن گراف امان می کنند، می فهمند که بایست کدام تصویر درون نوشتهیعلمی را در هنگام اشتراک گذاری تعیین کنند.
همچنین شما میتوانید که قابلیت Twitter cards را نیز در تنظیمات Yoast فعال نمائید.
با فعال شدن این قسمت، لینک های شما در توییتر به طور زیباتری نمایش داده میشود.
افزونه بهینه سازی Yoast seo Premium (یواست سئو)
4. نقشه سایتی نداشته یا آن را ثبت نکرده اید
یک نقشه وب سایت XML لیستی از آدرس های تمام پست ها، صفحات و حتی تصاویر تارنما می باشد. این نقشه وب سایت را می توان در کنسول جستجوی گوگل ثبت نمود تا گوگل از هر چیزی که بر روی وبسایت شما جهت ایندکس شدن وجود دارااست، با خبر گردد.
شما می توانید با استعمال از افزونه Yoast seo و در قسمت seo > نقشه سایت، آن را فعال کنید. در نهایت نیز میتوانید که این نقشه وب سایت را در کنسول جستجوی گوگل ثبت فرمائید.
نکته: تنظیمات نقشه تارنما در نسخه 7 افزونه Yoast پاره ای مختلف گردیدهاست. برای فعال کردن بایست به مسیر seo > عمومی > امکانات رفته و آن را فعال کنید. برای تعیین اینکه کدام مناطق در نقشه سایت قرار گیرند، قسمت مجزایی مانند قبل وجود نداشته و صرفا با فعال هرمورد از انواع محتوا جهت نمایش در نتایج جستجو، آن گروه به صورت اتومات در نقشه تارنما قرار می گیرد.
5. نام پست را به عنوان پرمالینک در نظر نگرفته اید
گوگل علاقه مند است که محتوای کاربر پسند در اختیارشان قرار دهد. این مورد به این معنیست که حتی پرمالینک ها نیز نقشی هر چندین کوچک در درجه بندی ورقه و نرخ کلیک آن بازی می کنند.
در نصیب تنظیمات > پرمالینک (پیوندهای یکتا) رفته و از وجود برخی از کلمه و واژه های کلیدی در آن باور نتیجه ها فرمایید. آسان ترین رویه برای دست یافتن به چنین هدفی، انتخاب نام پست هست.
در صورت نیاز به وجود تاریخ نشر پست در یو آر ال مطالب، می توانید یکی از مورد های جان دار را انتخاب کنید.
6. در بخش فوتر وب سایت به کاغذ اصلی لینک نداده اید
پیاده سازی این مورد بسیار سهل و آسان میباشد وجای تعجب داراست که چرا خیلی از کاربران از این قابلیت و امکان به کار گیری نمی کنند.
تقریبا اکثر زمان ها وبسایت ها از نام برند خود در فوتر استفاده می کنند و می توان به راحتی این نام را به کاغذ اصلی لینک کرد. این قابلیت و امکان به استراتژی لینک و پیوند های داخلی وب سایت امداد کرده و همچنین گوگل از این شیوه نام برند شما را شناسایی می کند.
جاری ساختن این عمل موجب ارتقاء شدید جایگاه آن نمیشود، البته در موقعیت کلی جز راهکارهای مثبت رسیدگی میشود.
7. مطالب سایت را به صورت منظم منتشر نمی کنید
نشر مستمر نوشته ی علمی و پست در وبسایت موجب رجوع کاربران میگردد. این عمل همچنین موجب دستیابی سکو در لغات کلیدی بیشتری شده، در منفعت وبسایت شما هر چه بیشتر در نتیجه ها جستجو مشاهده و کلیک می شود.
گوگل تمایل داراست که به وبسایت هایی از این دست که به جلب رضایت کاربران میپردازند، پاداشی دهد. در حالتیکه در وب سایت خود مطالب جدیدی را منتشر نمیکنید، کاربران کمتری به وبسایت شما سر زده و در سود گوگل نیز کمتر آن را پایش می کند.
8. مطالب تارنما را به طور منظم بروزرسانی نمیکنید
در شرایطی که کاربری از طریق نتایج جستجو وارد وب سایت شما شده و پس از مشاهده مطالب آن متوجه سابق بودن آن شود، فورا آن را ترک کرده و با زدن دکمه بک، به حاصل جستجو باز می گردد. دراین شرایط او بهدنبال وب سایت های دیگری در نتیجه ها جستجو میشود تا پاسخ خود را بیابد. گوگل متوجه این خلق و خوی کاربران شده و این گونه محتواها را در نتیجه ها خود با افت جایگاه مواجه می کند.
به همین استدلال ضروریست که که همواره به مطالب سابق تر خود سر زده و در صورت نیاز به بروزرسانی آن، نسبت به اعمال این فعالیت اقدام فرمایید. مطمئن شوید که محتوای صفحه های وبسایت مبتنی بر با نیاز کاربران امروزیست. با بروزرسانی محتوای تارنما به کاربران القا میکنید که آنان برای شما مهم هستند. این گونه صفحات را می توانید از طریق گوگل آنالیتیکس شناسایی کنید. صفحاتی که بانس ریت بالایی دارا هستند، در صدر تقدم برای بروزرسانی به شمار می روند.
9. شما به تحقیق کردن وجود لینک های نامعتبر نمی پردازید
گوگل عشق و علاقه مند به تارنما های بدون خطاست. به عبارتی شما باید پیوند های وب سایت را بروزرسانی کرده تا از عدم وجود خطاهای 400 و 500 در وبسایت مطمئن شوید.
برای اعمال اتوماتیک این کار، افزونه Broken Link Checker را نصب فرمائید. این افزونه در هنگام شناسایی لینک و پیوند های نامعتبر، اطلاعیه ای از طریق آدرس اینترنتی به شما خواهد اعطا کرد تا نسبت به رفع مشکل آن اقدام کنید.
10. مارک آپ های اسکیما را پیاده سازی نکرده اید
بخش اعظمی از سایت ها هنوز نسبت به پیاده سازی مارک آپ های اسکیما اقدام نکرده اند و در سود ظاهر وب سایت در حاصل جستجو بهنیه نیست. با اینکه این نبود این داده ها بر روی رتبه تارنما تاثیر منفی نمی گذارد، البته در کاهش نرخ کلیک آن تاثیرگذار می باشد.
تنها پیاده سازی مارک آپ ستاره میتواند موجب خاص تر شدن ظاهر گزینه وب سایت شما در نتایج جستجو شده و دلیلی برای کلیک بیشتر کاربران گردد. در فایده میتوانید حتی کلیک بیشتری نسبت به رقبای بالا دستی خود کسب نمائید.
توده بندی
در حالتی که قصد طراحی وب سایت و افزایش ترافیک وب سایت با seo را دارید، وردپرس یک کدام از بهترین انتخاب هاست. فقط دقت داشته باشید که دچار این مشکلات نشده و بهترین راهکارها را انتخاب کنید. صرفا با تکیه بر همین دو پیشنهاد، حاصل مثبتی را در بعدی مشاهده خواهید کرد.
در حالتی که وبسایت وردپرسی شما بعداز گذشت زمان زیادی هنوز رتبه خیر استحصال نکرده میباشد، به تحلیل کردن وجود هر یک از این اشتباهات در وب سایت پرداخته تا در صورت شناسایی، نسبت به حل فوری آن اقدام نمائید. بدون شک رسیدگی هر یک از این آیتم ها در سایت نیاز به صرف زمان دارد.
جدیدا اشخاص فعال در حوزه سئو پست های متعددی را درباره اطلاعیه ای در امر Mobile First Index در کنسول سرچ گوگل، منتشر کرده اند. شواهدی نیز وجود داراهستند که علامت میدهند بروزرسانی بزرگی در Mobile First Index گوگل پیش آمده است.
اکثری از آنها گزارش کرده اند که گوگل به صورت آموزش سئو مشهد بی نظیر ای در گوگل سرچ کنسول به آن ها اگاهی داده که سایت تحت نظرشان به Mobile First Index مسافرت نموده است.
آیا این یک بروزرسانی در الگوریتم گوگل به حساب آورده می شود؟
نه، این یک بروزرسانی در الگوریتم گوگل وجود ندارد. در واقع ایندکس موبایلی گوگل بروزرسانی گردیده و مطمئنا بزرگتر از پیش گردیده است. بروزرسانی های گوگل عموما به آنهایی گفته میشود که موجب تغییر و تحول در الگوریتم رتبه بندی آن میشوند.
آنچه که فعالان حوزه بهینه سازی مشاهده کرده اند در واقع اطلاعیه ای آموزش سئو در مشهد راجع به تغییرات کلان در ایندکسیست که گوگل از آن در مراحل رتبه بندی به کار گیری می نماید. تغییری که گزارش گردیده اینست که وب سایت های بیشتری نسبت به قبلی در Mobile First Index گوگل قرار گرفته اند.
آیا بروزسانی کلان ای از طرف گوگل در طرز است؟
گوگل معمولا بروزرسانی های پیش رو را اعلام نمی نماید. این موتور کاوش به بروزرسانی مکرر الگوریتم های خویش در بازه های هنگامی کوتاه میپردازد.
این قابلیت وجود دارااست که گوگل تصمیم به بروزرسانی و گزینش سکو دوباره سایت ها بر اساس ایندکس نو خویش گرفته باشد. البته این موضوع فقط یک فرضیه میباشد.
چه اتفاقی در Mobile First Index گوگل افتاده میباشد؟
در مذاکره ای که با آقای Dave Davies از وبسایت Beanstalk گردیده وی توضیحاتی را در این باره ارائه داده میباشد:
“اینجانب به شخصه تصور میکنم کهاین قضیه واپسین اطلاعیه ایست که گوگل به یوزرها در خصوص ورژن گوشی سایتشان داده و به صورت غیر بی واسطه از آنها مراد که بهاین مورد دقت ویژه ای نمایند.”
جواب قانونی گوگل
در هنگام تایپ کردن این خبر هنوز اعلامیه قانونی از طرف گوگل داده نشده است. چیزی که بدیهی میباشد، اینست که گوگل وسعت ایندکس موبایلی سایت را ارتقاء داده و اتفاقات در پیش رو نیز غیر قابل پیش بینیست.