یادگیری بهینه سازی همیشه با چالش هایی روبه رو بوده و خواهد بود. برای اینکه بتوانید بهینه سازی را به صورت بی نقص و جامع یادبگیرید بهتر است در اولیهِ فعالیت به طور خلاصه با مضمون بهینه سازی و قسمت های مختلف آن آشنا شوید. خوشبختانه تصمیم گرفتیم تا پیرو به صورت کامل seo تارنما و تکنیک های جاری ساختن آن را به شما آموزش دهیم. این فراگیری
آموزش سئو در مشهد سئو در 8 فصل توده شده است.چرا یادگیری سئو اهمیت دارد؟
هرم مازلو در سئو
فصل اول : مبانی سئو (بهینه سازی برای مبتدیان)
فصل دوم : موتور های جست و جو چه طور فعالیت می کنند؟
خوشحالیم که دراین مسیر قدم برداشته ایم و قصد داریم در طی بلاگ هایی که در بعدی منتشر خواهیم کرد seo را به صورت کامل و بخش بندی شده به شما آموزش دهیم. یار ما باشید تا مهاجرت یادگیری بهینه سازی
آموزش سئو مشهد را برای شما ترسیم کنیم.
چرا یادگیری سئو مداقه دارااست؟
یادگیری سئو به شما این امکان را می دهد تا تجارت خود را در معرض دید میلیون ها استفاده کننده قرار دهید. آیا میتوانید غیر از سایت تجاری بیزینس خود را برای میلیون ها استفاده کننده به نمایش بگذارید؟ آن هم برای در عرض یک روز؟
بدین ترتیب همان طور که میدانید بهترین روش برای ارائه محصول ها و خدمات به مشتریان اینترنت ، استعمال از وبسایت های تجاری میباشد. هم اکنون آیتم این میباشد در کنار شما 100 ها نفر نیز وبسایتی مشابه با کسب و کار شما دارا هستند و شما بایستی در دیدن شدن، با آن ها رقابت فرمائید.
رعایت اصول seo این قابلیت را به شما می دهد تا با قرار گیری در نتیجه ها نخستین گوگل و موتور ها جست و جو ، شانس خود را برای دیده شدن ارتقا دهید.
پس تا به حالا به اهیمت سئو پی برده اید. خوب هست بدانید سئو سایت برای موتور های جست و جو قادر است فروش سایت شمارا تا 100 ها برابر افزایش دهد.
هرم مازلو در seo
همان طور که می دانید ، هرم مازلو نیاز های انسان را طبقه بندی می کند. در واقع در این نوع طبقه بندی شما شاهد تقدم نیاز های پایین تر نسبت به نیاز های بالاتر میباشید و اصلی تر از ان اینکه دراین هرم نیاز دومی در پی برآورد نیاز اولین به وجود میآید. از جمله تازمانیکه غذا و پوشاک وجود نداشته باشد ، عشقی نیز در فعالیت نیست!
دیدنی هست بدانید این اصل برای seo نیز وجود داراست. شما نیز در بهینه سازی بهتر هست آغاز نیاز های اول سئو را برطرف فرمائید سپس به سراغ نیاز ها و فاکتور های بالاتر جنبش نمائید.
در تصویر تحت می توانید هرم همسان سازی شده مازلو برای سئو را مشاهده کنید:
همانگونه که مشاهده کردید 7 شرط برای بهینه سازی وبسایت وجود دارااست که هر مورد از آنها به ترتیب به یکدیگر ارجحیت دارا هستند. این 7 شرط عبارت اند از :
تارنما خود را به طوری طراحی نمائید که برای موتور های جست و جو قابل خزش و ایندکس باشد.
محتوا می بایست سوال کاربر را پاسخ دهد و در عین هم اکنون جذاب باشد
از کلیدواژه ها و عبارت هایی که کاربران از آن برای یافت کردن پاسخ خود به کار گیری می کنند ، به کار گیری نمائید.
تارنما در جهت تجربیات کاربری (ux) طراحی شده باشد.
محتوایی ساخت کنید که لینک و پیوند ها و ارتباط استفاده کننده با آن زیاد شود.
از توضیحات و عنوان های بهینه شده استعمال فرمایید تا نرخ بازدید به کلیک ارتقاء یابد.
از دیتا استراکچر ها و حاصل غنی شده بهره ببرید.
رعایت این هفت مرحله و رسیدن به آخرین مرحله یعنی نتایج غنی شده ، به شما این باور را خواهد داد که در زمان فرآیند بهینه سازی ، استراتژی شما به خیر شغل کرده است. به عبارتی دیگر اگرکه همه فاکتور های مورد نیاز برای تکامل این 7 مرحله را رعایت کنید ، توانسته اید وبسایت خود را برای موتور های جست و جو seo فرمایید. برای اینکه فاکتور های مورد نیاز برای اجرای مازلو بهینه سازی را خیال بگیرید کافیست هرکدام از فصل های ذیل را به ترتیب تحقیق نمائید. در پایان فهم صحیحی از هر مرحله از هرم مازلوی بهینه سازی خواهید داشت.
فصل نخستین : مبانی سئو (بهینه سازی برای مبتدیان)
در فصل اول یادگیری seo ، مبانی seo و روش انجام آن را فرا خواهید گرفت. دراین فصل خیال و خاطر میگیرد بهینه سازی به چه شیوه هایی ایفا میشود. تکنیک ها و مداقه seo درین فصل کاملا بیان گردد.
یکیاز مهمترین مباحثی که دراین فصل به آن پرداخته ایم ، معرفی سئوکلاه سفید و seo کلاه سیاه میباشد که دانستن نحوه اعمال و تفاوت بین آن ها برای هر بهینه سازی کاری ما یحتاج میباشد.
فصل دوم : موتور های جست و جو چه طور فعالیت می کنند؟
یادگیری سئو و سئو سایت بدون اینکه بدانید گوگل و سایر موتور های جست و جو مانند بینگ و یاهو چهطور فعالیت می کنند عملا قابلیت و امکان پذیر نیست.
درواقع شما به عنوان کسی که فرآیند بهینه سازی را انجام می دهید ، باید به مباحث کروال ، ایندکس ، رنک بندی گوگل و الگوریتم های آن آشنایی بی نقص داشته باشید.
چنانچه که بدانید نحوه همت موتورهای جست و جو چیست ، بسیار سریع تر و راحت تر میتوانید تارنما خود را بهینه فرمائید زیرا شما اساس فعالیت موتور های جست و جو را میدانید.
فصل سوم : کیوورد ریسرچ یا مطالعه کلمه ها کلیدی
دراین فصل به شما فراگیری خواهیم اعطا کرد چه گونه مراحل تحقیقات لغات کلیدی را آغاز کنید و آن را ادامه دهید.
آنچه که در این قسمت از یادگیری seo بایستی بدانید ، هدف از جست و جوی بار استفاده کننده میباشد. مایحتاج است بدانید استفاده کننده با چه هدفی کلمه کلیدی مورد نظر شمارا جست و جو می کند.
ضمن موارد مذکور ابزار های مورد نیاز برای تحقیقات کلمه و واژه کلیدی به شما معرفی خواهند شد. اکثر وقت ها این ابزار ها پولی میباشند ولی دیدنی میباشد بدانید ابزار هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که گوگل آنهارا برای فرایند تحقیقات کلیدواژه به شما مجانی ارائه خواهد اعطا کرد.
فصل چهارم : بهینه سازی داخلی یا on page seo
این بخش از سئو که به آن بهینه سازی داخلی گفته میشود ، می تواند نسبت به سایر فصل ها برایتان پیچیده به نظر برسد. در واقع سئو داخلی شامل تمامی عمل های سئو میباشد که در وب سایت خودمان برای سئو وب سایت اجرا در بیاید.
سئو تشکیل داد محتوا ، سئو تصاویر ، سئو فنی ، ux و ui و بسیاری از فاکتور های دیگر seo دراین نصیب یعنی سئو داخلی اجرا در بیاید.
فصل پنجم : قسمت فنی سئو یا seo تکنیکال
سئو تکنیکال نیز بخشی از سئو داخلی محسوب می شود. در واقع در این قسمت وب سایت برای ربات های گوگل و سایر موتور های جست و جو بهینه میشود. اجرای صحیح بهینه سازی فنی وب سایت این قابلیت را به شما میدهد وب سایت خود را قابل ایندکس و قابل خزش نمایید.
به عنوان مثال در این قسمت با فعال سازی نقشه وبسایت می توانید ربات های گوگل را منظم تر به وبسایت خود بکشانید و به آنها در ایندکس صفحات سایت تان کمک کنید.
فصل ششم : بک لینک و سئوی خارجی ( off page بهینه سازی)
سئو خارجی که مشتمل بر بک لینک و پیوند و عمل در سوشیال مدیا ها می باشد ، مهمترین ملاک برای افزایش اعتبار دامنه می باشد. با افزایش اعتبار دامنه وب سایت ، رسیدن به برگه 1 گوگل برای شما قابلیت پذیر خواهد بود.
اعتنا داشته باشید این مرحله حساسیت بیشتری خواهد داشت و به همین خیال و خاطر خوب می باشد استراتژی مناسبی برای سئو آف پیج داشته باشید.
ما در این فصل به صورت کامل offpage را به شما آموزش خواهیم اعطا کرد.
فصل هفتم : اندازه گیری ها و گزینش استراتژی مناسب
با استعمال از ابزار های رایگان گوگل مانند گوگل انالیتیکس و گوگل سرچ کنسول میتوانید اندازه دقیقی از واحد سنجش های گوناگون را داشته باشید. این اندازه گیری های دقیق به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی سئو وب سایت را عالی کنید.
بعضا از میزان های اندازه گیری که قطعا باید آنها را مد لحاظ بگیرید عبارتند از : باونس ریت یا نرخ پرش کاربر ، زمان فرصت کار در وب سایت ، نرخ خروج کاربر از سایت.
ما در این فصل از یادگیری سئو به شما آموزش خواهیم داد چه گونه استراتژی های موردنیاز برای فایده گیری خوب از seo را اعمال نمائید.